Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017
Napisane: 27 sie 2016, 02:23
Przedstawiam wam kolejną, czwartą już moją Mazdę. Po niespełna półtora roku jazdy (patrząc z perspektywy czasu) nudną trójką dojrzałem w końcu do decyzji, że pora na MX-5, które to już przed zakupem poprzedniego auta mocno chodziło mi po głowie. Ostatecznie trafila się możliwość zakupu NC z pełnym serwisem do 2013r do 183tys. Kolejna informacja na plus – auto jest z samej końcówki grudnia 2006r. także jeździć zaczęło dopiero w 2007r.
Dane techniczne:
Marka: Mazda MX-5 NC
VIN: JMZNC188270116991
Data produkcji:28.12.2006r.
Silnik: 1798,00cm3
Lakier: Sunlight Silver
Skrzynia: 5MT
Wyposażenie seryjne:
#4xairbag, #alufelgi, #klimatronik, #2xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów, #DCS, ABS, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #chromowane nakładki na pająki, #windshot, #miękki dach z podgrzewaną szybą,
Prostota tego auta sprawia, że pomimo przesiadki z dobrze wyposażonej trójki wcale nie brakuje mi niczego więcej do szczęścia No może poza ksenonami...
Plany:
#zawieszenie – na razie wstępnie rozważam możliwe opcje obniżenia, ale chyba będę się skłaniać ku sprężynom Vogtlanda – miałem takie w efce i były na prawdę przyzwoite. Do tego kiedyś pewnie rozważę standardowy mod – stabilizatory od RX-8,
#reflektory – tutaj mam zamiar trochę pomodzić. Rozważam wrzucenie ksenonów, ale wszystko jest do przemyślenia. Prawdopodobnie wpadną też blinkery, bo w trójce nie zdążyłem się jeszcze nimi nacieszyć W miejsce zaślepek przeciwmgielnych wpadną jakieś okrągłe DRL
#koła – tutaj na razie mam zagadkę. Obecnie MX stoi na 16" kołach zimowych. Felgi szału nie robią, ale po pomalowaniu na czarno na zimę wystarczy. Co do zestawu letniego – zobaczymy czy jeszcze w tym roku uda się coś zmontować. Ewentualnie leżą jeszcze w garażu chromy z trójki – muszę przymierzyć czy w ogóle podejdą do MXa i czy jest sens cokolwiek z nimi kombinować, choć widziałbym tutaj zdecydowanie jakieś delikatniejsze koło.
#Audio – fabryczne radio gra całkiem przyzwoicie (zresztą podczas jazdy i tak jest głośno ) także nie przewiduje większych zmian. Jeśli zacznie mi dokuczać brak MP3 to pomyślę nad jakimś Xcarlinkiem. Na razie nie drążyłem tematu i odkurzyłem stare, dobre CD.
#Lakier – na pewno będzie jakaś delikatna korekta + zabezpieczenie przed zimą. Choć tak na prawdę mam z tyłu głowy pomysł oklejenia całego auta Ale raczej koszty takiego przedsięwzięcia skutecznie mnie powstrzymają.
#Napęd – fajnie byłoby wrzucić szperę, a jak już dłubać to i skrzynię 6MT. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może kiedyś...
Poza tym nie planuję raczej jakichś większych modyfikacji, choć pewnie z czasem wpadną jakieś mniejsze czy większe dodatki, których do NCeka pod dostatkiem.
Historia serwisowa:
-wymiana termostatu (Gates) – 15.09.2016r. (213600km),
-wymiana płynu chłodniczego (Kuler) – 15.09.2016r. (213600km),
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego LT (Autofren) – 21.09.2016r. (214100km),
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 30.09.2016 (214680km)
-wymiana klocków hamulcowych przód (TRW) – 29.03.2017r. (220020km)
-wymiana skraplacza klimatyzacji wraz z osuszaczem (Nissens) – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana przewodu klimatyzacji, – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana zderzaka tylnego – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana ślizgu zderzaka L – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana lampy tylnej, lewej – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana łączników stabilizatora PP,LP (BluePrint) – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana tylnych klocków hamulcowych (OE) – 13.03.2018 (231240km)
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (TRW) – 30.03.2018 (231603km)
-przegląd układu klimatyzacji wraz z dezynfekcją – 11.04.2018 (233150km)
-wymiana oleju silnikowego (Mazda Original Oil) wraz z filtrem oleju (OE) – 19.04.2018 (233424km)
-wymiana filtra powietrza (OE) – 19.04.2018 (233424km)
Foto:
Zaraz po zakupie...:
W terenie też daje rade
Dane techniczne:
Marka: Mazda MX-5 NC
VIN: JMZNC188270116991
Data produkcji:28.12.2006r.
Silnik: 1798,00cm3
Lakier: Sunlight Silver
Skrzynia: 5MT
Wyposażenie seryjne:
#4xairbag, #alufelgi, #klimatronik, #2xelektryczne szyby, #elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, #odtwarzacz CD, #skórzana kierownica, gałka zmiany biegów, #DCS, ABS, #wspomaganie kierownicy, #regulacja kolumny kierownicy, #kierownica wielofunkcyjna, #6xgłośniki, #chromowane nakładki na pająki, #windshot, #miękki dach z podgrzewaną szybą,
Prostota tego auta sprawia, że pomimo przesiadki z dobrze wyposażonej trójki wcale nie brakuje mi niczego więcej do szczęścia No może poza ksenonami...
Plany:
#zawieszenie – na razie wstępnie rozważam możliwe opcje obniżenia, ale chyba będę się skłaniać ku sprężynom Vogtlanda – miałem takie w efce i były na prawdę przyzwoite. Do tego kiedyś pewnie rozważę standardowy mod – stabilizatory od RX-8,
#reflektory – tutaj mam zamiar trochę pomodzić. Rozważam wrzucenie ksenonów, ale wszystko jest do przemyślenia. Prawdopodobnie wpadną też blinkery, bo w trójce nie zdążyłem się jeszcze nimi nacieszyć W miejsce zaślepek przeciwmgielnych wpadną jakieś okrągłe DRL
#koła – tutaj na razie mam zagadkę. Obecnie MX stoi na 16" kołach zimowych. Felgi szału nie robią, ale po pomalowaniu na czarno na zimę wystarczy. Co do zestawu letniego – zobaczymy czy jeszcze w tym roku uda się coś zmontować. Ewentualnie leżą jeszcze w garażu chromy z trójki – muszę przymierzyć czy w ogóle podejdą do MXa i czy jest sens cokolwiek z nimi kombinować, choć widziałbym tutaj zdecydowanie jakieś delikatniejsze koło.
#Audio – fabryczne radio gra całkiem przyzwoicie (zresztą podczas jazdy i tak jest głośno ) także nie przewiduje większych zmian. Jeśli zacznie mi dokuczać brak MP3 to pomyślę nad jakimś Xcarlinkiem. Na razie nie drążyłem tematu i odkurzyłem stare, dobre CD.
#Lakier – na pewno będzie jakaś delikatna korekta + zabezpieczenie przed zimą. Choć tak na prawdę mam z tyłu głowy pomysł oklejenia całego auta Ale raczej koszty takiego przedsięwzięcia skutecznie mnie powstrzymają.
#Napęd – fajnie byłoby wrzucić szperę, a jak już dłubać to i skrzynię 6MT. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może kiedyś...
Poza tym nie planuję raczej jakichś większych modyfikacji, choć pewnie z czasem wpadną jakieś mniejsze czy większe dodatki, których do NCeka pod dostatkiem.
Historia serwisowa:
-wymiana termostatu (Gates) – 15.09.2016r. (213600km),
-wymiana płynu chłodniczego (Kuler) – 15.09.2016r. (213600km),
-zestaw naprawczy zacisku hamulcowego LT (Autofren) – 21.09.2016r. (214100km),
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 30.09.2016 (214680km)
-wymiana klocków hamulcowych przód (TRW) – 29.03.2017r. (220020km)
-wymiana skraplacza klimatyzacji wraz z osuszaczem (Nissens) – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana przewodu klimatyzacji, – 27.06.2017 (222456km)
-wymiana zderzaka tylnego – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana ślizgu zderzaka L – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana lampy tylnej, lewej – 20.07.2017 (222550km)
-wymiana łączników stabilizatora PP,LP (BluePrint) – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana oleju silnikowego z filtrem – 23.09.2017 (223407km)
-wymiana tylnych klocków hamulcowych (OE) – 13.03.2018 (231240km)
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (TRW) – 30.03.2018 (231603km)
-przegląd układu klimatyzacji wraz z dezynfekcją – 11.04.2018 (233150km)
-wymiana oleju silnikowego (Mazda Original Oil) wraz z filtrem oleju (OE) – 19.04.2018 (233424km)
-wymiana filtra powietrza (OE) – 19.04.2018 (233424km)
Foto:
Zaraz po zakupie...:
W terenie też daje rade