Mazda RX-8 FE K20Z4 03'
Napisane: 21 lut 2016, 17:21
Witam. Może trochę historii o tym jak się stałem jednym z was, czyli posiadaczem Mazdy
Historia:
Na początku roku wpadłem na pomysł, by wystawić swoją żółtą A3 (którą uwielbiałem), która była dosyć rozpoznawalnym autem W niecały tydzień sprzedałem auto i zaczął się dosyć fajny okres, a mianowicie szukanie auta do jakiejś tam kwoty. W końcu znaleziono xxx ogłoszeń i czas zacząć jeździć po kraju i szukać odpowiedniego samochodu. W końcu przyszedł czas na wyprawę do Warszawy (miałęm tam obejrzeć 2 samochody). Była to pierwsza RX-8 jaką oglądałem. Miałem ogromne wahania co do zakupu akurat tego egzemplarza, gdyż do zrobienia była ogromna masa rzeczy, ale suma sumarum zaryzykowałem i wziąłem to auto. Na chwilę obecną nie żałuję, bo te koszta, które wyliczyłem na ogarnięcie tego auta do stanu "igła" na razie się sprawdzają. Ale czas pokaże jak to wyjdzie. Dobra czas na info o aucie.
Samochód:
Jest to Mazda RX8 po swapie na silnik Hondy Civic Type-R FN2 K20Z4. Za sterowanie silnikiem odpowiada komputer EMU, dodatkowo dołożona jest sonda szerokopasmowa oraz moduł sterowania przepustnicą. Mazda generuje moc ok 220 km (według poprzedniego właściciela), pojadę na hamownię, dopiero jak uporam się mechaniką tak jak chcę
Mody:
– przednie zawieszenie wymienione na poliuretan
– renowacje skór + poszycie kierownicy i mieszku oraz gałki
– wydech z nierdzewki kompletny 2,5 cala
– chłodnica aluminiowa
– wytłumione drzwi + [jaka?] półka matami STP Gold
– akumulator żelowy
– sprężyny H&R
– Kolektor ssący i wydechowy od S2000
Zanim zacznę modzić dalej to auto, to najpierw muszę ogarnąć kilka rzecz, typu: tylne zawieszenie, łożysko w skrzyni biegów, wężyki od klimy itp. Jest tego trochę, więc zabawy trochę mam
Plany na niedaleką przyszłość (mam nadzieję, że zdążę do sezonu letniego):
– Ogarnąć blacharkę, jeśli da radę to zrobić polifta
– Wymienić kolektor ssący
– Kupić dobre kółka na lato
– Dobre audio. Poprzedni właściciel miał dużego bzika na punkcie audio(chociaż sam jestem audiofilem, ale nie aż takim) i życzył sobie za głośniki o kilka tysi za dużo
– Wstawić tablet w miejsce nawigacji, który będzie sterował całym audio w samochodzie, no i oczywiście za navi
– Dołożyć moduł bluetooth do EMU
Gdy to się ogarnie to zacznę się bawić z mocą
Co do wyposażenia to jest seryjne, nic szczególnego.
Więcej zdjęć wrzucę na dniach
Zdjęcia:
Historia:
Na początku roku wpadłem na pomysł, by wystawić swoją żółtą A3 (którą uwielbiałem), która była dosyć rozpoznawalnym autem W niecały tydzień sprzedałem auto i zaczął się dosyć fajny okres, a mianowicie szukanie auta do jakiejś tam kwoty. W końcu znaleziono xxx ogłoszeń i czas zacząć jeździć po kraju i szukać odpowiedniego samochodu. W końcu przyszedł czas na wyprawę do Warszawy (miałęm tam obejrzeć 2 samochody). Była to pierwsza RX-8 jaką oglądałem. Miałem ogromne wahania co do zakupu akurat tego egzemplarza, gdyż do zrobienia była ogromna masa rzeczy, ale suma sumarum zaryzykowałem i wziąłem to auto. Na chwilę obecną nie żałuję, bo te koszta, które wyliczyłem na ogarnięcie tego auta do stanu "igła" na razie się sprawdzają. Ale czas pokaże jak to wyjdzie. Dobra czas na info o aucie.
Samochód:
Jest to Mazda RX8 po swapie na silnik Hondy Civic Type-R FN2 K20Z4. Za sterowanie silnikiem odpowiada komputer EMU, dodatkowo dołożona jest sonda szerokopasmowa oraz moduł sterowania przepustnicą. Mazda generuje moc ok 220 km (według poprzedniego właściciela), pojadę na hamownię, dopiero jak uporam się mechaniką tak jak chcę
Mody:
– przednie zawieszenie wymienione na poliuretan
– renowacje skór + poszycie kierownicy i mieszku oraz gałki
– wydech z nierdzewki kompletny 2,5 cala
– chłodnica aluminiowa
– wytłumione drzwi + [jaka?] półka matami STP Gold
– akumulator żelowy
– sprężyny H&R
– Kolektor ssący i wydechowy od S2000
Zanim zacznę modzić dalej to auto, to najpierw muszę ogarnąć kilka rzecz, typu: tylne zawieszenie, łożysko w skrzyni biegów, wężyki od klimy itp. Jest tego trochę, więc zabawy trochę mam
Plany na niedaleką przyszłość (mam nadzieję, że zdążę do sezonu letniego):
– Ogarnąć blacharkę, jeśli da radę to zrobić polifta
– Wymienić kolektor ssący
– Kupić dobre kółka na lato
– Dobre audio. Poprzedni właściciel miał dużego bzika na punkcie audio(chociaż sam jestem audiofilem, ale nie aż takim) i życzył sobie za głośniki o kilka tysi za dużo
– Wstawić tablet w miejsce nawigacji, który będzie sterował całym audio w samochodzie, no i oczywiście za navi
– Dołożyć moduł bluetooth do EMU
Gdy to się ogarnie to zacznę się bawić z mocą
Co do wyposażenia to jest seryjne, nic szczególnego.
Więcej zdjęć wrzucę na dniach
Zdjęcia: