Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez ProboszczV6 » 26 wrz 2020, 09:50

Dadan znam te silniki, ale to nie znaczy, że jestem jakimś najlepszym fachurem od K-serii, też się zdarzały problemy i wpadki, rozbierania silników po 2-3 razy bo ktoś spieprzył zleconą regenerację, części okazały się niskiej jakości albo głowica okazała się "godna rzucenia w ogień"...patrz np na auto Yaro18 były poprawki, nadal nie jest idealnie, ale coś z tym zrobię jak tylko ogarnę przebudowę garażu... Teraz na kolejce jest mój zapasowy KJ, zostawiam składanie na długie zimowe wieczory. Później zapasowy KL który kupiłem w cenie złomu z przytartym wałem, kompletuję powoli części.
Gandzia jeśli planujesz wydać 2-3tys zł na remont to najpewniej będzie kupić silnik z pewnego źródła, a twój zrobić w ramach wolnego czasu i luźnej kasy jeśli uznasz to za stosowne. Jeśli nie, zawsze możesz go pocisnąć komuś na części za odpowiednią cenę.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 27 wrz 2020, 10:13

Nie mam drugiego auta na Daily to jest mój Daily z tą różnicą że ja nie muszę nim codziennie jeździć do pracy, a w rok przy dobrych wiatrach robie 15k km. Chce ten silnik zrobić tak żeby nie chlał oleju i wróciła mu moc. Wsadzanie drugiego silnika raczej odpada ( chyba że ten się nie nada do remontu ), bo nakupowałem już sporo nowych części i co ja miał bym później z nimi zrobić ? Jest opcja że tam gdzie miałem dać ten silnik do zrobienia to będę moglu niego na warsztacie sam się zabrać za ten remont co pozwoli mi zaoszczędzić siano za robociznę.

Co do tego silnika co Marcin pisał to podejrzewam że już dawno go tam nie ma.


A poza tym trochę mi się pokomplikowały sprawy z pracą i chwilowo muszę się wstrzymać z wydawaniem kasy na auto i porobię narazie tylko to do czego już mam części.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 28 wrz 2020, 08:24

Na dobre i nowe części zawsze znajdą się chętni. Rób jak uważasz, mam nadzieję, że będzie dobrze, albo lepiej niż teraz. Śruby głowic są na 99% niepotrzebne. W swoich pracach zdarzyło mi się tylko raz je wymienić, bo było kilka sztuk naciągniętych, nie wiem z jakiego powodu, nie były oryginalne. Zastosowałem Ajusę, jeżdżą w moim aucie już prawie 50tys km. Do części które masz potrzebujesz jeszcze elementy zaworu przelewowego o których pisałem wcześniej, uszczelki pokryw i uszczelniacze wału i wałków od strony napędu rozrządu chyba, że je wymieniałeś już wcześniej, no i uszczelniacze zaworów. Napęd rozrządu wymieniałeś niedawno z tego co pamiętam.
Panewki główne można wymienić później nawet na aucie, uszczelniacz wału od strony skrzyni dopiero po odkręceniu skrzyni.
Jeśli robisz remont na bloku zamontowanym w aucie, przed rozbiórką zastosuj płukankę albo dwie, jak pisał zadra. Głowice do umycia, zabielenia i wymiany uszczelniaczy, warto dotrzeć zawory.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 28 wrz 2020, 13:28

Głowice mam drugie od Jędrzeja pójdą do sprawdzenia i regeneracji. Uszczelniacz wału od strony rozrządu mam wymieniony, uszczelki pokryw kupie te z grzybkami odrazu. Te śruby najwyżej oddam jak jeszcze będę mógł do Carspeed tylko jeszcze napisz jaki wymiar powinny mieć dobre śruby i jak to zmierzyć dobrze.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 28 wrz 2020, 16:26

Uszczelki pokryw lepiej sobie kup oryginały, chyba, że chcesz za pół roku wymieniać szajs na oryginały. Grzybki w tych zamiennikach są do <dupa> lepiej zostawić 20 letnie. Poważnie, albo kupić i założyć do nowych zamienników oryginalne tulejki, bo zamienniki są zagniatają przy dokręcaniu i można uszkodzić pokrywę.
Długość śruby fabrycznej bez podkładki: 133,7-134,3mm mierzone od końca gwintu do powierzchni styku łba z podkładką. Wymiar graniczny 135mm.
Były jeszcze śruby które nie miały podkładek, opierały się bezpośrednio na głowicy, niestety nie pamiętam tych wymiarów, a dane gdzieś mi się zapodziały... zależy którą wersję śrub masz... przekonasz się po rozebraniu. A ja poszukam w wolnej chwili jakiejś śruby, żeby podać ci wymiar, chyba, że ktoś poratuje.

Dopisano 28 wrz 2020, 17:37:

Znalazłem...
Wersja śruby montowana bez podkładki:
długość 131,2-131,8mm mierzone od końca gwintu do powierzchni styku łba z głowicą. Wymiar graniczny: 132,5mm
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kubus88 » 28 wrz 2020, 18:00

ProboszczV6 napisał(a):Uszczelki pokryw lepiej sobie kup oryginały, chyba, że chcesz za pół roku wymieniać szajs na oryginały. Grzybki w tych zamiennikach są do <dupa> lepiej zostawić 20 letnie.


Tego doświadczyłem w swoim aucie, zamiennik po około 1000 kilometrów zaczął cieknąć...
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 19:21
Posty: 131 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez ProboszczV6 » 28 wrz 2020, 20:07

Kubus88 napisał(a):Tego doświadczyłem w swoim aucie, zamiennik po około 1000 kilometrów zaczął cieknąć...

Niech zgadnę, Victor Reinz?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zadra » 28 wrz 2020, 20:51

przed rozbiórką zastosuj płukankę albo dwie,

Ponawiam – wykonaj porządne płukanie silnika, bo przecież więcej oliwy brać już nie będzie.
Nie piszę o płukankach tych do kupienia w sklepie, ale o płukaniu na wolnych obrotach takim jak Prof Chris robił- ropskiem lub naftą, ale z dodatkiem oleju, żeby nie złapało panewki.

Wypłuczesz "do zera" i przez miesiąc możesz pojeździć aby stwierdzić, że nic się nie zmieniło, lub, że pomogło...
I tak twardo z uporem idziesz w remont..

Skoro dla Ciebie jest to auto "codzienne" to ja nie szedłbym w remontowanie na aucie, a tak jak Proboszcz proponował – wyremontowałbym drugi silnik, bez wielkiego pośpiechu i z należytą starannością.
Później aby zapakować do auta, to już można na szybko w 5h, albo "z rezerwą" – praca na cały weekend, albo nawet z wyprowadzeniem komory silnika do lepszego stanu w ciągu tygodnia.
Opcji jest kilka do wyboru, ale cały czas masz dostępne auto dla siebie, bo dodatkowy silnik robi się w garażu. (stary silnik również da się sprzedać, ale pewnie dość tanio – bo z pełnym opisem braków).

Również możesz poprosić jakiegoś forumowego kolegę o to, żeby wykonał dla Ciebie remont silnika – prawdopodobnie jeśli wykonywał już takie prace wcześniej (z dobrym skutkiem) to jest duża szansa, że kolejny remont również się uda.
Oczywiście będzie drożej, ale w ramach negocjacji może wrzucenie do auta dostaniesz gratis.. :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Gandzia » 29 wrz 2020, 08:50

Silnik płukałem już 2 razy płukanką Liqy Molly. Niestety nie mam już oryginalnych grzybków bo już je wymieniałem na Victor Reinz z tym że uszczelki zakładałem oryginalne. Też myślałem o tym żeby kupić drugi silnik i go zrobić na spokojnie, ale to jednak jest dodatkowy koszt, a roboty przy aucie jest cała masa nie tylko przy silniku.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Gandzia » 4 lis 2020, 13:22

Dziś przy wymianie klocków znalazłem taki mały psikus hahaha

Dopisano 4 lis 2020, 21:14:

Przy okazji dobrej pogody wymieniłem tylne drzwi o dziwo kolor ani trochę się nie różni od reszty auta.
Załączniki
20201104_125737.jpg
Urwane mocowanie stabilizatora
20201104_200956.jpg
Moje stare lewe drzwi
20201104_201014.jpg
I prawe
20201104_201029.jpg
A tu nowe
20201104_150553.jpg
20201104_150604.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 30 lis 2020, 09:33

Gandzia napisał(a):Dziś przy wymianie klocków znalazłem taki mały psikus hahaha


Jakim cudem to to się urwało?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 1 gru 2020, 17:29

Tego to nawet najstarsi górale nie wiedzą <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2020, 17:32

zatarła się główka a ta przeniosła naprężenia dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 1 gru 2020, 17:34

Nie główki w łączniku chodzą jak nówki
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 5 gru 2020, 08:49

Siemano. W xedosie 6 też takie coś zauważyłem kiedyś :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 12 maja 2021, 18:03

Niestety pewien Pan nie patrząc w lusterko wyskoczył mi z prawego pasa na lewy prosto pod koła
Załączniki
20210512_084923.jpg
20210512_084929.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez MrShaleck » 12 maja 2021, 18:13

Ou faken. Uciekł?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Gandzia » 12 maja 2021, 18:26

Nie uciekł, wziąłem siano i się rozjechaliśmy. Gość jechał dużym volvo chyba v70 i ma drzwi od kierowcy do wymiany.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Beny » 12 maja 2021, 19:50

To ile co wypłacił ze wziąłeś kasę? Tanio nie będzie to zrobić.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gandzia » 13 maja 2021, 07:10

Z pewnych względów o których tu nie chce pisać musiałem sprawę załatwić w ten sposób kasy nie miał za dużo, ale myślę że starczy na naprawę z używanych części.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy