Mazda MX-5 NC LF 2010 2.0 Sport – CzarnyN

ND / NC / NB / NA

Postprzez irekJ » 13 lip 2018, 12:38

Witam Wszystkich,
Lepiej późno niż wcale więc zakładam wątek mojej drugiej w karierze Miaty.

Auto kupiłem w lutym 2016 od pierwszego właściciela, polski salon, serwis ASO, bez przygód, udekumentowany przebieg.
Była to całkowita seria czyli:
Mazda MX-5 NCFL 2.0 Sport PRHT 2011r 81000km
Skrzynia 6b manual
Szpera/LSD
Żółte Bilstainy

Natomiast od czasu zakupu apetyt rósł w miarę jedzenia i na dzień pisania posta auto przeszło następujące modyfikacje:

– Windshot od Pietrygi
– wydech końcowy Cobalt
– stabilizatory z RX-8 (w najszybszym czerwonym kolorze)
– tuleje poliuretanowe na stabilizatorach
– żarówki LED (postojówki, tablica rej, bagażnik, kabina)
– pozbycie się przedniej tablicy rejestracyjnej
– na stałe zamontowany wideorejestrator
– pełna korekta lakieru + warstwa ceramiczna
– czyszczenie wnętrza i impregnacja skór
– wymiana przewodów hamulcowych na oplot PizzaBrakes
– nowa gruba chłodnica Nissens
– kubeł Mirco MX-5 (wersja skóra + alkantara)
– pasy czteropunktowe Sabelt
– mocowanie gaśnicy za kubłem
– czyszczenie i konserwacja podwozia
– swap zacisków hamulcowych RX-8 + regeneracja, cynkowanie
– przód nacinane tarcze hamulcowe PizzaBrakes 323mm + klocki Stoptech Sport
– tył nacinane tarcze hamulcowe PizzaBrakes 300mm (wentylowane) + klocki Stoptech Sport
– rozpurka pompy hamulcowej
– OEM dyfuzor/dokładka tylnego zderzaka
– zaślepiopny kanał rezonansowy przy grodzi
– nowa pogrubiona kierownica by Guardian (skóra+alkantara)
– nowy kolektor wydechowy by Five
– Wgrany EcuTec RaceRom oraz strojenie by Five –> 174KM/193Nm
– hybrydowe wycieraczki
– lekkie felgi OZ Ultraleggera R17 8J
– rolka tylnych nadkoli, dogięcie przednich
– gwint TEIN Flex Z + EDFC
– wymieniona cała masa elementów zawieszenia, śrub, nakrętek na nowe OEM
– SmartTop

Auto od początku do końca zalewam Motulem:
– silnik – Motul 8100 FE 5W-30 + filtr OE Mazda
– dyfer – Motul 90PA
– skrzynia – Ford 75W90 magiczny
– płyn chłodniczy – Motul Inugel Ultra G13
– płyn hamulcowy Motul RBF600

Miata aktualnie ma najechane 120000km. Odpukać póki co auto całkowicie bezawaryjne dające mnóstwo frajdy.
Jeśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić też zdjęcia z przebiegu modyfikacji.
Załączniki
01.jpg
02.jpg
03.JPG
04.jpg
05.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez chmielu_KL » 13 lip 2018, 21:40

Zdjęcia z modyfikacji zawsze na + <spoko> tym bardziej, że działo się troszkę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez piwo » 14 lip 2018, 12:57

lubie to. 174 konie w wolnossacym silniku w lekkiej mx5. pewnie auto objezdza wiekszosc srednio doladowanych mx5?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Norreca » 14 lip 2018, 20:19

jedna z ulubionych na mx5 forum :D witamy i tutaj.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez irekJ » 16 lip 2018, 07:37

piwo napisał(a):lubie to. 174 konie w wolnossacym silniku w lekkiej mx5. pewnie auto objezdza wiekszosc srednio doladowanych mx5?

Na pewno jest odczuwalna duża różnica. Niestety do turbo projektów sporo brakuje bo te często idą od 220KM w górę a NCkami celują i w 300KM. Za to w mieście można zawstydzić niejeden mocny wóz... mała masa i nagrzany semi-slick sprawiają, że auto sprawnie teleportuje się spod świateł :)

Jeśli chodzi o wydech to kolektor wykonany na zamówienie, 4-1, zwiększona średnica, brak precata. Środkowy wydech został seryjny aby mieścić się normach emisji a końcowy to Cobalt z Moss Europe. Efektem ubocznym jest fantastyczny i niepowtarzalny dźwięk auta (niestety męczący na dłuższej trasie).
Na koniec wgrany został RaceRom od Ecuteca i przemapowany sterownik silnika. Moim zdaniem modyfikacja warta każdej złotówki i każdy posiadacz NC powinien od tego zaczynać :)
Ficzery to:
– kontrola startu
– podbicie gazu przy zmianie biegu na wyższy
– międzygaz przy redukcji biegu
– możliwość zmiany map silnika w trakcie jazdy
– zmiana i optymalizacja wielu parametrów pracy silnika

https://youtu.be/mUckLxk2yUw
Załączniki
Kolektor.jpeg
MX-5 NC 2.0 Hamownia.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez KMBak » 21 lip 2018, 23:33

Oblookane na żywo. Fajny zapie***cz. <diabełek>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez irekJ » 3 sie 2018, 14:37

Korzystając z wolnej chwili robię mały updejt...
Tym razem modyfikacja która rozwiązała problem z którym borykałem się od samego początku posiadania NCka.
Mowa o hamulcach. Choć seryjne robią świetną robotę to dla kogoś kto zaczyna przygodę z RWD i szybką jazdą okazały się niewystarczające. Regularne wypady w góry w połączeniu z brakiem umiejętności zadbania o hamulce sprawiały, że 2-3 razy w sezonie musiałem wymieniać pogięte tarcze. Nawet tylne potrafiły złapać bicie a zapieczone tylne zaciski wymagały co raz przeglądu.

Nie stać mnie na wielotłoczkowe bigbrejki czy nawet wyczynowe zestawy tarcza/klocek na obie osie więc decyzja była prosta –> swap z Rexa. (czyli tarcza przód 323mm zamiast 290, tył wentylowana 300mm zamiast 280mm niewentylowana).
Zestaw zacisków skompletowany z allegro i szrotów, potem piaskowanie oraz cynkowanie. Oczywiście przewody w oplocie z Pizza Brakes. W tej samej firmie zamówiłem wysokonawęglane, nacinane tarcze (to akurat okazało się niepotrzebne zupełnie) oraz klocki Stoptech Sport.
Z ciekawostek została jeszcze dorobiona rozpórka pompy hamulcowej. Organoleptyczny pomiar wykazywał odchylenie grodzi o kilka mm przy kopaniu w hamulec... teraz cały czas jest na swoim miejscu a pedał jest lepiej wyczuwalny,

Testy bojowe pokazały, że hamulce są niezniszczalne, można pałować na maksa (np 2h jazdy po Stelvio bez przerwy), a hamulec cały czas jest, tak samo twardy i przewidywalny. Jak dotąd zero problemów z przeszłości. No może poza wiecznie zakurzonymi felgami od klocków.

Jedyny minus to bardzo niska skuteczność na zimnych hamulcach/oponach. Do tej pory się łapię na tym, że po wyjechaniu rano gdy nagle trzeba "awaryjnie" zahamować to auto leci jak po lodzie i czuć tylko walczący ABS. Na szczęście wystarczy dwa zakręty dwa dohamowania i jest git :)
Załączniki
Z1.jpg
PB0.jpg
PB2.jpg
B1.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez zemoj » 6 sie 2018, 08:11

Fajnie, Irek, że się tutaj pojawiłeś :)
Auto mega dopracowane, a wszystkie mody zrobione z głową.
Jeden z moich ulubionych tematów NC.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez irekJ » 7 sie 2018, 15:13

Dzięki za dobre słowo... a na zlotach MS i JDM bywam dość regularnie więc wypadało założyć wątek samochodu i docelowo o status klubowicza się psotarać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez szkodnik_byd » 9 sie 2018, 21:23

No własne status klubowicza by się przydał

Autko fajnie zrobione oby tak dalej
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez irekJ » 14 sie 2018, 16:02

To tym razem wrzucę coś miłego dla oka.
Mazdowa, akcesoryjna dokładka/dyfuzor tylnego zderzaka. Prawie nie do zdobycia. W aso kosztuje/kosztowałą jakieś absurdalnie duże pieniądze. Pięknie zamyka lukę między zderzakiem a ziemią. Jeszcze lepiej komponuje się customowy wydech, nie robi wrażenia wpasowanego na siłę. Tył auta na pewno ma lepszą aparycję :)

Oraz kierownica od Guardiana. Bardzo świetnie się prezentuje ale co najważniejsze pewność i precyzja chwytu zdecydowanie lepsza. Dzięki kombinacji skóry i alkantary świetnie się sprawdza zarówno z gołą dłonią jak i skórzanymi oraz rajdowymi rękawicami.
Załączniki
Dyfuzor.jpg
MX-5 Guardian Kierownica.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez irekJ » 18 paź 2018, 08:36

Odświeżę odrobinę temat o kilka nowości w aucie.
Jeśli chodzi o setup z kubłem testuję aktualnie nowe 2 calowe pasy drogowo/sportowe OMP. Pierwsze wrażenia bardzo dobre, szczególnie w daily jeździe.
Udało się też zdobyć oryginalne Mazdowe fotele Recaro które będą używane w daily i turystyce.
Oraz na koniec gadżet w postaci dokładek zderzaka imitujących te z drugiego liftu. Zamontowane głównie w celu testowania odległości do krawężnika oraz kąta natarcia :)
Załączniki
IMG_20181010_142323.jpg
IMG_20181015_180727.jpg
IMG_20181015_214618.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez KMBak » 18 paź 2018, 10:00

Aż kręgosłup powie "Eee, stary, po*ebało Cię?" <lol>

Ale wygląda super. <faja>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez zemoj » 18 paź 2018, 11:46

irekJ napisał(a):oryginalne Mazdowe fotele Recaro

Gdzie zgarnąłeś tego Świetego Graala? <wow>
Zazdrooo <serduszka>

Dopisano 18 paź 2018 12:46:

irekJ napisał(a):oryginalne Mazdowe fotele Recaro

Gdzie zgarnąłeś tego Świetego Graala? <wow>
Zazdrooo <serduszka>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez irekJ » 18 paź 2018, 16:13

KMBak napisał(a):Aż kręgosłup powie "Eee, stary, po*ebało Cię?" <lol>

Ale wygląda super. <faja>

No własnie tak było w kuble stąd trwające 3 lata poszukiwania stołków Recaro. Seryjny fotel z kolei nie nadaje się nawet do Mazdy 2 :) Może i jest komfortowy ale tylko jak jedzie się prosto :)
Na komfort Recaro póki co nie mogę narzekać. Mało tego wentylowana alcantara na środku jest mega milusińska i świetnie trzyma w przeciwieństwie do śliskiej skóry.

A co do pochodzenia to był trochę przypadek i miły gest dobrych ludzi z klubu MX-5. Generalnie fotele przebyły dłuższą drogę. W normalnych okolicznościach raczej nie do zdobycia. Tym bardziej się cieszę, że siedzą w aucie <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez loockas » 19 paź 2018, 22:28

Stołków Ci mega zazdroszczę. Seria tak jak piszesz nie ma żadnego trzymania bocznego. Szukam czegoś pomiędzy serią, a kubłem żeby było uniwersalnie, ale na szukanie takich recaro jak Ty masz chyba nie mam cierpliwości :P

Ile kosztowała Cię ta kierownica? Oddawałeś swoją do obszycia?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez irekJ » 23 paź 2018, 08:59

loockas napisał(a):Ile kosztowała Cię ta kierownica? Oddawałeś swoją do obszycia?


Kierownicę obszywał mi Guardian, do znalezienia na forumach miata.net i mx5klubpolska.
Koszt to zależnie od wybranych opcji 700-1000zł.
U mnie jest wariant full wypas czyli naturalna skóra + alkantara po bokach, bicepsy pod kciuki, minimalne pogrubienie i czerwony znacznik (którego drugi raz bym nie wziął, nic nie daje w praktyce a ustawienie geometri, żeby był idealnie równo jest bardzo trudne).

Dopisano 23 paź 2018, 22:28:

https://www.youtube.com/watch?v=CNEIjsrnocQ

W ostatni weekend gościłem na torze Poznań zaczynając od zlotu MazdaSpeed :)
Auto spisywało się świetnie. Początkowo warunki były trochę trudne co uświadomiło mnie, że wskazane jest potrenowanie w deszczu.
Wygląda na to, że kończymy sezon i można powoli planować zimowe prace przy aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez loockas » 24 paź 2018, 20:58

irekJ napisał(a):Kierownicę obszywał mi Guardian, do znalezienia na forumach miata.net i mx5klubpolska.


Już go wyczaiłem i mam ofertę. Dzięki :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez irekJ » 19 lis 2018, 16:25

Jako, że sam jestem zaskoczony efektem podzielę się fotką.
Jak już utopiłem kilka min krajowych w fotelach postanowiłem oddać je do odświeżenia/regeneracji.
Wszystkie elementy zostały oryginalne a poniżej efekt przed i po na najbardziej obtartym boczku :)
Załączniki
WhatsApp Image 2018-11-13 at 13.21.10.jpeg
WhatsApp Image 2018-11-13 at 13.21.22.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 13:32
Posty: 43 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 2.0 Sport NCFL 2010r

Postprzez sq2jul » 24 lis 2018, 00:58

łooo nieźle. Gdzie to tak robią i za ile? Na czym polega magia? 'szlifowanie' skory + barwienie?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy