Strona 4 z 5

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 16 lip 2019, 18:13
przez deejay27
Xedos 9 miał jeszcze chyba takie radio, i to bardziej było pod Twój rocznik tak mi się wydaje.

PostNapisane: 16 lip 2019, 18:25
przez voytecku
Paweł-Gołembiewski napisał(a):Oryginalne? Co masz na myśli? Oryginalne z przedlifta jak rozumiem?

Oryginalne, tzn to, ktore szlo na pierwszy montaz. Ono bylo klimatyczne.

Solar to swietny bajer w takim razie, zwlaszcza w upalne dni. Tego brakuje mi w kazdym aucie :)

Chyba wysylalem Ci juz PW z felgami. To sa chromy, nowki-pewex :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 17 lip 2019, 10:03
przez krzysek71
Zmieniarkę widziałem ostatnio jak jeździłem do Orzysza oglądać X9 Millera a i miał solar stoi na olx

PostNapisane: 24 lip 2019, 09:08
przez ProboszczV6
Wiem i się wypowiem. :]
Najlepszą opcją na audio w tym aucie, to założenie BOSE z poliftowej Millenii.
Jest tylko problem z radiem, bo łapie nieparzyste częstotliwości, ktoś bardzo ogarnięty przeprogramowałby pewnie procesor w radiu. Zwykłe orygnalne radio 2din, które produkował Clarion, jest takie sobie, no ale ma zmieniarkę. System BOSE jest firmowany przez Matsushita Electric, czyli dawny Technics (więc to musi dobrze grać), obecny Panasonic.

PostNapisane: 24 lip 2019, 09:15
przez Paweł-Gołembiewski
Szczerze szukałem czegoś takiego, ale nie znalazłem (w PL). Do tego o ile kojarzę to radio BOSE z poliftowej Millenii ma zmieniarkę niezintegrowaną? Ktoś ma taki egzemplarz do sprzedania? Zapraszam PW

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 24 lip 2019, 09:20
przez ProboszczV6
Radio BOSE to tzw DECK, nie ma wzmacniacza mocy. Potrzebujesz tak czy siak kompletne audio z subwooferem, wiązką, głośnikami, wzmacniaczem, wspornikiem za tylną kanapą i półką...samo radio to za mało, a ja nie sprzedam, zbyt wiele trudu kosztowało zamontowanie tego do auta. Szukaj kompletu w Stanach.
Seryjnie BOSE nie ma zmieniarki, chociaż jest opcja jej montażu zamiast modułu odtwarzacza CD... nie, nie pasuje z Clariona.

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 24 lip 2019, 11:17
przez jedrzej07
Ja u siebie miałem na początku oryginalne radio z BOSE ale miało wbudowaną zmieniarkę na 6 płyt tak jak te zwykłe europejskie w Xedosach poliftowych.
Tak z ciekawostek – BOSE w polifcie było tylko montowane z silnikiem 2.3. Natomiast 2.5 miały zwykły system

A mam jeszcze radio z Millenii bez BOSE

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 25 lip 2019, 11:22
przez deejay27
Takiego decka miałem w Xedosie 6 , i tak jak Proboszcz napisał jest to sam odtwarzacz kaset i cd bez wzmacniacza , a wiec żeby grało musimy podłączyć zewnętrzny wzmacniacz lub poszukać oryginału .

PostNapisane: 25 lip 2019, 12:00
przez jedrzej07
Ten z wersji BOSE nie ma wzmacniacza. To fakt. Ale ten z Millenii ktory jest bez BOSE jest normalny jak zwykle radio ze wzmacniaczem. Tyle ze ma chromowane pierscienie na pokretlach i radio bez parzystych czestotliwosci po przecinku

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 20 gru 2019, 09:13
przez Paweł-Gołembiewski
Ok, mam i ja :) Nie znalazły się od razu, prawie rok czekałem – ale są! Aktualnie przed montażem.

pol_pl_Sprezyny-obnizajace-H-R-Mazda-Xedos-9-31726_1.jpg

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 20 gru 2019, 10:03
przez risto77
Progresywne !! Zazdraszczam ;)

PostNapisane: 21 gru 2019, 21:45
przez Longbow
Mam takie same :D :D :D

PostNapisane: 22 gru 2019, 12:40
przez Paweł-Gołembiewski
Longbow – progresywne mają bardzo ciekawą charakterystykę – napisz proszę o wrażeniach z jazdy. Czy zmieniasz felgi lato/zima (latem widzę, że 20 :), a ile cali zimą?)? Co ze stabilnością w zakrętach? Co ze środkiem ciężkości – czy jest różnica po założeniu HRów? (o ile pamiętasz, albo o ile w ogóle jeździłeś xedosem z innym zawieszeniem – niż Twoje gwintowane i na felgach 20"!) :) Dodatkowe pytanie – czy podwyższałeś wydech (spotkałem się z opiniami że fabrycznie jest za nisko wiszący – co może mieć znaczenie przy takich zmianach zawieszenia jak u Ciebie.

Też luźne pytanie do wszystkich – jaki jest najlepszy wydech do podbicia kulturalnego brzmienia V6 w Xedosie?

Dziękuję za odp :)

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 22 gru 2019, 14:55
przez Beny
HR miał Piotr(xed) u siebie, ujezdzal xedosa na torze popytaj go.
Ja podnosilem środkowy tłumik przy okazji jego wymiany. Trochę na oryginale przycieralem tylko ja miałem sprężyny fk,najgorzej na zimowkach na 225/45/18 było trochę lepiej.
Środkowy tłumik miałem z accorda 8 pasuje idealnie a końcowy kupiłem w ciemno na forum,ale spasowal idealnie. Delikatnie mruczal i ładnie podkreślał v6 na trasie praktycznie nie męczył.

PostNapisane: 22 gru 2019, 23:58
przez Longbow
Latem jeżdżę na 19 a zima na 17 :D Pomyliłeś auta :P Mam jeszcze millerka tylko jakoś nigdy nie miałem czasu i chęci założyć tematu. Wydechu nie przerabiałem, ale zgadzam się z opinią że jest za niski. H&R wypadają trochę niżej niż FK(może przez to że miller jest cięższy niz KL) bo moja czarna i zielona nie usiadła tak na FK tak jak teraz szara na H&R-ach ;)

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 23 gru 2019, 00:34
przez Beny
19" z gj też bez problemu wchodzą ? Jaka opona?

PostNapisane: 23 gru 2019, 18:37
przez Longbow
No pewnie że bez problemu. One są węższe od RX-ów bo mają 7,5 cala ale za to lepsze ET bo 45 :)
Opona u mnie to 225/35ZR19, powinna być 235/35 ale dostałem w cenie felg więc nie wybrzydzałem.

Dopisano 23 gru 2019 18:39:

A to w wersji zimowej na 17 z Milleni S. Opona 215/50R17

PostNapisane: 23 gru 2019, 19:55
przez Kociak500
Kolor tego xedosa ani mi się po nocach Założył byś o nim temat

Re: Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

PostNapisane: 25 maja 2020, 10:37
przez Paweł-Gołembiewski
Oto poważniejsza aktualizacja – w sam raz na dynamiczny rok 2020.

Ostatni, najwyższy stopień wyciszenia osiągnęliśmy wyciszając podłogę od wewnątrz, czyli jedyny element, który dotychczas był pomijany (poza sufitem, który odpuszczam). Konkretnie mam na myśli podłogę z tyłu samochodu, pod siedzeniami tylnymi. Aktualnie, po wykonanych pracach jest wielka różnica. Hałas z kół zawsze daje się we znaki.

20200401_110821.jpg


20200525_075209.jpg


Zmieniłem felgi z 15" na oryginalne 16" z 1995 roku, oczywiście z odpowiednim znakiem Mazdy. Znalazłem oryginalne felgi, będące w bardzo dobrym stanie, choć nadające się do odświeżenia. Zatem najpierw przeszły profesjonalną renowację. Samochód zdecydowanie lepiej trzyma się drogi, co jest szczególnie zauważalne w zakrętach. Na ten moment felgi wyglądają jak na zdjęciu niżej i bardzo dobrze się prezentują na samochodzie:

20200525_100648.jpg


Dodałem nowe opony premium Dunlop Sport Maxx ze wskaźnikiem głośności najniższym jaki jest dostępny, czyli 67dB, podczas gdy najczęściej spotykany standard opon jest dwa razy głośniejszy (zazwyczaj spotykane 70dB, czyli o 3dB więcej, 3dB to dwa razy głośniej). Dzięki tej zmianie jest o wiele ciszej. (Sprzedam opony premium Goodyear Efficient Grip 15" 205/65/15 z 2016 roku, które mam od nowości, mają bardzo małe zużycie, na pewno się dogadamy co do ceny).

20200403_121409.jpg


20200403_124940.jpg


System dźwiękowy został podwyższony do BOSE z Millenii. Jak dla mnie – BOSE jest odpowiedzią. Jest naprawdę bardzo dobre, lepiej już nie musi być :) (Sprzedam tanio głośniki od standardowego systemu dźwiękowego).

20200418_082636.jpg


Zakończyliśmy dwukrotnym praniem tapicerki i dywanów.

IMG_20200525_091536_989.jpg


20200525_075206.jpg


Grzechem byłoby nie wspomnieć, że Xedos trafił do magazynu zrobionego przez ClassicAuto na 100lecie marki Mazda. Jeszcze dostępny w kioskach. Kto nie ma, a lubi/kocha Mazdy – mieć powinien :)

92792228_3662357260506283_3009886989110476800_o.jpg


Dodam też, że zamówiłem jak sądzę rarytas, książkę "Xedos 9: 10 untold stories" i historie, które w niej znalazłem są zdecydowanie interesujace! Do dostania na ebay w cenie ok. 70zł przy odrobinie szczęścia. Polecam lekturę każdemu, kto lubi Xedosy.

20200318_124553.jpg


Mam nadzieję, że ten wpis zainspirował Cię do działania ;) Dobrego dnia!
Paweł

PostNapisane: 25 maja 2020, 11:43
przez ProboszczV6
Ten wzór felg był w rozmiarze 16"? wiem, że po pierwszym lifcie wprowadzili ten wzór, polerowane aluminium, z dużymi deklami ale wszędzie widziałem 15".
Nie jestem fanem Dunlopa, ze względu na złe doświadczenia. Kupiłem na ten sezon Yokohama Advan Fleva, też mają 67dB wg etykiety, tyle że mam felgi 18"z CX7.
Bose z Milleniii poliftowej, a nie mówiłem ;) gra wg mnie lepiej od audio za 5tys. które jest u kolegi w poliftowym x9. No i ta tylna półka z subwooferem i wąskim 3-stopem wygląda bardzo okazale. Jak poradziłeś sobie z przestrojeniem radia na normalne częstotliwości? Czy nie używasz radia ze względu na brak wartości przekazu?
Z wygłuszeniem dobra robota, nie bez przyczyny wygłuszenia zakłada się od strony wnętrza, dach w twoim roczniku miał założone wygłuszenie z takiej jakiejś pianko-gąbki. Dość dobrze tłumiło to wygłuszenie szum powietrza opływający auto ale blaszany pogłos niósł się po dachu nawet przy zamykaniu drzwi. Młodsze roczniki miały to wygłuszenie bardziej biedne, wraz z plastikowymi osłonami słupków, miało być taniej.

ClassicAuto na 100-lecie Mazdy można też zamówić na ich stronie internetowej, przy czym trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać aż dotrze...