Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez Gandzia » 16 paź 2018, 14:47

Dzięki Krzysiek71 Mazda wróciła do żywych <jupi>.

Gaz przez podciśnienie od parownika nie leci w sumie wyszło na to, że sam sobie narobiłem bałaganu sprawdzając szczelność dolotu samostartem (tak mi doradził pewien mechanik) <glupek2> widocznie nieszczelność gdzieś jest bądź była nie zlokalizowana, ale od tego najprawdopodobniej strzeliło w dolot.

I od strzału wywaliło tą cieniutką blaszkę w przepływce.
Załączniki
20181016_151847.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Tomas2000 » 16 paź 2018, 16:00

Niezła demolka, szkoda tej przepływki <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez DR2K » 16 paź 2018, 21:51

czyli strzeliło od samostartu to ile ty tam tego dałeś :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Gandzia » 16 paź 2018, 21:57

DR2K napisał(a):czyli strzeliło od samostartu to ile ty tam tego dałeś :D


No właśnie nie jestem do końca pewien czy to od samostartu bo od sprawdzania szczelności, strzałem w dolot zrobiłem ponad 20 km, co najmniej ze 4 razy odpalałem auto i nic się nie stało w tym czasie.
Ale fakt samostartu nie żałowałem poszła prawie cała puszeczka <glupek2>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ace-mati » 17 paź 2018, 06:50

Samostart jest zbyt łatwo palny, szybko dochodzi do zapłonu i wybuchu. Widziałem nawet pogięty korbowód po odpalaniu na dużą ilość samostartu. Lepiej używać zwykłego plaka.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2017, 18:35
Posty: 70
Skąd: Czarna Białostocka
Auto: Mada 626 GF USA 2.5v6

Postprzez krzysek71 » 17 paź 2018, 08:17

Nie ma za co ważne że się tacza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Gandzia » 17 paź 2018, 17:53

Siema dziś się trochę namachałem, ale efekt jest zadowalający <serduszka>
Załączniki
20181017_175244.jpg
20181017_175258.jpg
20181017_174856.jpg
20181017_170844.jpg
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 17 paź 2018, 18:58

Jakby wyszła od lakiernika:D co stosowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 17 paź 2018, 19:47

Poleciałem budrzetowo zwykła pasta TEMPO na wysoki połysk

Dopisano 17 paź 2018, 20:50:

Devil97 napisał(a):a jakbym zobaczył cie w nim to bym ci tego X9 nawet nie sprzedał widząc jak dbasz o auto

;P papa
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2018, 19:58

ten felunek jakoś nie leży mi do tego auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gandzia » 17 paź 2018, 20:10

Neonixos666 napisał(a):ten felunek jakoś nie leży mi do tego auta

Być może dlatego że jest za mały (standardowe 16 cali) i auto dość wysoko stoi na seryjnym zawieszeniu. Te felgi miałem w poprzednim x6 i tam wyglądały o wiele lepiej tutaj niestety zniknęły w nadkolach
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez deejay27 » 18 paź 2018, 08:54

Mimo to że to już są dziadki a raczej babcie , to i tak sprawiają skręt szyjny przechodniów . Podejrzewam że 99 % ludzi , nie wie nawet co to jest za samochód:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Matthew90 » 18 paź 2018, 09:11

X6 czy X9 taką właśnie robotę robi. Poruszając się X6 w Mielnie czułem się jakbym prowadził nie wiadomo co, bo tak się ludzie gapili i komentowali, a to ''tylko" stara Mazda:D choć mechanicy, jeśli już muszę oddać bo raczej unikam, zawsze swoje śpiewki. Bo najlepiej sobie kupić limuzynę – Passata.... GFkę też już mi zdążył obrzydzić jak wymieniał przewody i zbiornik. Ironia – fan Mazd. A ja na to, niekoniecznie – fan starych samochodów. Wtedy się rozochocił i mi pokazał swoją starą Suprę do renowacji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 18 paź 2018, 15:09

Teraz z innej beczki.
Ogólnie od samego początku nękają mnie różnego rodzaju błędy OBD postaram Wam się jakoś to sensownie opisać.

Najpierw wyskakiwały dwa błędy sond lambda które udało mi się ogarnąć później zaczął mmie nękać błąd P0170 zła mieszanka, a teraz po wymianie świec na DENSO K16TT (czyli te zimniejsze ) błąd P0170 już nie wyskakuje tylko wyskakuje błąd P0300 randomowe wypadnia zapłonów. Oprócz tego wszystkiego od kiedy mam auto co rusz wyskakują błędy VRISów P1521 i P1522.

Z tym że VRISy niby działają poprawnie bo się otwierają, czysciłem styki na tych zaworkach i już z pieć razy sprawdzałem wężyki od podciśnień. Niby wszystko jest ok a błędy co jakisz czas się pojawiają.

I ostatnia rzecz teraz po zmianie świec i przepływki auto zaczęło więcej palić, przynajmniej tak pokazuje komp wcześniej średnio miałem 10.5l/100 km zdarzało mi się nawet schodzić poniżej 10l/km, a teraz ledwo schodzę poniżej 12l/100km jeżdżąc praktycznie tak samo i po tych samych trasach.

Teraz pytanie czy to spalanie może być spowodowane świecami czy przepływką bo jedno i drugie zmieniałem praktycznie w ttm samym czasie.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 18 paź 2018, 15:52

Wymiana świec przeważnie zawsze :D obniża spalanie, zawsze pomaga na wypadanie zapłonów.
Wpływ na spalanie ma przepływomierz, spróbuj go wyczyścić izopropanolem w sprayu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 18 paź 2018, 15:53

Szczerze boje się już czym kolwiek tam psikać żeby mi znów nie strzeliło
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 18 paź 2018, 18:51

Z tego powodu przepływomierz do czyszczenia należy zdemontować, a przed ponownym montażem odczekać aż będzie suchy. Izopropanol szybko paruje więc 10-15 minut i można montować.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 18 paź 2018, 19:22

@Proboszczv6 przepływka to imo mały problem bardziej martwią mnie te VRISy i wypadanie zapłonów jak się dobrze wkur$#%# to wymienie wszystko pokolei <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 19 paź 2018, 07:07

W takim razie wymień elektrozawory sterujące pracą VRISów, najpewniej zaczyna się problem ze stykami w nich samych.
Pojeździj jakiś czas na benzynie i sprawdź czy też występuje wypadanie zapłonów, jeśli jest ok, to przyczyną jest instalacja gazowa, do regulacji.
Jeśli wypadanie zapłonów występuje też na benzynie:
1. sprawdź/wymień kable zapłonowe
jeśli problem nie ustąpi,
2. sprawdź/wymień kopułkę i palec rozdzielacza,
3. ewentualnie cewkę zapłonową,
dokładnie w tej kolejności ze względu na prawdopodobieństwo.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 19 paź 2018, 07:23

Dzięki Proboszczv6 za kompletną podpowiedź <spoko>
Będę to ogarniał za 2 tygodnie jak wrócę z pracy.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy