Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0-->2.5 6MT Galaxy Grey Mica

ND / NC / NB / NA

Postprzez piwo » 1 lut 2022, 06:36

super daily. wypad takim autkiem w gory czy na wakacje to marzenie. <serduszka>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4732 (214/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zemoj » 2 cze 2023, 13:15

Prawie półtora roku od ostatniego postu w tym wątku, a temat wisi trzeci na liście w dziale MX-5 <rotfl>
No ale...
Raz. Skoro już zalogowałem się na forum, żeby zapisać się na klubowe dożynki w Gądeczu...
Dwa. Skoro akurat mam dzionek urlopu...
Trzy. Skoro w aucie zaszło trochę zmian od ostatniego wpisu...
Cztery. Skoro sentyment do Klubu MS nadal jest żywy w sercu mym...
...to może jest dobra okazja żeby coś w końcu naskrobać w tym temacie :]

Modyfikacje/eksploatacja
W trakcie ubiegłego i obecnego roku dokonały się następujące zmiany/mody:
1. wleciały nowe wałki (Catcams) o duuuużo fajniejszej charakterystyce względem poprzednich. Przy okazji dla poprawy aktualnego setupu oraz bezpieczeństwa dla silnika wjechały sprężynki zaworowe z 2.3 DISI (MPS). Całość zakończona ponownym strojeniem u Five'a. W efekcie powyższych zmian wrócił solidny dół, elastyczność i radość z jazdy w warunkach ulicznych <serduszka>

2. Z racji, że skończyły mi się klocki w seryjnych tylnych hamulcach, to wleciał na tył swap z RX-8 na w pelni zregenerowanych zaciskach, tarczach TRW oraz klockach Galfer Sport. A do tego tak przy okazji <nie powiem> wpadł też nowy Big Brejk Kit na przód bazujący na nowych 4-tłoczkowych zaciskach Brembo z Megane III RS, nacinanych tarczach Rotinger 320x28mm i klockach Galfer Sport. Mocy hamowania oraz pojemności cieplnej nie powinno zabraknąć na nawet najbardziej wymagającym torze czy górskiej przełęczy ;)
IMG_20220625_123437.jpg
IMG_20220904_084553 (1).jpg


3. Wymienione zostało łożysko z piastą prawy przód (Febi Bilstein).

4. Jakieś eksploatacyjne pierdoły typu oleje, płyny, filtry itd regularnie i częściej niż to konieczne ;)

5. Modyfikacja lamp przednich według własnej fantazji – rozklejenie, pozbycie się pomarańczowych kloszy kierunkowskazów, malowanie środków na czarno, polerka kloszy i zabezpieczenie ceramiką, żeby na dłuższy czas nie było problemów z matowieniem czy żółknięciem. Według mnie przód sympatycznie nabrał charakteru.
20230520_072428.jpg
20230520_072400.jpg


To by z grubsza było na tyle jeśli chodzi o suche informacje o aucie.

Motorsport
Jeśli chodzi o udział w eventach, to zaliczyłem kilka rund w lokalnej lidze Time Attack Trophy oraz Track Day Trophy na torach w Toruniu, Pszczółkach oraz Łodzi, co zaowocowało wygraniem klasy Miata Trophy w generalce sezonu i bodajże czwartym miejscem w generalnej klasyfikacji pojemnościowej sezonu (klasa III).
Za każdym razem auto jechało, ścigało się będąc bardzo konkurencyjnym na torze i wracało bez żadnych chimerów na własnych kołach do domu <jupi>
IMG_20221009_134706.jpg
IMG_20221111_131714.jpg
20230602_132315.jpg


Wojaże
W pierwszej części tego sezonu zrezygnowałem z udziału w ścigawkach na rzecz przygotowań do spełniania kolejnego marzenia, którym był nasz drugi już #Eurotrip. Tym razem główny kierunek obraliśmy na Francję i Lazurowe Wybrzeże – na bazę wypadową wybraliśmy miejscowość Frejus i stamtąd objeździliśmy Cannes, Niceę, Eze, Saint Tropez i Monako gdzie mieliśmy przyjemność oglądać trening i kwalifikacje do Grand Prix Formuły 1 <serduszka> W drodze do naszego miejsca docelowego zaliczyliśmy noclegi we Frankfurcie nad Menem i Lyonie, natomiast w drodze powrotnej w Insbrucku w Austrii oraz w Berlinie, a we Włoszech po drodze jeszcze zaliczyliśmy kąpiel w jeziorze Garda :D W sumie pokonaliśmy ponad 4300km, z czego ok. 4000 z otwartym dachem <peace> To więcej niż zrobiłem przez cały poprzedni sezon <rotfl>
20230522_142212.jpg
20230522_144917.jpg
20230523_141717.jpg
20230527_130540.jpg


Z racji, że w ubiegłym sezonie jakoś nie było zbyt wielu okazji do dalszych wypadów, to w trasie mega pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie – równa jazda autostradą ok. 120km/h bez dachu – średnie spalanie od 7,7l (jazda bez klimy) do 8,3l/100km (z klimą) <wow> Jazda na miejscu po górskich drogach plus duże korki w miejscowościach turystycznych spalanie ok. 9,7l/100km (z klimą).
Aktualnie jeżdżę na AMSOILu SS 5w30. Zero zużycia na bagnecie przez całą podróż.

Aktualny przebieg ~152 000km.

Pozdrawiam papa

20230519_185516.jpg
i z dużą siostrą :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez gloslek4 » 13 wrz 2023, 08:57

Powiem tak, nie jestem fanem takich malutkich samochodów, ale ta Mazda robi wrażenie. Piękna
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2023, 08:54
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy