Mazda MX5 NBFL B6 2002 – Czerwony kapturek
Napisane: 6 wrz 2015, 14:21
Po 323f BA przyszedł czas na MX5 za namową pewnego jegomościa z królestwa Fordonu. Wybór padł na MX5 NBFL z 2002 roku od Niemca (który jeździł trochę więcej niż tylko w niedzielę do kościoła). Przebieg przy kupnie to 108330 km, wygląda na oryginalny – silnik, skrzynia, napędy – wszystko suche jak pieprz (na zewnątrz tylko, wewnątrz jakieś płyny ustrojowe są), nie dymi, nie bierze oleju, nie szarpie. Samochód w sumie kupiony w ciemno, na telefon, przyjechał na lawecie. Po przyjeździe okazało się że jest trochę więcej do zrobienia z blacharki niż to co było widoczne na zdjęciach.
Samochód wypatrzony ze względu na bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne i tylko dlatego zakupiony. Lakier to 22A Supreme blue mica a do tego jest czarne wnętrze z czerwonymi wstawkami (fotele skórzane, podłokietnik, obramowania nawiewów, wstawki na konsoli centralnej) i czerwony dach. Nie znalazłem informacji czy były takie wersje, czy to jakaś specjalne, więc raczej jest to zamówienie indywidualne jakiegoś Niemca. Całość jest bardzo spójna i wygląda świetnie.
Wyposażenie standardowe:
– elektryczne szyby
– wspomaganie
– ABS
– centralny zamek sterowany z kluczyka
– skórzane fotele
– brak dachu
MX po przyjeździe został doposażony w akcesoryjne felgi Fondmetal model 6200, opony letnie Vredestein Sportrac 5 w rozmiarze 195/50R15 i stalowe śruby zabezpieczające w kolorze czarnym.
Silnik standardowy – 1.6, wymieniona wkładka filtra powietrza na K&N.
Wg Wikipedi:
1,6 l R4, BP-4W, 110 KM (81 kW) przy 6500 obr/min, 134 Nm przy 5000 obr/min
a wg hamowni:
Czas na 1/4 mili (najlepszy): ET 17,652 (zlot Mazdaspeed – Ryki 2015)
Audio seria, jedynie Niemiec wymienił radio na Kenwood DPX501U, które miało problem z wyświetlaczem – problem znany w Internecie, więc udało się szybko to naprawić. Radio standard, moc niby 4x22W RMS, napędza dwa woofery i dwa tweetery oem Mazdy.
Na koniec kilka zdjęć:
Zdjęcia po czyszczeniu – 19.09.2015:
Modyfikacji nie ma przeprowadzonych żadnych i nie będzie. Ten samochód zostanie jak najbardziej seryjny.
Co do planów to jest jeden – zamiana na mocniejsze NC. Historia tego auta jest krótka i taka pozostanie