Strona 1 z 2

Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 6 wrz 2015, 14:21
przez trzydziech
Mazda MX5 NBFL B6 2002r.(2).png


Po 323f BA przyszedł czas na MX5 za namową pewnego jegomościa z królestwa Fordonu. Wybór padł na MX5 NBFL z 2002 roku od Niemca (który jeździł trochę więcej niż tylko w niedzielę do kościoła). Przebieg przy kupnie to 108330 km, wygląda na oryginalny – silnik, skrzynia, napędy – wszystko suche jak pieprz (na zewnątrz tylko, wewnątrz jakieś płyny ustrojowe są), nie dymi, nie bierze oleju, nie szarpie. Samochód w sumie kupiony w ciemno, na telefon, przyjechał na lawecie. Po przyjeździe okazało się że jest trochę więcej do zrobienia z blacharki niż to co było widoczne na zdjęciach.

interior.png


Samochód wypatrzony ze względu na bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne i tylko dlatego zakupiony. Lakier to 22A Supreme blue mica a do tego jest czarne wnętrze z czerwonymi wstawkami (fotele skórzane, podłokietnik, obramowania nawiewów, wstawki na konsoli centralnej) i czerwony dach. Nie znalazłem informacji czy były takie wersje, czy to jakaś specjalne, więc raczej jest to zamówienie indywidualne jakiegoś Niemca. Całość jest bardzo spójna i wygląda świetnie.

Untitled design.png


equipment.png


Wyposażenie standardowe:
elektryczne szyby
– wspomaganie
– ABS
– centralny zamek sterowany z kluczyka
– skórzane fotele
– brak dachu

wheels.png


MX po przyjeździe został doposażony w akcesoryjne felgi Fondmetal model 6200, opony letnie Vredestein Sportrac 5 w rozmiarze 195/50R15 i stalowe śruby zabezpieczające w kolorze czarnym.

fondmetal6200.jpg

vredstain.jpg


engine.png


Silnik standardowy – 1.6, wymieniona wkładka filtra powietrza na K&N.
ODSC7103.JPG

Wg Wikipedi:
1,6 l R4, BP-4W, 110 KM (81 kW) przy 6500 obr/min, 134 Nm przy 5000 obr/min
a wg hamowni:
WP_20150830_003.jpg


Czas na 1/4 mili (najlepszy): ET 17,652 (zlot Mazdaspeed – Ryki 2015)

audio.png


Audio seria, jedynie Niemiec wymienił radio na Kenwood DPX501U, które miało problem z wyświetlaczem – problem znany w Internecie, więc udało się szybko to naprawić. Radio standard, moc niby 4x22W RMS, napędza dwa woofery i dwa tweetery oem Mazdy.

DPX501UY.jpg


photos.png


Na koniec kilka zdjęć:
11994175_942808232468493_1934005415_o.jpg

1479153_942808152468501_630189209_o.jpg

10644154_942812722468044_6803848521082528547_o.jpg

ODSC7098.JPG

ODSC7096.JPG


Zdjęcia po czyszczeniu – 19.09.2015:
ODSC8059.JPG

ODSC8057.JPG

ODSC8056.JPG

ODSC8055.JPG

ODSC8054.JPG


Modyfikacji nie ma przeprowadzonych żadnych i nie będzie. Ten samochód zostanie jak najbardziej seryjny.
Co do planów to jest jeden – zamiana na mocniejsze NC. Historia tego auta jest krótka i taka pozostanie :)

PostNapisane: 6 wrz 2015, 15:37
przez Bartg
Witamy kolejnego MX'a na forum :) Wrzuć proszę zdjęcia na serwer MS, bo już połowa zdążyła się skaszanić ;)

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 6 wrz 2015, 16:47
przez Beny
Mega zestawienie kolorystyczne,podoba sie <spoko> szerokości

PostNapisane: 6 wrz 2015, 19:51
przez tekkenfan
taaa czerwony kapturek, to raczej wilk po zjedzeniu czerwonego kapturka hahaha.

A tak poważnie to tak jak Beny pisze, zestawienie kolorystyczne naprawdę super, a fotele nawet wygodne, nie wiem tylko czemu mi się wydawało że lakier był ciemniejszy <lol>
Szkoda tylko że B6 a nie BPek. po za tym szczegółem dobra zamiana.

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 6 wrz 2015, 20:13
przez ADHD
Kolor na żywo jest ciemniejszy (lepszy).
Poza plastikami które mi osobiście nie "grają" , jest naprawdę <spoko>
Czekam na mody i z czasem silnik oraz koło.
Coś nie chcę uwierzyć trzydziechowi, że tak zostanie :)
Najlepsza zamiana jaką mogliście uczynić.
Pozdro dla Młodych

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 7 wrz 2015, 20:47
przez Norreca
tak jak już pisali poprzednicy na żywo znacznie fajniej się prezentuje kolor ;)
autko fajne i daje rade.
będziemy obserwować mody :P

PostNapisane: 8 wrz 2015, 14:32
przez luki_92_92
Widze nawet numery na blachach masz pod kolor :P

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 15 wrz 2015, 20:08
przez pawcio1017
MX ustrzelony dzisiaj po południu na Matejki ;) Potwierdzam, ładnie się prezentuje <spoko>

PostNapisane: 15 wrz 2015, 20:14
przez trzydziech
o a cóż Ty tam robiłeś?

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 15 wrz 2015, 20:45
przez pawcio1017
A bywam czasami akurat w tych okolicach

PostNapisane: 19 wrz 2015, 20:47
przez trzydziech
Dodałem fotki po drobnych zabiegach pielęgnacyjnych (w pierwszym poście):
1. mycie
2. glinkowanie
3. IPA – punktowo
4. Meguuiar's Ultimate Polish
5. Poorboy's World SSR1 – w dwóch punktach na błotniku, po tym Duragloss Pre Cleaner #652
6. Poorboy's Black Hole
7. Collinite 915 Marque D'Elegance

Przy okazji spolerowałem końcówkę wydechu, nakładki na progi i listwę między komorą silnika a zderzakiem. Z modów planuje doczyścić komorę, ale to kiedyś :)

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 26 kwi 2016, 20:54
przez trzydziech
Jednak nastąpił mały upgrade, a pod zdjeciami moda wstawiłem zdjęcie starszej siostry <czarodziej>

PostNapisane: 2 mar 2017, 20:36
przez Quattro
Pozdrawiam, to ja mrugałem na Łódzkiej, dziś zza Ciebie długimi :)

PostNapisane: 7 mar 2017, 18:54
przez trzydziech
A pozdrawiam. Tak właśnie kombinowałem kto to :)

PostNapisane: 24 maja 2017, 16:42
przez Quattro
Ogólnie to chyba mieszkamy w jednej dzielnicy ;)

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 27 maja 2017, 23:10
przez trzydziech
No jakoś tak wyszło, do zobaczenia zapewne na drodze :)

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 16 cze 2017, 00:06
przez sewo
Piękny masz ten dach i skórki <serduszka>

Powiedz mi jesteś zadowolony z tych głośników bose? Masz to na piecu czy radio?

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 17 cze 2017, 11:15
przez trzydziech
sewo napisał(a):Powiedz mi jesteś zadowolony z tych głośników bose? Masz to na piecu czy radio?


póki co nadal nie podłączyłem tego zestawu pod wzmacniacz, więc gra pod radiem. W porównaniu do serii jest na pewno dużo lepiej, ale z perspektywy czasu nie kupiłbym drugi raz, chyba że po podłączeniu wzmacniacza coś się zmieni ;)

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 2 lip 2017, 11:32
przez trzydziech
Pojawił się nowy nabytek. Zobaczymy co z tego wyjdzie <glupek2>

Re: Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek

PostNapisane: 9 sie 2018, 09:19
przez trzydziech
Po trochę ponad roku mały update:
1. Zrobiłem blacharkę – głównie tylne nadkola (lewa strona reperaturka klokkerholm + prawa obyło się bez, ale są mniejsze wstawki + odbudowa rantu) + poprawienie drobnych niedoskonałości na zderzakach i drzwiach + konserwacja podwozia
SAVE_20180617_143315.jpeg

SAVE_20180617_143338.jpeg
SAVE_20180617_143333.jpeg

2. Wygłuszyłem drzwi matami bitumicznymi, co trochę jeszcze wyciągnęło basu z głośników Bose i przestało być słychać trzaski plastików.
IMG_20180422_095543.jpg

IMG_20180422_101614.jpg

3. Założyłem wysoki windshot od Pietrygi.
P_20180807_190022_vHDR_Auto_HP.jpg

4. Za pomocą zestawu Teina udało się obniżyć nieznacznie auto. Dodatkowo jest możliwość regulacji twardości – od bardzo miękko do trochę twardziej niż seria.
P_20180704_171912.jpg

P_20180704_184320.jpg

P_20180706_202705_1.jpg

Ustawienie wysokości po założeniu zestawu – było trochę za nisko, haczyłem o praktycznie każdą dziurę i koleinę, nie mówiąc o progach zwalniających :)
P_20180707_101836_1.jpg

Po tym podniosłem auto o około 25mm w górę i póki co tak jeżdżę:
P_20180807_185919_vHDR_Auto_HP.jpg
P_20180807_185945_vHDR_Auto_HP.jpg
P_20180807_190005_vHDR_Auto_HP.jpg

Na koleinach i na wszelkich uskokach nadal muszę uważać, szczególnie tam gdzie najpierw opadnie cała przednia oś :(
5. Delikatnie odświeżyłem lakier (polerka z pastą SSR2.5 + Black Hole + wosk Collinite no. 915)
P_20180807_190112_vHDR_Auto_HP.jpg

P_20180807_190037_vHDR_Auto_HP.jpg

P_20180807_190238_1_BOK.jpg


Teraz chciałbym dokupić dystanse do kół 18mm, tak żeby ET wyszło na 20 (najmniejsza wartość przy której nie trzeba zaklepywać rantów), ale mam problem z ich znalezieniem... Ew. trzeba będzie z czasem zmienić koło.