Strona 2 z 4

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 2 sie 2019, 21:23
przez DR2K
Wiesz beny nic nie robiłem mam nadzieje ze nie spadło <lol> powiem ci też że ostatnio jechałem a1 z prędkość ponad autostradowa hahaha i szczerz mówiąc spodziewałem się ubytku na bagnecie a tu Madzia mnie zadziwiła pewnie coś sobie łyknęła ale nie widać hahaha a obecnie przeszedłem na 5w30 <lol>

co do oliwy to powinna byc 10w30 lub 5w30 ewentualnie 5w40 wszystko zależy w jakich warunkach jeździsz i jak jest eksploatowany samochód ;)
0w40 silnika raczej ci nie rozwali co jedynie przy-40 oliwa będzie w miarę rzadka <lol> jak będziesz chciał coś pogadać więcej w tym temacie to priw lub tel :)
Co do błędów:
to czujnik spalania stukowego pewnie padł jest umieszczony pod kolektorem dolotowym miedzy głowicami ale można go wyjąc i naprawić kiedyś coś takiego już robiłem ale najpierw sprawdź wtyczkę <lol> bo jest tam trochę rozbierania zęby go wyjąc.

Kolejny to czujnik temperatury zasysanego powietrza siedzi w obudowie filtra może padł albo kabel jest uszkodzony musisz sprawdzić.

Ostatni to egr może padł może się zaciął ciężko powiedzieć sprawdź kabel i wtyczkę ewentualnie wyjmij i wyczyść przykręcony jest do kolektora od strony grodzi no i warto by było przejrzeć podciśnienia bo może ktoś tam coś poprzekładał albo wężyk jest dziurawy.

PostNapisane: 7 sie 2019, 23:52
przez yaro18
DR2K napisał(a):co do oliwy to powinna byc 10w30 lub 5w30 ewentualnie 5w40 wszystko zależy w jakich warunkach jeździsz i jak jest eksploatowany samochód

Samochód eksploatowany raczej normalnie. Bez pałowania, czasami coś przyśpieszę, wyprzedzę, ale tak to normalna jazda 'wokół komina'. Czyli zalecasz zmianę tego 0w40 ?
DR2K napisał(a):Co do błędów:
to czujnik spalania stukowego pewnie padł jest umieszczony pod kolektorem dolotowym miedzy głowicami ale można go wyjąc i naprawić kiedyś coś takiego już robiłem ale najpierw sprawdź wtyczkę <lol> bo jest tam trochę rozbierania zęby go wyjąc.

Kolejny to czujnik temperatury zasysanego powietrza siedzi w obudowie filtra może padł albo kabel jest uszkodzony musisz sprawdzić.

Ostatni to egr może padł może się zaciął ciężko powiedzieć sprawdź kabel i wtyczkę ewentualnie wyjmij i wyczyść przykręcony jest do kolektora od strony grodzi no i warto by było przejrzeć podciśnienia bo może ktoś tam coś poprzekładał albo wężyk jest dziurawy.

Dzięki za wskazówki. Ogarnę porady od Ciebie i kolegi Proboszcza i coś podziałam, na tyle na ile będę potrafił.

EDIT:
no i po kilku dniach temat TSC powrócił. Wracając z bielska ni z gruchy ni z pietruchy znowu się załączyły obie kontrolki -_- Skoro było ok po odłączeniu aku przez kilka dni, to co może być przyczyną ? Elektronika ? w moim Volvo miałem podobne problemy z kontrolą trakcji i abs. Miałem zimne luty na sterowniku. Tutaj może być tak samo ?

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 11 sie 2019, 21:19
przez DR2K
Nic nie zalecam :) Osobiście to najważniejsze jest to aby ocenić kondycje silnika no i ile sobie pobiera oleju jak wcześniej pisałem ja przeszedłem teraz na 5w30 i jeśli są jakieś pobory oleju to znikome wcześniej jeździłem na 5w40 liqui Moly top tec 4100 i nie miałem się co do niego żadnych zastrzeżeń przeszedłem na 5w30 bo znalazłem zgodny z normami ale ten 5w40 nie powinien zaszkodzić twojemu silnikowi co miałem ;) jeśli pytasz jaki dobry olej miał bym ci polecić to własnie ten top tec 4100 <spoko>
5w30 ci odradzę bo pamiętam że na rykach ona troszkę coś tam podkopciła oczywiście nie było tragedii :)

Co do sterownika co ci nic nie doradzę trzeba wyjąc i przejrzeć

PostNapisane: 11 sie 2019, 22:30
przez Gandzia
Przedewszystkim masa, masa, masa posprawdzaj te wtyczki od mas pod maską jedna przy kielichu druga przy silniku pod przepustnicą najlepiej wszystko ładnie oczyścić i mieć pewność że masa jest dobra. Druga sprawa to sprawdź alternator czy dobrze ładuje, u mnie jak umierał to też zapalaly się te kontrolki TCS i TCS OFF (pewnie dlatego ze w aku było już za mało prądu). Aż w końcu umarł i zapalily się prawie wszystkie kontrolki hahaha całe szczęście że nie daleko od domu i jakoś dojechałem pod blok <rotfl> . Jak to posprawdzasz to daj znać czy pomogło

PostNapisane: 18 sie 2019, 22:34
przez yaro18
DR2K napisał(a):top tec 4100

Hmm myślę że temat doboru oleju wróci za jakieś dwa miesiące. Okazało się bowiem że po przejechaniu ponad 1000km wessało prawie litra oleju :| Padła decyzja o zobaczeniu co to się tam w środku silnika porobiło po poprzednim remoncie. Tak że pacjent w planach ma być rozebrany i przeanalizowany. Ale czasu na decyzję jeszcze mam. Zawszę mogę olać temat i po prostu sprawdzać stan i dolewać oleju. Ale miało to być auto na dłużej, co za tym idzie LPG też wskoczy więc raczej wypada się tym zainteresować.

Gandzia napisał(a):Przedewszystkim masa, masa, masa posprawdzaj te wtyczki od mas pod maską jedna przy kielichu druga przy silniku pod przepustnicą najlepiej wszystko ładnie oczyścić i mieć pewność że masa jest dobra. Druga sprawa to sprawdź alternator czy dobrze ładuje, u mnie jak umierał to też zapalaly się te kontrolki

Tak zrobiłem, na chwilę obecną jest spokój. Zobaczymy na jak długo. Aku jest potężne i ma moc, tak że tutaj o umierającym akumulatorze nie może być mowy :)

Wybaczcie że tak późno odpisuję, czas nie jest dla mnie łaskawy <oczy>

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 18 sie 2019, 23:32
przez Neonixos666
Przed rozebraniem silnika zalej normalny olej 5w30/40 i zobacz jakie są ubytki, nie wiem skąd pomysł 0w40 to tego silnika.

PostNapisane: 19 sie 2019, 10:03
przez Gandzia
Ja pisałem o Altelnatorze nie o akumulatorze <czytaj>

PostNapisane: 19 sie 2019, 12:04
przez yaro18
Neonixos666 napisał(a):Przed rozebraniem silnika zalej normalny olej 5w30/40 i zobacz jakie są ubytki, nie wiem skąd pomysł 0w40 to tego silnika.

W sensie ze 0w40 za rzadki i przedostaje się przez pierścienie i ewentualnie uszczelniacze?
Gandzia napisał(a):Ja pisałem o Altelnatorze nie o akumulatorze <czytaj>

Przeczytałem alternator, pomyślałem aku <glupek2> moja wina. Przypuszczam że gdyby alt był w kiepskim stanie to już bym go nie odpalił. Wzmacniacz bierze spoooro prądu, a problemów z odpaleniem czy też przygasajacymi światłami na postoju podczas słuchania muzyki nie stwierdziłem.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 20 sie 2019, 09:51
przez ProboszczV6
Też nie wiem jaki ma być problem z olejem 0w40. Sam na takim jeździłem jakiś czas i nie miałem problemów.
Jeśli Jarek się zdecyduje to silnik będzie rozebrany i zmierzony ponownie przez dwie niezależne osoby zajmujące się remontami i szlifami, następnie ustosunkuje się do każdej bzdury na temat montażu, doboru części, czy oleju.

Tak to wyglądało po pierwszym rozebraniu:

PostNapisane: 22 sie 2019, 21:20
przez yaro18
ProboszczV6 napisał(a):Tak to wyglądało po pierwszym rozebraniu:

no nie wyglądało to zbyt ładnie ...
ProboszczV6 napisał(a):silnik będzie rozebrany i zmierzony ponownie

na 99% tak będzie, choć do ustalonego terminu jeszcze trochę czasu jest :)

PostNapisane: 8 wrz 2019, 12:28
przez Longbow
Moja czarna od 2011 roku jeździ na 0w40 do dziś i nie bierze wcale oleju.
Raz musiałem dolać ze 300ml po górskiej trasie ale to normalne. Kupiłem ją jak miała 143 000 km. Brat ma teraz 198 kkm i nadal leje ten olej. Wiec to wszytko zależy w jakiej kondycji był silnik. Jak ktoś jeździł na 10w40 i nagle zalał 0w40 to zapewne będzie go pobierać i to raczej w większych ilościach :)

PostNapisane: 13 wrz 2019, 17:34
przez yaro18
pokusiłem się o zmianę na 5W40. W sumie prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił. Tak że mam nadzieję że drogi @Proboszczu nie zapomniałeś o mnie ;)

Swoja drogą, strasznie parują mi szyby ... głównie przednia i tylna. A dziś jak wsiadałem rano do auta to był lekki zapach stęchlizny (?) :/ Dywaniki suche, bagażnik suchy... Ktoś coś na ten temat ? Czy winowajcą może być filtr kabinowy ?

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 13 wrz 2019, 18:59
przez Beny
Od filtra bym zaczął,pod schowkiem jest.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 13 wrz 2019, 20:14
przez zadra
prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił


Wymieniłeś stary " wyjechany " na nowy, to normalnej,że jest ciszej i lepiej.
Trzebaby dla porównania nagrać dzwięki silnika przed samą wymianą i porównać nagrania z kilku wymian oleju.
Myślę że odczucia dzwiękowe byłyby zbliźone na wszystkich zużytych olejach.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 13 wrz 2019, 23:32
przez Matthew90
Też to zauważyłem po zmianie oleju,że się wyciszyło w Xedosie ale tak jak kolega piszę,kwestia wymiany starego na nowy,bo po jakimś czasie zawory zaczęły znowu grać:)

PostNapisane: 14 wrz 2019, 15:26
przez yaro18
Beny napisał(a):Od filtra bym zaczął,pod schowkiem jest.

Się okazało że tam w ogóle filtra nie było :D Otworzyłem schowek na zwłoki, liście i inne bliżej nieokreślone rzeczy. Brak filtra kabinowego chyba nie jest przyczyną parowania szyb ?

Swoją drogą, czy koło z oponą 205/50/16 ET46 będzie dobre do xeda ? Poluję na zimówki bo mój w tej porze roku nie jeździł, więc takowych nie ma i trafiłem na OLX na dosyć fajne z oponami z 2017. Tylko nie wiem czy profil nie za duży.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 14 wrz 2019, 20:25
przez Kubus88
Jeśli wogule nie miałeś filtra a zamiast niego była kupa śmieci to jak najbardziej mogło mieć to wpływ na parowanie szyb.

Opony o takim profilu moim zdaniem za małe do xedosa.

PostNapisane: 14 wrz 2019, 20:29
przez yaro18
Kubus88 napisał(a):Jeśli wogule nie miałeś filtra a zamiast niego była kupa śmieci to jak najbardziej mogło mieć to wpływ na parowanie szyb.

Zobaczymy po kolejnym deszczu, albo po wilgotnym poranku :D
Kubus88 napisał(a):Opony o takim profilu

Tam mi się wkradł błąd... miało być 205/60/16 ;)

PostNapisane: 14 wrz 2019, 21:02
przez Gandzia
Takie już bardziej podejdą <spoko> . Orginalnie są 215/55/16 to całkowita średnica nie powinna się zbytnio różnic

Re: Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

PostNapisane: 15 wrz 2019, 12:19
przez ProboszczV6
Się okazało że tam w ogóle filtra nie było :D Otworzyłem schowek na zwłoki, liście i inne bliżej nieokreślone rzeczy. Brak filtra kabinowego chyba nie jest przyczyną parowania szyb

ciekawe kto teraz wyczyści wymiennik klimatyzacji z tego gnoju co tam się odkładał. Filtr kabinowy kosztuje 35zł więc nie wiem dlaczego było na nim oszczędzane.

pokusiłem się o zmianę na 5W40. W sumie prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił. Tak że mam nadzieję że drogi @Proboszczu nie zapomniałeś o mnie

Szkoda że nie posłuchałeś i nie zalałeś 5w50, przy nim powinna być różnica w spalaniu oleju. Tyle, że jak będzie rozbierany silnik, to szkoda zlewać i wywalać 5w50, różnica w cenie jest zauważalna.
Nie zapomniałem, jak ogarnę to co mam zrobić to się będziemy umawiać dopiero. Klinkier na podjeździe sam się nie chce ułożyć...