Mazda Xedos9 TA KJ '95 MT 0-160 strona 3

TA / HD / HC / HB

Postprzez ProboszczV6 » 5 kwi 2019, 07:56

W skrzyni manualnej jest czujnik pozycji neutralnej wybieraka. Skorzystaj z niego zamiast dokładać przekaźniki.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kociak500 » 20 kwi 2019, 16:48

Do auta dolozylem pewne usprawnienie tj 2 przekazniki Pierwszy z nich informuje sterownik o wrzuceniu wstecznego biegu i jest on podłaczony do czujnika w skrzyni Dzieki temu działaja światła wsteczne
A drugi z nich informuje sterownik o przesunieciu lewarka z pozycji P na D I podłaczone jest pod swiatła postojowe
Obrazek

Obrazek


W skrzyni automatycznej millerze sa jeszcze 2 czujniki Pierwszy z nich mam jednak nie wiem do czego sluzy a drugiego nie mam


Obrazek

Obrazek

I teraz moje pytanie do czego te czujniki służyły ? oraz gdzie wpina sie ten drugi czujnik którego nie mam
Widziałem ze całe sterowanie skrzyni biegów łączy sie z instalacja zaraz za 2 intercoolerem Brakuje mi tam jednak wolnej wtyczki na ten moj nieobecny czujnik


Ze strony wizualnej Przełozyłem tylne światła na poliftowe oraz przerobiłem je tak aby postojówki świeciły tez w tych lampach na klapie Straciłem przez to swiatło przeciwmgielne Niby mozna to łatwo rozwiazac stosujac zarowke dwuwłóknową ale jakos mi na przeciwmgielnym nie zalezy

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 30 maja 2019, 20:27

Po miesiacu stania auta pod plotem wrociłem do niego
Dal mi znac o siobie bo usłyszałem jak solar dach załaczył wentylatory w bagazniku
Kwestie czujnikow mam juz ogarnete
Pierwszy to czujnik pozycji wyjsciowej a drugia dziura to dziura na bagnet <glupek2>
Jako ze auto poskladane i zdatne do jazdy to zaczeły sie problemy a generalnie jeden najwazniejszy czyli
Nie dmucha kompresor
Gdzie bym sie nie wpiął w kolektor ssacy to znajduje tam tylko podcisnienie Nawet w miejscu wtryskow gazu
Gdzies tam w internetach doszukałem sie informacji ze winna jest przepustnica ABV ktora u mnie jest caly czas otwarta i cisnienie wytworzone przez kompresor wraca spowrotem do niego
Dzieje sie tak podobno dla tego aby chronic skrzynie biegow i owa przepustnica zamknie sie jak automat wrzuci 2 bieg
I jak to teraz ominąć?
Ma ktos pomysl jak oszukac sterownik ?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 9 cze 2019, 20:30

Jako że narazie brak mi pomysłu jak rozwiązać niską moc wziąłem się za kosmetyka
Auto ogólnie jeździ fajnie i bezproblemowo A co najważniejsze w taką pogodę Klima działa bardzo sprawnie
Podrzuce kilka fotek jak aktualnie auto wygląda
Załączniki
20190609_141423.jpg
20190609_141455.jpg
20190609_141448.jpg
20190609_141428.jpg
20190609_141359.jpg
20190609_141351.jpg
20190609_141410.jpg
20190609_141405.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez szkodnik_byd » 10 cze 2019, 08:16

A zdjęcia wnętrza i pod maską to gdzie są?
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Gandzia » 10 cze 2019, 10:45

To w końcu ten swap na manuala się udał czy nie <co?>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Kociak500 » 10 cze 2019, 18:35

Zdjęcia z pod maski dodam na dniach
Swap się udał auto jeździ wszystko działa elegancko Dziś nawet przegląd przeszła Jednak wydaje mi się że do tych 210 KM jeszcze jej trochę brakuje
Co prawda przepustnica bypass działa Podczas jazdy jest zamknięta więc ciśnienie z kompresora powinno iść na tłoki Ale gdzie ta moc ?
Na duży plus jest to że auto nie puści najmniejszego dymka Także przebieg może i jest prawdziwy
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez deejay27 » 12 cze 2019, 09:12

Ładnie się prezentuje , zdrowa sztuka widać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Kociak500 » 29 wrz 2019, 19:14

Dawno mnie tu nie było Bo i w sumie z autem były spore problemy Miałem spory problem z lewarkiem od biegów Nie dało sie wrzucić biegu lub działalo to ze sporym oporem az staneło na tym ze skrzynia miała zapiety 3 bieg i tak dojechala na warsztat
Nie bardzo mialem chęci zeby to zrobic tak stało sobie na boku jakies 3 miesiace albo i lepiej
Az cos mnie tknelo i wjechalem na warsztat
Skrzynia z mx6 wyleciała drązki od sterowania tez sprzegło rowniez
A w miejsce starej skrzyni wleciała skrzynia manualna z xedosa 9 raz ze sprzegłem polosiami i zwrotnicami
Skrzynia ta jest sterowana linkami co w sumie mi pasuje bo nie trzeba kombinowac z drażkami
Wiązało sie to jednak z demontazem deski ecu i nagrzewnicy ale jakos w miare sprawnie poszło
Auto dzis wyjechało na drogi Jestem zadowolony z pracy Skrzynia chodzi bardzo ładnie
a i przy okazji wpadly wieksze heble z polifta
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 11 gru 2019, 20:33

Rozwiazalem w końcu problem z mocą w xedosie Było dobrze Ale teraz to jest jazda Sami zobaczcie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 gru 2019, 07:51

a co bolało silnik ?
Jakaś elektryka , brak masy ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez szkodnik_byd » 16 gru 2019, 10:51

to chyba jeszcze musisz szukać dalej – moim zdaniem moje 2,5 jedzie podobnie – a KJ w manualu powinien być zdecydowanie szybszy bo on w automacie miał lepsze czasu niż 2,5 w manualu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Bartg » 17 gru 2019, 08:28

KJ w automacie to nawet 9s do setki nie złamie :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Kociak500 » 18 gru 2019, 17:40

szkodnik_byd napisał(a):to chyba jeszcze musisz szukać dalej – moim zdaniem moje 2,5 jedzie podobnie – a KJ w manualu powinien być zdecydowanie szybszy bo on w automacie miał lepsze czasu niż 2,5 w manualu

oj chyba nie Wedlug danych w necie kj w automacie setke robi w lekko powyzej 9s a 2,5 w manualu w 8,6s
Tutaj mamy setke po 7 sekundach i to niestety przez to ze musze wbic trzeci bieg
Z tego co podane oficjalnie w necie zaden xedos seryjny nie zejdzie do setki ponizej 8s
I w sumie mialem juz kazdego xedosa z kazda skrzynia i zaden nie rownal by sie z tym
Auto na tej skrzyni juz lepiej nie pojedzie bez dlubania w silniku Wszystkie parametry sa takie same jak w automacie Doładowanie tez jest takie samo także wiecej z niego sie nie wycisnie seryjnie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez ProboszczV6 » 19 gru 2019, 12:44

Więcej z niego wyciśniesz likwidując cykl Millera, podobno wałki ssące z KL załatwiają problem, tak pisali chyba na MazdaWorld czy jakoś tak, za wielką wodą. Nie miałem okazji i chęci kombinować, nie wiem co ze sterowaniem w takiej konfiguracji.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kociak500 » 19 gru 2019, 21:59

Jak już miał bym coś dłubać to zaczął bym od zwiększenia doładowania W tym silniku jest to akurat dość specyficzne bo ciśnienie doładowania nie rośnie wraz ze wzrostem obrotów Tzn na początku tak jest, ale powyżej około 3k obrotów mamy już stale maksymalne doładowanie którego wartość nie zmienia się aż do odcinki
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez ProboszczV6 » 20 gru 2019, 10:51

Łatwiej będzie przejść z cyklu Millera na cykl Otto, wtedy doładowania 0,5 bara będziesz miał dość, a moc pod 300KM powinna ci też wystarczyć.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kociak500 » 21 gru 2019, 11:52

Muszę zobaczyć jak to wygląda Mam jakaś glowice z kj, wałki z k8 Trzeba by sprawdzic czy pasuej to jakoś do siebie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Kociak500 » 18 lut 2020, 18:16

Pochwalę się pewnymi modyfikacjami auta
Po 1 lampy przód z milleni w lampach zostaly wymienione soczewki na takie z lamp xedosa miały one zregenerowane odblysniki Oraz żarówki na xenon.
Po 2 Wywalilem wszystkie głośniki Przerobilem troszkę instalację i założyłem zestaw bose który to pozyskalem z mojej 626 w wersji USA Co Kupiłem tylko jeden glosnik bo był uszkodzony i zmieniłem wzmacniacz na ten z mazdy 6
Ma on możliwość sterowania subem który to miałem w garażu już dawno Tak ze całość składa się z 4 głośników bose, 2 syczkow z polifta na zwrotnicach i suba z mazdy 6 który narazie leży w bagażniku A docelowo pewnie trafi w polke tak jak w milleni po lifcie
Po 3 dorwalem regulacje ledzwiowa z milleni poliftowej Oparcie podmienilem do swojego fotela zostawiając tylko swoją tapicerkę Przycisk pomalowalem i zamontowalen
Po 4 założyłem działające el składane lusterka z polifta Moje też były el składane Ale nie dzialaly
I po 5 naprawiłem grzanie fotela kierowcy przez wymiana mat ma nowe Pasażera na szczęście grzeje ładnie
Kilka fotek (Zdjęcia się powiększy po kliknięciu w nie )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez zibi626 » 10 mar 2020, 11:28

Kawał dobrej roboty, nie ma że "się nie da" <spoko> <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy