Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

TA / HD / HC / HB

Postprzez yaro18 » 21 lip 2019, 00:40

Cześć wszystkim.
Od soboty posiadacz Xedosa 9 który prawdopodobnie bywał tutaj na forum swego czasu. Samochód na pewno zna użytkownik o nicku 'ProboszczV6' z tego co mi wiadomo.

Jest to moja pierwsza mazda, aczkolwiek nie pierwszy japończyk (była toyka corolla HB '99). Czemu akurat Mazda ? czemu Xedos ? Cóż, po sprzedaży mojego Lolvo s80 postanowiłem nie ukierunkowywać się na jeden model, tylko przeglądać ogłoszenia 'jak leci', oczywiście z wybranymi kryteriami. Pierwszy wyskoczył właśnie owy Xedos którego posiadam. Ale ale ... jakoś nie wziąłem go w ogóle pod uwagę. I tak dzień po dniu szukałem tego i owego, byłem oglądać różne trupy, lepsze auta też ale jakoś nie mogłem się w nie wpasować. Wszystkie były bez ... duszy. Ot zwykła puszka do przemieszczania. W sumie obiecałem sobie teraz taką kupić żeby nie generować niepotrzebnych kosztów bo i tak jeżdżę tylko do pracy i trochę wokół komina więc po co coś innego ? Po kilku oglądniętych autach wróciłem do ogłoszenia o Xedosie i postanowiłem dać szansę. Nie to że mi się nie podobała, wręcz przeciwnie ! No ale jak już wspomniałem, chciałem coś 'normalnego'. Umówiłem się na oględziny (odległość jaka nas dzieliła to całe pół kilometra), no i jak tylko zobaczyłem to ... ehhh. Niestety jestem fanem nietypowych rzeczy, w tym i samochodów a on właśnie taki jest. Po trzech dniach chyba i kilkukrotnym nękaniu byłego właściciela, kupiłem <spoko>
Tak, to auto ma duszę. A ten odgłos wydobywający się z wydechu <serduszka>
W ten sposób stałem się posiadaczem Mazdy.

Przebieg: wg licznika 300k (25tys KM temu generalny remont: części KL31 (ostre wałki, płaskie tłoki, głowice))
Pojemność: 2500
Moc: ~170km
Nm: ?
Przyśpieszenie: ?

Modyfikacje i plany ? cóż, sam do końca nie wiem co tam jest zrobione :D silnik, dolot Simota, radio 2din, układ wydechowy, felgi i na pewno jeszcze się coś znajdzie. A plany na pewno jakieś są, tylko sam jeszcze nie wiem jakie ;)

Na razie takie 'byle jakie' fotki gdyz na razie nigdzie nie jadę a za moment zacznie padać :P
Załączniki
IMG_20190720_144839(1).jpg
IMG_20190721_132527.jpg
IMG_20190721_132533.jpg
IMG_20190721_132542.jpg
IMG_20190721_132550.jpg
IMG_20190721_132600.jpg
IMG_20190721_132620.jpg
IMG_20190721_132631.jpg
IMG_20190721_132638.jpg
IMG_20190727_180708.jpg
IMG_20190727_180717.jpg
IMG_20190727_180724.jpg
Ostatnio edytowano 28 lip 2019, 15:17 przez yaro18, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez deejay27 » 22 lip 2019, 09:13

Witamy , nowego nabywcę , i mam nadzieję sympatyka tego modelu. To są świetne auta , które jeśli są czyste i zadbane , powodują nadal skręt głowy u ludzi idących chodnikiem. Xedosik niczego sobie , jednak kilka rzeczy bym zmienił , szczególnie w środku pościągał tą folię , która raz że odłazi , a dwa to w limuzynie średnio wygląda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez yaro18 » 22 lip 2019, 09:50

Dziękuję za przywitanie :)
Jest to moja pierwsza Mazda, ale już się lubimy tak że myślę że będzie nam się dobrze żyło ;) Co do wnętrza to jest to hydrografika. Będę z tym robił ale oczywiście nie wszystko na raz. Mnie akurat się podoba :) Choć kto wie, jak przyjdzie czas na tą część to może zmienię na coś innego.

Tak czy tak, dzięki za miłe przyjęcie :)
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Beny » 22 lip 2019, 12:10

Witamy,widzialem mazde na zywo i calkiem fajnie zrobiona.Hyfrografika wyglada dobrze,ale jak rozmawialem z wlascicielem to ponad 1k kosztowała a tu taki bubel z bomblami.
Masz wykres z hamowni?Podanie ~200 kuni przy tym silniku na tum forum budzi wiele emocji :D Na zlocie w rykach chyba coś 170 wypluła ale to bylo 3 lata temu.
Proboszcz zna bo przy niej grzebał ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez yaro18 » 22 lip 2019, 23:45

Beny napisał(a):Masz wykres z hamowni?

niestety nie :P choć nawet jak nie ma tych 200 to nic nie stoi na przeszkodzie aby te 200 w przyszłości uzyskać. O ile nie będzie to zbyt kosztowne <czarodziej>

Ale na chwilę inne rzeczy do ogarnięcia. Na przykład świecące się ciągle TCS OFF po prawej, i od czasu do czasu TCS po lewej. Czujnik diodowy już zmechciłem, teraz czekam na trochę wolnego bo drugie zmiany nie pozwalają na pogrzebanie przy aucie.

No i dzięki za przywitanie ;)
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez ProboszczV6 » 24 lip 2019, 08:00

Odezwij się w wolnej chwili to ci powiem co z silnikiem było robione itd. Moc 165KM, to wyszło na hamowni z tego co wiem. Nie ma kompa KL-ZE i całej reszty. Silnik jest na gratach KL-ZE, tzn. głowice, wałki i tłoki.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Matthew90 » 24 lip 2019, 10:33

Piękny Xedos. Nie wiem czy go nie widziałem na jakimś filmiku na youtube? prezentowany był dźwięk wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez yaro18 » 26 lip 2019, 23:26

ProboszczV6 napisał(a):Odezwij się w wolnej chwili

Ciężko było u mnie o tą wolną chwilę w tym tygodniu :| ale na szczęście sobota wolna.
Możesz na szybkiego skrobnąć co wiesz na temat silnika :) no i co by było potrzebne do ewentualnego zwiększenia mocy, czy chociażby żeby był to kompletny KL-ZE.

Matthew90 napisał(a):Piękny Xedos. Nie wiem czy go nie widziałem na jakimś filmiku na youtube?

dziękuję :) podzielam Twoje zdanie :D w sumie gdyby było inaczej to bym go nie kupił.
a to czy był na YT tego niestety nie wiem.


Jutro czeka mnie odczytanie błędów i robię drugie podejście do przeciągnięcia kabla od aku do bagażnika. Ostatnio nie mogłem znaleźć miejsca w grodzi ... Będę musiał lepiej poszukać.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez ProboszczV6 » 27 lip 2019, 07:46

podejście do przeciągnięcia kabla od aku do bagażnika. Ostatnio nie mogłem znaleźć miejsca w grodzi ... Będę musiał lepiej poszukać

I w grodzi nie znajdziesz :] wiązki wchodzą do auta w przednich słupkach, jedynie tamtędy możesz spróbować bez wiercenia. W autach ze skrzynią AT kable przeciągnąć można przez zaślepkę pompy sprzęgła...

Możesz na szybkiego skrobnąć co wiesz na temat silnika :) no i co by było potrzebne do ewentualnego zwiększenia mocy, czy chociażby żeby był to kompletny KL-ZE.


Kompletny remont silnika tzn. pomiary/honowanie bloku(nominał), pomiary/polerka wału korbowego(nominał), sprawdzenie tłoków, korbowodów(tłoki wysokiej kompresji). Remont głowic, planowanie, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, montaż nowych uszczelniaczy zaworów. Prace te wykonał zakład "Moto-szlifiernia Kaleta" z Brzezówki pod Cieszynem.
Zamontowane części: Panewki NPR/TDC, pierścienie NPR, uszczelniacze zaworów Takoma, uszczelki głowic i uszczelniacze wałków Elring, uszczelniacz wału od strony paska Reinz, uszczelki kolektorów nie pamiętam jakie. Z części oryginalnych: zawór pompy oleju, wszelkie o-ringi, uszczeleczki, uszczelki pokryw, uszczelniacz wału od strony skrzyni, do tego pewnie kilka innych części o których zapomniałem. Wszystko na częściach nominalnych bez szlifów.

Do KL-ZE potrzebny na pewno komputer, wiązka koło pasowe wału, czujnik obrotów wału(w twoim roczniku tego czujnika nie była) i chyba kolektor ssący, może ktoś bardziej obeznany w temacie KL-ZE dopisze czy to wszystko i czy były jakieś inne różnice w osprzęcie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 27 lip 2019, 08:14

ProboszczV6 napisał(a):I w grodzi nie znajdziesz
a ja znalazlem tylko nie pamiętam dokładnie gdzie :P Poproś deejay27 o zdjecie spod maski.
Coś kojarze ze po lewej stronie za amortyzatoraem pod osloną na podszybiu sie przeciskałem.Pozniej otwierasz drzwi pasazera i trzeba zdjąć z boku deski zaslepke i powinno byc widac kabel.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 27 lip 2019, 08:55

Znalazłeś tam gdzie napisałem :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez yaro18 » 27 lip 2019, 19:18

W pierwszym poście dodałem kilka fot.

ProboszczV6 napisał(a):Kompletny remont silnika tzn. pomiary/honowanie bloku(nominał), pomiary/polerka wału korbowego(nominał), sprawdzenie tłoków, korbowodów(tłoki wysokiej kompresji). Remont głowic, planowanie, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, montaż nowych uszczelniaczy zaworów. Prace te wykonał zakład "Moto-szlifiernia Kaleta" z Brzezówki pod Cieszynem.
Zamontowane części: Panewki NPR/TDC, pierścienie NPR, uszczelniacze zaworów Takoma, uszczelki głowic i uszczelniacze wałków Elring, uszczelniacz wału od strony paska Reinz, uszczelki kolektorów nie pamiętam jakie. Z części oryginalnych: zawór pompy oleju, wszelkie o-ringi, uszczeleczki, uszczelki pokryw, uszczelniacz wału od strony skrzyni, do tego pewnie kilka innych części o których zapomniałem. Wszystko na częściach nominalnych bez szlifów.

Wygląda na to że remont został fachowo zrobiony. Z tego co mi poprzedni właściciel mówił, chciał iść jeszcze w moc. Swoją drogą, da się uzyskać (jeśli tak, to jak) to 200KM bez wsadzania reszty gratów z KL-ZE? No i zależy też jakie koszta, bo byś może zainteresowałbym się tematem w przyszłości.
Tak w ogóle jak na 'po' remoncie, to strasznie poci się spod pokrywy :P (zdj w załączniku) Cały alternator zakonserwowany.

Beny napisał(a):Poproś deejay27 o zdjecie spod maski.

Tak chyba będę musiał zrobić... Szukałem, grzebałem i nie udało mi się w żaden sposób tego kabla przeciągnąć :/
Załączniki
IMG_20190727_180731.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez DR2K » 28 lip 2019, 12:02

Widziałem macałem na zlocie podajże w 2016 albo 17 w rykach :)
Co do mocy to te 200 to mocna przesada było tam coś koło 165 chyba albo nawet troszeczkę mniej :( benego mam na świadka bo stał obok mnie i powinien pamiętać hahaha
Ogólnie samochód fajnie wyglądał chociaż poprzedniemu właścicielowi wytykałem jak jest zrobiony zderzak pod drugą końcówkę hahaha
Jak będziesz o nią dbał to będzie ci służyć a służyć i dawać frajdę z jazdy :)
Tak z ciekawości jaki olej jest wlany do silnika ??
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez yaro18 » 28 lip 2019, 18:37

DR2K napisał(a):Co do mocy to te 200 to mocna przesada

zmieniłem żeby nie siać fermentu :D

DR2K napisał(a): jak jest zrobiony zderzak pod drugą końcówkę

jak dla mnie tragedii nie ma, trzeba się fest przyjrzeć żeby zobaczyć ;) zawsze można kupić drugi zderzak, wyciąć to co trzeba i wspawać żeby wyglądało. Może kiedyś...

DR2K napisał(a):dawać frajdę z jazdy

już daje, i to jaką !

DR2K napisał(a):jaki olej

poprzedni właściciel poinformował mnie że jest zalany Mobilem 0W40
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez DR2K » 28 lip 2019, 20:58

A wypominał ci coś o poborze oleju ??
Co do pomysłu ze wspawaniem takiej wstawki fakt nie pomyślałem o tym hahaha może powrócę do pomysłu przerobienia wydechu tak jak u ciebie <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez yaro18 » 28 lip 2019, 21:15

DR2K napisał(a):A wypominał ci coś o poborze oleju?

Tak, mówił że bierze. Z informacji jakie zapamiętałem, to robiąc trasę coś 1300km prędkościami autostradowymi wyparowało między 300 a 400ml oleju.
Swoją drogą, 0w40 to odpowiedni olej do tego silnika ?

DR2K napisał(a):Co do pomysłu ze wspawaniem takiej wstawki fakt nie pomyślałem o tym

no widzisz jakie proste rozwiązanie. kiedyś przy okazji postawisz piwo za posunięcie pomysłu, jak będzie okazja :D
Ostatnio edytowano 29 lip 2019, 08:56 przez yaro18, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Beny » 28 lip 2019, 21:39

DR2K a u Ciebie coś mocy przybyło?
Nie wiem jak teraz ale chwile temu kilka xedosow jezdzilo na liqui molly 5w40.Przy predkosciach autostradowych i pilowaniu to raczej kazdy troche oliwy przepali.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez yaro18 » 29 lip 2019, 18:53

Byłem dziś u znajomego mechanika na kawie. Z ciekawości zapytałem czy ma przejściówkę do MAXIDASa na Mazdę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że tak. Podłączyłem żeby zobaczyć co tam w środku piszczy i wywaliło to co w załączniku. Dodam że miałem dwie dostępne opcje do przeglądnięcia.
1: ABS/TCS coś tam dalej
2: Powertrain Control Module (czy jakoś tak)

Do pierwszej opcji żeby zobaczyć błędy (świeci mi TCS off i po paru minutach zapala się TCS po lewej) nie byłem w stanie wejść, krzyczy że nie ma z modułem połączenia.
Druga opcja jest w załączniku i jest tam między innymi P1627. Czyżby owy moduł był martwy ? :|

No i ta reszta błędów ...
Załączniki
max.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez szkodnik_byd » 29 lip 2019, 23:58

Beny napisał(a):Witamy,widzialem mazde na zywo i calkiem fajnie zrobiona.Hyfrografika wyglada dobrze,ale jak rozmawialem z wlascicielem to ponad 1k kosztowała a tu taki bubel z bomblami.
Masz wykres z hamowni?Podanie ~200 kuni przy tym silniku na tum forum budzi wiele emocji :D Na zlocie w rykach chyba coś 170 wypluła ale to bylo 3 lata temu.
Proboszcz zna bo przy niej grzebał ;)
Moja kreska skończyła się na 185 więc klde wcale nie są słabe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez yaro18 » 2 sie 2019, 18:50

Ok. Z racji braku zainteresowania moimi pytaniami, postanowiłem sam uporać się z problemami. A przynajmniej z dwoma z nich.
To znaczy na jedno nurtujące mnie pytanie dostałem poniekąd odpowiedź. A mianowicie chodziło o puszczenie kabla od aku do wzmacniacza. Wiercić nie miałem zamiaru w grodzi, a przepchać przez słupek z lewej jak i z prawej przy nadkolu też mi się nie udawało. Postanowiłem poszukać tak długo, aż znajdę. Rozebrałem Sporą część auta <oczy> Panel z przyciskami, zegary, wszystkie plastiki które dały się wyciągnąć i szukałem 'dziury w całym'. Po dłuższych poszukiwaniach, przy nogach pasażera znalazłem ujście gdzie wychodzi wiązka do silnika. Sprawdziłem od strony silnika gdzie to tam jest i voila !
Zdjęcia dla potomnych w załącznikach.

Przy okazji udało mi się ogarnąć temat TCS off i TCS. Po odpięciu aku na jakieś pół godziny, naprawiło się <glupek2> A przynajmniej na chwilę obecną. Co do reszty błędów które widać w moim poście wyżej, nie wiem. Jak będę u kolegi to podepnę kompa i sprawdzę.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy