Mazda RX-8 FE 13B-MSP '06 Gronkomobil
Nie ma kiedy popisać w temacie... trochę się pozmieniało....
Felgi Rota przód, Innovate tył + dystanse 22mm. Do upalania Dezenty 17 cali. wszystko na pomarańcz.
Wydech 3 cale
Heble EBC Turbogroove + klocki red stuff
skrzydło na bagaj (Działa .. nie tylko na pokaz)
Kilka modów nowych w kompie no i na końcu silnik
Wycięty halfbridgeport + poszerzony Street+ ... niebawem hamownia. Jednostka złożona na używanych częściach czyli nie będzie miał osiągów pełnych ale jak wiecie cały czas staram się rozwijać te silniki i zależy mi na jak największym opanowaniu tematu strojenia i budowy zanim komuś zaproponuje modyfikację ..... Niebawem zobaczycie silniczek na Full Bridgeporcie ale to inny temat.
Reasumując mam niebieskiego królika doświadczalnego i świetnie się przy tym bawię. Ostatnio nawet poztanowiłem sprubować swych sił w drifcie Pod fotami link do filmiku jak mi szło i jak auto aktualnie pomyka
Kilka fotek z prac i jak auto wygląda ...
No i tutaj filmidło z przyspieszenia. Uprzedzając pytanie .... czujnik wału powyżej 10tyś obr zgubił synchronizację ale to mamy już opanowane
https://youtu.be/nXqc1pov_DE
A tu moje pierwsze boczenia
https://youtu.be/QQV9wPjEwHk
Felgi Rota przód, Innovate tył + dystanse 22mm. Do upalania Dezenty 17 cali. wszystko na pomarańcz.
Wydech 3 cale
Heble EBC Turbogroove + klocki red stuff
skrzydło na bagaj (Działa .. nie tylko na pokaz)
Kilka modów nowych w kompie no i na końcu silnik
Wycięty halfbridgeport + poszerzony Street+ ... niebawem hamownia. Jednostka złożona na używanych częściach czyli nie będzie miał osiągów pełnych ale jak wiecie cały czas staram się rozwijać te silniki i zależy mi na jak największym opanowaniu tematu strojenia i budowy zanim komuś zaproponuje modyfikację ..... Niebawem zobaczycie silniczek na Full Bridgeporcie ale to inny temat.
Reasumując mam niebieskiego królika doświadczalnego i świetnie się przy tym bawię. Ostatnio nawet poztanowiłem sprubować swych sił w drifcie Pod fotami link do filmiku jak mi szło i jak auto aktualnie pomyka
Kilka fotek z prac i jak auto wygląda ...
No i tutaj filmidło z przyspieszenia. Uprzedzając pytanie .... czujnik wału powyżej 10tyś obr zgubił synchronizację ale to mamy już opanowane
https://youtu.be/nXqc1pov_DE
A tu moje pierwsze boczenia
https://youtu.be/QQV9wPjEwHk
Fajnie idzie i super, że komuś chce się bawić i pogrzebać w renesisach, żeby coś z nich wycisnąć, bo wszędzie dookoła w RX-8 tylko swapy...
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
zemoj napisał(a):wszędzie dookoła w RX-8 tylko swapy
akurat Gronek na szczęście nie jest z tych, co wyznają ideę swapu
Się zobaczy na Rykach jak to teraz śmiga
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
w sobotę usłyszałem jak u mnie przez miasto przeleciał i naprawdę
Powiem wam, że czasami ręce opadają na bzdurne hejty i internetowe pitolenie. Z żadnego wolnossaka nie jest łatwo wycisnąć duże przyrosty. Jasne, że są JZ-ty ErBeki, LS-y generujące sryliony koni i wiadra momentu ale ja nie zamierzam odpuszczać. W porównaniu do wielu silników popularnych w sporcie o podobnych osiągach Renesis naprawdę jest bardziej wytrzymały i tańszy w budowie, modach i eksploatacji. Naturalnie to nigdy nie będzie demon dragu ale silnik jest wbrew opiniom bardzo elastyczny i idioto odporny.
Mało jest wiedzy u nas ale jest jej sporo w USA, Grecji, Nowej Zelandii i Australii. Sporo ludzi z tamtych rejonów nam pomaga więc szczerze to każdy silnik coś nowego nas uczy. Dużo już zrobiliśmy ale już po kilku latach obcowania z rotorami widzę, ze to dopiero czubek góry lodowej...
No zobaczymy na Rykach heheh miejcie aparaty i kamery bo jak to wszystko pier..olnie ... jak polecą te rurki, menzurki, rotorki to będzie dopiero kupa śmiechu .
Mało jest wiedzy u nas ale jest jej sporo w USA, Grecji, Nowej Zelandii i Australii. Sporo ludzi z tamtych rejonów nam pomaga więc szczerze to każdy silnik coś nowego nas uczy. Dużo już zrobiliśmy ale już po kilku latach obcowania z rotorami widzę, ze to dopiero czubek góry lodowej...
No zobaczymy na Rykach heheh miejcie aparaty i kamery bo jak to wszystko pier..olnie ... jak polecą te rurki, menzurki, rotorki to będzie dopiero kupa śmiechu .
0-160 kolo 16s. nie jest moze super ale zle tez nie jest. na cwiare przy takim czasie powinno byc kolo 15s.
http://www.zeperfs.com/fiche1077-mazda-rx8.htm
kazdy wynik ponizej bedzie juz bardzo dobry. kl-ze 200 konne w budzie 323 dawalo kolo 12s 0-160 i kolo 14s na cwiare. powodzenia w pracach bo latwiej jest zmodzic renesisa niz swapowac. wiec jesli uda sie Tobie wycisnac cos z tego silnika to z korzyscia dla wielu
http://www.zeperfs.com/fiche1077-mazda-rx8.htm
kazdy wynik ponizej bedzie juz bardzo dobry. kl-ze 200 konne w budzie 323 dawalo kolo 12s 0-160 i kolo 14s na cwiare. powodzenia w pracach bo latwiej jest zmodzic renesisa niz swapowac. wiec jesli uda sie Tobie wycisnac cos z tego silnika to z korzyscia dla wielu
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
no więc kolejny piec eksperymentalny jeździ. Tym razem Full Bridgeport z wcięciem pod uszczelki płaszcza wodnego. Sporo powietrza doleci. To jednak ciągle Low cost czyli silnik zbudowany z tak zwanych pozostałości po klientach więc zobaczymy jak to poda. Poprzedni setup czyli half bridgeport wypluł u mnie prawie 230 koni ale za to następne auto zbudowane w ten sposób ale już na częściach w idealnej kondycji podało 250 więc różnica spora. Jedno jest pewne, że różnicę już czuję pod pedałem ale wszystko pokaże hamownia
A tak w ogóle zapomniałem wstawić małej pamiątki ze zlotu w Rykach Proszę bardzo oto link
https://www.youtube.com/watch?v=BzsdQB097hE
A tak w ogóle zapomniałem wstawić małej pamiątki ze zlotu w Rykach Proszę bardzo oto link
https://www.youtube.com/watch?v=BzsdQB097hE
No dobra czas coś naskrobać po Poznaniu
Przede wszystkim zrobiłem nadkola To tyle z estetyki .... Do meritum.... No więc auto udało się przygotować do czasu 1.54.323 . To oczywiście nie ostatnie słowo bo jeszcze na wolnossaku bym chciał podjąć jak najbliżej 1,50 choć wiem że będzie to nie lada wyzwanie...... nie mniej czuję, że się da
Generalnie auto dostało wydech Invidia z tym że musiałem dospawać jeszcze jeden tłumik, żeby mnie nie powiesili na poznaniu .
Wjechały całe sanki wraz z dyfrem od R3 więc przełożenie dyfra jest teraz 4,77. Tak obrazowo na 4.44 na dwójce robiłem 127 a teraz 100 na godzinę Powiem jedno WARTO !!
Do tego wszystkiego popracowaliśmy nad ustawieniem geometrii co też dało się mocno odczuć w zakrętach.
Niestety szykowałem wasze strzały i nie starczyło czasu na wystrojenie dziada więc mapa jest bardzo bogata i wręcz przelana za bardzo górą co niestety też poczułem. Między innymi to mnie skłania do refleksji, ze da się jeszcze duuuużo szybciej. No i oponki muszę nowe bo fedki już niestety powiedziały chyba swoje ostatnie słowo...
Ja za to jeszcze ostatniego nie powiedziałem ....
Stay Rotary !!
PS ... strasznie podoba mi się motto na pucharze
Przede wszystkim zrobiłem nadkola To tyle z estetyki .... Do meritum.... No więc auto udało się przygotować do czasu 1.54.323 . To oczywiście nie ostatnie słowo bo jeszcze na wolnossaku bym chciał podjąć jak najbliżej 1,50 choć wiem że będzie to nie lada wyzwanie...... nie mniej czuję, że się da
Generalnie auto dostało wydech Invidia z tym że musiałem dospawać jeszcze jeden tłumik, żeby mnie nie powiesili na poznaniu .
Wjechały całe sanki wraz z dyfrem od R3 więc przełożenie dyfra jest teraz 4,77. Tak obrazowo na 4.44 na dwójce robiłem 127 a teraz 100 na godzinę Powiem jedno WARTO !!
Do tego wszystkiego popracowaliśmy nad ustawieniem geometrii co też dało się mocno odczuć w zakrętach.
Niestety szykowałem wasze strzały i nie starczyło czasu na wystrojenie dziada więc mapa jest bardzo bogata i wręcz przelana za bardzo górą co niestety też poczułem. Między innymi to mnie skłania do refleksji, ze da się jeszcze duuuużo szybciej. No i oponki muszę nowe bo fedki już niestety powiedziały chyba swoje ostatnie słowo...
Ja za to jeszcze ostatniego nie powiedziałem ....
Stay Rotary !!
PS ... strasznie podoba mi się motto na pucharze
Gratuluje Gronek
A jak smakowała oryginalna butelka w tym o to kubełku
A jak smakowała oryginalna butelka w tym o to kubełku
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Danmazda napisał(a):Gratuluje Gronek
A jak smakowała oryginalna butelka w tym o to kubełku
O stary nie masz pojęcia jaka beka była h.... Uradowany z nagrody nie popatrzyłem nawet na etykietę i mówie dawajcie walimy z puchara ... Dałem typowi , ten golnął i mówi "ej gościu to woda!!!!" ... na to ja sie pytam "co aż tak ładnie wchodzi ?" a on .. "nie [tiiit]!!!!!! TO JEST WODA !!".... popłakałem sie ze śmiechu prawie
O taki właśnie efekt chodziło organizatorom h.Jak Piotraas ustawiał puchary /wiaderka na stole przed rozdaniem nagród to mieliśmy z tego bekę że tak właśnie będzie jak napisałeś
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
"dobra, opijamy" – Gronek nalał koledze w wiaderko
Kolega – "dobra, wchodzi jak woda"
Gronek nalał drugiemu koledze
Drugi kolega "ej, to woda jest!"
Gronek "ale wchodzi jak woda?"
Drugi kolega "pij z gwinta"
Gronek "gul, gul... k****, dawaj to... <smuteczek>"
Reksio jak zwykle puścił dyma, darł japę, wykręcił dobry czas, a kierownik jak zwykle pozytywnie... Właśnie zdziwiło mnie tylko że nie było żadnego oberwania zderzaka, który później był zamocowany na trytytki czy czegoś w tym stylu
Kolega – "dobra, wchodzi jak woda"
Gronek nalał drugiemu koledze
Drugi kolega "ej, to woda jest!"
Gronek "ale wchodzi jak woda?"
Drugi kolega "pij z gwinta"
Gronek "gul, gul... k****, dawaj to... <smuteczek>"
Reksio jak zwykle puścił dyma, darł japę, wykręcił dobry czas, a kierownik jak zwykle pozytywnie... Właśnie zdziwiło mnie tylko że nie było żadnego oberwania zderzaka, który później był zamocowany na trytytki czy czegoś w tym stylu
A no Rafałku widzisz ... chwila nieuwagi i znowu sukces heheh
Gib dostałem baty od Jackpl. Gedi czarnym rumakiem trzeci był.
Szampańskiej FC nie było ale to wolnossak
A tutaj pogoń za Gedim
https://www.youtube.com/watch?v=xKJO-5lYkds&t=31s
Gib dostałem baty od Jackpl. Gedi czarnym rumakiem trzeci był.
Szampańskiej FC nie było ale to wolnossak
A tutaj pogoń za Gedim
https://www.youtube.com/watch?v=xKJO-5lYkds&t=31s
Rex robi bardzo fajną robotę na torze.
Fakt, że jest ktoś, kto z namacalnymi rezultatami bierze się za te silniki, sprawia, że jeszcze bardziej jaram się FE. Przydałby się taki do kompletu z NC
Kierownik też z jajami.
Pozdrawiam
Fakt, że jest ktoś, kto z namacalnymi rezultatami bierze się za te silniki, sprawia, że jeszcze bardziej jaram się FE. Przydałby się taki do kompletu z NC
Kierownik też z jajami.
Pozdrawiam
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości