Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017

ND / NC / NB / NA

Postprzez szymek mx » 20 paź 2016, 15:29

Tak na przyszłość ;) ...zanim kupisz zamiennik, to porównaj z oem.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez sq2jul » 20 paź 2016, 16:15

Co wynika ze zdjęć, które przedstawiłeś?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Mr_Bartek » 20 paź 2016, 16:33

Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez jacobs » 20 paź 2016, 19:31

Pewnie chodzi o dziurki którymi płynie olej. To zdjęcie chyba z porównania five'a
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez szymek mx » 20 paź 2016, 21:26

jacobs napisał(a):Pewnie chodzi o dziurki którymi płynie olej. To zdjęcie chyba z porównania five'a

Dokładnie tak.
Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi miec wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu. W NC1.8 akurat oliwy trzeba pilnować, jak oka w głowie.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez Ven » 20 paź 2016, 22:05

Dawno nie zaglądałem na forum... ale zaszalałeś :D Gratulacje i niech lata aż miło ;)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2016, 08:39

szymek mx napisał(a):Tak na przyszłość ;) ...zanim kupisz zamiennik, to porównaj z oem.


Doskonale znam temat, ów poradnik też kiedyś czytałem i tak na prawdę nie wynika z niego nic konkretnego... Filtrona założyłem świadomie tak jak i we wszystkich moich poprzednich autach i nigdy nie miałem z nim problemów. Po prostu był najbardziej pod ręką więc wpadł Filtron.
Żeby się nie rozpisywać to można to ująć tak ładnie stwierdzeniem "dla mnie liczy się wnętrze" <lol>

Mr_Bartek napisał(a):Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.


podoba mi się ta teoria <spoko> Przyda się zgubić kilka gramów choćby na rzecz nowych kółek na lato, które jak się okazuje będą trochę cięższe :>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szymek mx » 21 paź 2016, 09:04

To poczytaj również o padających panewkach w NC1.8 – to już jest "wnętrze", to może Ciebie zainteresuje ;)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2016, 09:21

no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szadol1 » 21 paź 2016, 11:00

Prawo Marfiego co ma się zepsuć to na pewno się zepsuje kwestia czasu. Osobiście też używałem/używam filtrona i nigdy nie nażekałem

tapnięte z kalkulatora G Flex
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez szymek mx » 21 paź 2016, 15:14

pawcio1017 napisał(a):no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły

Do filtrona ma tylko lub aż tyle:
szymek mx napisał(a):Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi mieć wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu.

Jeżeli uważasz, że nic nie ryzykujesz i oszczędzasz 10zł na filtrze to OK. Twój wybór.
Jeśli zakładasz, że jeżdżąc do ASO, w ciemno dostaje się najlepsze produkty i obsługę dla swojego auta, to możemy już zakończyć dyskusję.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez pawcio1017 » 10 lis 2016, 00:01

szymek mx napisał(a):(...)to możemy już zakończyć dyskusję.


no w sumie to tak, bo to nie dyskusja o olejach... Wracając więc do MXa to zacząłem trochę działać w sprawie spełnienia swojej chorej, zboczonej wizji przednich reflektorów (ma być biało-czarno-pomarańczowo). A więc biało już jest – za sprawą żarówek H7 LED 4generacji (na diodach Philipsa LUXEON MZ LED). Szczerze mówiąc wziąłem je trochę "na próbę", pozostawiając sobie furtkę w postaci możliwości ewentualnego zwrotu. Jednak 9600Lumenów światła i brak wad w postaci złego rozłożenia światła (o które się najbardziej martwiłem) zrobiło na mnie mega wrażenie i stwierdzam, że są one warte tych pieniędzy.

20161106_111504.jpg

20161106_111206.jpg

20161105_103839.jpg


Było jeszcze trochę walki z dopasowaniem pod kolor odpowiednio białego LEDa W5W do pozycji, co widać na zdjęciu. Ale oczywiście Spidi sprostał zadaniu i obecnie już jest idealnie :)
20161106_130753.jpg


Tak to mniejwięcej wygląda nocą.
20161107_221542.jpg



Co do czerni – wnętrze reflektora zostanie polakierowane na czarny mat ale raczej dopiero jakoś bliżej wiosny wraz z polerką "szkieł". Pomarańczowe blinkery miały zostać zrealizowane na podobnej zasadzie jak w mojej byłej trójce czyli poprzez zmianę oprawki i żarówki kierunkowskazu na dwuwłóknową. Jednak zamówione oprawki tak mnie rozczarowały jakością wykonania, że odpuściłem ryzykowanie montażu ich do auta... Jest już plan awaryjny i prawdopodobnie zostanie to zrealizowane na fabrycznej żarówce i oprawce przy użyciu odpowiedniego modułu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 10 lis 2016, 11:48

Muszę obczaić te ledy, jestem ciekaw jak w MX to się sprawdza w światłach mijania. Tych, które widywałem dotąd, nie odważyłbym się zamontować u siebie, a tym bardziej wyruszyć na nich w trasę po zmierzchu. Tutaj wygląda to nieźle. Twoje odczucia jakie są? Więcej światła na drodze w użytecznym zakresie niż na tradycyjnych?
Musimy się spiknąć i porównać dla dobra nauki jak wypada to w stosunku do seryjnych ksenonów w tym samym modelu ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 11 lis 2016, 14:44

Bo te które widywales kosztowały pewnie 30 czy 50zł/szt i nadawały się co najwyżej do wykorzystania jako drl... :P W moim odczuciu jest znacznie lepiej niż na żarówkach halogenowych, chociaż w nc i tak nie można było narzekać na seryjne światła. Czy lepiej niż xenon? Tak jak zaproponowales chętnie porównam na spocie pod jakąś ścianą. Wedlug producenta swiatla jest wiecej niz z palnika xenon, w praktyce wedlug mnie jest po prostu porownywalnie. Uważam że barwa mogłaby być jeszcze bardziej zbliżona do seryjnych 4300K to byłoby jeszcze lepiej (bielej), ale niestety ten model w tej generacji zarowki był dostępny tylko w 6000K w związku z czym na białych elementach odblaskowych czy świeżo malowanych pasach widać juz lekko niebieska poswiate...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez TheMonster » 13 lis 2016, 17:30

Na moje ślepe oczy to świecą podobnie do ksenonów, ale jestem sam ciekaw wyniku konfrontacji ściennej ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez piwo » 13 lis 2016, 19:19

czyli te diody swieca lepiej niz halogenowe zarowki h4 za 5zl? gdzies robili test tych philipsow chyba w motorze lub w autoswiecie to w podsumowaniu napisali ze spodziewali sie gorszych wynikow i te diody swieca ciut gorzej niz zwykle halogeny ale tylko troche. dziwne ze u Ciebie jest jasniej.
troche mnie interesuje ten temat bo jezdze duzo noca i kazda poprawa widzenia jest na wage zlota.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez pawcio1017 » 15 lis 2016, 00:15

Mogę subiektywnie powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej niż na żarówkach halogenowych. Mam porównanie z xenonem w Maździe 3, ale tak jak zaproponował Adam dla dobra nauki poświęcimy trochę czasu i staniemy pod ścianą z jego NCekiem na fabrycznym xenonie i wtedy może padną bardziej obiektywne opinie.

Co do autoświata to co prawda jeśli już czytam to raczej bardziej ambitną i wiarygodną prasę. Nie mniej jednak zwróć uwagę kiedy przeprowadzali ten test i której generacji żarówek dotyczyły. Ogólnie jeśli będziesz czegoś szukał to najlepiej już 4 generacja (lepsze chłodzenie więc zakładam że i lepsza trwałość) i z założeniem że minimum to 4500Lumenów / żarówkę. No i nie wspominam już, że ewentualne rozważania to tylko przy posiadaniu soczewek...

Obrazek
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piwo » 15 lis 2016, 07:10

testowana byla na pewno 4 generacja bo kojarze te tasmy stalowe (miedziane?) do chlodzenia. a ta soczewka to co oznacza? czyli musi byc szklany klosz a pod nim szklane soczewki?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez pawcio1017 » 17 lis 2016, 10:46

Tak, chodziło mi zwyczajnie o budowę reflektora. Jeśli wsadzać LED to tak jak przy xenonie – tylko w soczewkę. Zwykły odbłyśnik się nie sprawdzi.

Tymczasem powoli przez zimę będziemy zbierać trochę gadżetów co by na wiosnę było co robić <lol> Ciągle myślałem o Vogtlandach, które kiedyś świetnie spisywały mi się w czerwonej. Jednak ostatecznie ze względu na dostępność wybór padł na Eibach Pro Kit E10-55-010-01-22.

20161117_090636.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Wilson » 17 lis 2016, 11:53

Jak z wiązką światła? rozchodzi się tak jak z halogenu, czy są jakieś ciemne punkty? bo jak tak patrzę , to też bym chętnie coś takiego sobie sprawił :) sprawdzałeś może na stacji diagnostycznej? | ważny jest dla mnie ten snop światła żeby nikogo nie oślepiać na drodze, bo jak przed każdym przeglądem mam zmieniać na normalne h1 to nie bardzo mi się uśmiecha :
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy