Mazda Xedos 9 TA KL '02r.

Witam wszystkich forumowiczów.Od sierpnia 2010 jestem posiadaczem Mazdy Xedos 9 V6 TA KL rocznik 2002 a do tego z instalacją LPG.Piękne autko i bardzo wygodne bo wygoda w aucie to podstawa.Sprawowało się bardzo dobrze lecz wskutek mojej niewiedzy i zaniedbania po miesiącu czasu autko odmówiło posłuszeństwa.Zaczęło coś stukać pod maską i jak stanąłem na skrzyżowaniu tak zgasł silnik i już nie było możliwości odpalenia.Po dźwignięciu maski zobaczyłem tylko dym z okolic alternatora.Akumulator padł i nie było możliwości odpalenia.Nawet próbując odpalić z innego auta to nie odpalał. Wcześniej jadąc nie dał rady jechać więcej niż 100km/h.Auto ściągnąłem do mechanika (lecz to był mechanik tylko z nazwy)i autko stało u niego miesiąc i niestety nie potrafił zrobić Madzi.Zabrałem auto od niego zapakowałem na lawetę i Madzia pojechał do fachowca do Wieśka do Dębicy.Niestety usterka była poważna i dziwnym zbiegiem okoliczności poszło parę rzeczy.Popsuł się aparat zapłonowy,alternator a żeby było jeszcze ciekawiej to zatarłem silnik
.Wiesiek na szczęście jest super fachowcem i zrobił to szybko i bardzo fachowo.Po odebraniu auta z naprawy nie nacieszyłem się nim dużo.Minęło 5 dni od odebrania Madzi z naprawy i znów pech
dzwon.Nie było co się zastanawiać tylko za telefon do Wieśka i Madzia pojechała znowu do naprawy lecz w tym przypadku niestety koszty były dość wysokie.Madzia jest teraz po remoncie i spisuje się super dzięki Wieśkowi.Trwało to 2 miesiące lecz to ze względu na brak części do auta.Akurat tak się złożyło że niestety trafiłem na posuchę części do tego modelu w szczególności maska i reflektory lecz powoli zostały pościągane i auto jeździ bezproblemowo.Nie robiłem wcześniej zdjęć lecz w miarę możliwości postaram się je powrzucać.Miałem plany aby ją unowocześnić lecz po tym dzwonie trzeba to odłożyć na później.
Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 2500 cm3
Paliwo: benzyna +LPG sekwencja
Ilość siedzeń: 5
Napęd na koła: napęd przedni
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna
Wyposażenie:
– Skórzana tapicerka
– Elektrycznie ustawiane fotele
– Anti-Lock Braking System – ABS
– TCS -Traction Control System(kontrola trakcji)
– Elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Elektrycznie ustawiane lusterka + podgrzewanie
– Centralny zamek z kluczyka jak i z pilota
– Cruise Main – Tempomat
– wspomaganie kierownicy
– klimatyzacja
– Airbag 4
Na tych zdjęciach auto jest z obniżonym zawieszeniem.
A oto skutki dzwona.


Do wymiany było:
-maska
-pas przedni
-atrapa chłodnicy grill
-reflektory lecz 1 sztukę dało się uratować
-obie chłodnice
-aparat zapłonowy
-pęknięta głowica
-wałek rozrządu
Lecz Wiesiek stanął na wysokości zadania i zrobił to bardzo fachowo.
A teraz zdjęcia Madzi po remoncie.


Tutaj jest już powrotem podniesiona bo za bardzo tarłem podwoziem po nierównościach pozostawionych przez Tir-y i na zimę była za niska.









Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 2500 cm3
Paliwo: benzyna +LPG sekwencja
Ilość siedzeń: 5
Napęd na koła: napęd przedni
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna
Wyposażenie:
– Skórzana tapicerka
– Elektrycznie ustawiane fotele
– Anti-Lock Braking System – ABS
– TCS -Traction Control System(kontrola trakcji)
– Elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Elektrycznie ustawiane lusterka + podgrzewanie
– Centralny zamek z kluczyka jak i z pilota
– Cruise Main – Tempomat
– wspomaganie kierownicy
– klimatyzacja
– Airbag 4
Na tych zdjęciach auto jest z obniżonym zawieszeniem.
A oto skutki dzwona.


Do wymiany było:
-maska
-pas przedni
-atrapa chłodnicy grill
-reflektory lecz 1 sztukę dało się uratować
-obie chłodnice
-aparat zapłonowy
-pęknięta głowica
-wałek rozrządu
Lecz Wiesiek stanął na wysokości zadania i zrobił to bardzo fachowo.
A teraz zdjęcia Madzi po remoncie.


Tutaj jest już powrotem podniesiona bo za bardzo tarłem podwoziem po nierównościach pozostawionych przez Tir-y i na zimę była za niska.







