Zdjęcia aktualne:
Postanowiłem zostać przy marce i po sześciu latach jeżdżenia Mazdą 3 BK i po jej sprzedaży do mojego garażu zawitał taki oto wynalazek. Nie zawitał tak łagodnie, poprzedziły ten fakt burzliwe przemyślenia – czy jest sens, w co ja spakuję wędki na wyjazd i czy się z żoną pomieścimy. Na szczęście na dwie ostatnie kwestie jest w razie czego odpowiedź w postaci samochodu mojej małżonki, a na pytanie czy jest sens wystarczyło widzieć mnie podczas jazdy do domu z Roadsterów.pl, skąd trasportowałem świeży zakup. Oględnie rzecz ujmując, byłem szeroko uśmiechnięty
Emiks chodził mi po głowie już od bardzo dawna, dzięki kilku osobom miałem okazje posiedzieć i pojeździć.
Wersję NA odrzuciłem, jakoś tak wydała mi się zbyt spartańska, poza tym otwierane światła owszem, podobają mi się ale u innych
NC jest całkiem całkiem (właściwie im częsciej się jej przyglądam, tym bardziej się do niej przekonuję) jednak pewnie wolałbym model po lifcie a te w momencie, gdy ruszałem na zakupy kosztowały spore pieniądze.
NB właściwie od razu było z uwagi na koszty, wygląd, bryłę, wnętrze, moim podstawowym celem. A już model po lifcie, w dobrym stanie, 1,8, z Torsenem....
Nie wszystko udało się zrealizować – w moje ręce wpadł owszem model po liftingu, lecz wyposażony w słabszą jednostkę i z otwartym mechanizmem różnicowym.
I choć w podobnych pieniądzach stał obok inny polift, z mocniejszym silnikiem, to wystarczył w sumie jeden rzut oka na stan lakieru, wnętrza żeby nie było wątpliwości co wziąć.
Wyszedłem z założenia, że nie po to sprzedaję korodującą Mazdę z przebiegiem 100tys żeby kupować inną za te same pieniądze z większym przebiegiem i na przedsionku korozji, z lekko zmęczoną karoserią.
Kilka faktów, co tam w nim siedzi, co brzęczy itd
Dane katalogowe – na bieżąco będę sprawdzał czy coś uciekło..
ogólna nazwa: Mazda MX-5 NBfl
rok produkcji: 2005
silnik: B6 – 110KM, 135Nm
Vmax: 196km\h
0-100: 9,7s
wersja limitowana na zakończenie produkcji tego modelu – nazwa Memories II
przebieg w dniu zakupu: 44tysiące km
kolor: Black Cherry Mica
Best ET 1/4 (Kąkolewo 2013) : 17,71 – 3 miejsce w klasie Ronin
Oes (pierwsza sprawnościówka emiksem) – 13msc/37 startujących
-3 miejsce w klasie Ronin
w drugim przejeździe poprawa czasu o ponad 4sek (przy przejazdach ok 1.10 – 1.20)
i z tego jestem najbardziej zadowolony
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wyposażenie:
– dodatki wersji Memories:
drewniana kierownica
drewniana rączka lewarka zmiany biegów
drewniana rączka hamulca ręcznego
– fotele jednoczęściowe
– "skóra" w kolorze kremowym
– podgrzewanie siedzeń
– windschott z głośnikami
– radio 2din z cd oraz starym dobrym kaseciakiem- out
– przeciwmgielne
– persening w kolorze tapicerki
– dach materiałowy
– felgi OEM Enkei 16"
Samochód sprowadzony od zachodnich sąsiadów
Na początku oczywiście sprawdzony od góry do dołu, wymienione świece, płyny, zalana i jeździ
zdjęcia chwilę po zakupie :
zdjęcia dzięki Amrozowi z jubileuszowego spota Mazdaspeed Mazowsze
Co do planów – zobaczymy co się urodzi
edit: zima 2012
chwilowo nic się nie dzieje ciekawego
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Radio wymienione na srebrne z bebechami (chwilowo, dostawałem już piany bez modułu CD skazany tylko i wyłącznie na radio więc na pół roku kupiłem używane ori z modułem cd.
Z uwagi na pilne wydatki innego typu zmuszony byłem przesunąć przebudowę audio na przyszły sezon – pomysł już jest, specjalista znaleziony, wszystko uzgodnione, trzeba tylko trochę pieniędzy odłożyć...
Jednocześnie emiks doczeka się (a ja wraz z nim) obniżenia foteli.
Poza tym – aktualnie grzeje się w garażu
Luty 2013:
pomału zaczynam kompletować elementy do dalszego działania.
--> w garażu czeka eibach sports kit (sprężyny) – zobaczymy jak się jeździ, podejrzewam, że z biegiem czasu do zmiany pójdą też amortyzatory (zwłaszcza, że przy krótszych springach będą bardziej dostawać po tyłku)
--> kupione od forumowicza dwie gumy Federal 595RS pójdą na przód, na tył zamawiam
yokohamy s-drive
--> zakupione w sklepie kmparts gumy lewarka zmiany biegów – z racji, że z tego co widziałem górna guma jest zmęczona a i zdarza się lekkie haczenie trójki, mam nadzieję, że to wyeliminuje niedogodności
Marzec 2013:
--> eibach założony, jest sztywniej, niżej i twardziej. większe czucie samochodu plus większa obawa przy najeżdżaniu na dziury – coś za coś.
--> opony leżą w piwnicy, czekają na ocieplenie
Kwiecień 2013:
--> letni setup na samochodzie, przygotowania do Kąkolewa
Maj 2013:
spore zmiany w środku
--> obniżenie foteli ok 5cm
--> oddzielne sterowanie anteną
--> wygłuszenie matami STP
--> w miejsce OEM Radia – Clarion CZ702E
--> Wzmacniacz Infinity RA5004
--> Tweetery Swans
--> Woofery Proa Nigra
--> podłączenie modułu otwierania bagażnika z pilota