Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT Galaxy Grey Mica

ND / NC / NB / NA

Postprzez loockas » 5 maja 2019, 21:07

zemoj napisał(a):przód wciąż stał jakoś dziwnie wyżej względem tyłu i było tak zarówno na sprężynach Eibacha


U mnie to samo, choć jeszcze mi to nie przeszkadza. Jak zacznie to chyba pójdę drogą mądrzejszych i założę gwint.

Graty czasu :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10215 (282/519)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez zemoj » 14 maja 2019, 18:55

Zlotowe fotopstryki z klubowej galerii :)
Załączniki
received_332919034093792.jpeg
received_2345185589029430.jpeg
received_2284833475097761.jpeg
FB_IMG_1557528384207.jpg
received_2471638776189438.jpeg
received_1017434595312023.jpeg
received_1827390250697978.jpeg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3151 (134/224)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.0

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 23 cze 2019, 21:25

Niedawno przypadło mi zaszczytne drugie miejsce w konkursie Mazda nocą <zawstydzony>
Dziękuję za wszystkie głosy :)
IMG_20190525_221429.jpg


Z nowości, to oddałem sprzęgło do Maklandu pod Włocławkiem. Tarcza została obita materiałem LUK wzmocnionym Kevlarem, docisk przeszlifowany, sprężynki poprawione. Do tego kupiłem nowe łożysko wyciskowe OE Mazda i całość jest już zamontowana na aucie i pracuje pięknie. W warunkach sportowych jeszcze nie miałem okazji przetestować, ale na ulicy jest super.
IMG_20190604_131246.jpg


W wolnej chwili już jakiś czas temu pobawiłem się z wybierakiem biegów. Odessałem stary olej, którego było tam dość mało, wlałem Fordowskiego oleju, który jest też w skrzyni "pod korek" i przesmarowałem tuleje. Lewar chodzi jakby jeszcze przyjemniej :)
20190502_124345.jpg
20190502_123938.jpg
20190502_122950.jpg


A w poprzedni weekend razem z oddziałem Kujawsko-Pomorskim odwiedziliśmy wieś Miaty i wzięliśmy udział w lokalnej imprezie ;)
IMG_20190616_095500.jpg
IMG_20190616_104725.jpg


W Boże Ciało z kolei gościliśmy u PRa na grillu <spoko>
grill szkodnik.jpg
szeroki przekrój modelowy Mazd :D <fot. Szkodnik>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3151 (134/224)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.0

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez loockas » 23 cze 2019, 21:29

Widzę, że nastała moda na smarowanie lewara <lol>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10215 (282/519)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Beny » 24 cze 2019, 11:57

Kurde świetna jest w tym pakiecie <spoko> Jakieś detalingi były?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8386 (61/63)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez zemoj » 24 cze 2019, 13:14

loockas napisał(a):Widzę, że nastała moda na smarowanie lewara <lol>

Nie od dziś wiadomo, że jak posmarujesz, tak pojedziesz :>

Beny napisał(a):Kurde świetna jest w tym pakiecie <spoko> Jakieś detalingi były?

Dzięki. Generalnie jak 3 lata temu go kupowałem, to lakier był w idealnym stanie, z nałożoną powłoką ceramiczną. Ja staram się go po prostu nie zapuścić. Raz na 2-3 miesiące Soft99, unikam agresywnej chemii i co mycie quick detailer. ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3151 (134/224)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.0

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 3 mar 2020, 19:08

Uuuu wątek grubo zarósł mchem i pajęczyną, więc żeby nie uleciało, to po krótce kilka rzeczy, które się działy jeszcze w ubiegłym roku.

1) Latem wpadł nowy komplet felg wraz z oponami do jazdy na co dzień:
Spraco Trofeo 5 w kolorze bronze gold 17x7,5J ET 40 engeneered by OZ
– opony Michelin Pilot Sport 4 215/45/17
IMG_20190630_103216.jpg

Zestaw siadł bardzo fajnie, opona chyba najlepsza z jaką miałem do tej pory do czynienia w relacji osiągi/użyteczność na co dzień. Zdecydowanie po drogach publicznej jeździ się na niej przyjemnie niż na semi slicku. Lepszy komfort, można jej bardziej zaufać w zmiennych warunkach, choć nie da się nie zauważyć, że responsywność jest niższa niż np. na AD08R. Tak więc dojrzałem do tego, że jednak warto mieć dwa osobne komplety kół: jeden na daily i osobny do ścigania.
IMG_20190630_130130.jpg
IMG_20190701_154929.jpg
IMG_20190731_190359.jpg
IMG_20190801_094929.jpg


2) Na przód wpadły nowe klocki Galfer Sport 1050 – takie same jak są na tylnej osi. Tu również podyktowane było użytecznością na co dzień, bo klocek fajnie działa już od zimnego, a mimo to bardzo ciężko go zagrzać. Poprzedni HAWK HPS niewiele zdążył się zużyć, więc zostaje na tor, bo tam spisuje się lepiej niż na ulicy.
IMG_20190630_112317.jpg


3) Wpadły nowe dywaniki z wersji NISEKO.
IMG_20190722_194246.jpg

IMG_20190722_194528.jpg


4) Wymienione zostało łożysko koła lewy tył, a z racji, że nie szło odkręcić nakrętki piasty, to wpadła cała nowa (używana) półoś z niskim przelotem.
IMG_20190724_190158.jpg


5) Wymiana oleju w dyfrze. Znany i lubiany MOTUL 90PA.
IMG_20190724_190258.jpg


6) Wydziergałem sobie z cienkiej plexi takie zaślepki/osłonki wypełniające seryjny roll bar.
IMG_20190724_183830.jpg


7) Pod fabryczne audio zamontowałem cyfrową zmieniarkę Bluetooth.
IMG_20190723_181559.jpg


No i najważniejsze wydarzenie, pod które było szykowane auto w ubiegłym roku, to wymarzony Euro Trip <jupi> Rodzinny wypad z kolegami z klubu na 3 Mazdy ;) Trasa biegła na południe Polski z przystankiem w Żywcu, następnie Słowacja (przejazdem), Węgry – gdzie zaliczyliśmy Grand Prix F1 na Hungaroringu <spoko> i zwiedzanie Budapesztu, dalej Chorwacja – Pula, Słowenia (przejazdem), Włochy – Wenecja plus jezioro Garda, Austria i Niemcy (przejazdem), nocka w Pradze i powrót do domu. Wyprawa marzenie! Łącznie zrobione 3700km, z czego jakieś 85-90% dystansu bez dachu <serduszka> Auto przy takich wojażach sprawia równie wiele radości, co podczas upalania na torze. Średnie spalanie z całego dystansu niecałe 8l/100km.
IMG_20190801_171503.jpg
IMG_20190802_160742.jpg
IMG_20190804_143832.jpg
IMG_20190804_151231.jpg
IMG_20190809_170456.jpg
IMG_20190809_170711.jpg
IMG_20190809_171317.jpg

IMG_20190809_195335.jpg


Na koniec sezonu pojechaliśmy jeszcze z kolegami na zawody ¼ mili do Wilczych Lasek. Zawody rangi Grand Prix Polski <faja> Oczywiście ja bardziej dla zabawy niż z nadzieją na cokolwiek. Wykręcałem regularne czasy 15,7xx i to chyba tyle na ile stać auto na obecnym setupie. Przy okazji trochę można było sobie poupalać na końcu pasa i żeby się jeszcze nacieszyć końcem sezonu.
IMG_20191006_105401.jpg
IMG_20191006_121341.jpg
IMG_20191006_163449.jpg
IMG_20191006_163546.jpg


Aktualny przebieg 140 000km.
IMG_20191021_195208.jpg


To tyle co by uzupełnić kronikę ;)

Pozdro <peace>
Załączniki
IMG_20190810_071019.jpg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3151 (134/224)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.0

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez szkodnik_byd » 5 mar 2020, 18:59

zrób lepiej zdjęcia jak już wrócisz do kraju <lol>
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5838 (784/405)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez Norreca » 6 mar 2020, 11:17

jak zawsze fajnie :)
wypadzik jak marzenie.
Obrazek Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1870 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez loockas » 13 kwi 2020, 18:42

zemoj napisał(a):Auto przy takich wojażach sprawia równie wiele radości, co podczas upalania na torze


Mam takie same wnioski, nawet mi się tripy bardziej podobają od toru. Po kilku wypadach w Kotlinę Kłodzką i Czechy bez dwóch zdań wolę taki wypad od toru. Gratuluję tripa. Marzy mi się taki długi wyjazd, ale nie umiem tego rodzinnie pogodzić :P Chyba jak dziewczyny podrosną trzeba będzie drugą miatę kupić i lecieć na dwa MXy :P

Felga super. Bardzo ładnie leży.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10215 (282/519)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez PiotrekZ95 » 19 kwi 2020, 08:25

Mega temat i kierownik ! Jak najwięcej radości z tego cuda, chociaż widzę ,.że nie brakuje Ci tego ! Oby tak dalej
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 19:33
Posty: 77 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy