Mazda MX5 NBFL BP '01 #Titorotto

ND / NC / NB / NA

Postprzez Tito01 » 19 kwi 2017, 07:38

Może się nie rozleci :)
Przy okazji wymiana oleju, motula 300v 5w40 zmieniam na valvoline vr1 5w50.

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez szkodnik_byd » 19 kwi 2017, 08:27

Prawie gotowy na Poznań
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Tito01 » 22 kwi 2017, 08:58

Po wczorajszej walce założyłem sprzęgło i po kilku momentach zwątpienia i mnóstwie przekleństw wcisnąłem skrzynię na swoje miejsce.
Dla zastanawiających się czy da się to zrobić samemu bez kanału – da, ale nie polecam :) ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez zemoj » 22 kwi 2017, 10:40

No ładnie, ładnie. Podziwiam, że się za to sam zabrałeś <uklon>
Widzę, że na luzie przed Poznaniem się wyrobisz <rotfl>
Kiedy pierwsze testy?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Magic97 » 22 kwi 2017, 10:56

Pewnie jeszcze dzisiaj będzie testował ;P

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Klubowicz
 
Od: 25 cze 2016, 22:18
Posty: 288 (54/65)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Subaru Forester SF S-turbo


Było:
Mazda 6 GY L3 07r Sport Wagon
Mazda 626 GE 2.5 V6
1997r hatchback
Peugot 405 1.9D 1991r kombi

Postprzez szkodnik_byd » 22 kwi 2017, 10:57

No to wczorajsze szybsze wyjście usprawiedliwione
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez adis555 » 22 kwi 2017, 11:06

Jaki powód zamiany 300v na Valvoline ?

Wysłane z mojego LGLS992 przy użyciu Tapatalka
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Tito01 » 22 kwi 2017, 11:29

adis555 napisał(a):Jaki powód zamiany 300v na Valvoline ?

Wysłane z mojego LGLS992 przy użyciu Tapatalka

A czemu by nie? Dobre parametry, dobre opinie, bardzo dobra cena:)

No jest zadanie dzisiaj wyjechać na przejażdżkę : D

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez adis555 » 22 kwi 2017, 11:49

Tak pytam bo jednak 300v to inna półka.

VR1 dobry oczywiście jeździłem na nim w Klu i dla mnie super olej. <spoko>
Szkoda że do obecnego auta już nie podchodzi.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez zemoj » 22 kwi 2017, 12:02

adis555 napisał(a):Szkoda że do obecnego auta już nie podchodzi.

No właśnie, Adis, kiedy dasz w końcu kurczaka zobaczyć?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez szkodnik_byd » 22 kwi 2017, 14:32

Bo musisz parasol odebrać
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez adis555 » 22 kwi 2017, 15:25

Nie śmiecić tu koledze w temacie ;P
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Tito01 » 22 kwi 2017, 16:30

Adis wrzuć fotę chociaż to wybaczę;)

A tymczasem... poskręcane
Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez adis555 » 22 kwi 2017, 16:54

No pięknie to wygląda, diagnosta się ucieszy <lol>

P.S Po co ci zdjęcie, daleko nie masz a pewnie nawet ze spotów tamtędy wracasz <oczko>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez szkodnik_byd » 22 kwi 2017, 19:08

Zaraz po założeniu turbo możesz starać się o przeniesienie do działu projekty
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Tito01 » 28 kwi 2017, 16:13

Do projektów droga daleka i odległa, do dmuchania również... Póki co tylko eksploatacja idzie :)

Wczoraj podjechałem na geometrię i patrzę przerażony na silnik zalany olejem...
Geometrii nie ustawiłem, bo serwisant nie chciał urwać śrub, nie rozruszałem ich wcześniej...
Podjeżdżam dziś do mechanika, żeby zapytać czy miałby wolny kanał co by te śruby od wahaczy ruszyć i przy okazji mówię o tym oleju a on w śmiech i mówi że następnym razem po wymianie oleju mam korek zakręcać to silnik będzie bardziej czysty :D

Ostatecznie podniosłem auto na lewarku i sam walczę ze śrubami, przód puścił, zostały 4 z tyłu.Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Tito01 » 4 maja 2017, 09:56

Miata przetrwała zmagania torowe, skrzynia ani wał nie odpadły :)
Zaniemogła przednia opona, gubiła ciśnienie, dwa razy dobijałem aż na ostatniej sesji powiedziała dość i wypuściła całe powietrze. Na wulkanizacji dziur nie stwierdzono, pewnie wystarczy oczyścić ranty i założyć na nowo, ale w obecnym setupie przednie opony są najsłabszym ogniwem. Po 2 okrążeniach zaczynały płynąć i auto wyjeżdżało przodem w zakrętach.
Jeśli chodzi o advany neova ad08r to rewelacja. Czułem, że prędzej wypadnę z auta niż tylne opony się uślizną, ani razu nie wyleciałem z toru, ani razu nie wyspinowałem a czas w stosunku do poprzedniego roku poprawiony o prawie 10s. Dlatego na listę zakupów zaraz za przednimi oponami wrzucam fotel kubełkowy i szelki :)
Oprócz pany w przednim kole odezwało się chyba przednie łożysko i z tyłu zaczęło coś stukać. Podejrzewam, że któraś z tulei wahacza po tym jak je rozruszałem przed ustawianiem geometrii... Coś czuję, że poliuretany wpadną szybciej niż planowałem :)

Ciekawostki odnośnie spalania:
– trasa BDG-POZ, prędkości 100-150 – spalanie 9,5l / 100km
– Tor Poznań (ponad 100km jazdy torowej) – spalanie 19,5l / 100km
– trasa POZ-BDG, na dojazdówce z przodu, 80-110 km/h – spalanie 8,0 l / 100km


ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez zemoj » 4 maja 2017, 19:59

Splitter robi mega robotę <faja>
Ogarniesz te pierdoły i będziesz upalał dalej.
Załączniki
2017_0429_104424_007 — kopia.JPG
Bandzior front
2017_0429_104433_008 — kopia.JPG
2017_0429_133921_003 — kopia.JPG
Po co kobyłki, na kolanach postaw!
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Tito01 » 5 maja 2017, 21:25

Dzięki za fotki i za użyczenie żaby :)

Łożysko i tuleje zaczekają, zacząłem działać z innym tematem :)Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Tito01 » 8 cze 2017, 19:49

Jaram się 8-)
Aż żal montować takie to piękne... :)Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy