Sam ci radziłem żebyś poszukał auta w lepszym stanie, wbrew pozorom da się takie znaleźć... ale chcesz remontować, cóż, każdy kiedyś przez to przechodził...
primo... po co nowe śruby głowic? na 99,9% śruby które wykręcisz z silnika będą się nadawały do ponownego montażu, sprawdzasz jedynie wymiar graniczny.
secundo... skoro kupiłeś nowe śruby głowicy to co zrobisz z 16 sztukami śrub którymi skręcane są łożyska główne wału?
terzo... pomiar cylindrów obowiązkowo, stożek i owal, jeśli jest ok, honownica na wiertarkę, małe obroty i poprawić tylko honowanie, fabryczne będzie nadal widoczne. Jeśli blok nie trzyma wymiarów, szukaj innego.
quarto... pierścienie jakiej firmy ci sprzedali? Oby NPR, bo inne się nie sprawdzają, przed montażem zmierz luzy na zamkach, i luzy w rowkach między pierścieniem a tłokiem.
quinto... wał daj do sprawdzenia i polerki.
sesto... zawór przelewowy w pompie oleju, wymień tłoczek i sprężynę.
settimo... coś wymyślę o co by się tu jeszcze przyczepić
Dopisano 22 wrz 2020, 22:22:malina970 napisał(a):Te silniki z serii K są rzeczywiście tak niedopracowane?
Silniki są dopracowane, natomiast użyszkodnicy przeważnie nie, auto ma już prawie 20 lat, nie wiadomo jak było eksploatowane przez te wszystkie lata...