Mazda MX-5 NA BP-T '91

ND / NC / NB / NA

Postprzez Hazu » 9 paź 2009, 22:12

Fajnie zroboine te ceweczki tylko jeszcze ładna przykrywka przydała by się.

Gdzies widziałem, (chyba w BJ-kach jest fabrycznie tak zrobione)?

Jak już mój BP oswoi się z xedosem to może sobie takie coś też zrobię. :]
Bo zapłon jest taki sam jak w mx-5 a i tak nie pasują juz do tego sinika oryginalne cewki zapłonowe
Ostatnio edytowano 10 paź 2009, 07:54 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szkodnik_byd » 10 paź 2009, 02:36

Hazu napisał(a):Fajnie zroboine te ceweczki tylko jeszcze ładna przykrywka przydała by się.

Gdzies widziałem, (chyba w Bt-kach jest fabrycznie tak zrobione)?

Jak już mój BP oswoi się z xedosem to może sobie takie coś też zrobię. :]


no wlasnie o to pytalem w v6 fife napisal ze sie nie da ;p

Fiveopac napisał(a):Nie da rady bo jest mechaniczny rozdzielacz na wałku rozrządu. Do sterowanai cop'sami potrzebne sa sygnaly wyzwalajace iskry oprocz 12+,masa i impuls dla obrotomierza.


to jak ma lukster zrobiony rozdzielacz ?? skoro nie ma go przy silniku ;p
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Jacek176 » 10 paź 2009, 10:12

bikus napisał(a):a tak samo jest przy silnikach BP z Mx-3 (tam tez byl 1.6 DOHC BP) albo przy 1.8 323f BA?

W MX-3 nigdy nie był montowany BP.
1.6 ma oznaczenie B6.
W BP montowanych w 323 (zarówno w BG jak i w BA) był mechaniczny rozdzielacz zapłonu.

bikus napisał(a):a i czy ten 1.8 z MX-5 tylko NB ten cos kolo 140HP tez ma takie rozwiazanie?

To przecież właśnie taki silnik ma Five. Czy się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacol » 10 paź 2009, 10:16

szkodnik_byd napisał(a):to jak ma lukster zrobiony rozdzielacz pytajnik skoro nie ma go przy silniku ;p

lukster zastosował metodę "bez zębną" :D
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez szkodnik_byd » 11 paź 2009, 11:12

Jacol napisał(a):lukster zastosował metodę "bez zębną"


no i czy przy takiej bezzebnej metodzie nadal cewki nie mozna umiescic nad swieca
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Jacol » 11 paź 2009, 12:33

szkodnik_byd napisał(a):no i czy przy takiej bezzebnej metodzie nadal cewki nie mozna umiescic nad swieca

bedzie mozna :)
ale OT :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez szkodnik_byd » 11 paź 2009, 13:35

OT to byl na poscie lukstera tu w miare trzymamy sie modyfikacji fifa
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez rashid » 11 paź 2009, 21:40

Samochód five'a jest na zdumiewającym poziomie jak na ten kraj ;) Gratulacje i powodzenia w dalszym poprawianiu fabryki <lol>
Początkujący
 
Od: 11 paź 2009, 20:54
Posty: 6
Auto: 325

Postprzez lukster » 13 paź 2009, 13:44

wcale ci nie zazdroszczę tak wylizanego auta ;)

U mnie są 3 cewki na 6 garów, zapłon rozdziela moduł edisa bazując na sygnale z czujnika położenia wału. To tak w skrócie. Niedługo zapłon będzie rozdzielał megasquirt bazując na tym samym czujniku. Dzięki temu będę mógł w końcu ustawić odcinkę na zapłonie i powalczyć z procedurą startu i flat shiftem. Pytanie co na to skrzynia :D :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Adaś » 13 paź 2009, 18:41

lukster napisał(a):Pytanie co na to skrzynia

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zChwigOfdqw&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zChwigOfdqw&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Suloo » 13 paź 2009, 20:04

Adaś hahaha
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez szkodnik_byd » 13 paź 2009, 21:07

ja nie wiem gdzie nie pojawi sie lukster tam pojawia sie filmowe ot ;p
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Fiveopac » 14 paź 2009, 19:49

lukster napisał(a):Dzięki temu będę mógł w końcu ustawić odcinkę na zapłonie i powalczyć z procedurą startu i flat shiftem. Pytanie co na to skrzynia zeby zeby

Ponoc nie ma lepszej metody na zmielenie skrzyni niz flat shifty. Z drugiej strony, roznica w przyspieszeniu jest ogromna.

Samochód five'a jest na zdumiewającym poziomie jak na ten kraj oczko Gratulacje i powodzenia w dalszym poprawianiu fabryki łoł

A dziękuje, problem w tym, ze natenczas juz wystarczy modów :) czas knuć nowe plany i pomagać następcom :)

Jacek176 napisał(a):To przecież właśnie taki silnik ma Five. Czy się mylę?

Ja mam silnik z NA 97, cos. k 137 koni.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 14 paź 2009, 21:48

Fiveopac napisał(a):Ponoc nie ma lepszej metody na zmielenie skrzyni niz flat shifty.

Jak się dobrze dobierze momenty zmian biegów i idealnie w nie trafi to skrzynia powinna trochę pożyć, ale jak się przy wysokich obrotach nie trafi to skrzynia mówi papa
Biorąc pod uwagę względnie rzadko spotykaną część w skrzyni Lukstera ja bym miał opory...
Na czas ćwiczeń wrzuciłbym skrzynię bez szperki ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 15 paź 2009, 10:58

Fiveopac napisał(a):Ponoc nie ma lepszej metody na zmielenie skrzyni niz flat shifty. Z drugiej strony, roznica w przyspieszeniu jest ogromna.


A co daje tak naprawde flatshift? Czy przy N/A tez ma to duzy wplyw?
W czasie, jak odpuszczasz gaz, a po zmianie biegu go wciskasz, to jest az taka duza strata ?
Ile przy obecnym czasie lukstera moze dac flatshift ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 15 paź 2009, 20:36

jackkpl napisał(a):A co daje tak naprawde flatshift? Czy przy N/A tez ma to duzy wplyw?
W czasie, jak odpuszczasz gaz, a po zmianie biegu go wciskasz, to jest az taka duza strata ?

W N/A dużo mniejsza jest korzyść z FS. Przy turbo nie schodzisz z ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez jackkpl » 15 paź 2009, 20:50

Pit napisał(a):
jackkpl napisał(a):A co daje tak naprawde flatshift? Czy przy N/A tez ma to duzy wplyw?
W czasie, jak odpuszczasz gaz, a po zmianie biegu go wciskasz, to jest az taka duza strata ?

W N/A dużo mniejsza jest korzyść z FS. Przy turbo nie schodzisz z ciśnienia.


Czyli przy kompresorze flatshift nie ma sensu? Bo to chodzi jak N/A, tylko wiecej momentu z litra wycisnie :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 15 paź 2009, 20:53

zawsze oszczedzasz na czasie puszczania oraz naciskania na gaz przy zmianach biegow.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jackkpl » 15 paź 2009, 20:58

sq2jul napisał(a):zawsze oszczedzasz na czasie puszczania oraz naciskania na gaz przy zmianach biegow.


Dobra, jak robimy smietnik, to na calego. Ile czasu realnie mozna uzyskac z FS przy turbo, a ile przy N/A. Prosze o konkretne liczby na przykladzie. Interesuje mnie, bo moglbym cos takiego u siebie zrobic, ale pytanie , czy to jest kwestia 0.1-0.2 sek na 1/4, czy raczek 0.01-0.02
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez brii » 15 paź 2009, 21:23

Łeeee – to Wy chcecie robić lajtowego Flat Shifta – o skrzynię się nie trzeba bardzo bać wtedy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy