Zakładam nowy temat dla RX-7 FC3s, którego Projekt miałem zaszczyt przejąć od Stramera, a które było jego projektem "dla siebie.
Autko wyjściowo to przedliftowe, wolnossące 147konne Coupe z 1986 roku
Samochód został po sprowadzeniu z Niemiec (gdzie podobno była nie używana koło 15 lat), zostało rozebrane do ostatniej śrubki i odrestaurowane, tak wspaniale, jak Stramer, będący ultra motoryzacyjnym estetą, potrafi
Tutaj można podziwiać pierwotną postać dzieła Stramera.
https://www.youtube....4oSDXfKLE&t=17s
A tu Etap drugi pobytu u Stramera:
https://www.youtube....h?v=a3LCvq8vEPk
Auto od naszego Krakowskiego Mistrza RXów przejąłem bez silnika, skrzyni i na fabrycznych 15 calowych kołach. Natomiast przygotowane do włożenia Renesisa na dobrą sprawę plug and play.
Silnik na częściach które chciałem w dłuższym dystansie potestować tj. 1-częsciowych Apexach i uszczelkach płaszcza wodnego z Vitonu poskładał dla mnie Fazer. Pozostałe uszczelki i panewki to OEM Mazda.
Auto na ten moment jest w takiej specyfikacji:
Silnik 13B- MSP 6 port czyli HP 231KM by Fazer
Skrzynia biegów 6 z RX-8 z customową podporą
Sprzęgło Exedy z tarczą Kevlarową
Customowy wał
Dyfer seryjny z RX-7
Dolot na komponentach FMIC i ITG.
Auto posiada od bodajże 2015 roku lakier motocyklowy z palety Yamaha
We wnętrzu mamy fotele w pełnej czarnej skórze z poliftowej RX-8 oraz fabryczną tylną kanapę z RX-7 obszytą w czarną skórę aby całość ładnie ze sobą pasowała. Tak jak wspomniałem Stramer jest ultra estetą więc wnętrze to po prostu GABINET jak na 34 letnie auto.
Znajdziemy tez kierownicę MOMO, gałkę zmiany biegów z RX-8 oraz Tablet w miejscu Radia na który podawane są parametry auta przez OBD/Bluetooth,
W zawieszeniu mamy Gwint firmy Tein, a auto toczy się chyba na jedynych w PL felgach skręcanych Enkei AME ModelArt 17x8,5/9,5 z nowymi oponami 225/45R17. Mamy też dystanse 20mm na przedniej osi i 15 na tylnej.
Autko miałem okazję finalnie uruchomić i poskładać u Radka – Thunder Race
Finalną wysokość zawieszenia i zbieżność dostroił Seba – Miata Familia.
Pierwsze pół baku za nami. Jest twardo, z układem kierowniczym bez wspomy dość bezpośrednio, ale auto daje mega frajduche i ogromnie mi się podoba.
Bardzo chciałbym podziękować Stramerowi, że wybrał sobie mnie na osobę godną przejęcia tego projektu. Zbudowałeś piękne i wspaniałe auto.
Bardzo dziękuje również Fazerkowi za zbudowanie dla mnie Serca tego autka i Radkowi i Sebie za pomoc w ostatnich szlifach