Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Gandzia » 26 maja 2019, 23:22

Broki to te 2 okrągłe zaślepki tak ?

I moje drugie pytanie czy wałki rozrządu mają jakieś uszczelniacze jak np. Na wale z których może lecieć ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Kociak500 » 31 maja 2019, 08:44

Tak mają
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Gandzia » 14 lip 2019, 00:39

Siema ostatnio sporo się dzieję z autkiem, głównie naprawy zużytych części.
Wymienione zostało.

– Pompa wody
– Pasek rozrządu
– Wszystkie uszczelnienia silnika od strony rozrządu
– Nowy oring na aparacie zapłonowym
– Nowe końcówki drążków

Oprócz tego silnik został przepłukany płukanką Liqui Moli Pro Line plus nowy filtr Kneht ( zabieg będzie powtórzony za około 1k km )

Zmierzyłem kompresje, okazuje się że nie jest aż tak źle kompresja trzyma się między 11.5 Bara, a 12.5 Bara na 5 cylindrach średnio. Na jednym szóstym cylindrze jest 14 barów.

Xed przeszedł przegląd ale do wymiany będą jeszcze 3 tuleje na przednich wahaczach dwie tylne i jedna przednia. Do tego musze wymienic jeszcze przednie tarcze bo ktoraś znich bądź obie biją podczas hamowania

Co jeszcze dzięki pomocy DR2K udało się wprowadzić auto w tryb diagnostyczny i ustawić zapłon jak i wolne obroty ( okazało się że zapłon był ustawiony na 1 stopień wyprzedzenia gdzie powinno być 10 stopni <glupek2> )

Po tych wszystkich zabiegach auto nagle o żyło <jupi> i teraz lepiej czuć że mam 2,5 litra pod maską. Mam nadzieję że po zabiegach płukania trochę zmniejszy się ubywanie oleju muszę jeszcze dobrze umyć silnik i zawieszenie od dołu bo wszystko jest zarzygane olejem i sprawdzić czy jeszcze gdzieś coś nie leci.

Ps. Wielkie podziekowania dla DR2K za bardzo przydatną wiedzę i pomoc

Ps2. Chciałem zwrócić Honor dla Radar88 za moje wcześniejsze wielkie pretensje odnośnie silnika
Załączniki
20190628_095024.jpg
20190629_111658.jpg
Stara końcówka
20190629_113305.jpg
Nowa końcówka
20190628_135903.jpg
20190624_164608.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 15 lip 2019, 06:54

Siemka. Fajnie, że idzie do przodu i że z autkiem nie ma większych problemów. Mi płukanka tego samego producenta w gfce nic nie pomogła. Tyle, że ja robiłem jeden cykl przy wymianie oleju. Oby u Ciebie było inaczej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 15 lip 2019, 07:32

Też mam taką nadzieję. Narazie mam za mało km zrobione żeby powiedzieć coś więcej
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Gandzia » 22 lip 2019, 22:29

Dzisiaj Xedos był w odwiedzinach u Milly papa

Przy okazji Jędrzej07 pozbył się kilku części <lol>
Załączniki
20190722_185928.jpg
20190722_185903.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Gandzia » 25 lip 2019, 12:57

Mam kolejny problem z cyklu "never ending story" mianowicie chodzi o klimatyzacje. Cieszyłem się że udalomi się ją uszczelnić, ale gdy ja nabiłem to po nie długim czasie sprężarka zaczeła strasznie brzeczeć choć nadal klima chłodzi. Kupiłem drugą sprężarkę i dałem ją dziś do sprawdzenia przy okazji poprosiłem tego Pana żeby zjajrzał do tej klimy u mnie odpaliłem mu ją, on popatrzył pomacał przewody i stwierdził że najprawdopodobniej mam gdzieś przytkany układ i najlepiej jak bym wymienił osuszacz, chłodnice i sprawdził wszystkie przewody zanim wymienie sprężarkę bo może ją też szlak trafić.

I teraz najwiekszy problem jest w tym skąd wziąć nowy osuszacz i chłodnice. Jedną rurkę mam też spawaną i być może ona jest przytkana to jest ta krótka rurka pod zderzakiem która idzie do osuszacza.

Normalnie ręce mi już opadają przy tym aucie, a z drugiej strony mam już sporo kasy włożone w to auto i szkoda się go pozbywać.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez deejay27 » 26 lip 2019, 10:57

Udaj się do fachowca od chłodnictwa , a nie do typowego janka napełniacza, ja w poprzednim Xedosie nie miałem polowy części wchodzacych w skład układu klimy m in osuszacza i rurek, do tego chyba chłodnica tez była nowa , ale tego nie jestem pewien. jak koleś się zna to dobierze Ci z innego auta nowy osuszacz który będzie pasował do Xedosa pod względem technicznym , nie koniecznie kształtem.
Natomiast Janki napełniacze , to potrafią tylko wężyk podłaczyc i skasowac 200 zł a klima jak nie działa tak działać dalej nie będzie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez rafał88 » 27 lip 2019, 07:22

Dokladnie jak deejay pisze. Nabijacze tylko kasuja za podpieci a nie za sprawdzenie , hajs ma sie zgadzam. Porob zdjecia osuszczacz i rurek co podpowiem moze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gandzia » 31 lip 2019, 09:22

Siema do Xeda wleciały kolejne nowe graty mianowicie przednie tarcze, oba przednie górne wahacze i prawa gumowa osłona drążka kierowniczego.
Teraz przy hamowaniu kierownica nawet nie drgnie <jupi>

Co do klimy to około 8 sierpnia auto idzie do specjalisty i przy pomocy kamerki inspekcyjnej przeswietli wszystkie rurki przy okazji zmieni kompresor i osuszacz (ponoć już znalazł gdzieś oryginalny, ale czeka na wycene).
Załączniki
20190729_162931.jpg
20190730_112703.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Gandzia » 22 sie 2019, 14:34

Siema temat klimy narazie odpuściłem, dzisiaj za to wziąłem się za przednie lampy bo już słabo świeciły i na przeglądzie diagnosta zwrócił mi uwagę na nie.

20190822_102703.jpg
Przed

20190822_121744.jpg
Po

20190822_102716.jpg
Przed

20190822_133912.jpg
Po


Oprócz tego w nocy z niedzieli na poniedziałek Mazde czeka niezła próba wytrzymałości, bo jedziemy na wycieczkę do Legolandu.

Screenshot_20190822-142050_Maps.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Krzysztofb » 22 sie 2019, 15:51

hej wszystkim!
akurat podobny zestaw zrobiłem w moim X9 – przód drążek+końcówka+osłona (niestety uniwersalna – nie 'wymyśliłem' innej :) ), na tył górne wahacze + łączniki stabilizatora (obie strony); najciekawsze jest to że łączniki miały duży luz – i pukały przy sprawdzaniu, natomiast podczas jazdy – cisza..

20190806_133058.jpg


zaciekawiło mnie sprawdzenie kąta zapłonu (nie narzekam na dynamikę – ale w sumie nie mam z czym porównać ;) ) czy można poprosić o podzielenie się procedurą sprawdzania?
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2017, 21:54
Posty: 41
Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83

Postprzez Gandzia » 22 sie 2019, 16:03

Ja sprawdzałem ELM327 plus apka Torque na telefon. Masz co podpiąć do kompa w aucie ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Krzysztofb » 26 sie 2019, 18:56

Już tak, jutro ogarnę:)
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2017, 21:54
Posty: 41
Auto: 323 1.5 '99
626 2.0 '01
Xedos 9 2.5 '01
Honda CB650 Custom '83

Postprzez Gandzia » 30 sie 2019, 20:40

Wycieczka i po wycieczce. Mazda w sumie zrobiła bezproblemowo 2100 km <jupi> . Według oczekiwań pochłonęła 2l oleju, ale ma to wybaczone za bezawaryjną jazdę ;)

I dwie pamiątkowe fotki pod domkim w Lalandii.
Załączniki
20190828_100248.jpg
20190828_100212.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2019, 21:03

Gandzia napisał(a):Według oczekiwań pochłonęła 2l oleju


Rozumiem że prędkości były znaczne skoro taka konsumpcja oliwy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dadan » 30 sie 2019, 22:07

Neonixos666 napisał(a):
Gandzia napisał(a):Według oczekiwań pochłonęła 2l oleju


Rozumiem że prędkości były znaczne skoro taka konsumpcja oliwy?


Niekoniecznie :) U mnie nawet jak ganiałem po 160-180 km/h przez Niemcy to nigdy nie musiałem zaglądać pod maskę, za to w KF bez względu na prędkość trzeba było robić dolewki – kwestia tylko i wyłącznie stanu silnika (pierścieni).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Gandzia » 30 sie 2019, 22:41

Właśnie u mnie tak jest jak bym nie jeździł to te 1l na 1k km weźmie a prędkości to były max 160. Jechałem z rodzinką to nie ma co szaleć.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 30 sie 2019, 23:10

U mnie tak samo w gfce dymi rano, śmierdzi olejem ale silnik chodzi jak żyleta i jestem pewien,ze jeszcze wiele km by zrobil.Choć i tak za tydzień będzie wymieniony na w bo trafiła się okazja a auto planuję trzymać dłużej:) Dobrze,że Xedosik się spisuje,pomału sobie go wyprowadzisz a i tak już wiele zrobione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 31 sie 2019, 00:44

Wiele zrobione, ale nie to najważniejsze czyli ruda szma... <lol> no i nie wiem co począć z tym silnikiem. Najprawdopodobniej jest tak że przez ten postój 3 letni pod blokiem pierścienie się zapiekły ( o ile jest to możliwe od stania) i narazie plan na silnik mam taki że będę go płukał i albo go zatre hahaha <glupek2>, albo pierścienie odpuszczą i przestanie tyle chlać tego oleju.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy