Mazda MX-5 Active+ NC L5-VE '07
Krzychu, gratuluję! jestem pod wielkim wrażeniem i jestem ciekaw, jak to będzie jeździło...
- Od: 8 paź 2009, 11:09
- Posty: 675
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: evo9
Nie masz pojęcia jak ja jestem ciekawy
Jeździłem 6 z takim silnikiem i było nieźle mx jest dużo lżejszy więc powinno być lepiej
Jeździłem 6 z takim silnikiem i było nieźle mx jest dużo lżejszy więc powinno być lepiej
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
do kwietnia powinna zakończyć się rozbudowa kartodromu, także będzie odpowiednie miejsce by sprawdzać auto
- Od: 8 paź 2009, 11:09
- Posty: 675
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: evo9
Ooo, wdrożyłeś w życie jeden z planów, o którym opowiadałeś długo... Trzymam kciuki i życzę sukcesów, choć stara zasada mówi, że średnim pomysłem jest kazanie silnikowi przemieszczającemu się twarzą w przód, nagle jechać w bok Co z elektroniką/sterowaniem?
Pit napisał(a):średnim pomysłem jest kazanie silnikowi przemieszczającemu się twarzą w przód, nagle jechać w bok
Silnik co prawda "jeździł" tak jak piszesz ,ale robił to tak dawno temu i na tyle krótko że na pewno tego nie pamięta
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):Silnik co prawda "jeździł" tak jak piszesz ,ale robił to tak dawno temu i na tyle krótko że na pewno tego nie pamięta
Pewnie tak jest, bardziej chodziło mi natomiast o temat miski olejowej i smoczka. Przełożone z MZR'a RWD? (...) Kwestia elektroniki rozwiązana? Ile w ogóle ten silnik ma mocy w GH? Kiedy pałowanko?
Pit napisał(a):chodziło mi natomiast o temat miski olejowej i smoczka
To oczywiste że muszą być z mx po modyfikacji pasują
Pit napisał(a):Ile w ogóle ten silnik ma mocy w GH
seryjnie 170 KM i 226 Nm
Pit napisał(a):Kiedy pałowanko?
Zlot Wiosenny Czaplinek-Broczyno 14-15 kwietnia
Pit napisał(a):Kwestia elektroniki rozwiązana
najpierw niech odpali na tym co ma
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):seryjnie 170 KM i 226 Nm
Uuuu... myślałem, że zbliża się 200 KM, skoro MZR 2.0 ma 160 KM
nynuch76 napisał(a):Zlot Wiosenny Czaplinek-Broczyno 14-15 kwietnia
W takim razie życzę Ci Krzysiu, abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0 Szkoda, że nie ma już szansy na konfrontację na ulicy NC 2.5 170 vs NC 2.0 160 z ogarniętym kierowcą. Jestem szczerze ciekawy wyniku. Z czystej ciekawości, znasz może wagę silników 2.0 i 2.5?
Obecnie różnica mas jest w granicach błędu mało dokładnej wagi seryjny jest cięższy ok 25 kg
Też żałuję ,ale albo ja zrobiłem to za późno albo Paweł się pośpieszył
Uważałbym to za swoją porażkę ,bo nie po to "ładuję 2,5 L5" żeby uzyskiwane były czasy seryjnego 2.0 LF
Może potencjał jest większy przy kolejnych modyfikacjach np. wał jest taki jak w MPS
Pit napisał(a):Szkoda, że nie ma już szansy na konfrontację na ulicy NC 2.5 170 vs NC 2.0 160 z ogarniętym kierowcą.
Też żałuję ,ale albo ja zrobiłem to za późno albo Paweł się pośpieszył
Pit napisał(a):abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0
Uważałbym to za swoją porażkę ,bo nie po to "ładuję 2,5 L5" żeby uzyskiwane były czasy seryjnego 2.0 LF
Pit napisał(a):myślałem, że zbliża się 200 KM, skoro MZR 2.0 ma 160 KM
Może potencjał jest większy przy kolejnych modyfikacjach np. wał jest taki jak w MPS
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):Pit napisał(a):abyś zbliżył się do czasów seryjnej NC 2.0
Uważałbym to za swoją porażkę ,bo nie po to "ładuję 2,5 L5" żeby uzyskiwane były czasy seryjnego 2.0 LF
Wiesz, po niezłej rzemieślniczej rzeźbie podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów Zabawa więc czysto hobbystyczna.
nynuch76 napisał(a):Może potencjał jest większy przy kolejnych modyfikacjach np. wał jest taki jak w MPS
Potencjał MZR'ów jest ogólnie mocno dyskusyjny, a wał tak szczerze czy jest od MPS'a czy nie, znaczenie ma pomijalne. Znasz różnicę stopnia sprężania 2.0 w stosunku do 2.5?
Pit napisał(a):Znasz różnicę stopnia sprężania 2.0 w stosunku do 2.5?
Myślisz że zabrałem się za rzeźbienie tego silnika nie sprawdzając podstawowych parametrów
Pit napisał(a):podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów
Ile ich może być 5 czy to tak dużo
Pit napisał(a):Potencjał MZR'ów jest ogólnie mocno dyskusyjny
Wiem wiem ale pokaż mi silnik z potencjałem i nie mówmy o motoryzacyjnych " wykopaliskach " lub projektach które kosztują tysiące dolarów i ciągnących się latami.
Może faktycznie prościej było włożyć 2,0 z NC ale taką może kupić każdy kwestia kasy a tak samo jak TY jestem motoryzacyjnym pasjonatem i satysfakcję czerpie z tego że nie prędko spotkam drugą z takim silnikiem pod maską Piotrze jeszcze jedno MX5 to nie ma być najszybszy samochód w klubie chcę żeby mnie cieszył na każdym pokonywanym zakręcie wojny zbrojeń z Twoim "potworem"(mówię to z wielkim szacunkiem ) nie wygram ale ty po bułki Reksem nie wyskoczysz a ja Mx tak.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Pit napisał(a):Wiesz, po niezłej rzemieślniczej rzeźbie podniesiesz moc w stosunku do niego o całe 6,25% a dodasz kilka kilogramów Zabawa więc czysto hobbystyczna.
Moment obrotowy wzrosnie znacznie, podejrzewam, ze mimo niewiele wiekszejmocy, roznica w osiagach moze byc wbrew pozorom calkiem znaczna Niemniej fajna baza pod przyszle doladowanie, efekt z kazdego cisnienia ponad atmosferyczne bedzie lepszy niz w mniejszej pojemnosci poza tym w porownaniu do 1.8 to bedzie rakieta
Bedzie okazja sie sprawdzic, bo przez miesiac bede smigal na odpietej turbinie i "uposledzonym" silniku. Mozemy zweryfikowac
Less roof, more fun
nynuch76 napisał(a):Myślisz że zabrałem się za rzeźbienie tego silnika nie sprawdzając podstawowych parametrów
Nigdzie tego nie napisałem. Doszukuję się po prostu czegoś, jakiegoś bezdyskusyjnego faktu, który wyjaśniałby użycie tego silnika w stosunku do seryjnej i bezproblemowej NC z 2.0 pod maską.
nynuch76 napisał(a):Ile ich może być 5 czy to tak dużo
Nie wiem ile ich może być (...) Z reguły przy tego typu akcjach, przy nowych konstrukcjach tym bardziej, występują innego rodzaju problemy, które kwestionują bądź nie sensowność zamysłu. Realny świat zawsze takie niejasności weryfikuje.
nynuch76 napisał(a):Wiem wiem ale pokaż mi silnik z potencjałem i nie mówmy o motoryzacyjnych "wykopaliskach"
Wiesz, "wykopaliska" z potencjałem możesz zawsze kupić nowe. Gwarantuję Ci, że będą trwalsze, a przede wszystkim posterujesz nimi jakoś logicznie, w przeciwieństwie do nówek nierdzewek i innych ekologicznych konstrukcji z wszystkimi MZR'ami włącznie.
nynuch76 napisał(a):...lub projektach które kosztują tysiące dolarów i ciągnących się latami.
Projekt ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Jak uważasz, że zakończyłeś jego budowę – czas sprzedać bazę i zacząć budować coś bardziej rozwojowego, innego. A ceny – cóż, to nigdy nie było tanie hobby...
nynuch76 napisał(a):Może faktycznie prościej było włożyć 2,0 z NC ale taką może kupić każdy kwestia kasy a tak samo jak TY jestem motoryzacyjnym pasjonatem i satysfakcję czerpie z tego że nie prędko spotkam drugą z takim silnikiem pod maską Piotrze jeszcze jedno MX5 to nie ma być najszybszy samochód w klubie chcę żeby mnie cieszył na każdym pokonywanym zakręcie wojny zbrojeń z Twoim "potworem"(mówię to z wielkim szacunkiem ) nie wygram ale ty po bułki Reksem nie wyskoczysz a ja Mx tak.
Nie wiem, w jakim celu przywołałeś do dyskusji moje auto i czemu mają służyć doń porównania, czy po bułki tak, czy nie, czy jakieś "wojny", które akcentujesz? Nie rozumiem wplątywania w dyskusję RX'a a tym bardziej mojej osoby... Nie powinieneś brać moich dociekań jako ataku na Ciebie czy Twój zamysł, ja po prostu lubię wiedzieć, co, jak i dlaczego. Swoje zdanie na temat także zawsze szczerze przedstawiam. Na tym polega dyskusja
(...)
Teraz Cię zaskoczę Jeżdżę RX'em po bułki przy dobrej pogodzie raz na tydzień Zapobiegam w ten sposób korozji i innym niepożądanym skutkom długiego stania auta w garażu
Pit napisał(a):Doszukuję się po prostu czegoś, jakiegoś bezdyskusyjnego faktu, który wyjaśniałby użycie tego silnika w stosunku do seryjnej i bezproblemowej NC z 2.0 pod maską
To jest właśnie ten najważniejszy powód .Tuninguje się właśnie po to aby nie mieć seryjnego
Piotrze nikt z nas nie powstrzyma bezsensownego wyścigu o każdy emitowany gram CO2 i silniki cieplne też kiedyś będą piękną kartą historiPit napisał(a):Gwarantuję Ci, że będą trwalsze, a przede wszystkim posterujesz nimi jakoś logicznie, w przeciwieństwie do nówek nierdzewek i innych ekologicznych konstrukcji z wszystkimi MZR'ami włącznie.
Pit napisał(a):Nie wiem, w jakim celu przywołałeś do dyskusji moje auto i czemu mają służyć doń porównania
Chodziło mi o to, że ty masz inną wizję swojego samochodu i pozwól mi też mieć swoja.Chciałem mieć 2,5 nie wszystko co robimy musi mieć logiczne wytłumaczenie i to jest taka moja fanaberia
To prawda ,ale dyskutuje się na temat na który obie strony mogą mieć wpływ. W wypadku mojego auta pozwól, że nie będziemy takiej dyskusji prowadzić.Pit napisał(a):Na tym polega dyskusja
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
To prawda ,ale dyskutuje się na temat na który obie strony mogą mieć wpływ.
Oj, pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić Dyskutować można równie dobrze na temat Drugiej Wojny Światowej, czy ataku Marsjan na Los Angeles w 1942, na które to wydarzenia raczej wpływ mamy czy mieliśmy mikry
W wypadku mojego auta pozwól, że nie będziemy takiej dyskusji prowadzić.
Wiesz, zakładając topic niejako godzisz się na fakt prowadzenia w nim dyskusji o swoim aucie. Dziwi mnie jednak to, że na zadawane bez emocji merytoryczne pytania, reagujesz jak na szturm, oskarżasz o "nie pozwalanie posiadania własnej wizji samochodu" i inne takie Chill out man Masz piękne auto w pięknych koloracz, mówiłem Ci to nie raz Jest cudowne (no może poza diodami w przednim zderzaku) a jest spora szansa, że i szybkie będzie...
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 22:51 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
no to skoro dyskutujemy to osiagi moga popsuc dluzsze przelozenia. dzieki nim moze wogole nie odczujeszc wiekszej mocy na silniku. przydal by sie krotszy dyfer a nie dluszy do tego co miales.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dyferencjał który miałem to najkrótszy seryjny jaki można znaleźć i nie występował ze "szperą "piwo napisał(a): przydal by sie krotszy dyfer a nie dluszy do tego co miales.
To była pochopna decyzja którą poprawiłem już dawno temu gdybyś wpadł co jakiś cza na piątkowe spotkania przy "kurze " wiedziałbyś o tymPit napisał(a):Jest cudowne (no może poza diodami w przednim zderzaku)
W takim razie powinniśmy się skupić na twórczości Orsona WellesaPit napisał(a):czy ataku Marsjan na Los Angeles w 1942
Lubisz historię to nie dyskutuj o niej a ją odtwarzaj polecam naprawdęPit napisał(a):Oj, pozwolę sobie się z kolegą nie zgodzić Dyskutować można równie dobrze na temat Drugiej Wojny Światowej,
http://kohr.kujawsko-pomorskie.pl/43,l1.html
fajna sprawa łączy dwie twoje pasje
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):To była pochopna decyzja którą poprawiłem już dawno temu gdybyś wpadł co jakiś cza na piątkowe spotkania przy "kurze " wiedziałbyś o tym
o coś w tym jest mniej komentowania wiecej spotowania
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości