Mazda MX-5 NC '08 2.0 5MT NISEKO

ND / NC / NB / NA

Postprzez loockas » 21 sie 2018, 16:33

W EPC sprawdziłem w ostatnich tygodniach ok 15 VINów. Nie ma LSD w każdej 2.0. Chyba, że EPC kłamie...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez jacobs » 21 sie 2018, 17:05

5b nie wszystkie mają szperę, jak szukałem to też widziałem w EPC egzemplarze bez szpery.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez zemoj » 22 sie 2018, 07:08

Według oficjalnych katalogów, tak jak Norreca pisze, każde 2.0 z manualną skrzynią* ma szperę. Zarówno 5b jak i 6b. Natomiast żadne 1.8 szpery nie miało. W związku z tym, że silnik 1.8 jest bardziej wrażliwy na tematy olejowe, pewnie jeździ trochę 2.0 włożonych po fuck-upie w seryjną budę 1.8, a co za tym idzie szpery nie mają.

*2.0 Powershift (A/T) – brak szpery.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez sq2jul » 22 sie 2018, 09:38

Norreca napisał(a):wszedzie na officjalnych stronach


zemoj napisał(a):Według oficjalnych katalogów


poka poka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez zemoj » 22 sie 2018, 13:43

Jedna kwestia jeszcze, że spora większość wiedzy na temat MX-5 jeśli chodzi o Stary Kontynent, pochodzi z Wielkiej Brytanii, więc jest jeszcze pytanie, czy występowały różnice w napędzie pomiędzy wersjami na UK, a na przykład na DE.

In the UK we had a choice of 1.8 litre 5-speed, 2.0 litre 5-speed, and 2.0 litre 6-speed. A limited slip differential was fitted to all 2.0 litre models, though the final drive ratio is different to match the 5 and 6 speed transmissions. Mazda used the simple and cost effective Super LSD type which uses cone shaped clutch plates in addition to gears, rather than the helical gears Zexel Torsen branded differential used in the earlier models. (...)

Let's take a look at gear ratios and final drive options. You can see below that both 5-speed cars used the same gearbox and had a 4.1 final drive whilst the 6-speed had a 3.7. Also note that 4th gear in the 5-speed is equivalent to 5th gear in the 6-speed. Roadster Coupe (RHT) models had the same transmissions as their soft top equivalents.

LSD.jpg


1.jpg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Norreca » 22 sie 2018, 15:48

w DE było identycznie.
moja to zresztą – 2.0i Niseko Coupe
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez sq2jul » 22 sie 2018, 16:38

no spoko tylko, ze ta strona nie ma nic wspolnego z 'oficjalnym' stanowiskiem Mazdy. Jest jakas kompilacja zrobiona przez kogos. Screenshot, ktory przytoczyles dot. co najwyzej Wielkiej Brytanii (zrodlo: http://www.roadster.blog/2014/03/uk-mx- ... guide.html).

Norreca napisał(a):w DE było identycznie.
moja to zresztą – 2.0i Niseko Coupe


No wlasnie z Niseko jest ciekawa sprawa, bo broszura brytyjska mowi faktycznie, ze LSD bylo dostepne tylko z 2.0, ale za to w niemieckiej nikt sie na ten temat nawet nie zajaknal. Teraz pytanie czy byla tylko z 2.0? Czy byla zawsze w 2.0? Czy byla tylko opcja?

Obrazek

Obrazek

A co z innymi rynkami niz niemiecki i brytyjski? Na naszym rynku (zdecydowanie rzadziej ale jednak) zdarzaja sie tez auta z USA, Francji, Wloch czy krajow Beneluxu.

Klikajac dalej po roadsterblogu, mozna tez nalezc taka tabelke na temat wersji wychodzacych na rynek japonski:

Screen Shot 2018-08-22 at 17.36.43.png


Widac, ze u nich istnialy wersje z 2.0l bez LSD.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 20:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Norreca » 22 sie 2018, 17:05

istniały w automacie to na bank.
a czy była jakaś opcja lub nie nie jesteśmy w stanie powiedzieć.
jedne mówią ze była zawsze inne ze nie zawsze lub raczej nic o niej nie mówią...
tak to już bywa czasem ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 22 sie 2018, 17:23

Wydaje mi się, że jednak EPC będzie tutaj najwiarygodniejszym źródłem.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Norreca » 22 sie 2018, 17:30

jak kto lubi.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez zemoj » 22 sie 2018, 20:55

Ja mam na to taką teorię, że po niemiecku Limited Slip Differential to tak pieruńsko długi wyraz, że do żadnej broszury go upchnąć nie szło.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez TheMonster » 23 sie 2018, 14:59

Chłopaku... niemiecki słownik nie takie długie słowa mieści ;) i to jednowyrazowe!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Norreca » 2 wrz 2018, 20:17

mniejsza o to... jest niejasność i nikt nie jest w stanie tego wyjaśnić.

no ale ostatnio widziałem taką mx5 z przyciemniana szyba tylna i wygląda to mega z hardtop :P
trzeba to ogarnąć !
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 3 wrz 2018, 10:04

Nawet nie zwróciłem uwagi, że też masz PRHT. Jakoś niseko mi się zawsze z brązowym softem kojarzyło.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Norreca » 3 wrz 2018, 12:58

loockas napisał(a):Nawet nie zwróciłem uwagi, że też masz PRHT. Jakoś niseko mi się zawsze z brązowym softem kojarzyło.

i dodatkow byl w srodku brazowy brzydki kolor jak u julka majtkowej :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Norreca » 30 wrz 2019, 12:23

Po przegladzie, spokoj do 2021 :)

dyfer sprawdzony jest :) a dodatkowo zabezpieczona jest przed korozja (poprzedni wlasciciel) wiec jeszcze lepiej i fajniej :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Norreca » 25 sie 2020, 14:32

temat do zamknięcia auto sprzedane.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy