Mazda MX-5 NBfl B6 '05

ND / NC / NB / NA

Postprzez arjot » 24 sie 2012, 10:26

tajmlajn.jpg


Zdjęcia aktualne:

img6295d.jpg

img6301d.jpg

img6302y.jpg

img6310d.jpg

img6316r.jpg

img6322j.jpg

img6326l.jpg

img6328d.jpg



Postanowiłem zostać przy marce i po sześciu latach jeżdżenia Mazdą 3 BK i po jej sprzedaży do mojego garażu zawitał taki oto wynalazek. Nie zawitał tak łagodnie, poprzedziły ten fakt burzliwe przemyślenia – czy jest sens, w co ja spakuję wędki na wyjazd i czy się z żoną pomieścimy. Na szczęście na dwie ostatnie kwestie jest w razie czego odpowiedź w postaci samochodu mojej małżonki, a na pytanie czy jest sens wystarczyło widzieć mnie podczas jazdy do domu z Roadsterów.pl, skąd trasportowałem świeży zakup. Oględnie rzecz ujmując, byłem szeroko uśmiechnięty :D
Emiks chodził mi po głowie już od bardzo dawna, dzięki kilku osobom miałem okazje posiedzieć i pojeździć.
Wersję NA odrzuciłem, jakoś tak wydała mi się zbyt spartańska, poza tym otwierane światła owszem, podobają mi się ale u innych :)
NC jest całkiem całkiem (właściwie im częsciej się jej przyglądam, tym bardziej się do niej przekonuję) jednak pewnie wolałbym model po lifcie a te w momencie, gdy ruszałem na zakupy kosztowały spore pieniądze.
NB właściwie od razu było z uwagi na koszty, wygląd, bryłę, wnętrze, moim podstawowym celem. A już model po lifcie, w dobrym stanie, 1,8, z Torsenem....
Nie wszystko udało się zrealizować – w moje ręce wpadł owszem model po liftingu, lecz wyposażony w słabszą jednostkę i z otwartym mechanizmem różnicowym.
I choć w podobnych pieniądzach stał obok inny polift, z mocniejszym silnikiem, to wystarczył w sumie jeden rzut oka na stan lakieru, wnętrza żeby nie było wątpliwości co wziąć.
Wyszedłem z założenia, że nie po to sprzedaję korodującą Mazdę z przebiegiem 100tys żeby kupować inną za te same pieniądze z większym przebiegiem i na przedsionku korozji, z lekko zmęczoną karoserią.

Kilka faktów, co tam w nim siedzi, co brzęczy itd
Dane katalogowe – na bieżąco będę sprawdzał czy coś uciekło..

ogólna nazwa: Mazda MX-5 NBfl
rok produkcji: 2005
silnik: B6 – 110KM, 135Nm
Vmax: 196km\h
0-100: 9,7s
wersja limitowana na zakończenie produkcji tego modelu – nazwa Memories II
przebieg w dniu zakupu: 44tysiące km
kolor: Black Cherry Mica

Best ET 1/4 (Kąkolewo 2013) : 17,713 miejsce w klasie Ronin
Oes (pierwsza sprawnościówka emiksem) – 13msc/37 startujących
-3 miejsce w klasie Ronin
w drugim przejeździe poprawa czasu o ponad 4sek (przy przejazdach ok 1.10 – 1.20)
i z tego jestem najbardziej zadowolony :]


Wyposażenie:
– dodatki wersji Memories:
drewniana kierownica
drewniana rączka lewarka zmiany biegów
drewniana rączka hamulca ręcznego
– fotele jednoczęściowe
– "skóra" w kolorze kremowym
– podgrzewanie siedzeń
– windschott z głośnikami
– radio 2din z cd oraz starym dobrym kaseciakiem- out
– przeciwmgielne
– persening w kolorze tapicerki
– dach materiałowy
– felgi OEM Enkei 16"


Samochód sprowadzony od zachodnich sąsiadów
Na początku oczywiście sprawdzony od góry do dołu, wymienione świece, płyny, zalana i jeździ :)

zdjęcia chwilę po zakupie :
ammazdaspeed27.jpg

ammazdaspeed26.jpg

ammazdaspeed25.jpg


zdjęcia dzięki Amrozowi z jubileuszowego spota Mazdaspeed Mazowsze
dsc2843p.jpg
dsc2841zedone.jpg
dsc2840done.jpg


Co do planów – zobaczymy co się urodzi :)


edit: zima 2012
chwilowo nic się nie dzieje ciekawego :]
Radio wymienione na srebrne z bebechami (chwilowo, dostawałem już piany bez modułu CD skazany tylko i wyłącznie na radio więc na pół roku kupiłem używane ori z modułem cd.
Z uwagi na pilne wydatki innego typu zmuszony byłem przesunąć przebudowę audio na przyszły sezon – pomysł już jest, specjalista znaleziony, wszystko uzgodnione, trzeba tylko trochę pieniędzy odłożyć...
Jednocześnie emiks doczeka się (a ja wraz z nim) obniżenia foteli.
Poza tym – aktualnie grzeje się w garażu :)

Luty 2013:
pomału zaczynam kompletować elementy do dalszego działania.
--> w garażu czeka eibach sports kit (sprężyny) – zobaczymy jak się jeździ, podejrzewam, że z biegiem czasu do zmiany pójdą też amortyzatory (zwłaszcza, że przy krótszych springach będą bardziej dostawać po tyłku)
--> kupione od forumowicza dwie gumy Federal 595RS pójdą na przód, na tył zamawiam
yokohamy s-drive
--> zakupione w sklepie kmparts gumy lewarka zmiany biegów – z racji, że z tego co widziałem górna guma jest zmęczona a i zdarza się lekkie haczenie trójki, mam nadzieję, że to wyeliminuje niedogodności

Marzec 2013:
--> eibach założony, jest sztywniej, niżej i twardziej. większe czucie samochodu plus większa obawa przy najeżdżaniu na dziury – coś za coś.
--> opony leżą w piwnicy, czekają na ocieplenie

Kwiecień 2013:
--> letni setup na samochodzie, przygotowania do Kąkolewa

Maj 2013:
spore zmiany w środku
--> obniżenie foteli ok 5cm
--> oddzielne sterowanie anteną
--> wygłuszenie matami STP
--> w miejsce OEM Radia – Clarion CZ702E
--> Wzmacniacz Infinity RA5004
--> Tweetery Swans
--> Woofery Proa Nigra
--> podłączenie modułu otwierania bagażnika z pilota
Ostatnio edytowano 10 cze 2013, 15:32 przez arjot, łącznie edytowano 15 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez LookR » 24 sie 2012, 20:42

Super autko.
Na żywo jeszcze lepiej się prezentuje niż na zdjęciach. Szerokości i bezawaryjnej jazdy.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 22:41
Posty: 679 (16/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Seraf » 24 sie 2012, 20:58

No świetna fura :D

1. Kolor cudny
2. może lepiej okleić konsole na czarno niż zmieniać radio
3. 3mm obniżenia ? czy to w ogóle da się zauważyć ? Nie chodzi przypadkiem o 30mm ?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3538 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez arjot » 24 sie 2012, 23:22

Dzieki chlopaki :)
Wiesz Łukasz, moze Twoja żona jednak się przekona :) trzymam kciuki :) Ja na szczęście swojej nie musialem dlugo przekonywać, sama sie zakochala :)
Co do oklejania – ori jest srebrne, czarne radio jest zastępcze, docelowo ma wjechać srebrne, na chwilę obecną przy tym pozostanę :)
Mialo byc 3cm co do obniżenia, czlowiek spieszy sie w pracy :)

_____________________________
wyslane z x10i za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Waterlive » 27 sie 2012, 12:49

Śliczności, nie mogę się doczekać pomacania auta na żywo <serduszka>

Szkoda, że mam specyficzną pracę i autka na mniejsze zamienić nie mogę ;(
Dziękuję za kolejne zakopanie ważnego tematu.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:04
Posty: 766 (39/29)
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Berlingo II 2.0 HDI 03'

Postprzez Kai. » 27 sie 2012, 15:19

Wyrąbista <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Może kiedyś też się skusze... :)
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 11:07
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Schumi03 » 27 sie 2012, 18:28

Eee... Trójka była ładniejsza ;) A na poważnie gratulacje spełnionego marzenia. <spoko> Mnie też zaczyna się coraz bardziej podobać Miata, ale niestety – w roli jedynego samochodu w domu się nie sprawdzi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 18:50
Posty: 125
Skąd: Lublin / Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR

Postprzez Speed » 27 sie 2012, 20:41

Ładna sztuka , muszę na żywo obadać na żywo jak grzeją siedzenia :) A nie jest to rocznik przypadkiem 2004 ? i czy już zostają zimówki bo ja tam jeszcze trochę na ciepło liczę :D
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1771 (18/28)
Skąd: Warszawa
Auto: V6 i królowa lawet

Postprzez arjot » 27 sie 2012, 23:20

Dzięęęki :D
Fakt, jako jedyny samochód pewnie bym się nie zdecydował ale że moja terazjużżona ma swój... to ja mogłem.. zwłaszcza że mam zajebistą żonę która wręcz mnie namawiała znając moje zachowawcze podejście. no i tak zrealizowałem sobie małe marzenie motoryzacyjne <serduszka>
Marcin, sprzedajcie dwójkę :)
Dam Wam pomacać na spocie chłopaki :)
Siedzenie ładnie grzeją, miałem okazję sprawdzić dzisiaj, jako że uparcie jeżdżę bez dachu a dzisiaj srogo wiało chłodem. Generalnie wszędzie poza czubkiem głowy było <spoko>
Nauka zaczerpnięta z dzisiejszego dnia: na wyposażeniu trzeba mieć czapkę, idzie jesień :)
Rocznik 2005, zarejestrowany dopiero w 2006, czyli kiedy wyjechała jej nowsza siostra :)
Prawdę mówiąc nie wiem do końca co zrobię z zimówkami. Mam trochę wydatków jeszcze i zastanawiam się czy nie przemęczyć ich do wiosny. Nie chcę kupować chińskiego szajsu a nie bardzo mam dostęp do używanych (poza tym jakoś nie do końca ufam używanym oponom).
A nowe toyo, parady czy kumho sporo kosztują :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Schumi03 » 28 sie 2012, 15:06

Pogratulować Mazdy, ale jeszcze bardziej żony! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 18:50
Posty: 125
Skąd: Lublin / Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR

Postprzez SiN4don » 31 sie 2012, 10:10

Zacna przesiadka. :D
Tez mi sie Miata marzy, ale podobnie jak u Schumiego – jedyne auto w rodzinie ;) Moze kiedys... generalnie w garazu pod blokiem dwa miejsca obok mnie stoi czerwona Miata. Zawsze mi sie podobala.

Gratuluje jeszcze raz autka :D Zwlaszcza srodek miazdzy :D
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 08:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez andrzejmat » 31 sie 2012, 13:12

Bardzo ładna i zadbana, gratuluije spełnienia marzenia ;)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 21:18
Posty: 28
Skąd: Głogów
Auto: Mazda Xedos 9 1999r. 2,5L Automat

Postprzez Paweł » 9 wrz 2012, 02:36

Rzeczywiście, wyjątkowo zadbany egzemplarz, szczęściarzu! :)

Seraf napisał(a):2. może lepiej okleić konsole na czarno niż zmieniać radio

<spoko>
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09 | 4FH0VL CAJA '09
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control. | towcar of the year.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11030 (610/620)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05
JK0E P9X SU4 '09
4FH0VL CAJA '09

Postprzez arjot » 9 wrz 2012, 12:49

Dzięki :)
Z radiem jeszcze zobaczymy. Waham się :)
Na razie dzisiaj zrobiłem małą wycieczkę do Dona i jego Tekli, coby wyposażyć się w środki do dopieszczania.
Na pierwszy ogień idzie środek i dach. Z daleka jest czysto, z bliska.. duużo pracy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez sylwia323F » 11 wrz 2012, 18:53

Śliczna MX-5 :D
Dzięki za posiedzenie w aucie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 696 (46/29)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez arjot » 15 wrz 2012, 21:05

Żaden problem :)

Mały update.
Po wizycie u Dona kawałek mojej piwnicy zajęły środki z logo Meguiar's.
Wnętrze po długim szorowaniu szczotą okazało się jaśniejsze – zwłaszcza fotele – generalnie miałeś Jarku rację, usyfione były straszliwie :]
Dach został wyczyszczony, zaimpregnowany. Kilka ulew już zaliczyłem, nic nie cieknie, postaram się zachować ten stan.
Potem (ku ogólnej fascynacji ludzi parkujących obok w garażu podziemnym pod domem) zająłem się budą.
Trochę glinki, trochę usuwania swirli, potem woskowanie. Jak na pierwszy raz zajęło mi sporo czasu, podejrzewam, że następnym razem pójdzie sprawniej a i efekty będą lepsze.
Trochę bardziej sprecyzowanych planów:
do końca roku (a najlepiej przed zimą) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili
montaż otwierania klapy z pilota
wygłuszenie drzwi
nowa jednostka sterująca audio, nowe głośniki, wzmacniacz
obniżenie foteli
____
w nowym roku – torsen, torsen, torsen
w zależności od finansów
– felgi
– obniżenie

zdjęcia zrobię z całą pewnością.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Jericho » 16 wrz 2012, 09:33

Autko naprawdę zacne. Jedyny słuszny roadsterek :D
Czekam na więcej fotek :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 08:17
Posty: 443 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez lukaszm » 16 wrz 2012, 10:48

Śliczna Madzia :) też mi się taka marzy... :) pozazdrościć żony... ciekawe jak moja przyszła żona będzie podchodzić do tego tematu :)
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1898 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Don Corleone » 19 wrz 2012, 08:33

Cieszę się, że mogłem pomóc :D
Obyś miał satysfakcję z pracy.

arjot napisał(a):Jak na pierwszy raz zajęło mi sporo czasu, podejrzewam, że następnym razem pójdzie sprawniej a i efekty będą lepsze.

Pamiętaj że i tak nie miałeś trudno bo czuć było na lakierze że ona była wcześniej glinkowana.
Mi moja zajełą za pierwszym razem około 10 godzin pracy podzielonej na dwa dni. Teraz już w 5-6 się wyrabiam. No i pamiętaj, że lakier masz w niezłym stanie, więc pracując ręcznie kolosalnej różnicy nie zobaczysz. Ważne żeby utrzymać co najmniej taki stan jaki jest <spoko>


arjot napisał(a):do końca roku (a najlepiej przed zimą) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili

Jedź do Vampirka. Robił mi zabezpieczenia w zeszłym roku, a w maju pan na przeglądzie stwierdził że trochę głupio nakładać zabezpieczenie na wiosnę. Nie chciał uwierzyć że już zimę przejeździło, więc jestem zadowolony.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 10:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez arjot » 20 wrz 2012, 12:46

Don Corleone napisał(a):(...)Ważne żeby utrzymać co najmniej taki stan jaki jest <spoko>


Najwazniejsze nie szkodzić :)

Don Corleone napisał(a):Jedź do Vampirka. Robił mi zabezpieczenia w zeszłym roku, a w maju pan na przeglądzie stwierdził że trochę głupio nakładać zabezpieczenie na wiosnę. Nie chciał uwierzyć że już zimę przejeździło, więc jestem zadowolony.


Byłem, spędziłem u niego ostatnio 3 godziny bo trochę żeśmy się zagadali :)
Już dogadani jesteśmy wstępnie co do podwozia, foteli i audio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 15:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy