Strona 1 z 4

Mazda Xedos9 TA KJ '95 MT 0-160 strona 3

PostNapisane: 22 lut 2019, 22:46
przez Kociak500
Jako ze za bardzo sie nie przyzwyczajam do samochodów, kupiłem kolejne tym razem jest to:
Mazda Xedos 9 z silnikiem w obiegu millera Pojemność 2,3 dmuchane kompresorem 210 KM
Auto Dość bogato wyposażone nawet w porownaniu do innych xedosów
Oprócz czywiście pełnej elektryki szyb szyberdachu lusterek itp posiada jeszcze:
el składane lusterka
grzane fotele
szara skóra
solarny szyberdach
Auto rocznik chyba 97 albo 96 Czyli niestety przedlift
Wyposażone w instalacje gazową

A teraz do rzeczy Bo jak wiadomo mnie zawsze musi sie coś dziać
Auto kupiłem z uszkodzona skrzynia która została juz zdemontowana i lezała sobie w bagażniku jak puzzle do składania
Oczywiście to nie na moją głowe wiec zacząłem od przymiarki skrzyni z 2,5 v6

Obrazek

Jak wiadomo skrzynia w millerze (2,3) seryjnie była tylko w automacie i nigdy nie było tam manuala
Ja oczywiście nie sprawdziłem i żylem w przekonaniu ze skrzynia z 2,5 jest taka sama jak w 2,3
po porownaniu okazalo sie ze sa inne Ale myśle sobie wsadze ta z 2,5 i tez bedzie ok
Nie obyło się bez problemów bo skrzynia z silnikiem składała sie w taki sposob ze uderzala o belke Po licznych probach automat z 2,5 spowrotem wylądował w magazynie ja zacząłem poszukiwania skrzyni z 2,3
Polski rynek niestety jest okrutny albo czegos nie ma albo jest masakrycznie drogie jesli chodzi o takie kwiatki jak Miller
Znalazłem 2 skrzynie automatyczne Jedna za 4000 druga za 2000
Kwota dla mnie cieżka do zaakceptowania bo wole zarabiac niz wydawac
Stwierdziłem ze auto bedzie musiało trafic na czesdci zeby cos kasy odzyskac
Ale siedziała mi jeszcze jedna opcja w głowie
Montaz skrzyni manualnej
Po kilku telefonach i wiadomosciach do osob ktore siedza w xedosach dłuzej niz ja słyszałem tylko "Nie da sie" "Do millera tylko graty z millera"
i wogole szkoda zachodu

Pierwsza moja myśl to było Montaz manuala z xedosa 9 2,5 Jednak nie znalazlem nikogo kto mial by komplet na taki swap
Ale u siebie w magazynie mialem skrzynie z 2,5 v6 Ale taka jak w 323f v6 mx3 v6 itp
Czyli sterowana na drążki
Sprzegło tez jakies tam sie znalazło Zamach z kf
Na chwile obecna skrzynia siedzi na silniku A całość na 3 poduszkach czwarta nie pasuje trzeba albo czegos szukac albo custom
półosie załozone
Czekam na przesyłke z lewarkiem i pedałami

Kilka fotek

PostNapisane: 26 lut 2019, 00:01
przez jedrzej07
No powiem ci ze ambitny projekt. Trzymam kciuki zeby sie udalo. Gdzies na youtube byl kiedys 1 miller z manualem. Ale to jeszcze bylo wideo w czasie testow takze nie wiem jak sie to skonczylo

Dopisano 26 lut 2019 7:58:

https://allegro.pl/ogloszenie/mazda-xed ... 7866707880
A to Ci niespodzianka. Akurat się pojawiło takie ogłoszenie. Może warto podpytać gościa o szczegóły <spoko>

PostNapisane: 26 lut 2019, 10:25
przez Płomień
Może warto wziąć na graty? Ciekawe czym jest wysterowane, może znajdziesz tam EMU :D

PostNapisane: 26 lut 2019, 21:38
przez Kociak500
Kurde jednak nie będę pierwszy w Polsce
Podejrzewam że jeździ na oryginalnym kompie Więc nic specjalnego się tam nie znajdzie
Projekt skrzyni manualnej mam już w głowie ułożony także myślę że obejdzie się bez konsultacji Chociaż może z ciekawości zadzwonię

PostNapisane: 27 lut 2019, 00:02
przez Płomień
Z tego co obiło mi się o uszy, bez odpowiedzi z skrzyni AT oryginalne ecu nie załączy kompresora. Nie weryfikowałem tych danych, gdzieś mi mignęło przed oczami. Z drugiej strony jak zapniesz kompresor na stałe, to możliwe że ori ecu będzie sypać błędami. Podobnież właśnie cały problem z millerem siedział w sterowaniu.

Jeśli się mylę, to naprostuj informacje :D

PostNapisane: 27 lut 2019, 00:20
przez jedrzej07
Kompresor nie jest w zaden sposob zalaczany. On dmucha na stale. Chodzi na pasku i caly czas dmucha. Im wieksze obroty silnika tym wieksze obroty kompresora. Prosta sprawa.
Moga ewentualnie jakies elektrozawory od podcisnien czy cos wariowac. Ale tego to juz wam nie powiem.
Ogolnie ten manual co jest w tym ogloszeniu to jest pierwszy ktory widze w PL i drugi ktory widzialem w ogole. Twoj bedzie mam nadzieje trzeci

PostNapisane: 27 lut 2019, 01:16
przez Płomień
Dobra, czuję się głupio, choć przyznaję że millerem się w życiu nie interesowałem. Z jakiegoś powodu byłem przekonany że kompresor jest na elektrosprzęgle jak a/c. W takim razie swap na manual, to powinna być tylko kwestia fizycznego spasowania skrzyni.

Wyrobisz się do poznania z pracami?

PostNapisane: 27 lut 2019, 10:23
przez Kociak500
Żeby Wogole auto odpaliło to potrzebna jest odpowiedź że skrzyni biegów A dokładnie z pozycjometru na skrzyni Ale to do ogarnięcia Kompresor mam nadzieję że będzie chodził bez względu ma skrzynie Żadne podciśnienia tam nie idą także myślę że będzie dobrze Do poznania może i bym się wyrobił Ale nie wiem czy pojadę

PostNapisane: 27 lut 2019, 10:35
przez jedrzej07
Odpowiedź ze skrzyni chyba wystarczy zrobić a ten sam sposób co robią chłopaki przy KLu przekładając z automatu na manual. Czyli pewnie aby sygnał był ustawiony w taki sposób jakby skrzynia była na neutralnym biegu lub na P. Wydaje mi się, że tyle wystarczy aby oszukać kompa. Pewnie będzie on zgłaszał błędy elektrozaworów ale tych ze skrzyni – tak jak jest to w przypadku KLa po przekładce na manual. Ale wpływu na funkcjonowanie całokształtu to nie ma żadnego.
Też wydaje mi się, że najważniejsze to tu jest spasowanie elementów aby to hulało. A od strony elektroniki nie powinno być problemów

PostNapisane: 27 lut 2019, 12:49
przez Kociak500
Dokładnie tak jak mówisz Warto dac jeszcze przekaźnik który da info do kompa o zmianie biegu z P na D Oraz wpiac się z sygnałem ze sprzęgła i z czujnika obciążenia ze skrzyni, aby umożliwić poprawne funkcjonowanie tempomatu Opisywałem to nawet komuś gdzieś w którymś temacie Także temat mam ogarnięty
Co do wyzwalania błędów że skrzyni jest na to dobry sposób czyli wyjecie żarówki spod kontrolki hold

PostNapisane: 27 lut 2019, 12:53
przez jedrzej07
Z tempomatem kojarzę Twój opis właśnie.
A co do błędów to oczywiście migać wtedy nie będzie. Bardziej miałem na myśli błędy na kompie. (Np. w poliftach wyrzuca Check i na to już chyba się nic nie poradzi)

PostNapisane: 27 lut 2019, 15:00
przez Kociak500
Faktycznie Tu jest jednak przedlift więc myślę że próżno szukać tu kontrolki check Same błędy kompa sprawdzane dioda też nie powinny nic pokaż (W przedlifcie) Ale nie jestem tego do końca pewny Okaże się jak auto wyjedzie

Re: Mazda Xedos9 TA KJ '96

PostNapisane: 2 mar 2019, 07:52
przez szkodnik_byd
Życzę powodzenia

Na alle drogo wczoraj pojawił się automat z millera za 999zl

A co do auta to też coraz bardziej chodzi mi po głowie tego typu egzemplarz

Re: Mazda Xedos9 TA KJ '96

PostNapisane: 2 mar 2019, 16:49
przez deejay27
No kolego, jakby Ci się udało zrobic millera z manualem, to już całkiem przyjemnie by sie to odpychało w Kl z manualem zawalidrogą nie jestem, a z millerem to już wg :) Powodzenia , i rób jakąś dokumentacje foto, albo coś podobnego, żeby zostało dla następnych , będzie jak z licznikami nagle cięzko kupić z polifta bo większość montuje , zaraz wszystkie millery zarżnięte znikną z aukcji:)

Re: Mazda Xedos9 TA KJ '96

PostNapisane: 2 mar 2019, 22:11
przez Kociak500
szkodnik_byd napisał(a):Życzę powodzenia

Na alle drogo wczoraj pojawił się automat z millera za 999zl



Jak by to było 2 tygodnie temu to nawet bym się nie zastanawiał
A tak skrzynia już siedzi Wszystkie poduszki na swoim miejscu
I najważniejsze lewarek założony

PostNapisane: 4 mar 2019, 09:30
przez jedrzej07
Ale dużo miejsca pod maską teraz jak niema ASB <lol>

Re: Mazda Xedos9 TA KJ '96

PostNapisane: 4 mar 2019, 21:14
przez ProboszczV6
Po kilku telefonach i wiadomosciach do osob ktore siedza w xedosach dłuzej niz ja słyszałem tylko "Nie da sie" "Do millera tylko graty z millera"
i wogole szkoda zachodu


A widzisz, najwyraźniej rozmawiałeś z niewłaściwymi osobami.... najtrudniejsze było zamontowanie tego w aucie znaczy stworzenie łap.
Skoro poskładałeś wszystko do kupy, to podłącz jeszcze sygnał prędkości i sygnał z czujnika neutralnego... tak, jest w tej skrzyni taki czujnik, koło wyjścia półosi zamontowany od dołu. I sygnał wstecznego. Do pełni szczęścia przyda sie też czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła, przydatny przy korzystaniu z tempomatu.
Przy tej mocy myślę że przydałoby się mocniejsze sprzęgło... no nic, zobaczysz.

PostNapisane: 5 mar 2019, 02:55
przez Kociak500
Łapy to nie problem od rozrządu wiadomo została od chłodnicy też Od maglownicy w sumie też została wystarczyło zmienić mocowanie która łączy ta łapę ze skrzynia Ale pasowało z innego modelu także też fabrycznie
Od strony bezpiecznikow tylko trzeba byli coś co robić Ale już jest ok
Pod maską niby dużo miejsca jednak skrzynia przy wrzucaniu 1,3 i 5 zawadza wodzikiem o belkę więc kolejny problem Narazie są tylko parzyste biegi
Jako że temat skrzyni mnie mocno zirytowal spróbowałam odpalić auto I poszło w sumie bez problemu
Auto odpaliło Narazie testowo bez połowy tłumika Ale jest jakiś plus
Czujniki mam ogarnięte w głowie jak podłączyć także myślę że będzie ok
Sprzęgło narazie zostanie to co jest że względu na to że nie inwestuje grubszej kasy jak nie jestem pewny ukończenia projektu
Jeszcze została kwestia pedałów I ty chyba bez zdjęcia deski się nie obejdzie niestety

PostNapisane: 5 mar 2019, 12:22
przez ProboszczV6
Z pedałami da się ale to tak jak w reklamie... po co się męczyć ... odkręcenie deski to jakieś 20-30 minut, mocowana jest po bokach i na środku, kolumna z kierownicą zostaje razem z deską, rozkręcasz tylko wieloklin. Później odpinasz wtyczki po obu stronach i bierzesz kogoś silnego żeby wyciepać to to z auta. Kidy wymieniasz licznik na poliftowy?

PostNapisane: 5 mar 2019, 15:15
przez Kociak500
Deskę mam opracowana Rozebralem 3 xedosy na części
Licznik jak najszybciej jak tylko auto zacznie latać