Mazda RX-7 FD 13B-REW '93 LHD { L E G E N D A R Y 7 }
Hello
3MPS, którego znacie z innego wątku (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=192159) to mój dość szybki i niezawodny daily car. Lubię dłubać na tyle na ile pozwala mi na to czas i umiejętności, dlatego przyszła pora na coś innego, nieco bardziej wymagającego
Auto moich dziecięcych marzeń, legendarny japoński wojownik – Mazda RX-7 FD.
Cel jest jeden i ambitny – zrobić z niego najpiękniejszą RX7 w Polsce, a może i nawet Europie
Oto projekt o nazwie L E G E N D A R Y 7
Garść informacji:
– Mazda RX-7 FD (USA, LHD)
– rocznik 1993r
– skrzynia AT (docelowo swap na MT)
– przebieg: 98.000 mil = 157.000 km
Etap 1
Tak moje kochanie przypłynęło do mnie. Uszkodzone drzwi, próg, lusterko, wstrętne lampy, zdjęty wydech, pęknięta felga ogólne zaniedbanie i zmęczenie. Pierwsze wrażenie – czeka mnie dużo pracy.
Etap 2
Przekonuję się jak mało części jest do RX7 na rynku, a jeśli już są to jak potrafią być kosmicznie drogie. To wyjaśnia skąd jest tak wiele druciarstwa w tych autach. Żeby zrobić coś porządnie trzeba wydać mnóstwo... mnóstwo pieniędzy. Głupia zaślepka schowka o wielkości 10x5cm potrafi kosztować $200. No, ale lecimy dalej.
Drzwi – kupione w Polsce od kolegi Mateusza (pozdrawiam Ucin!), lusterko z JDMa, lampy JDM. Wydech BLITZ NUR SPEC R dedykowany RX7. Felga tymczasowo dopasowana więc zaczyna to po mału przypominać auto. Przy okazji zregenerowałem alternator, wymieniłem świece, kable, co przy dostępie do silnika tylko od góry to całkiem ciekawa gimnastyka.
Etap 3
Przygotowanie auta pod naprawy blacharskie, weryfikacja plastików, braków. Oklejenie tymczasowo lamp i drzwi folią czerwoną, co by się na ulicy aż tak nie rzucać w oczy, choć przy 3" przelotowym wydechu bycie niewidocznym to pewna sprzeczność Rejestracja na indywidualne blachy – zawsze chciałem to mam.. a co
Kolejne etapy to blacharka, nowy lakier, wnętrze, zawieszenie, sprawy mechaniczne i pewnie wiele wiele innych rzeczy RX jest z USA i stety-niestety jest w AT (ma to swoje plusy – np. silnik nie był zarzynany) choć wcale mi to nie przeszkadza. Tak czy inaczej gdzieś w planach na 2018 jest swap do MT, narazie są inne ważniejsze rzeczy. Zobaczymy.
Póki co w garażu leżą i czekają już takie fanty jak zderzak 99-spec (kupiony w ASO!), skręcane epokowe felgi Work Meister S1 3P 18x10+18x11, oryginalne progi Mazdaspeed Side Skirts.
Głowa pełna pomysłów Będę informował o postępach. Wspierajcie projekt dobrym słowem!
Enjoy.
3MPS, którego znacie z innego wątku (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=192159) to mój dość szybki i niezawodny daily car. Lubię dłubać na tyle na ile pozwala mi na to czas i umiejętności, dlatego przyszła pora na coś innego, nieco bardziej wymagającego
Auto moich dziecięcych marzeń, legendarny japoński wojownik – Mazda RX-7 FD.
Cel jest jeden i ambitny – zrobić z niego najpiękniejszą RX7 w Polsce, a może i nawet Europie
Oto projekt o nazwie L E G E N D A R Y 7
Garść informacji:
– Mazda RX-7 FD (USA, LHD)
– rocznik 1993r
– skrzynia AT (docelowo swap na MT)
– przebieg: 98.000 mil = 157.000 km
Etap 1
Tak moje kochanie przypłynęło do mnie. Uszkodzone drzwi, próg, lusterko, wstrętne lampy, zdjęty wydech, pęknięta felga ogólne zaniedbanie i zmęczenie. Pierwsze wrażenie – czeka mnie dużo pracy.
Etap 2
Przekonuję się jak mało części jest do RX7 na rynku, a jeśli już są to jak potrafią być kosmicznie drogie. To wyjaśnia skąd jest tak wiele druciarstwa w tych autach. Żeby zrobić coś porządnie trzeba wydać mnóstwo... mnóstwo pieniędzy. Głupia zaślepka schowka o wielkości 10x5cm potrafi kosztować $200. No, ale lecimy dalej.
Drzwi – kupione w Polsce od kolegi Mateusza (pozdrawiam Ucin!), lusterko z JDMa, lampy JDM. Wydech BLITZ NUR SPEC R dedykowany RX7. Felga tymczasowo dopasowana więc zaczyna to po mału przypominać auto. Przy okazji zregenerowałem alternator, wymieniłem świece, kable, co przy dostępie do silnika tylko od góry to całkiem ciekawa gimnastyka.
Etap 3
Przygotowanie auta pod naprawy blacharskie, weryfikacja plastików, braków. Oklejenie tymczasowo lamp i drzwi folią czerwoną, co by się na ulicy aż tak nie rzucać w oczy, choć przy 3" przelotowym wydechu bycie niewidocznym to pewna sprzeczność Rejestracja na indywidualne blachy – zawsze chciałem to mam.. a co
Kolejne etapy to blacharka, nowy lakier, wnętrze, zawieszenie, sprawy mechaniczne i pewnie wiele wiele innych rzeczy RX jest z USA i stety-niestety jest w AT (ma to swoje plusy – np. silnik nie był zarzynany) choć wcale mi to nie przeszkadza. Tak czy inaczej gdzieś w planach na 2018 jest swap do MT, narazie są inne ważniejsze rzeczy. Zobaczymy.
Póki co w garażu leżą i czekają już takie fanty jak zderzak 99-spec (kupiony w ASO!), skręcane epokowe felgi Work Meister S1 3P 18x10+18x11, oryginalne progi Mazdaspeed Side Skirts.
Głowa pełna pomysłów Będę informował o postępach. Wspierajcie projekt dobrym słowem!
Enjoy.
Ostatnio edytowano 29 lis 2016, 16:28 przez michasiek, łącznie edytowano 3 razy
Gratuluję fantastycznego spełnienia marzeń Prosiłbym jednak dodać zdjęcia na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089), a sam temat myślę szybko wyląduje w Projektach
WOW, zazdro projektu i zapału, trzymam kciuki
Piękności!!! I ten kolor.Ten tyłeczek (Madzi ofkors) jest obłędny taki jaki jest bez żadnych lotek i innych wynalazków.Szczerze mówiąc nawet z tym przednim seryjnym zderzakiem wygląda bosko.Ja bym przy tej pięknej czerwieni zostawił seryjne zderzaki i progi,koło jest obłedne (ten work) ,do tego tylko gwint,detailing lakieru i petarda.Gratuluję spełnienia marzeń
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Auto zacne. Fajnie że oryginalnie LHD
Koło które kupiłeś idealne do tego samochodu
Powodzenia w działaniach i wrzucaj na bieżąco zdjęcia na forum
Koło które kupiłeś idealne do tego samochodu
Powodzenia w działaniach i wrzucaj na bieżąco zdjęcia na forum
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Boże, jaka seryjna FD jest piękna! Doprowadź to do igiełki i proszę, nie przesadź stylistycznie, bo wśród tuningów, różnych aftermarketowych body kitów, stensów i innych "bajerów", zadbana seria lub tzw. oem+ jest tym, co ucieszy oko i serce prawdziwych pasjonatów.
Bajka!
Bajka!
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Podpisuję się pod słowami wyżej – jeżdżące marzenie
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
no to worek pieniędzy będzie potrzebny ale jak ma być projekt laleczka to inaczej byc nie może.
Zazdroszczę auta , kibicuję i oby dziura w worku nie zrobiła sie zbyt szybko ....
Zazdroszczę auta , kibicuję i oby dziura w worku nie zrobiła sie zbyt szybko ....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Ładna furka... tylko te lampy mi nie pasują
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Trzeba przyznać że w tamtych latach Mazda zrobiła jedno z najpiękniejszych aut na świecie
Mi właśnie ten seryjny zderzak z małymi postojówkami najbardziej się podoba.W większosci tych akcesoryjnych niepotrzebnie są one większe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Będzie piękna, dosmaczona, bez wiochy – obiecuję
Nie mam porównania dźwięku RX7 do RX8, ale dźwięk tego wankla jest okrutny. Jak wiertarka wrzucona do wiadra gwoździ ;>
Moja wersja to Touring – bez tylnej wycieraczki i bez lotki na klapie.. nawet nie mam dziur. Z jednej strony podobają mi się seryjne skrzydła, z drugiej zgrabna dupka też mi leży Kompromisem może być tzw. ducktail.
Jeśli chodzi o fitment kół to będę szukał kompromisu między wyglądem i performancem. Wyjeżdżając z garażu mam po drodze 8 progów z kostki brukowej więc to będzie wyznacznik wysokości auta
Garść moich inspiracji do wglądu:
http://wallpapercraze.com/images/wallpapers/tmp/1480596095_yellow_rx7_w1.jpeg
http://mazdafitment.com/wp-content/uploads/2016/06/IMG_3182.jpg
http://mazdafitment.com/wp-content/uploads/2015/12/IMG_2938.jpg
http://www.shineautoproject.com/wp-content/gallery/fd3s-sgen-pro/fd_xt7_mhg_02_800.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/98/c5/e6/98c5e61e3f98aa08fc827759caf96cbc.jpg
Nie mam porównania dźwięku RX7 do RX8, ale dźwięk tego wankla jest okrutny. Jak wiertarka wrzucona do wiadra gwoździ ;>
Moja wersja to Touring – bez tylnej wycieraczki i bez lotki na klapie.. nawet nie mam dziur. Z jednej strony podobają mi się seryjne skrzydła, z drugiej zgrabna dupka też mi leży Kompromisem może być tzw. ducktail.
Jeśli chodzi o fitment kół to będę szukał kompromisu między wyglądem i performancem. Wyjeżdżając z garażu mam po drodze 8 progów z kostki brukowej więc to będzie wyznacznik wysokości auta
Garść moich inspiracji do wglądu:
http://wallpapercraze.com/images/wallpapers/tmp/1480596095_yellow_rx7_w1.jpeg
http://mazdafitment.com/wp-content/uploads/2016/06/IMG_3182.jpg
http://mazdafitment.com/wp-content/uploads/2015/12/IMG_2938.jpg
http://www.shineautoproject.com/wp-content/gallery/fd3s-sgen-pro/fd_xt7_mhg_02_800.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/98/c5/e6/98c5e61e3f98aa08fc827759caf96cbc.jpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości