Mazda Xedos 9 TA KL '02r. AT
Dzięki Krzysiek71 Mazda wróciła do żywych .
Gaz przez podciśnienie od parownika nie leci w sumie wyszło na to, że sam sobie narobiłem bałaganu sprawdzając szczelność dolotu samostartem (tak mi doradził pewien mechanik) widocznie nieszczelność gdzieś jest bądź była nie zlokalizowana, ale od tego najprawdopodobniej strzeliło w dolot.
I od strzału wywaliło tą cieniutką blaszkę w przepływce.
Gaz przez podciśnienie od parownika nie leci w sumie wyszło na to, że sam sobie narobiłem bałaganu sprawdzając szczelność dolotu samostartem (tak mi doradził pewien mechanik) widocznie nieszczelność gdzieś jest bądź była nie zlokalizowana, ale od tego najprawdopodobniej strzeliło w dolot.
I od strzału wywaliło tą cieniutką blaszkę w przepływce.
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
DR2K napisał(a):czyli strzeliło od samostartu to ile ty tam tego dałeś
No właśnie nie jestem do końca pewien czy to od samostartu bo od sprawdzania szczelności, strzałem w dolot zrobiłem ponad 20 km, co najmniej ze 4 razy odpalałem auto i nic się nie stało w tym czasie.
Ale fakt samostartu nie żałowałem poszła prawie cała puszeczka
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Samostart jest zbyt łatwo palny, szybko dochodzi do zapłonu i wybuchu. Widziałem nawet pogięty korbowód po odpalaniu na dużą ilość samostartu. Lepiej używać zwykłego plaka.
- Od: 30 kwi 2017, 18:35
- Posty: 70
- Skąd: Czarna Białostocka
- Auto: Mada 626 GF USA 2.5v6
Poleciałem budrzetowo zwykła pasta TEMPO na wysoki połysk
Dopisano 17 paź 2018, 20:50:
Dopisano 17 paź 2018, 20:50:
Devil97 napisał(a):a jakbym zobaczył cie w nim to bym ci tego X9 nawet nie sprzedał widząc jak dbasz o auto
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
ten felunek jakoś nie leży mi do tego auta
Neonixos666 napisał(a):ten felunek jakoś nie leży mi do tego auta
Być może dlatego że jest za mały (standardowe 16 cali) i auto dość wysoko stoi na seryjnym zawieszeniu. Te felgi miałem w poprzednim x6 i tam wyglądały o wiele lepiej tutaj niestety zniknęły w nadkolach
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
X6 czy X9 taką właśnie robotę robi. Poruszając się X6 w Mielnie czułem się jakbym prowadził nie wiadomo co, bo tak się ludzie gapili i komentowali, a to ''tylko" stara Mazda:D choć mechanicy, jeśli już muszę oddać bo raczej unikam, zawsze swoje śpiewki. Bo najlepiej sobie kupić limuzynę – Passata.... GFkę też już mi zdążył obrzydzić jak wymieniał przewody i zbiornik. Ironia – fan Mazd. A ja na to, niekoniecznie – fan starych samochodów. Wtedy się rozochocił i mi pokazał swoją starą Suprę do renowacji
Teraz z innej beczki.
Ogólnie od samego początku nękają mnie różnego rodzaju błędy OBD postaram Wam się jakoś to sensownie opisać.
Najpierw wyskakiwały dwa błędy sond lambda które udało mi się ogarnąć później zaczął mmie nękać błąd P0170 zła mieszanka, a teraz po wymianie świec na DENSO K16TT (czyli te zimniejsze ) błąd P0170 już nie wyskakuje tylko wyskakuje błąd P0300 randomowe wypadnia zapłonów. Oprócz tego wszystkiego od kiedy mam auto co rusz wyskakują błędy VRISów P1521 i P1522.
Z tym że VRISy niby działają poprawnie bo się otwierają, czysciłem styki na tych zaworkach i już z pieć razy sprawdzałem wężyki od podciśnień. Niby wszystko jest ok a błędy co jakisz czas się pojawiają.
I ostatnia rzecz teraz po zmianie świec i przepływki auto zaczęło więcej palić, przynajmniej tak pokazuje komp wcześniej średnio miałem 10.5l/100 km zdarzało mi się nawet schodzić poniżej 10l/km, a teraz ledwo schodzę poniżej 12l/100km jeżdżąc praktycznie tak samo i po tych samych trasach.
Teraz pytanie czy to spalanie może być spowodowane świecami czy przepływką bo jedno i drugie zmieniałem praktycznie w ttm samym czasie.
Ogólnie od samego początku nękają mnie różnego rodzaju błędy OBD postaram Wam się jakoś to sensownie opisać.
Najpierw wyskakiwały dwa błędy sond lambda które udało mi się ogarnąć później zaczął mmie nękać błąd P0170 zła mieszanka, a teraz po wymianie świec na DENSO K16TT (czyli te zimniejsze ) błąd P0170 już nie wyskakuje tylko wyskakuje błąd P0300 randomowe wypadnia zapłonów. Oprócz tego wszystkiego od kiedy mam auto co rusz wyskakują błędy VRISów P1521 i P1522.
Z tym że VRISy niby działają poprawnie bo się otwierają, czysciłem styki na tych zaworkach i już z pieć razy sprawdzałem wężyki od podciśnień. Niby wszystko jest ok a błędy co jakisz czas się pojawiają.
I ostatnia rzecz teraz po zmianie świec i przepływki auto zaczęło więcej palić, przynajmniej tak pokazuje komp wcześniej średnio miałem 10.5l/100 km zdarzało mi się nawet schodzić poniżej 10l/km, a teraz ledwo schodzę poniżej 12l/100km jeżdżąc praktycznie tak samo i po tych samych trasach.
Teraz pytanie czy to spalanie może być spowodowane świecami czy przepływką bo jedno i drugie zmieniałem praktycznie w ttm samym czasie.
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
Wymiana świec przeważnie zawsze obniża spalanie, zawsze pomaga na wypadanie zapłonów.
Wpływ na spalanie ma przepływomierz, spróbuj go wyczyścić izopropanolem w sprayu.
Wpływ na spalanie ma przepływomierz, spróbuj go wyczyścić izopropanolem w sprayu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Z tego powodu przepływomierz do czyszczenia należy zdemontować, a przed ponownym montażem odczekać aż będzie suchy. Izopropanol szybko paruje więc 10-15 minut i można montować.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
@Proboszczv6 przepływka to imo mały problem bardziej martwią mnie te VRISy i wypadanie zapłonów jak się dobrze wkur$#%# to wymienie wszystko pokolei
- Od: 24 kwi 2014, 17:11
- Posty: 395
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r
W takim razie wymień elektrozawory sterujące pracą VRISów, najpewniej zaczyna się problem ze stykami w nich samych.
Pojeździj jakiś czas na benzynie i sprawdź czy też występuje wypadanie zapłonów, jeśli jest ok, to przyczyną jest instalacja gazowa, do regulacji.
Jeśli wypadanie zapłonów występuje też na benzynie:
1. sprawdź/wymień kable zapłonowe
jeśli problem nie ustąpi,
2. sprawdź/wymień kopułkę i palec rozdzielacza,
3. ewentualnie cewkę zapłonową,
dokładnie w tej kolejności ze względu na prawdopodobieństwo.
Pojeździj jakiś czas na benzynie i sprawdź czy też występuje wypadanie zapłonów, jeśli jest ok, to przyczyną jest instalacja gazowa, do regulacji.
Jeśli wypadanie zapłonów występuje też na benzynie:
1. sprawdź/wymień kable zapłonowe
jeśli problem nie ustąpi,
2. sprawdź/wymień kopułkę i palec rozdzielacza,
3. ewentualnie cewkę zapłonową,
dokładnie w tej kolejności ze względu na prawdopodobieństwo.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości