Mazda Xedos 9 TA KL '00 AT
1, 2
Witam,
Po przygodzie w okresie młodzieńczym mając 20 lat posiadałem Mazdę 626 2,5 V6 GE z manualną skrzynią biegów, teraz postanowiłem odnaleźć coś podobnego. (Jak znajdę gdzieś zdjęcia to wrzucę jak wyglądała ) Niestety nie udało mi się już znaleźć 626 GE z tym silnikiem. No i przypadkiem trafiłem na Xedos 9. Pojechałem, obejrzałem i kupiłem 31 marca 2019. Z tego co udało mi się dowiedzieć od poprzedniego właściciela auta, pochodzi z Austrii i tam kończą się ślady przy 210 tys. km. Podejrzewam, że jest trochę więcej przejechane niż świadczy o tym licznik 286 tys. km.
Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 2500 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Ilość siedzeń: 5
Napęd na koła: przedni
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna
Wyposażenie
– Skórzana tapicerka
– Elektrycznie ustawiane fotele
– ABS
– Czujniki parkowania tył
– Kamera cofania
– TCS
– Elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Lusterka elektryczne oraz podgrzewanie
– centralny zamek z pilota
– Tempomat
– wspomaganie kierownicy
– Airbag x4
– Xenony
Naprawy
– Wymieniona półoś prawa
– Polerowanie lamp.
Plany:
– wymiana przewodów WN
– Kopułka i paluch
– poprawienie zderzaka tył po stłuczce parkingowej.
– przegląd Gazu
– Przyciemnienie szyb.
– Może zmiana felg ( chociaż te nawet mi się podobają )
– wyczyszczenie skór i tapicerki ( poprzedni właściciel jeździł nim na budowę ... )
Po przygodzie w okresie młodzieńczym mając 20 lat posiadałem Mazdę 626 2,5 V6 GE z manualną skrzynią biegów, teraz postanowiłem odnaleźć coś podobnego. (Jak znajdę gdzieś zdjęcia to wrzucę jak wyglądała ) Niestety nie udało mi się już znaleźć 626 GE z tym silnikiem. No i przypadkiem trafiłem na Xedos 9. Pojechałem, obejrzałem i kupiłem 31 marca 2019. Z tego co udało mi się dowiedzieć od poprzedniego właściciela auta, pochodzi z Austrii i tam kończą się ślady przy 210 tys. km. Podejrzewam, że jest trochę więcej przejechane niż świadczy o tym licznik 286 tys. km.
Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 2500 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Ilość siedzeń: 5
Napęd na koła: przedni
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna
Wyposażenie
– Skórzana tapicerka
– Elektrycznie ustawiane fotele
– ABS
– Czujniki parkowania tył
– Kamera cofania
– TCS
– Elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Lusterka elektryczne oraz podgrzewanie
– centralny zamek z pilota
– Tempomat
– wspomaganie kierownicy
– Airbag x4
– Xenony
Naprawy
– Wymieniona półoś prawa
– Polerowanie lamp.
Plany:
– wymiana przewodów WN
– Kopułka i paluch
– poprawienie zderzaka tył po stłuczce parkingowej.
– przegląd Gazu
– Przyciemnienie szyb.
– Może zmiana felg ( chociaż te nawet mi się podobają )
– wyczyszczenie skór i tapicerki ( poprzedni właściciel jeździł nim na budowę ... )
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
Postaram się dopieścić poza tym dużo nie dałem za Xedosa więc będzie można coś porobić. Beny masz rację lotka robi robotę Części już zamówione:
– Przewody WN
– świece
– Kopułka i paluch
Mieliście problem z P1522 ? Tak nam wyszło na komputerze.
Podobno błąd solenoid 2?
Mieliście coś podobnego?
– Przewody WN
– świece
– Kopułka i paluch
Mieliście problem z P1522 ? Tak nam wyszło na komputerze.
Podobno błąd solenoid 2?
Mieliście coś podobnego?
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
Z kopułką i palcem radzę uważać. Było kilka przypadków na zamiennikach że zamiast się polepszyć to było dużo gorzej. Nawet w zeszłym tygodniu miałem telefon od człowieka, który wymienił na nowy i ciągle miał problemy z zapłonem. Sprzedałem mu używany palec i kopułkę i na drugi dzień dzwoni zadowolony że problemy ustąpiły. Także uprzedzam, żeby nie było rozczarowania
W razie czego gdybyś czegoś potrzebował to mam sporo części używanych do poliftów. (Kopułki i palca już nie mam)
W razie czego gdybyś czegoś potrzebował to mam sporo części używanych do poliftów. (Kopułki i palca już nie mam)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
U mnie co jakiś czas wywala błędy obu VRISÓW i nie wiem od czego bo oba elektrozaworki działają gdy podłączałem na krótko
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Dzięki za podpowiedzi. W weekend sprawdzę. Kociak500 jeżeli będzie wadliwy to jak najbardziej się odezwę.
Dodatkowo mam nadzieję, że uda mi się znaleźć czas na wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Poprzedni właściciel wymienił ale tylko przednia... Pewnie trzeba poprawić bo zaczyna podciekać.
Na pewno dam znać jaki był wynik całej akcji.
Jędrzej07 mam braki kilku elementów odezwę się w wolnej chwili.
Dodatkowo mam nadzieję, że uda mi się znaleźć czas na wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Poprzedni właściciel wymienił ale tylko przednia... Pewnie trzeba poprawić bo zaczyna podciekać.
Na pewno dam znać jaki był wynik całej akcji.
Jędrzej07 mam braki kilku elementów odezwę się w wolnej chwili.
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
jedrzej07 miałeś rację. Zamiennik paluch okazał się gubić zapłon . Powrót na stary i wszystko działa jak należy. Na szczęście kable oraz kopułka okazała się dobra. Zobaczymy jak będzie jeździć.
Jutro powinno mi się udac wymienić uszczelkę.
Jutro powinno mi się udac wymienić uszczelkę.
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
Do Vrisa jeszcze nie przysiadłem... Zresztą uszczelek tez nie wymieniłem bo zabrakło czasu ( małe dziecko ) a paluch z firmy EPS/FACET Italia. Taki akurat był w Intercarsie.
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
Gandzia napisał(a):Daj znać jak ogarniesz VRIS i co było przyczyną bo ja u siebie nie mogę dojść przyczyn
Udało się ogarnąć VRIS. Przyczyna wadliwy elektrozawór. Po wielu próbach udało mi się znaleźć na allegro. Koszt 82 zł i przesyłka z 10 zł także nie duży koszt.
Wczoraj zabrałem się za wymianę uszczelek pod pokrywami zaworów. No sprawiło mi to nie lada wyzwanie . Uszczelki wymienione, prawie wszystko poskładane. Okazało się, że brakuje mi jednego wężyka. Mam wejście na kolektor ssący z tyłu ale nigdzie nie mam jakiegokolwiek wężyk. Wszystkie są już podłączone macie jakiś pomysł?
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
Za elektrozawor troche przeplaciles jesli kupowales uzywany
Co do podcisnienia to sciagnij sobie schemat i sobie go przestudiuj stojac przy aucie
Co do podcisnienia to sciagnij sobie schemat i sobie go przestudiuj stojac przy aucie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Z tyłu kolektora jest wyjście ale u mnie jest ono zaślepione
Dopisano 3 maja 2019, 08:00:
Te wyjście jest centralnie pod bańką od vrisa
Dopisano 3 maja 2019, 08:00:
A tu masz podciśnienia
Dopisano 3 maja 2019, 08:00:
Te wyjście jest centralnie pod bańką od vrisa
Dopisano 3 maja 2019, 08:00:
A tu masz podciśnienia
Zgadza sie wszystko. Na szczęście znalazłem ten sam schemat i po kolei ogarnąłem i działa. Dziękuję za pomoc.
Elektrozawor kupiłem nowy także chyba w miarę tanio.
Elektrozawor kupiłem nowy także chyba w miarę tanio.
- Od: 7 kwi 2019, 11:16
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Xedos 9 TA 2000 r. POLIFT 2,5 Aut. LPG
Ford Galaxy 1,9 TDI 7os. 2003 r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości