Mazda RX-7 FC3C 13B 1989r. Cabrio Turbo – Paweł Gołembiewski

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 24 lut 2018, 21:17

szkodnik_byd napisał(a):Wypożyczalnia dużych lawet i zabieraj wszystkie Rexy na tor – jazda bez dachu na TP bezcenna


Damian68 napisał(a):Grzechem byłoby nie zabrać na tor i pokazać te cudeńka :D


Wiem szkodnik_byd, wiem Damian. Tylko jedno to je kupić, odbudować, utrzymać, a drugie tyle to wyprawić na tor. Pewnie się spełni jak będę staruszkiem ;)

zemoj napisał(a):Bardzo przyjemnie się ogląda takie pieczołowite odbudowy.

Biorąc pod uwagę wszystkie generacje RX-7, to akurat FC w wersji Cabrio w moich własnych kanonach piękna uchodzi za najbrzydszą


Cieszę się :) To fakt, jest tak brzydka, że zajmuje wiele czasu by odkryć jej piękno :)

My tu gadu gadu a tymczasem są ciekawe postępy w pracach :)

Jak na razie, czwarty czy piąty raz w życiu jeździłem RX7 FC i zdecydowanie polecam każdemu. Jest to samochód, który jest bardzo mocnym kandydatem do top1 ever. Jeszcze go poznaję, za wcześnie oceniać. Lekki, szybki, ma unikalne właściwości jezdne. Po zmianie felg z 15ek (zapewniały boski komfort, super balonowy dodatek do dobrego prowadzenia RXa) na 17tki, jest olbrzymia różnica na plus w prowadzeniu. Już na 100% wiem, że polecimy trochę w dół.

Tymczasem update konieczny, bo lista prac wykonanych jest coraz dłuższa. Ok, co mamy zrobione?
To co już omawialiśmy, czyli:
1. przede wszystkim – wyremontowany silnik
2. dalej – wymieniony kolektor wydechowy na zregenerowany
3. czekając na silnik zrobiliśmy zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
4. dopracowaliśmy kosmetykę, jak sprężyny, tarcze kotwiczne, zaciski itp.itd.
5. przed włożeniem silnika oczyściliśmy komorę silnika
6. znalazłem felgi Mazdaspeed Rays, biały kruk wśród białych kruków

W międzyczasie wyrzuciliśmy paskudne ledy (sprzedam sprawne ledy ;) ) i oczyściliśmy lampy i kierunki z przodu... Tu lampa po czyszczeniu.

MAZDA RX-7.jpg


Oczywiście żartuję, powyżej lampa przed czyszczeniem byśmy mieli jasność, że coś jednak się wydarzyło :) Karoseria jak widać ciągle przed czyszczeniem :) A jednak jeszcze raz je wyjmiemy, zauważyłem jeszcze coś w dolnych partiach lamp...

MAZDA RX7 LAMPY PO CZYSZCZENIU.jpg


Teraz to, o czym jeszcze nie wspominałem:
7. potrzebne były dystanse, więc zamówiliśmy takie
8. na felgi założyliśmy nowe opony Continental ContiSportContact 5
9. sukcesywnie wymieniamy najdrobniejsze śrubki na takie we właściwym stanie
10. wypłukaliśmy chłodnicę olejową w obie strony
11. wymieniliśmy olej
12. wymieniliśmy świece, zdecydowałem się na komplet zalecany przez Mazdę, mimo sugestii świec od FD
13. oczyściliśmy wielokrotnie cały układ chłodniczy
14. oczywiście zalaliśmy nowy płyn chłodniczy, longlife Mazdy fl22
15. wymieniliśmy płyn hamulcowy, właściwie proforma, bo zachowywał wszystkie właściwości
16. zregenerowaliśmy tarczę sprzęgła, sprawdziliśmy docisk
17. łożysko od sprzęgła oczyściliśmy, przesmarowaliśmy
18. wyregulowaliśmy zapłon
19. sprawdziliśmy wszystkie dosłownie masy
20. uszczelniliśmy parującą lampę tylną
21. dorzuciłem nową gaśnicę i trójkąt.

Ciągle jest brudny dokładnie tak, jak w dniu zakupu. Czekam na mycie detailingowe i przede wszystkim – czyszczenie wnętrza... Lista dalszych działań to aktualnie ok. 40 pozycji.

Co byście sprawdzili w tym RX7? Co byście zamontowali jako zawór bezpieczeństwa? Jakie wskaźniki obrazujące co? Pomysły (szczególnie przetestowane) na usztywnienie zawieszenia, a jednak by się nadawało do jazdy na co dzień?
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 108 (31/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez Janusz » 24 kwi 2018, 14:46

Wygląda zacnie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 2 maja 2018, 10:54

Wiele się dzieje w ostatnich miesiącach, więc należałoby zrobić mały update tematu. Zacznijmy od pobocznych tematów. Na targach w Poznaniu taka niespodzianka jak model silnika. Ktoś rozpozna błąd w tej kompletacji?

MAZDA RX SILNIK WANKLA TARGI POZNAŃ MOTO SHOW.jpg


Potem trafiłem na Mazdę RX7 FC w Siedlcach w wersji cabrio. Po oględzinach okazało się, że ktoś przerobił coupe. Z ciekawostek miała "adjustable suspension". Spod podwozia wystawała dodatkowa rurka. Ktoś ma pomysł co to może być?

MAZDA RX7 PODWOZIE RURKA.jpg


W Szydłowcu pokazały się dwie RX7 FC do kupienia, jedna z przepiękną kierownicą...

KIEROWNICA MAZDA RX7.jpg


W końcu dotarły różne katalogi, jest co czytać i przeglądać :)

MAZDA RX7 WARSZAWA ASO SERWIS MAZDA KATALOGI I KSIĄŻKI.jpg


Zastanawiałem się jak FC radzi sobie na torze. Podczas Pucharu Mazda Rotary Club Polska Mazda Gołembiewscy na Torze Modlin miałem dwie ciekawe okazje pojechania na prawym. W Maździe RX7 N/A Marcina Lemieszka i w Maździe RX7 Turbo II. Wrażenia świetne! Wiele zaskoczeń, choćby takie, że w kabriolecie Turbo II nie ma ABSu (w wersji coupe jest). Z Marcinem się świetnie jeździ, bardzo doświadczony kierowca. Tylko pozazdrościć skilli. Wiele by pisać, to trzeba przeżyć samemu :)

PUCHAR MAZDA ROTARY CLUB POLSKA MAZDA GOŁEMBIEWSCY.jpg


Wracając do białej FC pomału nabijam kilometry. Wnętrze jeszcze nie czyszczone – przetarcie szmatką nic tu nie da, a na pełny detailing jeszcze nie ma czasu. Do tego walczyliśmy z tematem braku mocy w momencie załączania turbo. Po wykluczeniu wszystkiego innego pomogła regeneracja wtryskiwaczy. Uff :)

MAZDA RX7 WNĘTRZE PRZEBIEG.jpg


O ile tak wyglądała przed pracami kosmetycznymi, czekając na silnik:

MAZDA RX7 W TRAKCIE PRAC.jpg


To tak wygląda po drugim myciu (bez żadnego napięcia, po prostu umyta dwa razy, zmienione felgi, oczyszczone lampy):

MAZDA RX7 FC TURBO CABRIO WARSZAWA SERWIS ASO MAZDA.jpg


Plan na dalsze prace jest konkretny, lista się nieco wydłużyła w stosunku do wskazanych wyżej 40 pozycji. Im dłużej obcuję z samochodem tym więcej zauważam... Na szczęście jestem cierpliwy, więc są szanse powodzenia... Tymczasem trafiliśmy do classicauto, miesięcznika, z wywiadem na dwie strony i zdjęciami na kolejne dwie. Pełną wersję można przeczytać tutaj. FC zajmuje dosyć obszerny fragment :)
http://mazda.warszawa.pl/rotary-magic-fascynacja-silnikiem-wankla-i-mazdami-rx

Rotary Magic artykuł Mazda RX ClassicAuto Paweł Gołembiewski.png


PS. Pamiętajcie, że już 12 maja widzimy się na torze Ułęż gdzie będzie trening do Pucharu oraz zlot :)

http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic/3841-puchar-mazda-rotary-club-polska-2018-mazda-go%C5%82embiewscy-kwiecie%C5%84-pa%C5%BAdziernik/
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 108 (31/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 24 paź 2018, 21:00

Mała rzecz, a cieszy. Po dwóch miesiącach postoju w garażu odpaliła od pierwszego dotknięcia, od razu. Dokładnie tak jak powinna.

Druga mała rzecz, która cieszy to dywaniki. Nie miałem oryginalnych, a podłogę wyściełało takie coś:

Mazda RX7 FC Cabrio coto.jpg


Mazda RX7 FC Cario coto2.jpg


Piotr dostarczył mi oryginały do zwymiarowania, oddaliśmy zaprzyjaźnionej fabryce dywaników. Od dziś mamy w ofercie, pasujące w 98% (niebawem mam nadzieję leżące idealnie) dywaniki z eleganckim obszyciem, z mocowaniem do tapicerki by się nie suwały. Do wyboru czarne lub szare. U mnie wpadły czarne.

Mazda RX7 FC Cabrio dywaniki.jpg


Mazda RX7 FC Cabrio Dywaniki przód.jpg


Mazda RX-7 FC Cabrio Mazda dywaniki.jpg
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 108 (31/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy