Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT
Przepływke śmiało możesz czyścić bo to ona ma wpływ na spalanie u mnie po czyszczeniu spadło tylko wiadomo nie wal dużym ciśnieniem bo coś możesz urwać
Z innej beczki zawsze mówiłem że ciemny kolor robi robotę efekt wyszedł super
Co do wypadania zapłonów zamiast wymieniać może zdejmij najpierw kopułkę i zobacz czy na stykach nie ma syfu tak samo na palcu, ogólnie nie jestem zwolennikiem wymiany jej bo na rynku są słabej jakości zamienniki tylko no chyba że ori z palcem lepiej bo można dostać już coś dobrego. Z vrisami nie pomogę bo mi się jeszcze nigdy nie psociły
Z innej beczki zawsze mówiłem że ciemny kolor robi robotę efekt wyszedł super
Co do wypadania zapłonów zamiast wymieniać może zdejmij najpierw kopułkę i zobacz czy na stykach nie ma syfu tak samo na palcu, ogólnie nie jestem zwolennikiem wymiany jej bo na rynku są słabej jakości zamienniki tylko no chyba że ori z palcem lepiej bo można dostać już coś dobrego. Z vrisami nie pomogę bo mi się jeszcze nigdy nie psociły
Dzisiaj zrobiłem cos około 100km przegonilem Mazde na benzynce po obwodnicy ile fabryka dała i jak narazie cisza z błędami. Od niedzieli autko bedzie stało 2 tygodnie i czekało aż wrócę. Po powrocie zdejme kopułkę i ją przeczyszczę tak samo przepływkę i zaworki od VRISów.
Mazda ma też jeszcze jedną przypadłoś o której nie pisałem mianowicie na rozgrzanym silniku po zmianie biegów z D na P lub z R na P obroty idą w górę do około 1200 rpm i tak się trzymają dopuki nie zgaszę auta
Mazda ma też jeszcze jedną przypadłoś o której nie pisałem mianowicie na rozgrzanym silniku po zmianie biegów z D na P lub z R na P obroty idą w górę do około 1200 rpm i tak się trzymają dopuki nie zgaszę auta
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Te obroty to już tak robiło od dawna przed strzałem z tym że gdybym miał nieszczelność to obroty by raczej falowały na wolnych a mi idą do góry jedynie jak przełącze na P po rozgrzaniu silnika. Czasem opadną do właściwego poziomu, ale przeważnie trzymają się na 1200 i nawet jak przygazuje to nie chcą spaść do właściwego poziomu. Przełaczałem też na benzyne i nic dopiero muszę zgasić auto i po odpaleniu obroty są w normie
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Jak kupiłem x9 to miałem podobne obiawy jak ty po głębszej analizie i podłączeniu do kompa okazało się że ktoś dłubał przy tps i aparacie bo było wszystko przestawione i nie miała biegu jałowego dodatkowo ktoś próbował zdjąć obroty śrubą regulacyjną na przepustnicy, ciekawe było to że czasem miała normalne
obroty ale często robiło się to co u ciebie. Może weś ją odpal w trybie diagnostycznym i zobacz czy wentylatory będą się kręcić jak tak to tps będzie przestawiony
obroty ale często robiło się to co u ciebie. Może weś ją odpal w trybie diagnostycznym i zobacz czy wentylatory będą się kręcić jak tak to tps będzie przestawiony
Właśnie jest tak jak piszesz czasem normalmie choć rzadko, a przeważnie idą do góry. Niestety ustawianie tps i odpalanie w trybie awaryjnym to już raczej nie na moje umiejętności a tą śrubę regulacyjną wykręcałem całkowicie jak czysciłem przepustnice, teraz nie jestem pewny czy mam ją dobrze ustawioną i nie wiem jak to sprawdzić
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
No i wszystko jasne masz rozregulowana przepustnice po czyszczeniu i takim kręceniu powinno to się wyregulować od nowa żebyś mieszkał bliżej to bym ci to ogarną bo to jakieś 30 min roboty
Bo rozumiem że tps jest tak jak był nic tam nie kręciłeś tylko tą śrubkę wykręciłeś ?
Bo rozumiem że tps jest tak jak był nic tam nie kręciłeś tylko tą śrubkę wykręciłeś ?
No to sprawa jest prosta pytanie tylko moje czy dał byś rade podłączyć samochód pod kompa
Jeśli nie to też damy rade tylko że trzeba to robić w trybie diagnostycznym. Najlepiej będzie jak byśmy się zdzwonili to bym ci wytłumaczył co i jak chociaż pamiętam że na forum proboszcz gdzieś opisywał cały proces regulacji
Jeśli nie to też damy rade tylko że trzeba to robić w trybie diagnostycznym. Najlepiej będzie jak byśmy się zdzwonili to bym ci wytłumaczył co i jak chociaż pamiętam że na forum proboszcz gdzieś opisywał cały proces regulacji
Mam ELM327 i programik Torque na andka, z tym że przez najbliższe 2 tygodnie nie ma mnie w domu. Jak wrócę to będziemy działać
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Siema jeszcze śmiga, ale niestety usterka goni usterkę dosyć długo walczyłem z wyciekajacym płynem chłodniczym wymieniłem chłodnice na używaną która pękła w tym samym miejscu co moja już ze starości. Moją z kolei dałem do gościa co spawa plastiki, ale niestety tego miejsca nie dało się pospawać bo plastik w tym miejscu już jest za bardzo sparciały to mi skleił jakm specjalnym klejem założyłem i w tym miejscu już nie cieklo, ale później pekły jeszcze 2 węże, a jeden z ty węży był akurat pod kolektorem dolotowym i wtryskami i musiałem się sporo na gimnastykować żeby go wymienić. I jak wymieniłem węże to się okazało że zaczął puszczać ten klei na chłodnicy i tym razem już kupuję nową.
Po drodze jeszcze zdechł altelnator i akumulator, altelnator regeneracja, a akumulator mam już nowy.
Do tej pory borykam się z błędem p0300 wypadanie zapłonów i bledami od zaworów VRIS instalacja LPG chodzi jak należy i najprędzej do wymiany kopułka, ale też nie wiem jakiej firmy kupić żeby to chodziło jak trzeba.
I cały czas bije się z myślami czy remontować tą bude bo jest co robić ostatnio nawet zauważyłem że cały przód jest tak jak by przesunięty w lewą stronę tzn. Jak spojrzałem od przodu to koło kierowcy jest głębiej schowane za przedni zderzak niż koło od pasażera, to akurat zauważyłem parę dni temu i już nie wiem co o tym myśleć. Nie wiem jak to było złożone po tym dzwonie bo maska i błotniki tak jak by zgrywają się ze sobą ale całość jest przesunięta.
Po drodze jeszcze zdechł altelnator i akumulator, altelnator regeneracja, a akumulator mam już nowy.
Do tej pory borykam się z błędem p0300 wypadanie zapłonów i bledami od zaworów VRIS instalacja LPG chodzi jak należy i najprędzej do wymiany kopułka, ale też nie wiem jakiej firmy kupić żeby to chodziło jak trzeba.
I cały czas bije się z myślami czy remontować tą bude bo jest co robić ostatnio nawet zauważyłem że cały przód jest tak jak by przesunięty w lewą stronę tzn. Jak spojrzałem od przodu to koło kierowcy jest głębiej schowane za przedni zderzak niż koło od pasażera, to akurat zauważyłem parę dni temu i już nie wiem co o tym myśleć. Nie wiem jak to było złożone po tym dzwonie bo maska i błotniki tak jak by zgrywają się ze sobą ale całość jest przesunięta.
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
No masz trochę do zrobienia. Z jednej strony niby nie warto ale z drugiej dużo już jest zrobione i szkoda tego. Mało tych aut więc nie ma tak, że olewasz to i kupujesz inne X9, jeśli Ci się te samochody podobają. Alternator mam nadzieję, że niedaleko domu:P ? mi zdechł w Xedzie alternator centralnie po powrocie z nad morza.
U mnie aku równiez do wymiany , ostatnio już o mały włos i musiałbym użyczyć prądu z innego auta , ale udało się i Mazda nie zawiodła , jednak martwi mnie jedna rzecz i chyba alternator pójdzie do regeneracji, bo rano odpaliłem ledwo a po przejechaniu prawie 100 km i zgaszeniu auta nie mogłem za chwilę odpalić , jak ostygła to zapaliła , ale zawsze pierwszy obrót silnikiem idzie bardzo cięzko , albo rozrusznik coś jest uszkodzony i moze za duzo pradu pobiera przy rozgrzanym albo alternator nie ładuje tak jak trzeba ,albo to wina jedynie akumulatora który jest na wykonczeniu
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Chyba najlepiej zmierzyć napięcie na akumulatorze i alternatorze żeby się dowiedzieć. Na kontrolki nie ma co liczyć, mi w Xedosie się nie zapaliła, jedyne co się działo zanim alternator padł, to po przekręceniu kluczyka zniknęły mi prawie wszystkie kontrolki, gdzie normalnie się palą póki nie uruchomię auta. Mimo to w trasie jeszcze jakoś ładował, codziennie woził nad morze z Koszalina, później Gniezno a jak przyjechałem do domu, podmieniłem auto na ponad tyd. i znowu wziąłem Xedosa to ciężko zapalił a po chwili zdechł. Podmieniłem akumulator, naładowałem tamten i zaś to samo. No i musiałem wymienić sobie altka, a tamten leży w garażu żeby zregenerować jakby zaś taka akcja była.
W gfce przy -14 nie odpaliła mi, podmieniłem na aku z Xedosa bo niby pewniejszy i było ok choć już nie było takich mrozów, ale w piątek nie z gruszki ni z pietruszki po dwóch godzinach stania na parkingu akumulator padł... odpaliłem od ojca i 80 km do dziewczyny przejechałem, akumulator się podładował bo później już odpalał bez problemu a dziś rano kolejne 80 km do domu, więc też mi coś ten akumulator śmierdzi. Alternator raczej dobry bo ładować ładuje w jeździe jak widać. Zauważyłem jedynie, że pasek miał na mój gust za duży luz to go podciągnąłem, ale przy rozrządzie te dwa paski też dam do wymiany w razie czego, choć jeszcze nie wiem kiedy będzie wymieniany:P
PS. Zacznij od akumulatora jeśli na Twój gust już jest na niego czas i oby to było tylko to. Jak mi altek padł to dosłownie 7 km ujechałem, zdechł mi pod pracą. Miałem wracać busem ale odpalił i dowiózł mnie z powrotem tyle, że musiałem światła wyłączyć i akurat się z policją mijałem to pstryknąłem na chwilę i zaś wyłączyłem:P
W gfce przy -14 nie odpaliła mi, podmieniłem na aku z Xedosa bo niby pewniejszy i było ok choć już nie było takich mrozów, ale w piątek nie z gruszki ni z pietruszki po dwóch godzinach stania na parkingu akumulator padł... odpaliłem od ojca i 80 km do dziewczyny przejechałem, akumulator się podładował bo później już odpalał bez problemu a dziś rano kolejne 80 km do domu, więc też mi coś ten akumulator śmierdzi. Alternator raczej dobry bo ładować ładuje w jeździe jak widać. Zauważyłem jedynie, że pasek miał na mój gust za duży luz to go podciągnąłem, ale przy rozrządzie te dwa paski też dam do wymiany w razie czego, choć jeszcze nie wiem kiedy będzie wymieniany:P
PS. Zacznij od akumulatora jeśli na Twój gust już jest na niego czas i oby to było tylko to. Jak mi altek padł to dosłownie 7 km ujechałem, zdechł mi pod pracą. Miałem wracać busem ale odpalił i dowiózł mnie z powrotem tyle, że musiałem światła wyłączyć i akurat się z policją mijałem to pstryknąłem na chwilę i zaś wyłączyłem:P
Na szczęście alternator padł nie daleko po wyjeździe z podwórka, ujachałem jakiś kilometr i momentalnie zrobiła się choinka na desce w pierwszym momencie się wystraszyłem ale jak zobaczyłem kontrolkę od łasowania to się zjarzyłem co się stało.
A że akumulator też był na wyczerpaniu to ledwo bez świateł dojechałem do domu
A że akumulator też był na wyczerpaniu to ledwo bez świateł dojechałem do domu
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Dziś nadejszła wielkopomna chwila
Dopisano 12 mar 2019, 12:55:
Nie wiem jak obrócić te fotki żeby były dobrze
Dopisano 12 mar 2019, 12:55:
Nie wiem jak obrócić te fotki żeby były dobrze
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Dzisiaj Mazda dostała nówkę chlodnicę mam nadzieję że problem z wyciekającym płynem zniknie na barszo bardzo długo
- Od: 24 kwi 2014, 18:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości