Strona 1 z 4

Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 29 kwi 2013, 11:06
przez Raptor77
banner-rx8.jpg


RX8 HP – 2003.06 – import z US 2009.

Zakup: 08.2009 – 55640km

Wyposażenie seryjne:
  • TPMS
  • navi
  • audio BOSE
  • tempomat
  • samo-ściemniające lusterko + programowany pilot
  • szyberdach
  • czarna skórzana tapicerka
  • podgrzewane fotele przednie
  • DSC/ESP
  • reflektory Xenon
Modyfikacje:
  • wejście liniowe audio / mini-jack 3.5mm
  • kute felgi XXR 522 19x10" ET42 (z dystansamia daje to ET17 przód, ET22 tył)ł
  • opony 265/30
  • lekkie nakrętki do kół
  • aluminiowa podpórka dla nóg pasażera
  • brak katalizatora
  • wymieniony wydech od katalizatora na jakiegoś customa
  • wymieniona miska olejowa
  • LEDowe 3cie światło stop + moduł ESS (Emergency Stop Signal)
  • wyczyszczona tylna klapa + poprawki lakiernicze
  • założone wzmocnione sprzęgło
  • zawieszenie gwintowane TEIN Super Street
  • dystanse 25mm przód, 22mm tył
  • większe hamulce (344x32mm 4ry tłoki Brembo)
  • klocki Ferodo DS2500
  • wymienione progi
  • 7" tablet zamiast ekranu navi
  • Reflektory Bi-xenon + światła dzienne
  • czujnik zmierzchowy (przełącza pomiędzy światłami dziennymi/mijania)
  • wężyki hamulcowe w oplocie
  • odnowiona kołyska
  • poliuretany w wahaczach przód
Mody usunięte:
  • sprężyny APEX (wygląda że jest -50mm z przodu i -35mm z tyłu)
  • skrzela
  • czarne obrysówki z przodu
  • przerobione halogeny na światła dzienne LED (włączanie/wyłączanie z przełącznika halogenów, same gasną po włączeniu pozycyjnych)
Do zrobienia:
  • kratki EVO-R + CF front lip
  • Wyciszenie drzwi + nowe głośniki
  • nowa skrzynia biegów
  • Tein EDFC/Active EDFC
Przebieg aktualny (08.05.2020): 124k km

Vmax sprawdzony: 245kmh

Obrazek

Wymiana oleju/filtra co 7-8k km
52k km – wymiana świec/cewek
trochę walki ze wspomaganiem zakończonej wywaleniem 2óch kostek na chłodnicy.
100k km – wymiana tarcz/klocków przód/tył oraz wywalenie kata (stan kata – idealny)
106k km – wymiana wydechu od katalizatora
107.5k km – wymiana świec/cewek/kabli oraz pomiar kompresji (7.5-8 na obu rotorach, silnik już był chłodny)
112k km – pomiar mocy na hamowni – 212KM/184Nm
112k km – wymiana rozrusznika na szybszy (video)
117k km – wymiana sprzęgła, montaż zawieszenie gwintowanego, korekta lakieru + powłoka Gtechniq C1+C2v3
120k km – BBK
121k km – wymiana progów, gwint TEIN regeneracja.
122k km – wymiana sanek z tyłu z wahaczami
124k km – wymiana kołyski z przodu, poliuretany wahacze przód.

reszta nie ruszana.


Zdjęcia z dnia zakupu:

8847636200_b158061d72_b.jpg
8847636204_4d29ebf42b_b.jpg

8847017519_20506b586e_b.jpg

8847635938_9d0e884b0e_b.jpg


Styczeń 2015:

8847635940_d4968d2f18_b.jpg

14190015910_48895ca380_b.jpg

8847013829_4489e929a2_b.jpg

14089094950_570a9c0039_b.jpg

8847636108_7750f91331_b.jpg



Czerwiec 2015:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 29 kwi 2013, 18:27
przez Rafał_
Powiększ fotki z galerii do rozmiarów "forumowych" :)

PostNapisane: 30 kwi 2013, 10:49
przez KMBak
Jeździłby. <serduszka>

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 30 kwi 2013, 11:06
przez jarsoN
Śliczna <serduszka>

PostNapisane: 30 kwi 2013, 11:15
przez TOMBLA
hmm.... pojechałby... oj pojechał... <zawstydzony>

PostNapisane: 30 kwi 2013, 12:46
przez matthies
mnie rozwalił fotelik w takiej furze ;d
Ale słusznie, ucz młodzież od samego początku, tego co dobre <spoko> autko prześliczne, szczególnie te skrzela mi się podobają.

Odp: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 30 kwi 2013, 13:33
przez Raptor77
Do rxa można spokojnie spakować całą rodzinę i wózek i jeszcze trochę miejsca zostaje.

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 30 kwi 2013, 21:47
przez rs_pl
Przecież to logiczne Rx, R jak rodzinne. Mx, M jak małe.

PostNapisane: 4 maja 2013, 21:37
przez zemoj
No ładny 5-cio drzwiowy tatusiowóz ;)
Pierwsza żółta chyba jaką widzę. Zacnie wygląda!
Dobre mody. -70mm z przodu? To już ekstremum w polskich realiach...
Masz bardzo fajne felgi. Nie pakowałbym się w 19" na takim zawiasie.
Myślę, że w te 18" spokojnie upchniesz nieco większy hebel.
Bardzo podoba mi się Twój egzemplarz <faja>

PS. Te fele to chyba z 350Z?

PostNapisane: 5 maja 2013, 00:21
przez Raptor77
teoretycznie z przodu miało być -50mm ale z tego co mierzyłem to u mnie przy wszystkich kołach od środka piasty do krawędzi błotnika jest 32cm a w serii tył ma 35.5cm a przód 39cm :)

Ogólnie z tak niskim zawiasem nie ma problemu poza śpiącymi policjantami z kostki – ich nie jestem w stanie przejechać ;), z resztą daje sobie rade

jeżeli wjechałby 19" to z oponą 225/40 czyli średnica koła taka sama jak 225/45/18 z tym że pewnie coś szerszego (8.5-9" przód i 9.5-10" tył z lekkim naciągem) – ale to dopiero po zagięciu rantów się okaże i pewnie w tym roku się z tym nie wyrobie ;)

Fele to kute Ray's z 350Z – naprawdę wytrzymałe i o 1.5kg lżejsze od serii na szt.

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 16 cze 2013, 19:07
przez megabebzon
Naprawdę bardzo ładny rex... <spoko> Rzadko spotykany kolorek, a szkoda, bo kozacko się prezentuje. No i fele – miodzio! A najbardziej mi się podoba, że pozostawioną ma "czystą" ori linię – bez wsiowych spojlerów, suskrajowickich dokładek i buraczanej lotki zakupionej na www. polepszcalibre.pl.

PostNapisane: 17 cze 2013, 12:05
przez Raptor77
w końcu znalazłem żółtą która mi się podoba :D

FS31-620x413.jpg


musze "tylko" kupić progi, przedni zderzak, felgi, pewnie tylną dokładkę MS i założyć AirRide żeby dało się tym po PL jeździć ;)

PostNapisane: 17 cze 2013, 12:16
przez zemoj
Raptor77 napisał(a):"tylko"

Świetne podejście <spoko>
:D

PostNapisane: 21 cze 2013, 13:41
przez rxwawa
Zgadzam się,
bardzo ładny egzemplarz, również się nie spotkałem jeszcze z takim kolorkiem. Z takich kolorowych ewenementów to wylądowała u mnie biała, też super się prezentuje. Dopieścić i jeździć.
W razie problemów służę pomocą.

Pozdrawiam Kojot

Odp: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 21 cze 2013, 14:52
przez Raptor77
Kojot więcej mocy by się przydało :–)

Ponieważ do remontu mam bliżej niż dalej (108kkm – kompresja 7.5/8) to może trzeba będzie wstawić mocniejsze uszczelnienia i potem zaturbić ;–)

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 21 cze 2013, 15:48
przez mateuszrx8
widze, że zaczynają się spotykać koledzy z rxklubu i mazdaspeed :)

PostNapisane: 24 kwi 2014, 14:48
przez Raptor77
Z ostatnich rzeczy to musiałem wymienić miskę olejową bo już przeciekała ostro (dzięki Kajak za szybką wysyłkę) oraz przy okazji wjechał kupiony rozrusznik. Tak odpala teraz mój silnik przy 112150km przebiegu –> http://youtu.be/ruwL-1aIPFM
silnik dogrzany nieźle (jak zatankowałem było pół baku – jak widać po przejechaniu 17.5km została 1/3 ;))



auto było na hamowni jakiś czas temu –> http://youtu.be/9B1eSbLCNws

wyszło 212KM/184Nm

Obrazek

Dotarły też nowe felgi, ranty już podgięte, dystanse też dotarły :D tylko czasu brak na zamontowanie <nie>

Obrazek
Obrazek
Obrazekrim-1

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 3 maja 2014, 20:49
przez Raptor77
foteki –> https://www.flickr.com/photos/psujek/se ... 814454479/

teraz tylko dystanse i kilka innych gratów ;)

PostNapisane: 7 maja 2014, 00:07
przez Socyopatic
Mega się prezentuje <spoko> szkoda tylko że trochę tych konikow uciekło :P

Re: Mazda RX-8 Revolution FE 13B 2003R 231HP USDM

PostNapisane: 7 maja 2014, 13:31
przez Dezext
Chyba jeszcze nigdy na żywo nie widziałem żółetej RX-8. Na zdjęciach prezentuje się świetnie, na żywo pewnie też robi WOW.