Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017

ND / NC / NB / NA

Postprzez pawcio1017 » 17 lis 2016, 16:01

Przyjedź jutro na spota to sam ocenisz :P Co prawda jeszcze nie byłem w SKP na ustawieniu świateł ale zrobię to po dokończeniu reszty modyfikacji związanych z reflektorami. Ogólnie nie ma tego, czego również się bardzo obawiałem czyli tzw. "ciemnych plam" wynikających ze złego rozłożenia wiązki światła. Oślepiać też raczej nikogo nie oślepiam – przynajmniej do tej pory nikt nie migał. Dodatkowo w moim modelu żarówek jest to tak skonstruowane, że można regulować kąt ich obrotu, co daje zawsze jakieś pole manewru. Co do legalności <oczy> Pomimo, że sama żarówka ma homologację, to teoretycznie zamontowana na drodze legalna nie jest... U siebie dla pozorów chyba rozejrzę się jeszcze za zaślepkami spryskiwaczy, ale jak się trafi na upartego przedstawiciela władzy to i tak trzeba będzie mówić że się zapomniało dowodu <glupek2>

Zestaw 3 generacji zakładałem do szóstki jakiś czas temu użytkownikowi Rondel i także był bardzo zadowolony. Użytkuje je już troche dłużej także możesz i jego podpytać o opinie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Wilson » 17 lis 2016, 20:24

dzięki, jutro i tak się chciałem wybrać, a teraz będzie że tylko światła przyjechałem obejrzeć <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 13:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Artmanbdg » 5 gru 2016, 20:33

O była MX mojego wujasa :D
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 20:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez pawcio1017 » 5 gru 2016, 23:26

Świat jest mały :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 17 gru 2016, 10:08

Zakupów ciąg dalszy:

1. Moduł US Blinker STD. Dzięki niemu będą blinkery z regulacją mocy świecenia. Wszystko będzie działało na fabrycznej żarówce kierunkowskazu (po włączeniu kierunkowskazu funkcja blinkera ma się dezaktywować, a po wyłączeniu kierunkowskazu włączyć się ponownie po sekundzie.
DSC05081.jpg


2. Zaślepki/atrapy spryskiwaczy reflektorów. Dla stwarzania pozorów że LEDy świecące jak Xenon są fabryczne i żeby nic nie wzbudzało podejrzeń na pierwszy rzut oka. Tak, tak, wiem. Jak ktoś zacznie dociekać to oczywiście dowód leci... Ogólnie cena oryginalnych zaślepek w serwisie Mazdy sprawiła, że niemal spadłem z krzesła więc wpadły zamienniki od jakiegoś Audi. Ogólnie są trochę większe, ale po kilku rzeźbach i lakierowaniu powinny wpaść trochę niżej niż fabryczne jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem
DSC05159.jpg


3. Dekielki do alusów
DSC05095.jpg


4. Opony na lato. Po dłuższych przemyśleniach i konsultacjach wybór padł na Nexen N Fera SU1 w rozmiarze 215/45/R18. Podobno za te pieniądze nie ma nic lepszego, a w niektórych przypadkach nawet nie warto dopłacać do "klasy wyższej".
DSC05131.jpg


5. Alufelgi 18" RX-8. Czyli klasyka gatunku u nas w klubie, choć znaleźć taki przypadek na MX-5 jest nie lada wyczynem. Dlaczego taki wybór? Po pierwsze udało mi się wyrwać komplet z dwoma świeżymi oponami za śmieszne pieniądze, po drugie nie miałem kompletnie pomysłu na koło na lato a jednak po trójce wiecie, że lubię się wyróżniać kontrowersją, po trzecie w MXie i tak nie ma być komfortowo, a z 1.8 i tak się nie poszaleje więc będzie zgodnie z hasłem "czemu wiozę się pomału? żebyś zauważył" <lol> A na poważnie – jeśli będzie się na tym źle jeździło to poszukamy czegoś innego, jeśli nie to na przyszły sezon pójdą w jakiś ciemny grafit (na razie nie chcę inwestować nie wiedząc jak się na tym jeździ). Przymiarki u mnie z lenistwa tylko takie powierzchowne, ale ogólnie po założeniu Eibachów powinno to niby siąść tak jak na angolu.

DSC05133.jpg

DSC05136.jpg

Schowek01.jpg

Schowek02.jpg


Poza tym Mazda śmiga bezproblemowo zamiatając czasem tyłkiem podczas mroźnych dni ;) Ubytków oleju do tej pory nie odnotowałem co cieszy mnie niezmiernie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zelka » 22 gru 2016, 09:36

Nie zagłębiałem się w temat MX-5, ale jak zobaczyłem tą na 18" to tak dziwnie wygląda. Oczywiście to tylko moje odczucia, ale chyba za duże kółko na takie auto.
Lecz
pawcio1017 napisał(a):po trójce wiecie, że lubię się wyróżniać kontrowersją

tym stwierdzeniem temat kółek został przeze mnie zaakceptowany. <spoko> Zawsze to coś innego, zobaczymy na wiosnę jak to siądzie. <ok>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez pawcio1017 » 27 gru 2016, 17:30

Pomimo aury za oknem MX w ciągłym użytku, w związku z tym ostatnio zazwyczaj wygląda tak:

DSC05249.JPG


DSC05251.JPG




Na szczęście mikołaj przyniósł coś fajnego do pieszczenia, więc jak tylko pogoda się trochę polepszy to przed końcem roku potestujemy a może nawet i położymy wosk :)

DSC05248.JPG



W związku z pewnymi zawirowaniami u mnie, pojawiła się wizja robienia codziennie wielu kilometrów i co za tym idzie jest dylemat co z autem <oczy> Na razie stanęło na tym, że przymierzam się do zakupu jakiegoś dupowozu w LPG a MX-5 pójdzie w odstawkę jako zabawka. (mam nadzieję, że finansowo jakoś dam radę to znieść i nie będzie trzeba się z nim pożegnać :( ). Tak czy inaczej prawdopodobnie zanim coś znajdę, to przez styczeń przybędzie mu trochę kilometrów. Oby tylko dalej tak samo bezawaryjnie jak dotychczas
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piwo » 27 gru 2016, 17:46

no mialem ten sam dylemat. oplem speedsterem dojezdzac do pracy ciezko. koszta rosna. no i sa trzy przez to auta w rodzinie po 1,5 na lebka. coz zrobic. a oc coraz drozsze
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ezg_siwy » 28 gru 2016, 08:18

Piękna sztuka! <serduszka> Oby została u Ciebie, bo nikt o nią tak nie będzie dbał.

Tak z ciekawości – te zaślepki chcesz po prostu przylepić do zderzaka, czy jak?
Zainteresował mnie temat żarówek. Daj znać jak z ich trwałością, bo jednak 250 zł, to niemało. Z drugiej strony w tym roku kupiłem już drugi komplet H7...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez pawcio1017 » 2 sty 2017, 23:55

ezg_siwy napisał(a):Piękna sztuka! <serduszka> Oby została u Ciebie, bo nikt o nią tak nie będzie dbał.

Odnośnie dbania – ostatnio dostała porządne, własnoręczne mycie z dokładnym czyszczeniem wnęk drzwi, praniem dachu i myciem podwozia :)


ezg_siwy napisał(a):Tak z ciekawości – te zaślepki chcesz po prostu przylepić do zderzaka, czy jak?
Zainteresował mnie temat żarówek. Daj znać jak z ich trwałością, bo jednak 250 zł, to niemało. Z drugiej strony w tym roku kupiłem już drugi komplet H7...


Tak. Po lakierowaniu zwyczajnie wkleję je na sylikon, żeby w razie czego móc potem je zdemontować w każdej chwili bez szkód dla lakieru. Co do żywotności żarówek – teoretycznie producent mówi o 30 000 godzin. Jak będzie w praktyce to czas pokaże.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 8 sty 2017, 15:18

Od wczoraj Mazda ma zastępcę do taniej jazdy na co dzień. W planach było coś niemieckiego, jednak Japonia wygrała:

842976695_7_1080x720_14-16v-klimatyzacja-lpg-sekwencja-zobacz-_rev004.jpg


Żeby nie było, że MX-5 będzie teraz stał całkiem nie używany (co jak wiemy wcale dla auta dobre nie jest) to od czasu do czasu będzie go ujeżdżać Paulina zwana Patrycją :) Nastąpiła również mała "awaria" polegająca na chwilowym zapalaniu się kontrolki od ręcznego w czasie jazdy. Dolanie płynu hamulcowego załatwiło sprawę, pomimo że poziom był jeszcze ponad MIN. To jednak znak, żeby rozejrzeć się za klockami hamulcowymi bo powoli chyba będą się już z przodu kończyć. No i przy okazji dylemat – czy może pomyśleć nad wrzuceniem większego hamulca od RX-8... <oczy> Do tego myślę intensywnie nad kolorem zacisków, bo na wiosnę przydałoby się do kompletu z kołami i sprężynami to ogarnąć.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TheMonster » 8 sty 2017, 16:25

Co pod maską?
Kiedy temat w zastępczych wleci? :D
To się przypadkiem Paulina dorobiła auta :D bo ja to na jej miejscu bym jeździł ile wlezie :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez adis555 » 8 sty 2017, 21:23

Czyli jednak po kupnie MX-5 zawsze przychodzi moment na kupno daily car'a. Mało osób odważnych :D
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez pawcio1017 » 8 sty 2017, 22:37

TheMonster napisał(a):Co pod maską?
Kiedy temat w zastępczych wleci? :D
To się przypadkiem Paulina dorobiła auta :D bo ja to na jej miejscu bym jeździł ile wlezie :D


Pod maską najbiedniej jak się da czyli 1.4 90KM zasilane paliwem dla ubogich :P Ogólnie wszystko zgodnie z założeniem jak najtańszej eksploatacji. Czy temat w zastępczych wleci to nie wiem bo po pierwsze ostatnio bardzo ciężko u mnie z czasem, a po drugie raczej nie przewiduję żadnych rewolucji i inwestycji w civicu (choć nie ukrywam, że spoiler czy wnętrze od TypeR bardzo by mi się widziały :D ). Ogólnie na początek porządny, kompleksowy serwis (płyny, oleje, filtry, hamulce) a potem może kilka drobiazgów do zrobienia wewnątrz. No może dla celów prowadzenia książki serwisowej jakiś temat się założy, pożyjemy zobaczymy.

adis555 napisał(a):Czyli jednak po kupnie MX-5 zawsze przychodzi moment na kupno daily car'a. Mało osób odważnych :D


E tam zaraz mało odważny. Wygrała po prostu kwestia finansów... Robienie 100km dziennie MXem na benzynie trochę $ by pociągnęło, a po dłuższych przemyśleniach zagazowanie go wybiłem sobie z głowy. Gdyby nie obecna sytuacja to MX spokojnie wystarczałby mi do jazdy na co dzień bez najmniejszych problemów.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Dave » 10 sty 2017, 09:57

pawcio1017 napisał(a):Gdyby nie obecna sytuacja.......


Mów dalej, zaciekawiłeś mnie ;p
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez tomeq83 » 3 lut 2017, 13:12

Witam po przeczytaniu Twojego wątku postanowiłem poddać renowacji kierownicę w swojej M3 BL :)

Mam w związku z tym pytanie, czy renoskór nakładałeś tylko na przetarte miejsca czy na przetarcia a następnie na całą kierownicę i ile ten renoskór schnie?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez pawcio1017 » 4 lut 2017, 09:52

Najpierw jakieś delikatne uszkodzenia skóry przeszlifowałem drobnym papierem. Następnie czyszczenie całej powierzchni kierownicy. Po wyschnięciu (czyścik schnie szybko) nałożyłem dwie warstwy farby na miejsca szlifowane, a następnie na całość chyba 3 czy 4 warstwy. Nie kładłem u siebie lakieru bezbarwnego, bo miałem tylko połysk, a chciałem uzyskać efekt matowy. Obawiałem się, że sama farba będzie się ścierać ale jak na razie nic niepokojącego nie zaobserwowałem do tej pory. Pomiędzy warstwami czekałem ok. 10minut, po ostatniej warstwie 24 godziny nie dotykałem kierownicy. Farbę nakładałem małą gąbeczką. Jak jeszcze masz jakieś wątpliwości to śmiało pytaj
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez tomeq83 » 4 lut 2017, 13:14

Dzięki za szczegółową odpowiedź <spoko>

Czyli po czyszczeniu i farbowaniu na koniec idzie krem Tanner's?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez pawcio1017 » 5 lut 2017, 16:45

tomeq83 napisał(a):Dzięki za szczegółową odpowiedź <spoko>

Czyli po czyszczeniu i farbowaniu na koniec idzie krem Tanner's?


Dokładnie – po wspominanych 24 godzinach. Jego również nie żałowałem i nałożyłem dwie warstwy. Od tamtej pory chyba tylko raz odświeżyłem kierownice wspominanym Tanner'sem przy okazji sprzątania auta.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez pawcio1017 » 8 mar 2017, 23:34

Mały update. Chociaż Mazda ostatnio więcej stoi niż jeździ to powoli szykujemy się do wiosny:

1. Lakier na zaciski hamulcowe:
DSC05461.jpg


2. Koła poskładane, przymierzone do szóstki. Czekają na montaż.
17203854_1365309386877543_1529298435_n.jpg
17238229_1365309426877539_319765895_n.jpg


3. Pierwszy topdown w tym roku zaliczony
DSC05455.jpg


Planuję, że w ciągu najbliższych dwóch-trzech tygodni wpadną sprężyny
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy