Mazda MX-5 Active+ NC L5-VE '07

ND / NC / NB / NA

Postprzez ravestation » 24 sty 2012, 00:46

Krzychu, gratuluję! jestem pod wielkim wrażeniem i jestem ciekaw, jak to będzie jeździło... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez nynuch76 » 24 sty 2012, 00:55

Nie masz pojęcia jak ja jestem ciekawy <nie powiem>
Jeździłem 6 z takim silnikiem i było nieźle mx jest dużo lżejszy więc powinno być lepiej ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez ravestation » 24 sty 2012, 01:02

do kwietnia powinna zakończyć się rozbudowa kartodromu, także będzie odpowiednie miejsce by sprawdzać auto <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez nynuch76 » 24 sty 2012, 01:13

<spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Pit » 24 sty 2012, 11:54

Ooo, wdrożyłeś w życie jeden z planów, o którym opowiadałeś długo... Trzymam kciuki i życzę sukcesów, choć stara zasada mówi, że średnim pomysłem jest kazanie silnikowi przemieszczającemu się twarzą w przód, nagle jechać w bok ;) Co z elektroniką/sterowaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez nynuch76 » 24 sty 2012, 16:25

Pit napisał(a):średnim pomysłem jest kazanie silnikowi przemieszczającemu się twarzą w przód, nagle jechać w bok ;)

Silnik co prawda "jeździł" tak jak piszesz ,ale robił to tak dawno temu i na tyle krótko że na pewno tego nie pamięta ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Pit » 24 sty 2012, 16:49

nynuch76 napisał(a):Silnik co prawda "jeździł" tak jak piszesz ,ale robił to tak dawno temu i na tyle krótko że na pewno tego nie pamięta ;)

Pewnie tak jest, bardziej chodziło mi natomiast o temat miski olejowej i smoczka. Przełożone z MZR'a RWD? (...) Kwestia elektroniki rozwiązana? Ile w ogóle ten silnik ma mocy w GH? Kiedy pałowanko? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez nynuch76 » 25 sty 2012, 01:32

Pit napisał(a):chodziło mi natomiast o temat miski olejowej i smoczka

To oczywiste że muszą być z mx po modyfikacji pasują
Pit napisał(a):Ile w ogóle ten silnik ma mocy w GH

seryjnie 170 KM i 226 Nm
Pit napisał(a):Kiedy pałowanko? :D

Zlot Wiosenny Czaplinek-Broczyno 14-15 kwietnia
Pit napisał(a):Kwestia elektroniki rozwiązana

najpierw niech odpali na tym co ma ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 10:52

nynuch76 napisał(a):seryjnie 170 KM i 226 Nm

Uuuu... myślałem, że zbliża się 200 KM, skoro MZR 2.0 ma 160 KM

nynuch76 napisał(a):Zlot Wiosenny Czaplinek-Broczyno 14-15 kwietnia

W takim razie życzę Ci Krzysiu, abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0 ;) Szkoda, że nie ma już szansy na konfrontację na ulicy NC 2.5 170 vs NC 2.0 160 z ogarniętym kierowcą. Jestem szczerze ciekawy wyniku. Z czystej ciekawości, znasz może wagę silników 2.0 i 2.5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez nynuch76 » 25 sty 2012, 11:22

Obecnie różnica mas jest w granicach błędu mało dokładnej wagi :] seryjny jest cięższy ok 25 kg
Pit napisał(a):Szkoda, że nie ma już szansy na konfrontację na ulicy NC 2.5 170 vs NC 2.0 160 z ogarniętym kierowcą.

Też żałuję ,ale albo ja zrobiłem to za późno albo Paweł się pośpieszył ;)
Pit napisał(a):abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0

Uważałbym to za swoją porażkę ,bo nie po to "ładuję 2,5 L5" żeby uzyskiwane były czasy seryjnego 2.0 LF
Pit napisał(a):myślałem, że zbliża się 200 KM, skoro MZR 2.0 ma 160 KM

Może potencjał jest większy przy kolejnych modyfikacjach np. wał jest taki jak w MPS <diabełek>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 15:03

nynuch76 napisał(a):
Pit napisał(a):abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0

Uważałbym to za swoją porażkę ,bo nie po to "ładuję 2,5 L5" żeby uzyskiwane były czasy seryjnego 2.0 LF

Wiesz, po niezłej rzemieślniczej rzeźbie podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów <ok> Zabawa więc czysto hobbystyczna.

nynuch76 napisał(a):Może potencjał jest większy przy kolejnych modyfikacjach np. wał jest taki jak w MPS <diabełek>

Potencjał MZR'ów jest ogólnie mocno dyskusyjny, a wał tak szczerze czy jest od MPS'a czy nie, znaczenie ma pomijalne. Znasz różnicę stopnia sprężania 2.0 w stosunku do 2.5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez nynuch76 » 25 sty 2012, 16:34

Pit napisał(a):Znasz różnicę stopnia sprężania 2.0 w stosunku do 2.5?

Myślisz że zabrałem się za rzeźbienie tego silnika nie sprawdzając podstawowych parametrów <co?>
Pit napisał(a):podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów <ok>

Ile ich może być 5 <co?> czy to tak dużo ?? ??
Pit napisał(a):Potencjał MZR'ów jest ogólnie mocno dyskusyjny

Wiem wiem ale pokaż mi silnik z potencjałem i nie mówmy o motoryzacyjnych " wykopaliskach " :( lub projektach które kosztują tysiące dolarów i ciągnących się latami. :P
Może faktycznie prościej było włożyć 2,0 z NC ale taką może kupić każdy kwestia kasy :> a tak samo jak TY jestem motoryzacyjnym pasjonatem i satysfakcję czerpie z tego że nie prędko spotkam drugą z takim silnikiem pod maską ;) Piotrze jeszcze jedno MX5 to nie ma być najszybszy samochód w klubie chcę żeby mnie cieszył na każdym pokonywanym zakręcie wojny zbrojeń z Twoim "potworem"(mówię to z wielkim szacunkiem <serduszka> ) nie wygram <nie> ale ty po bułki Reksem nie wyskoczysz a ja Mx tak.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Fiveopac » 25 sty 2012, 16:51

Pit napisał(a):Wiesz, po niezłej rzemieślniczej rzeźbie podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów <ok> Zabawa więc czysto hobbystyczna.

Moment obrotowy wzrosnie znacznie, podejrzewam, ze mimo niewiele wiekszejmocy, roznica w osiagach moze byc wbrew pozorom calkiem znaczna :) Niemniej fajna baza pod przyszle doladowanie, efekt z kazdego cisnienia ponad atmosferyczne bedzie lepszy niz w mniejszej pojemnosci :) poza tym w porownaniu do 1.8 to bedzie rakieta ;)
Bedzie okazja sie sprawdzic, bo przez miesiac bede smigal na odpietej turbinie i "uposledzonym" silniku. Mozemy zweryfikowac :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 17:14

nynuch76 napisał(a):Myślisz że zabrałem się za rzeźbienie tego silnika nie sprawdzając podstawowych parametrów <co?>

Nigdzie tego nie napisałem. Doszukuję się po prostu czegoś, jakiegoś bezdyskusyjnego faktu, który wyjaśniałby użycie tego silnika w stosunku do seryjnej i bezproblemowej NC z 2.0 pod maską.

nynuch76 napisał(a):Ile ich może być 5 <co?> czy to tak dużo ?? ??

Nie wiem ile ich może być (...) Z reguły przy tego typu akcjach, przy nowych konstrukcjach tym bardziej, występują innego rodzaju problemy, które kwestionują bądź nie sensowność zamysłu. Realny świat zawsze takie niejasności weryfikuje.

nynuch76 napisał(a):Wiem wiem ale pokaż mi silnik z potencjałem i nie mówmy o motoryzacyjnych "wykopaliskach"

Wiesz, "wykopaliska" z potencjałem możesz zawsze kupić nowe. Gwarantuję Ci, że będą trwalsze, a przede wszystkim posterujesz nimi jakoś logicznie, w przeciwieństwie do nówek nierdzewek i innych ekologicznych konstrukcji z wszystkimi MZR'ami włącznie.

nynuch76 napisał(a):...lub projektach które kosztują tysiące dolarów i ciągnących się latami. :P

Projekt ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Jak uważasz, że zakończyłeś jego budowę – czas sprzedać bazę i zacząć budować coś bardziej rozwojowego, innego. A ceny – cóż, to nigdy nie było tanie hobby...

nynuch76 napisał(a):Może faktycznie prościej było włożyć 2,0 z NC ale taką może kupić każdy kwestia kasy :> a tak samo jak TY jestem motoryzacyjnym pasjonatem i satysfakcję czerpie z tego że nie prędko spotkam drugą z takim silnikiem pod maską ;) Piotrze jeszcze jedno MX5 to nie ma być najszybszy samochód w klubie chcę żeby mnie cieszył na każdym pokonywanym zakręcie wojny zbrojeń z Twoim "potworem"(mówię to z wielkim szacunkiem <serduszka> ) nie wygram <nie> ale ty po bułki Reksem nie wyskoczysz a ja Mx tak.

Nie wiem, w jakim celu przywołałeś do dyskusji moje auto i czemu mają służyć doń porównania, czy po bułki tak, czy nie, czy jakieś "wojny", które akcentujesz? Nie rozumiem wplątywania w dyskusję RX'a a tym bardziej mojej osoby... Nie powinieneś brać moich dociekań jako ataku na Ciebie czy Twój zamysł, ja po prostu lubię wiedzieć, co, jak i dlaczego. Swoje zdanie na temat także zawsze szczerze przedstawiam. Na tym polega dyskusja :)
(...)
Teraz Cię zaskoczę ;) Jeżdżę RX'em po bułki przy dobrej pogodzie raz na tydzień <faja> Zapobiegam w ten sposób korozji i innym niepożądanym skutkom długiego stania auta w garażu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez nynuch76 » 25 sty 2012, 21:31

Pit napisał(a):Doszukuję się po prostu czegoś, jakiegoś bezdyskusyjnego faktu, który wyjaśniałby użycie tego silnika w stosunku do seryjnej i bezproblemowej NC z 2.0 pod maską

To jest właśnie ten najważniejszy powód .Tuninguje się właśnie po to aby nie mieć seryjnego ;)
Pit napisał(a):Gwarantuję Ci, że będą trwalsze, a przede wszystkim posterujesz nimi jakoś logicznie, w przeciwieństwie do nówek nierdzewek i innych ekologicznych konstrukcji z wszystkimi MZR'ami włącznie.
Piotrze nikt z nas nie powstrzyma bezsensownego wyścigu o każdy emitowany gram CO2 <nie> i silniki cieplne też kiedyś będą piękną kartą histori
Pit napisał(a):Nie wiem, w jakim celu przywołałeś do dyskusji moje auto i czemu mają służyć doń porównania

Chodziło mi o to, że ty masz inną wizję swojego samochodu i pozwól mi też mieć swoja.Chciałem mieć 2,5 nie wszystko co robimy musi mieć logiczne wytłumaczenie i to jest taka moja fanaberia
Pit napisał(a):Na tym polega dyskusja :)
To prawda ,ale dyskutuje się na temat na który obie strony mogą mieć wpływ. W wypadku mojego auta pozwól, że nie będziemy takiej dyskusji prowadzić.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 22:49

To prawda ,ale dyskutuje się na temat na który obie strony mogą mieć wpływ.

Oj, pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić :) Dyskutować można równie dobrze na temat Drugiej Wojny Światowej, czy ataku Marsjan na Los Angeles w 1942, na które to wydarzenia raczej wpływ mamy czy mieliśmy mikry ;)

W wypadku mojego auta pozwól, że nie będziemy takiej dyskusji prowadzić.

Wiesz, zakładając topic niejako godzisz się na fakt prowadzenia w nim dyskusji o swoim aucie. Dziwi mnie jednak to, że na zadawane bez emocji merytoryczne pytania, reagujesz jak na szturm, oskarżasz o "nie pozwalanie posiadania własnej wizji samochodu" i inne takie <lol> Chill out man ;) Masz piękne auto w pięknych koloracz, mówiłem Ci to nie raz :) Jest cudowne (no może poza diodami w przednim zderzaku) ;) a jest spora szansa, że i szybkie będzie...
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 22:51 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » 25 sty 2012, 22:51

no to skoro dyskutujemy to osiagi moga popsuc dluzsze przelozenia. dzieki nim moze wogole nie odczujeszc wiekszej mocy na silniku. przydal by sie krotszy dyfer a nie dluszy do tego co miales.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nynuch76 » 26 sty 2012, 01:24

piwo napisał(a): przydal by sie krotszy dyfer a nie dluszy do tego co miales.
Dyferencjał który miałem to najkrótszy seryjny jaki można znaleźć i nie występował ze "szperą "



Pit napisał(a):Jest cudowne (no może poza diodami w przednim zderzaku) ;)
To była pochopna decyzja którą poprawiłem już dawno temu :> gdybyś wpadł co jakiś cza na piątkowe spotkania przy "kurze " wiedziałbyś o tym :P
Pit napisał(a):czy ataku Marsjan na Los Angeles w 1942
W takim razie powinniśmy się skupić na twórczości Orsona Wellesa :]
Pit napisał(a):Oj, pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić :) Dyskutować można równie dobrze na temat Drugiej Wojny Światowej,
Lubisz historię to nie dyskutuj o niej a ją odtwarzaj polecam naprawdę
http://kohr.kujawsko-pomorskie.pl/43,l1.html

fajna sprawa łączy dwie twoje pasje ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez szkodnik_byd » 26 sty 2012, 19:47

nynuch76 napisał(a):To była pochopna decyzja którą poprawiłem już dawno temu gdybyś wpadł co jakiś cza na piątkowe spotkania przy "kurze " wiedziałbyś o tym


o coś w tym jest mniej komentowania wiecej spotowania
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Jacek89 » 27 sty 2012, 23:36

przy Twojej mx5 to normalnie sceeenka ooopada <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 02:56
Posty: 33
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6, 2.0 TS 141KM, GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy