Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez DR2K » 19 paź 2018, 20:17

Przepływke śmiało możesz czyścić bo to ona ma wpływ na spalanie u mnie po czyszczeniu spadło tylko wiadomo nie wal dużym ciśnieniem bo coś możesz urwać hahaha
Z innej beczki zawsze mówiłem że ciemny kolor robi robotę <spoko> efekt wyszedł super :)
Co do wypadania zapłonów zamiast wymieniać może zdejmij najpierw kopułkę i zobacz czy na stykach nie ma syfu tak samo na palcu, ogólnie nie jestem zwolennikiem wymiany jej bo na rynku są słabej jakości zamienniki tylko no chyba że ori z palcem lepiej bo można dostać już coś dobrego. Z vrisami nie pomogę bo mi się jeszcze nigdy nie psociły <lol>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 19 paź 2018, 20:47

Dzisiaj zrobiłem cos około 100km przegonilem Mazde na benzynce po obwodnicy ile fabryka dała i jak narazie cisza z błędami. Od niedzieli autko bedzie stało 2 tygodnie i czekało aż wrócę. Po powrocie zdejme kopułkę i ją przeczyszczę tak samo przepływkę i zaworki od VRISów.

Mazda ma też jeszcze jedną przypadłoś o której nie pisałem mianowicie na rozgrzanym silniku po zmianie biegów z D na P lub z R na P obroty idą w górę do około 1200 rpm i tak się trzymają dopuki nie zgaszę auta <co?>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez DR2K » 19 paź 2018, 23:03

A sprawdzałeś dolot po tym strzale? Gdzieś ci może coś jeszcze rozerwało i ciągnie lewe powietrze, no i czy robiłeś reset kompa ?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 19 paź 2018, 23:18

Te obroty to już tak robiło od dawna przed strzałem z tym że gdybym miał nieszczelność to obroty by raczej falowały na wolnych a mi idą do góry jedynie jak przełącze na P po rozgrzaniu silnika. Czasem opadną do właściwego poziomu, ale przeważnie trzymają się na 1200 i nawet jak przygazuje to nie chcą spaść do właściwego poziomu. Przełaczałem też na benzyne i nic dopiero muszę zgasić auto i po odpaleniu obroty są w normie
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez DR2K » 21 paź 2018, 08:04

Jak kupiłem x9 to miałem podobne obiawy jak ty po głębszej analizie i podłączeniu do kompa okazało się że ktoś dłubał przy tps i aparacie bo było wszystko przestawione i nie miała biegu jałowego dodatkowo ktoś próbował zdjąć obroty śrubą regulacyjną na przepustnicy, ciekawe było to że czasem miała normalne
obroty ale często robiło się to co u ciebie. Może weś ją odpal w trybie diagnostycznym i zobacz czy wentylatory będą się kręcić jak tak to tps będzie przestawiony
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 21 paź 2018, 08:32

Właśnie jest tak jak piszesz czasem normalmie choć rzadko, a przeważnie idą do góry. Niestety ustawianie tps i odpalanie w trybie awaryjnym to już raczej nie na moje umiejętności <glupek2> a tą śrubę regulacyjną wykręcałem całkowicie jak czysciłem przepustnice, teraz nie jestem pewny czy mam ją dobrze ustawioną i nie wiem jak to sprawdzić
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez DR2K » 22 paź 2018, 12:01

No i wszystko jasne masz rozregulowana przepustnice ;) po czyszczeniu i takim kręceniu powinno to się wyregulować od nowa :) żebyś mieszkał bliżej to bym ci to ogarną bo to jakieś 30 min roboty <lol>
Bo rozumiem że tps jest tak jak był nic tam nie kręciłeś tylko tą śrubkę wykręciłeś ?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 22 paź 2018, 12:22

Przy tps nic nie grzebałem, tak tylko tą śrubkę wykręcałem
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez DR2K » 22 paź 2018, 12:41

No to sprawa jest prosta ;) pytanie tylko moje czy dał byś rade podłączyć samochód pod kompa ??
Jeśli nie to też damy rade :) tylko że trzeba to robić w trybie diagnostycznym. Najlepiej będzie jak byśmy się zdzwonili to bym ci wytłumaczył co i jak chociaż pamiętam że na forum proboszcz gdzieś opisywał cały proces regulacji <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 22 paź 2018, 14:00

Mam ELM327 i programik Torque na andka, z tym że przez najbliższe 2 tygodnie nie ma mnie w domu. Jak wrócę to będziemy działać <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez DR2K » 23 paź 2018, 21:41

No to już połowa sukcesu jak masz elm <spoko> walnie się reset wepnie w kompa w trybie diagnostycznym aby krokowiec się nie psocił i ustawi obroty tą śrubą do zadanych przez kompa :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Matthew90 » 24 lut 2019, 20:40

Co w temacie?. Jak furka śmiga :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 24 lut 2019, 21:00

Siema jeszcze śmiga, ale niestety usterka goni usterkę dosyć długo walczyłem z wyciekajacym płynem chłodniczym wymieniłem chłodnice na używaną która pękła w tym samym miejscu co moja już ze starości. Moją z kolei dałem do gościa co spawa plastiki, ale niestety tego miejsca nie dało się pospawać bo plastik w tym miejscu już jest za bardzo sparciały to mi skleił jakm specjalnym klejem założyłem i w tym miejscu już nie cieklo, ale później pekły jeszcze 2 węże, a jeden z ty węży był akurat pod kolektorem dolotowym i wtryskami i musiałem się sporo na gimnastykować żeby go wymienić. I jak wymieniłem węże to się okazało że zaczął puszczać ten klei na chłodnicy i tym razem już kupuję nową.

Po drodze jeszcze zdechł altelnator i akumulator, altelnator regeneracja, a akumulator mam już nowy.

Do tej pory borykam się z błędem p0300 wypadanie zapłonów i bledami od zaworów VRIS instalacja LPG chodzi jak należy i najprędzej do wymiany kopułka, ale też nie wiem jakiej firmy kupić żeby to chodziło jak trzeba.

I cały czas bije się z myślami czy remontować tą bude bo jest co robić ostatnio nawet zauważyłem że cały przód jest tak jak by przesunięty w lewą stronę tzn. Jak spojrzałem od przodu to koło kierowcy jest głębiej schowane za przedni zderzak niż koło od pasażera, to akurat zauważyłem parę dni temu i już nie wiem co o tym myśleć. Nie wiem jak to było złożone po tym dzwonie bo maska i błotniki tak jak by zgrywają się ze sobą ale całość jest przesunięta.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 25 lut 2019, 11:09

No masz trochę do zrobienia. Z jednej strony niby nie warto ale z drugiej dużo już jest zrobione i szkoda tego. Mało tych aut więc nie ma tak, że olewasz to i kupujesz inne X9, jeśli Ci się te samochody podobają. Alternator mam nadzieję, że niedaleko domu:P ? mi zdechł w Xedzie alternator centralnie po powrocie z nad morza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez deejay27 » 25 lut 2019, 12:05

U mnie aku równiez do wymiany , ostatnio już o mały włos i musiałbym użyczyć prądu z innego auta , ale udało się i Mazda nie zawiodła , jednak martwi mnie jedna rzecz i chyba alternator pójdzie do regeneracji, bo rano odpaliłem ledwo a po przejechaniu prawie 100 km i zgaszeniu auta nie mogłem za chwilę odpalić , jak ostygła to zapaliła , ale zawsze pierwszy obrót silnikiem idzie bardzo cięzko , albo rozrusznik coś jest uszkodzony i moze za duzo pradu pobiera przy rozgrzanym albo alternator nie ładuje tak jak trzeba ,albo to wina jedynie akumulatora który jest na wykonczeniu
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Matthew90 » 25 lut 2019, 14:12

Chyba najlepiej zmierzyć napięcie na akumulatorze i alternatorze żeby się dowiedzieć. Na kontrolki nie ma co liczyć, mi w Xedosie się nie zapaliła, jedyne co się działo zanim alternator padł, to po przekręceniu kluczyka zniknęły mi prawie wszystkie kontrolki, gdzie normalnie się palą póki nie uruchomię auta. Mimo to w trasie jeszcze jakoś ładował, codziennie woził nad morze z Koszalina, później Gniezno a jak przyjechałem do domu, podmieniłem auto na ponad tyd. i znowu wziąłem Xedosa to ciężko zapalił a po chwili zdechł. Podmieniłem akumulator, naładowałem tamten i zaś to samo. No i musiałem wymienić sobie altka, a tamten leży w garażu żeby zregenerować jakby zaś taka akcja była.
W gfce przy -14 nie odpaliła mi, podmieniłem na aku z Xedosa bo niby pewniejszy i było ok choć już nie było takich mrozów, ale w piątek nie z gruszki ni z pietruszki po dwóch godzinach stania na parkingu akumulator padł... odpaliłem od ojca i 80 km do dziewczyny przejechałem, akumulator się podładował bo później już odpalał bez problemu a dziś rano kolejne 80 km do domu, więc też mi coś ten akumulator śmierdzi. Alternator raczej dobry bo ładować ładuje w jeździe jak widać. Zauważyłem jedynie, że pasek miał na mój gust za duży luz to go podciągnąłem, ale przy rozrządzie te dwa paski też dam do wymiany w razie czego, choć jeszcze nie wiem kiedy będzie wymieniany:P
PS. Zacznij od akumulatora jeśli na Twój gust już jest na niego czas i oby to było tylko to. Jak mi altek padł to dosłownie 7 km ujechałem, zdechł mi pod pracą. Miałem wracać busem ale odpalił i dowiózł mnie z powrotem tyle, że musiałem światła wyłączyć i akurat się z policją mijałem to pstryknąłem na chwilę i zaś wyłączyłem:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 25 lut 2019, 15:44

Na szczęście alternator padł nie daleko po wyjeździe z podwórka, ujachałem jakiś kilometr i momentalnie zrobiła się choinka na desce w pierwszym momencie się wystraszyłem ale jak zobaczyłem kontrolkę od łasowania to się zjarzyłem co się stało.
A że akumulator też był na wyczerpaniu to ledwo bez świateł dojechałem do domu hahaha
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 25 lut 2019, 16:53

To tyle dobrze:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 11 mar 2019, 13:36

Dziś nadejszła wielkopomna chwila <cisza> <jupi>

Dopisano 12 mar 2019, 12:55:

Nie wiem jak obrócić te fotki żeby były dobrze <nie>
Załączniki
20190311_111341.jpg
20190311_111731.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Gandzia » 1 kwi 2019, 17:57

Dzisiaj Mazda dostała nówkę chlodnicę mam nadzieję że problem z wyciekającym płynem zniknie na barszo bardzo długo <jupi>

20190401_165253.jpg

20190401_165355.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy