
Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0-->2.5 6MT Galaxy Grey Mica
super daily. wypad takim autkiem w gory czy na wakacje to marzenie. 

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Prawie półtora roku od ostatniego postu w tym wątku, a temat wisi trzeci na liście w dziale MX-5
No ale...
Raz. Skoro już zalogowałem się na forum, żeby zapisać się na klubowe dożynki w Gądeczu...
Dwa. Skoro akurat mam dzionek urlopu...
Trzy. Skoro w aucie zaszło trochę zmian od ostatniego wpisu...
Cztery. Skoro sentyment do Klubu MS nadal jest żywy w sercu mym...
...to może jest dobra okazja żeby coś w końcu naskrobać w tym temacie![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Modyfikacje/eksploatacja
W trakcie ubiegłego i obecnego roku dokonały się następujące zmiany/mody:
1. wleciały nowe wałki (Catcams) o duuuużo fajniejszej charakterystyce względem poprzednich. Przy okazji dla poprawy aktualnego setupu oraz bezpieczeństwa dla silnika wjechały sprężynki zaworowe z 2.3 DISI (MPS). Całość zakończona ponownym strojeniem u Five'a. W efekcie powyższych zmian wrócił solidny dół, elastyczność i radość z jazdy w warunkach ulicznych
2. Z racji, że skończyły mi się klocki w seryjnych tylnych hamulcach, to wleciał na tył swap z RX-8 na w pelni zregenerowanych zaciskach, tarczach TRW oraz klockach Galfer Sport. A do tego tak przy okazji
wpadł też nowy Big Brejk Kit na przód bazujący na nowych 4-tłoczkowych zaciskach Brembo z Megane III RS, nacinanych tarczach Rotinger 320x28mm i klockach Galfer Sport. Mocy hamowania oraz pojemności cieplnej nie powinno zabraknąć na nawet najbardziej wymagającym torze czy górskiej przełęczy 
3. Wymienione zostało łożysko z piastą prawy przód (Febi Bilstein).
4. Jakieś eksploatacyjne pierdoły typu oleje, płyny, filtry itd regularnie i częściej niż to konieczne
5. Modyfikacja lamp przednich według własnej fantazji – rozklejenie, pozbycie się pomarańczowych kloszy kierunkowskazów, malowanie środków na czarno, polerka kloszy i zabezpieczenie ceramiką, żeby na dłuższy czas nie było problemów z matowieniem czy żółknięciem. Według mnie przód sympatycznie nabrał charakteru.
To by z grubsza było na tyle jeśli chodzi o suche informacje o aucie.
Motorsport
Jeśli chodzi o udział w eventach, to zaliczyłem kilka rund w lokalnej lidze Time Attack Trophy oraz Track Day Trophy na torach w Toruniu, Pszczółkach oraz Łodzi, co zaowocowało wygraniem klasy Miata Trophy w generalce sezonu i bodajże czwartym miejscem w generalnej klasyfikacji pojemnościowej sezonu (klasa III).
Za każdym razem auto jechało, ścigało się będąc bardzo konkurencyjnym na torze i wracało bez żadnych chimerów na własnych kołach do domu
Wojaże
W pierwszej części tego sezonu zrezygnowałem z udziału w ścigawkach na rzecz przygotowań do spełniania kolejnego marzenia, którym był nasz drugi już #Eurotrip. Tym razem główny kierunek obraliśmy na Francję i Lazurowe Wybrzeże – na bazę wypadową wybraliśmy miejscowość Frejus i stamtąd objeździliśmy Cannes, Niceę, Eze, Saint Tropez i Monako gdzie mieliśmy przyjemność oglądać trening i kwalifikacje do Grand Prix Formuły 1
W drodze do naszego miejsca docelowego zaliczyliśmy noclegi we Frankfurcie nad Menem i Lyonie, natomiast w drodze powrotnej w Insbrucku w Austrii oraz w Berlinie, a we Włoszech po drodze jeszcze zaliczyliśmy kąpiel w jeziorze Garda
W sumie pokonaliśmy ponad 4300km, z czego ok. 4000 z otwartym dachem
To więcej niż zrobiłem przez cały poprzedni sezon
Z racji, że w ubiegłym sezonie jakoś nie było zbyt wielu okazji do dalszych wypadów, to w trasie mega pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie – równa jazda autostradą ok. 120km/h bez dachu – średnie spalanie od 7,7l (jazda bez klimy) do 8,3l/100km (z klimą)
Jazda na miejscu po górskich drogach plus duże korki w miejscowościach turystycznych spalanie ok. 9,7l/100km (z klimą).
Aktualnie jeżdżę na AMSOILu SS 5w30. Zero zużycia na bagnecie przez całą podróż.
Aktualny przebieg ~152 000km.
Pozdrawiam
No ale...
Raz. Skoro już zalogowałem się na forum, żeby zapisać się na klubowe dożynki w Gądeczu...
Dwa. Skoro akurat mam dzionek urlopu...
Trzy. Skoro w aucie zaszło trochę zmian od ostatniego wpisu...
Cztery. Skoro sentyment do Klubu MS nadal jest żywy w sercu mym...
...to może jest dobra okazja żeby coś w końcu naskrobać w tym temacie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Modyfikacje/eksploatacja
W trakcie ubiegłego i obecnego roku dokonały się następujące zmiany/mody:
1. wleciały nowe wałki (Catcams) o duuuużo fajniejszej charakterystyce względem poprzednich. Przy okazji dla poprawy aktualnego setupu oraz bezpieczeństwa dla silnika wjechały sprężynki zaworowe z 2.3 DISI (MPS). Całość zakończona ponownym strojeniem u Five'a. W efekcie powyższych zmian wrócił solidny dół, elastyczność i radość z jazdy w warunkach ulicznych

2. Z racji, że skończyły mi się klocki w seryjnych tylnych hamulcach, to wleciał na tył swap z RX-8 na w pelni zregenerowanych zaciskach, tarczach TRW oraz klockach Galfer Sport. A do tego tak przy okazji

3. Wymienione zostało łożysko z piastą prawy przód (Febi Bilstein).
4. Jakieś eksploatacyjne pierdoły typu oleje, płyny, filtry itd regularnie i częściej niż to konieczne
5. Modyfikacja lamp przednich według własnej fantazji – rozklejenie, pozbycie się pomarańczowych kloszy kierunkowskazów, malowanie środków na czarno, polerka kloszy i zabezpieczenie ceramiką, żeby na dłuższy czas nie było problemów z matowieniem czy żółknięciem. Według mnie przód sympatycznie nabrał charakteru.
To by z grubsza było na tyle jeśli chodzi o suche informacje o aucie.
Motorsport
Jeśli chodzi o udział w eventach, to zaliczyłem kilka rund w lokalnej lidze Time Attack Trophy oraz Track Day Trophy na torach w Toruniu, Pszczółkach oraz Łodzi, co zaowocowało wygraniem klasy Miata Trophy w generalce sezonu i bodajże czwartym miejscem w generalnej klasyfikacji pojemnościowej sezonu (klasa III).
Za każdym razem auto jechało, ścigało się będąc bardzo konkurencyjnym na torze i wracało bez żadnych chimerów na własnych kołach do domu

Wojaże
W pierwszej części tego sezonu zrezygnowałem z udziału w ścigawkach na rzecz przygotowań do spełniania kolejnego marzenia, którym był nasz drugi już #Eurotrip. Tym razem główny kierunek obraliśmy na Francję i Lazurowe Wybrzeże – na bazę wypadową wybraliśmy miejscowość Frejus i stamtąd objeździliśmy Cannes, Niceę, Eze, Saint Tropez i Monako gdzie mieliśmy przyjemność oglądać trening i kwalifikacje do Grand Prix Formuły 1


Z racji, że w ubiegłym sezonie jakoś nie było zbyt wielu okazji do dalszych wypadów, to w trasie mega pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie – równa jazda autostradą ok. 120km/h bez dachu – średnie spalanie od 7,7l (jazda bez klimy) do 8,3l/100km (z klimą)
Aktualnie jeżdżę na AMSOILu SS 5w30. Zero zużycia na bagnecie przez całą podróż.
Aktualny przebieg ~152 000km.
Pozdrawiam
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3198 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość