Mazda Xedos 9 TA KL-ZE/DE ‘99

TA / HD / HC / HB

Postprzez DR2K » 2 sie 2019, 20:23

Wiesz beny nic nie robiłem mam nadzieje ze nie spadło <lol> powiem ci też że ostatnio jechałem a1 z prędkość ponad autostradowa hahaha i szczerz mówiąc spodziewałem się ubytku na bagnecie a tu Madzia mnie zadziwiła pewnie coś sobie łyknęła ale nie widać hahaha a obecnie przeszedłem na 5w30 <lol>

co do oliwy to powinna byc 10w30 lub 5w30 ewentualnie 5w40 wszystko zależy w jakich warunkach jeździsz i jak jest eksploatowany samochód ;)
0w40 silnika raczej ci nie rozwali co jedynie przy-40 oliwa będzie w miarę rzadka <lol> jak będziesz chciał coś pogadać więcej w tym temacie to priw lub tel :)
Co do błędów:
to czujnik spalania stukowego pewnie padł jest umieszczony pod kolektorem dolotowym miedzy głowicami ale można go wyjąc i naprawić kiedyś coś takiego już robiłem ale najpierw sprawdź wtyczkę <lol> bo jest tam trochę rozbierania zęby go wyjąc.

Kolejny to czujnik temperatury zasysanego powietrza siedzi w obudowie filtra może padł albo kabel jest uszkodzony musisz sprawdzić.

Ostatni to egr może padł może się zaciął ciężko powiedzieć sprawdź kabel i wtyczkę ewentualnie wyjmij i wyczyść przykręcony jest do kolektora od strony grodzi no i warto by było przejrzeć podciśnienia bo może ktoś tam coś poprzekładał albo wężyk jest dziurawy.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez yaro18 » 7 sie 2019, 22:52

DR2K napisał(a):co do oliwy to powinna byc 10w30 lub 5w30 ewentualnie 5w40 wszystko zależy w jakich warunkach jeździsz i jak jest eksploatowany samochód

Samochód eksploatowany raczej normalnie. Bez pałowania, czasami coś przyśpieszę, wyprzedzę, ale tak to normalna jazda 'wokół komina'. Czyli zalecasz zmianę tego 0w40 ?
DR2K napisał(a):Co do błędów:
to czujnik spalania stukowego pewnie padł jest umieszczony pod kolektorem dolotowym miedzy głowicami ale można go wyjąc i naprawić kiedyś coś takiego już robiłem ale najpierw sprawdź wtyczkę <lol> bo jest tam trochę rozbierania zęby go wyjąc.

Kolejny to czujnik temperatury zasysanego powietrza siedzi w obudowie filtra może padł albo kabel jest uszkodzony musisz sprawdzić.

Ostatni to egr może padł może się zaciął ciężko powiedzieć sprawdź kabel i wtyczkę ewentualnie wyjmij i wyczyść przykręcony jest do kolektora od strony grodzi no i warto by było przejrzeć podciśnienia bo może ktoś tam coś poprzekładał albo wężyk jest dziurawy.

Dzięki za wskazówki. Ogarnę porady od Ciebie i kolegi Proboszcza i coś podziałam, na tyle na ile będę potrafił.

EDIT:
no i po kilku dniach temat TSC powrócił. Wracając z bielska ni z gruchy ni z pietruchy znowu się załączyły obie kontrolki -_- Skoro było ok po odłączeniu aku przez kilka dni, to co może być przyczyną ? Elektronika ? w moim Volvo miałem podobne problemy z kontrolą trakcji i abs. Miałem zimne luty na sterowniku. Tutaj może być tak samo ?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez DR2K » 11 sie 2019, 20:19

Nic nie zalecam :) Osobiście to najważniejsze jest to aby ocenić kondycje silnika no i ile sobie pobiera oleju jak wcześniej pisałem ja przeszedłem teraz na 5w30 i jeśli są jakieś pobory oleju to znikome wcześniej jeździłem na 5w40 liqui Moly top tec 4100 i nie miałem się co do niego żadnych zastrzeżeń przeszedłem na 5w30 bo znalazłem zgodny z normami ale ten 5w40 nie powinien zaszkodzić twojemu silnikowi co miałem ;) jeśli pytasz jaki dobry olej miał bym ci polecić to własnie ten top tec 4100 <spoko>
5w30 ci odradzę bo pamiętam że na rykach ona troszkę coś tam podkopciła oczywiście nie było tragedii :)

Co do sterownika co ci nic nie doradzę trzeba wyjąc i przejrzeć
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 11 sie 2019, 21:30

Przedewszystkim masa, masa, masa posprawdzaj te wtyczki od mas pod maską jedna przy kielichu druga przy silniku pod przepustnicą najlepiej wszystko ładnie oczyścić i mieć pewność że masa jest dobra. Druga sprawa to sprawdź alternator czy dobrze ładuje, u mnie jak umierał to też zapalaly się te kontrolki TCS i TCS OFF (pewnie dlatego ze w aku było już za mało prądu). Aż w końcu umarł i zapalily się prawie wszystkie kontrolki hahaha całe szczęście że nie daleko od domu i jakoś dojechałem pod blok <rotfl> . Jak to posprawdzasz to daj znać czy pomogło
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 337
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez yaro18 » 18 sie 2019, 21:34

DR2K napisał(a):top tec 4100

Hmm myślę że temat doboru oleju wróci za jakieś dwa miesiące. Okazało się bowiem że po przejechaniu ponad 1000km wessało prawie litra oleju :| Padła decyzja o zobaczeniu co to się tam w środku silnika porobiło po poprzednim remoncie. Tak że pacjent w planach ma być rozebrany i przeanalizowany. Ale czasu na decyzję jeszcze mam. Zawszę mogę olać temat i po prostu sprawdzać stan i dolewać oleju. Ale miało to być auto na dłużej, co za tym idzie LPG też wskoczy więc raczej wypada się tym zainteresować.

Gandzia napisał(a):Przedewszystkim masa, masa, masa posprawdzaj te wtyczki od mas pod maską jedna przy kielichu druga przy silniku pod przepustnicą najlepiej wszystko ładnie oczyścić i mieć pewność że masa jest dobra. Druga sprawa to sprawdź alternator czy dobrze ładuje, u mnie jak umierał to też zapalaly się te kontrolki

Tak zrobiłem, na chwilę obecną jest spokój. Zobaczymy na jak długo. Aku jest potężne i ma moc, tak że tutaj o umierającym akumulatorze nie może być mowy :)

Wybaczcie że tak późno odpisuję, czas nie jest dla mnie łaskawy <oczy>
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2019, 22:32

Przed rozebraniem silnika zalej normalny olej 5w30/40 i zobacz jakie są ubytki, nie wiem skąd pomysł 0w40 to tego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 19 sie 2019, 09:03

Ja pisałem o Altelnatorze nie o akumulatorze <czytaj>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 337
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez yaro18 » 19 sie 2019, 11:04

Neonixos666 napisał(a):Przed rozebraniem silnika zalej normalny olej 5w30/40 i zobacz jakie są ubytki, nie wiem skąd pomysł 0w40 to tego silnika.

W sensie ze 0w40 za rzadki i przedostaje się przez pierścienie i ewentualnie uszczelniacze?
Gandzia napisał(a):Ja pisałem o Altelnatorze nie o akumulatorze <czytaj>

Przeczytałem alternator, pomyślałem aku <glupek2> moja wina. Przypuszczam że gdyby alt był w kiepskim stanie to już bym go nie odpalił. Wzmacniacz bierze spoooro prądu, a problemów z odpaleniem czy też przygasajacymi światłami na postoju podczas słuchania muzyki nie stwierdziłem.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez ProboszczV6 » 20 sie 2019, 08:51

Też nie wiem jaki ma być problem z olejem 0w40. Sam na takim jeździłem jakiś czas i nie miałem problemów.
Jeśli Jarek się zdecyduje to silnik będzie rozebrany i zmierzony ponownie przez dwie niezależne osoby zajmujące się remontami i szlifami, następnie ustosunkuje się do każdej bzdury na temat montażu, doboru części, czy oleju.

Tak to wyglądało po pierwszym rozebraniu:
Załączniki
20151105_182805.jpg
cylinder 6 + tłok
20151105_183009.jpg
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1237 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez yaro18 » 22 sie 2019, 20:20

ProboszczV6 napisał(a):Tak to wyglądało po pierwszym rozebraniu:

no nie wyglądało to zbyt ładnie ...
ProboszczV6 napisał(a):silnik będzie rozebrany i zmierzony ponownie

na 99% tak będzie, choć do ustalonego terminu jeszcze trochę czasu jest :)
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Longbow » 8 wrz 2019, 11:28

Moja czarna od 2011 roku jeździ na 0w40 do dziś i nie bierze wcale oleju.
Raz musiałem dolać ze 300ml po górskiej trasie ale to normalne. Kupiłem ją jak miała 143 000 km. Brat ma teraz 198 kkm i nadal leje ten olej. Wiec to wszytko zależy w jakiej kondycji był silnik. Jak ktoś jeździł na 10w40 i nagle zalał 0w40 to zapewne będzie go pobierać i to raczej w większych ilościach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 131 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Millenia KL 02'

Postprzez yaro18 » 13 wrz 2019, 16:34

pokusiłem się o zmianę na 5W40. W sumie prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił. Tak że mam nadzieję że drogi @Proboszczu nie zapomniałeś o mnie ;)

Swoja drogą, strasznie parują mi szyby ... głównie przednia i tylna. A dziś jak wsiadałem rano do auta to był lekki zapach stęchlizny (?) :/ Dywaniki suche, bagażnik suchy... Ktoś coś na ten temat ? Czy winowajcą może być filtr kabinowy ?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Beny » 13 wrz 2019, 17:59

Od filtra bym zaczął,pod schowkiem jest.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8347 (60/63)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez zadra » 13 wrz 2019, 19:14

prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił


Wymieniłeś stary " wyjechany " na nowy, to normalnej,że jest ciszej i lepiej.
Trzebaby dla porównania nagrać dzwięki silnika przed samą wymianą i porównać nagrania z kilku wymian oleju.
Myślę że odczucia dzwiękowe byłyby zbliźone na wszystkich zużytych olejach.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1817 (6/37)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Matthew90 » 13 wrz 2019, 22:32

Też to zauważyłem po zmianie oleju,że się wyciszyło w Xedosie ale tak jak kolega piszę,kwestia wymiany starego na nowy,bo po jakimś czasie zawory zaczęły znowu grać:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 447 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez yaro18 » 14 wrz 2019, 14:26

Beny napisał(a):Od filtra bym zaczął,pod schowkiem jest.

Się okazało że tam w ogóle filtra nie było :D Otworzyłem schowek na zwłoki, liście i inne bliżej nieokreślone rzeczy. Brak filtra kabinowego chyba nie jest przyczyną parowania szyb ?

Swoją drogą, czy koło z oponą 205/50/16 ET46 będzie dobre do xeda ? Poluję na zimówki bo mój w tej porze roku nie jeździł, więc takowych nie ma i trafiłem na OLX na dosyć fajne z oponami z 2017. Tylko nie wiem czy profil nie za duży.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Kubus88 » 14 wrz 2019, 19:25

Jeśli wogule nie miałeś filtra a zamiast niego była kupa śmieci to jak najbardziej mogło mieć to wpływ na parowanie szyb.

Opony o takim profilu moim zdaniem za małe do xedosa.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 19:21
Posty: 44 (3/0)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez yaro18 » 14 wrz 2019, 19:29

Kubus88 napisał(a):Jeśli wogule nie miałeś filtra a zamiast niego była kupa śmieci to jak najbardziej mogło mieć to wpływ na parowanie szyb.

Zobaczymy po kolejnym deszczu, albo po wilgotnym poranku :D
Kubus88 napisał(a):Opony o takim profilu

Tam mi się wkradł błąd... miało być 205/60/16 ;)
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2019, 18:37
Posty: 30
Skąd: Bielsko/Kęty
Auto: XEDOS 9 2,5 V6 KLDE 1999

Postprzez Gandzia » 14 wrz 2019, 20:02

Takie już bardziej podejdą <spoko> . Orginalnie są 215/55/16 to całkowita średnica nie powinna się zbytnio różnic
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 337
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 15 wrz 2019, 11:19

Się okazało że tam w ogóle filtra nie było :D Otworzyłem schowek na zwłoki, liście i inne bliżej nieokreślone rzeczy. Brak filtra kabinowego chyba nie jest przyczyną parowania szyb

ciekawe kto teraz wyczyści wymiennik klimatyzacji z tego gnoju co tam się odkładał. Filtr kabinowy kosztuje 35zł więc nie wiem dlaczego było na nim oszczędzane.

pokusiłem się o zmianę na 5W40. W sumie prócz tego że silnik ciszej zaczął 'chodzić', na zimnym po odpaleniu zawory szybciej przestają być słyszalne to pobór oleju się nie zmienił. Tak że mam nadzieję że drogi @Proboszczu nie zapomniałeś o mnie

Szkoda że nie posłuchałeś i nie zalałeś 5w50, przy nim powinna być różnica w spalaniu oleju. Tyle, że jak będzie rozbierany silnik, to szkoda zlewać i wywalać 5w50, różnica w cenie jest zauważalna.
Nie zapomniałem, jak ogarnę to co mam zrobić to się będziemy umawiać dopiero. Klinkier na podjeździe sam się nie chce ułożyć...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
#R
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1237 (0/15)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy