Strona 1 z 6

Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0-->2.5 6MT Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 20 kwi 2017, 21:22
przez zemoj
No dobra, wypada w końcu skreślić parę słów zanim sam się pogubię co zrobione, a co do zrobienia…
Poza tym uważam, że zwyczajnie wypada mieć swój wątek, jeżeli jest się aktywnym forumowiczem.

Witam ponownie w dziale Nasze Mazdy <jupi>

Po rocznym romansie z inną japońską Marką na M, powróciłem!

Krótko o tym jak stałem się posiadaczem Miaty:
Powrót do marki zaczął się od kupna jako daily 323F BA, co umożliwiło płynną sprzedaż Miśka i rozpoczęcie poszukiwań fun cara. Ostatecznie, krąg moich zainteresowań zawęziłem do MX-5 trzeciej generacji.
DSC_0002_78.JPG
Codzienny pupowóz


Zakup tego konkretnego MXa nastąpił dość spontanicznie, choć wyjazd poprzedzony był sprawdzeniem historii auta w DSR, a we wnikliwych oględzinach pomógł mi Pewien Znawca Tematu z Bydgoszczy[1]. Nie byłem nastawiony tego dnia na transakcję, w zasadzie miało tylko być rozeznanie, ale na miejscu auto okazało się godne zainteresowania, Wyżej Wymieniony[1] dał zielone światło, a że byliśmy kawałek od domu i nie opłacało się jeździć dwa razy, to negocjujemy cenę i trochę niespodziewanie wróciłem Miatą do domu.

Po dotarciu do Bydgoszczy na pytanie Kolegi[1]: „No i jak?”. Odpowiedziałem krótko: „To jest to.” <diabel>Te trzy słowa odzwierciedlają celnie moje odczucia po zmianie auta.

Wszystkie te slogany na temat MX-5 – do których dotąd podchodziłem z pewnym dystansem – szybko okazały się dla mnie w pełni prawdziwe. Miata robi dobrze, leczy ból głowy i koloruje świat dookoła. Jest jak Prozac, marihuana i apetyczna brzoskwinka w jednym.

Oczywiście pod względem mocy czy przyspieszenia, seryjne MX-5 to nie jest demon i mam świadomość, że mocniejszy diesel na prostej mnie łyknie, ale idealne wyważenie w połączeniu z tylnym napędem i szperą potrafią dać więcej radochy niż dodatkowe 100 koni. Jazda pod odkrytym niebem potęguje fun z pokonywania kolejnych kilometrów. Im bardziej krętych, tym lepiej. Generalnie, jeżdżąc na co dzień do pracy BA Z5, gdy przesiadam się do MXa, osiągi są dla mnie nad wyraz wystarczające :) Na pewno spora rezerwa jest w moim skillu i najpierw na tym polu trzeba popracować, a dopiero potem snuć plany na wyższe moce.

Dobra, dosyć tych nudów, teraz suche dane:

Silnik: 2.0 160KM
Skrzynia: 6 MT + szpera
Rok produkcji: 2005r.
Pierwsza rejestracja: 2006r.
Przebieg przy zakupie: 118 tys. km (VIII 2016)
Obecny przebieg: 122 tys. km (IV 2017)
Kolor: Galaxy Grey Mica

Wyposażenie seryjne:
• ABS, TCS, DSC (dwa ostatnie na szczęście w pełni wyłączalne)
• 4x Air Bag
• Reflektory ksenonowe + spryskiwacze reflektorów
• Żółto-niebieskie zawieszenie (Bilstein + Eibach)
• Komplet rozpórek
• Klimatyzacja automatyczna
• El. szyby, el. lusterka
• Podgrzewane siedzenia
• Tapicerka skórzana
• Światła przeciwmgłowe przednie
• Skórzana kierownica ze sterowaniem radiem, ale niestety bez tempomatu
• Alufelgi ori 17”
• Audio BOSE ze zmieniarką na 6 CD
• System bezkluczykowy

Smaczki:
– Przedni zderzak MAZDASPEED
– Progi MAZDASPEED
– Tylny zderzak I.L. MOTORSPORT
– Grill I.L. MOTORSPORT
– Końcowy układ wydechowy INOCHI MOTORSPORT
– Przyciemniona szyba tylna
– Flokowane plastiki w bagażniku na czarno
– Boczne kierunki clear
– Aluminiowy wlew paliwa OE Mazda
– Aluminiowe nakładki na pedały OE Mazda
No i największy rarytas: flokowana gaśnica!!

Tyle na razie.
Postaram się stopniowo uzupełniać w kolejnych postach co zmieniło się w aucie od momentu zakupu.

Poniżej zdjęcia świeżo po zakupie i krótko po ze zlotu Ryki 2016. Mam nadzieję, że autorzy zdjęć nie mają nic przeciwko ich wykorzystaniu tutaj.

Pozdrawiam wszystkich <piwo>

[1] – Nynuch
.



Wymiany, naprawy, modyfikacje chronologicznie:
1) usunięcie folii z bocznych szyb i paska z czołowej – nie szło z tym jeździć
2) oświetlenie: LED Philips do kabiny, bagażnika i postojówek, White Vision nad rejestrację
3) naprawa niesprawnego mechanizmu otwierania wlewu paliwa
4) wymiana windschotta na model poliftowy
5) opony Yokohama Advan Neova AD08 R 205/45/17
6) przegląd olejowy przy 122 500km: płukanie silnika (Millers), wymiana oleju w silniku (Neste 0W-40) z filtrem (OE Mazda), w skrzyni biegów (Neste 75W-90), dyferencjale (Millers 75W-90), płynu hamulcowego (Millers DOT 5.1) i filtra powietrza (K&N)
7) wymiana tarcz z przodu (Rotinger) i klocków (OE Mazda) wraz z rewizją zacisków
8) dystanse H&R 26mm przód i 28mm tył.
9)
10)


.

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 21 kwi 2017, 11:51
przez ADHD
FIRST :D
Fajny egzemplarz.
Na żywo robi super wrażenie.
Koła – inny kolor i będzie git ( ale Ty wiesz i zmieniać nie masz zamiaru <spoko> )

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 21 kwi 2017, 12:37
przez Norreca
sliczna na zywo robi mega robote :)

PostNapisane: 21 kwi 2017, 12:47
przez jacobs
Trzeba przyznać że świetny egzemplarz i w najlepszej możliwej konfiguracji. Pakiet mazdaspeed jest jednak bezkonkurencyjny :)

NISEKO

To chyba nie jest Niseko, Niseko to tylko 2008 rok.

PostNapisane: 21 kwi 2017, 13:24
przez zemoj
Dziękuję za pochlebne opinie. Miło, że auto się podoba :)

ADHD napisał(a):Koła – inny kolor i będzie git ( ale Ty wiesz i zmieniać nie masz zamiaru <spoko> )

Sam bym pewnie ich na biało nie pomalował do tego lakieru, ale przyznam, że jak dla mnie jest OK i w oczy nie kłuje. Plan jest na zupełnie inne koło, ale to już raczej plan na 2018.

jacobs napisał(a):To chyba nie jest Niseko, Niseko to tylko 2008 rok.

Nie upieram się. Gdzieś czytałem, że przedlift na Niemcy w takiej specyfikacji, to właśnie Niseko. Przeglądając ogłoszenia też to się wówczas potwierdzało.
Jeśli jest inaczej proszę wyprowadzić mnie z błędu, poprawię tytuł wątku.

PostNapisane: 23 kwi 2017, 07:45
przez zemoj
Pierwsza aktualizacja: OPONY

Jako, że po Ułężu 2016 Continentale były w stanie agonalnym, to opony były pierwszym tematem za jaki trzeba było się zabrać w przygotowaniach na 2017. Zdecydowałem się na Yokohama Advan Neova AD08 R 205/45/17.

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 23 kwi 2017, 13:53
przez Norreca
fajnie fajnie :P
coraz bardziej mnie przekonujecie że jak biała nas opuści to będzie mx następny.

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 1 maja 2017, 08:13
przez Nightfall
Autko na wysokim poziomie.
Mechanicznie i wizualnie kosa :D
Mialem okazję się przejechać po torze Poznań na miejscu pasażera za co jeszcze raz serdecznie dziękuję <serduszka> <uklon>

PostNapisane: 2 maja 2017, 15:50
przez zemoj
Dzięki Nightfall, cieszę się, że się podobało :)

Gwoli uaktualnienia tego, co wpadło jeszcze przed Poznaniem, a nie zdążyłem o tym napisać:

1) Grubszy przegląd olejowy 122 500km:
– płukanka Millers Engine Flush do silnika
– filtr oleju OE Mazda
– olej Neste City Pro 0W-40 do silnika
– olej Neste Gear S 75W-90 do skrzyni
– olej Millers CRX LS 75W-90 NT do dyfra
– płyn hamulcowy Millers Motorsport DOT 5.1
Amsoil Performance Improver do czyszczenia układu paliwowego
– Filtr panelowy K&N do seryjnego air boxa.

DSC_0002_87.JPG


2) Tuż przed zlotem udało się jeszcze ogarnąć hamulce przód:
– klocki OE Mazda
– Tarcze Rotinger
– rewizja zacisków.

DSC_0002_93.JPG


3) Dystanse H&R dostosowane do wymagań:
– 28mm tył
– 26mm przód wymagał dotoczenia tulei z pierścieniem centrującym, podziękowania dla Szwagier74 za oganięcie tego dzień przed zlotem.

DSC_0002_94.JPG


Poniżej kilka aktualnych fotek:

2017_0429_104331_002.JPG
2017_0429_104357_004.JPG
2017_0429_104410_005.JPG
2017_0429_104433_008.JPG
2017_0430_135431_005.JPG
2017_0430_135439_006.JPG


W miniony weekend zaliczyłem Mega Zlot Mazdaspeed na Torze Poznań.
Zlot jak dla mnie bardzo udany. Zmagania na torze zakończyłem z najlepszym czasem 2:04.305, co jak dla mnie jest super rezultatem, bo założeniem było zejście poniżej 2:10. Na walkę o puchary się nie nastawiałem, bo wiedziałem, że będą w klasie bardziej doświadczeni wymiatacze. Opony mega dawały radę, jestem z nich bardzo zadowolony. Z hamulcami też nie miałem problemów, a lekko nie miały. Ogólnie auto super się spisało, było w każdym momencie przewidywalne i nie miałem z nim żadnych problemów. Jego prowadzenie na torze sprawiło mi mnóstwo frajdy! Z minusów gdzieś w dziwnych okolicznościach podczas harców pożegnałem się z jedną końcówką wydechu (była wspawana), której to brak trzeba będzie uzupełnić. O tej stracie dowiedziałem się dopiero w drodze do ośrodka. Obym tylko zawsze takimi pierdołami musiał się martwić po całodziennym szaleństwie na torze ;) Z ciekawostek spalanie z 320km, z czego niemal dokładnie, połowa to dojazd na zlot, a połowa jazda na torze, wyniosło 13l/100km.

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 3 maja 2017, 00:06
przez blackbull
Możesz napisać coś więcej na temat tych tarcz? Zauważyłeś jakieś różnice po ich założeniu?
Mx piękny a dystanse strzał w dziesiątkę <spoko>

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 8 maja 2017, 21:18
przez Dave
Nightfall napisał(a):Autko na wysokim poziomie.
Mechanicznie i wizualnie kosa :D
Mialem okazję się przejechać po torze Poznań na miejscu pasażera za co jeszcze raz serdecznie dziękuję <serduszka> <uklon>

Doświadczyłem tego samego na ZLOCIE ;) Nie mówiąc, że z ust mi to wyjąłeś (ten tekst oczywiście) ;)
Auto jest Mega pod każdym kątem.

PostNapisane: 21 maja 2017, 19:58
przez zemoj
Dzięki, Dave!

Co do tarcz, mogę polecić. Dzielnie zniosły chłostę na TP.
Z nowości w tym tyg. stanął prawy przedni zacisk, a za parę dni Miata ma mnie wieźć do ślubu...
Liczę, że ogarniemy :)

Kilka fotek od agniess.pl <serduszka>

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 11 cze 2017, 10:44
przez adas3003
Zadbany egzemplarz i widać że grosza nie zalujesz na czesci <spoko>

PostNapisane: 19 lip 2017, 08:27
przez ezg_siwy
Piękna. Prezentuje się świetnie i fajnie działasz z modyfikacjami.

PostNapisane: 19 lip 2017, 08:50
przez jacobs
Po założeniu dystansów rolowałeś błotniki? Nic nie obciera?

PostNapisane: 19 lip 2017, 21:07
przez zemoj
Mój ostatni post tutaj 2 miesiące temu, widać jak to jest po ślubie... <rotfl>
Postaram się trochę nadrobić.

Po pierwsze, problem z zapieczonym zaciskiem udało się ogarnąć na dzień przed ślubem. Rozwiązanie w postaci spontanicznego swapa przednich hamulców na większe z Mazdy RX-8 (323mm), nie udałoby się gdyby nie nieoceniona pomoc dwóch klubowych kolegów. Nyny i Szwagier, raz jeszcze dzięki!

20170714_184144.jpg
Rzeczony hebel...


Gdyby ktoś, coś, to na sprzedaż mam prawie nowe tarcze i klocki na przód do NC (seria).

Mazda z szykiem i gracją odwiozła nas w ostatnią kawalersko-panieńską drogę, a regionalna klubowa ekipa zadbała o odpowiednią moto-oprawę naszej uroczystości :)

DSC06732.JPG
DSC06740.JPG


W czerwcu wybraliśmy się z kolegą Tito01 i Alien2023 na luźny trening na torze Moto Park Toruń.

20170628_200145 — kopia.jpg
20170628_200259 — kopia.jpg


Chwilowo to tyle :)

jacobs napisał(a):Po założeniu dystansów rolowałeś błotniki? Nic nie obciera?


Z tyłu było rolowanko i nic nie obciera. Z przodu nie było potrzeby ingerencji.

PostNapisane: 4 sie 2017, 19:58
przez zemoj
Gotowi na imprezę Cabrio Poland 2k17.

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 4 sie 2017, 22:07
przez ADHD
ładna, ładna

CP2017 3NCzBDG <spoko>

Re: Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0 6MT NISEKO Galaxy Grey Mica

PostNapisane: 7 sie 2017, 13:07
przez Socyopatic
Gratuluje i zmiany stanu cywilnego i takiej fajnej zabawki ;) świetnie się to auto prezentuje <spoko>

PostNapisane: 7 sie 2017, 19:28
przez zemoj
Dzięki, Socyo, jak na razie ani na jedno, ani na drugie nie mam co narzekać ;)

W miniony weekend zaliczyliśmy bardzo fajną imprezę Carbio Poland 2017. Super organizacja, super atmosfera, świetne trasy rajdu turystycznego, pogoda też na medal.

W sumie pojawiło się ok. 270 bezdaszników, w tym na pewno kilkanaście Miatek wszystkich generacji.
Liczę, że za rok pojawi się jeszcze więcej MX-piątek :)