Mazda RX-8 FE 13B 231HP 06' Silver Arrow.

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez ShogunAshigaru » 6 paź 2014, 13:22

Witam.

Na początku małe przywitanie ponieważ to mój pierwszy post na forum. Nazywam się Artur, lat 28. Pochodzenie Śląskie [Katowice] ;).

Właścicielem ReXa jestem od pół roku ale wcześniej jakoś nie było okazji dłużej tu posiedzieć by coś napisać. Ale zaczynajmy:

Model: Mazda RX-8
Moc: 231 HP
Rok Produkcji: 2006
Miejsce Produkcji: Japan
Miejsce Zakupu przez 1 właściciela: Germany [Bremem]
Przebieg [na dzień dzisiejszy]: 105 tyś km

Ogólnikowo:
Ponieważ jest to moje pierwsze auto ze stajni Mazdy nie jestem jeszcze do końca obeznany co i jak [byłem tak zwanym Hondziarzem]. Ogólnie przy zakupie auta było kilka mankamentów która należało wymienić takie jak łączniki stabilizatorów, korek spustowy ze skrzyni biegów [trochę się pociło] oraz przednie tarcze [ jedna z nich była krzywa]. Auto sprawuję się na prawdę dobrze mimo przebiegu, silnik bardzo dynamiczny, odpala na zimnym jak i na ciepłym bez najmniejszego problemu. Niestety jest do małych poprawek lakierniczych ale z tym nie będzie u mnie najmniejszego problemu. Wstawię kilka fotek ale na razie nie ma się czym za bardzo pochwalić bo to prawie seria.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Co mnie czeka w najbliższej przyszłości:
Wymiana oleju i filtra.
Wymiana opon oraz felg: Yokohama Advan Sport oraz Drag Wheels.
Malowanie zacisków hamulcowych.
Wymiana filtra powietrza na nowy: K&N.
Wymiana oliwy w skrzyni biegów.
Poprawki lakiernicze zostaną zrobione dopiero w 2015 roku.
Obrazek

Chwilowo nie mam więcej fotografii ale jak tylko znajdę czas to na pewno wrzucę.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 30 sty 2015, 11:24 przez ShogunAshigaru, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 05:41
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8
2006

Postprzez Bartg » 6 paź 2014, 13:28

Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Zdjęcia wrzuć prosze na serwer Mazdaspeed (opcja załącznik na górze przy edycji posta) – przyjmie każdy rozmiar i nie będzie z tym problemu :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez ShogunAshigaru » 11 lis 2014, 13:14

Kolejne małe zmiany w planach.

Trzeba było zakupić na szybko tarczyznę na tył ponieważ po ostatnich zabawach przy hamowaniu trochę biło, podejrzewam że skrzywiłem tarczę. Łożysko na szczęście jest nienaruszone.

Nowe świece zapłonowe i kable z NGK zostały właśnie wymienione [w życiu tak się nie umordowałem z wymianą].

Zaciski hamulcowe zostały pomalowane na żółto ponieważ felgi które aktualnie mam idą do gruntownej naprawy i zmieniam kolor na czarny. Także czeka mnie proszkowanie i małe spawanie. Zdjęcie dam jak już będzie po wszystkim aby był lepszy efekt.

Kolejna sprawa to jednak poprawki lakiernicze zacznę za tydzień. Maska oraz klapa bagażnika będzie pomalowana na czarno, reszta to odświeżanie lakieru. Chciałbym poznać opinię co myślicie o RX8 w 2 kolorach.

Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 05:41
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8
2006

Postprzez Vasat » 16 lut 2015, 19:03

"Nie ma lipy" ! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2014, 16:31
Posty: 149 (15/8)
Skąd: Opole
Auto: 6 GG 2.3L

Postprzez ShogunAshigaru » 8 mar 2015, 09:47

Witam ponownie po przerwie. Jako że mało czasu przyszła pora na wymianę cewek zapłonowych. Nie kupowałem oryginalnych, firma NGK nigdy mnie nie zawiodła więc i tutaj też im zaufałem.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przyznam że po wymianie cewek auto odpala na strzała na ciepłym i zimnym więc jest poprawa i to znaczna.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 05:41
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8
2006

Postprzez Gronek » 15 mar 2015, 15:56

Ja bym proponował wymienić przewody i świece. Niedomaganie jednego lub drugiego jest częstą przyczyną uszkodzenia cewek a przewody, które widać na foto bardzo szybko przebijają. Jedyne słuszne to niebieskie NGK lub oryginały. Temu zaleca się wymiane kpl. zapłonu co ok 30 tyś km. Krótki żywot niestety <nie> ale lepiej to zrobić żeby nie wymieniać za chwilę znowu cewek ....
Oczywiście każda inwestycja w zapłon wyższej klasy jest jak najbardziej wskazana w tym wozie.
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 09:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez ShogunAshigaru » 16 mar 2015, 14:10

Ale kable zapłonowe były wymieniane kilka miesięcy wcześniej niż cewki razem ze świecami więc podejrzewam że te 20 tyś wytrzymają. Chciałbym natomiast wiedzieć co mi się dzieje z tylnym kloszem. Wygląda jakby pękał od środka. Jakaś wada fabryczna czy co?

Pozdrawiam.

P.S. Czyżby forum mazdaspeed nie dało się już znaleźć na aplikacji Tapatalk? Znikło mi ostatnio.

EDIT 18.03.2015
A dzisiaj przybyło do mnie za granicy małe co nie co :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 05:41
Posty: 7
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8
2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy