Mazda Xedos9 TA KJ-ZEM '96 2,3 V6 Miller – Paweł Gołembiewski

TA / HD / HC / HB

Postprzez szkodnik_byd » 12 wrz 2018, 16:37

Taki licznik był do 99 rok, nawet w automacie nie miał oznaczeń biegu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez risto77 » 12 wrz 2018, 16:40

No właśnie tak pacze i się zastanawiam. Dzięki za info.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez szkodnik_byd » 12 wrz 2018, 17:57

A tak jak już mowa o przebiegu to raczej to auto stało 20 lat, zrobić i postawić w salonie niecchb się ludzie dziwią co to za mazda
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Tubi » 12 wrz 2018, 19:22

Zbieram szczękę z podłogi! Ale cudo.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 12 wrz 2018, 19:49

Ok, jest chwila. Zatem z największą radością, oficjalnie, spieszę donieść, że samochód w poniedziałek bez przeszkód zarejestrowałem i od tego momentu życie uległo zmianie ;)

Jak on się prowadzi! Ale jak on się prowadzi :D To jest po prostu niezwykłe! Nie da się porównać do żadnego współczesnego samochodu. Limuzyna sprzed 22 lat. Wow!

Początkowo, gdy na niego patrzyłem, to wstępny pomysł miałem taki, by zmienić te pomarańczowe kierunki, ale po przemyśleniu zostawię oryginał. Kolejnym pomysłem, już po jazdach, było obniżenie/dystanse/większe felgi – co by łącznie znacząco wpłynęło na pewniejsze prowadzenie. Póki co, zostawię oryginalne kute 15tki Enkeie, które były w komplecie (sprzedam nowe Dezenty 15", tanio! PW). Działam bez pośpiechu, nasuwają mi się następujące pytania. Jakie są Wasze wrażenia z zawieszenia Xedosa 9? Jeździcie na 15tkach? 17tkach? Co się zmienia po obniżeniu? Komfort na 15tkach jest po prostu boski. Chętnie poznam wrażenia z innych Xedosów. Chętnie przypomnę wrażenia z seryjnej wersji ;) Do rozmowy i do zobaczenia :)

Na razie sprawdzam z czym się je Xedosa i jak on jeździ w ogóle. Początkowo zupełnie trudno było się przyzwyczaić do wrażeń. Były tak odmienne od tego co znam. Nowe Mazdy czy też RX7, RX8 mają w miarę sztywne zawieszenie. Tu, 15tki i wysoko położony środek ciężkości. Robiąc slalom miałem wrażenie, że z testem łosia mógłby być kłopot. Do tego bardzo nietypowa reakcja zawieszenia wynikająca z elementów układu kierowniczego umieszczonych w tylnym zawieszeniu (sic!) – pozwalająca na bardzo dynamiczne i stabilne zarazem manewry. Mówiąc inaczej, przyzwyczajam się.

Odpowiadając, tak, to oczywiście automatyczna skrzynia.

Tak jak obiecałem, poniżej lista działań. Dziękuję za liczne konsultacje, można powiedzieć, że razem tworzymy dobry egzemplarz. Naprawdę szczerze i bardzo dziękuję – to jest wspaniałe tak po prostu pogadać z innymi wariatami i to merytorycznie :D Pytanie od którego zacząłem umieściłem w wątku https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=206592.

Zrobione:
1. Sprawdzenie po zakupie – ponad sześćdziesięciopunktowa lista kontrolna VHC. Bez uwag.
2. Serwis klimatyzacji, odgrzybianie, ozonowanie – musi być.
3. Filtr kabinowy jest ok, od czasu wymiany przez poprzedniego właściciela jego stan pozostał bez uwag.
4. Wyważenie kół, sprawdzenie opon – bez uwag.
5. Geometria, sprawdzenie, ew. ustawienie – bez uwag.
6. Sprawdzenie pasków – praktycznie nowe mimo wieku.
7. W jakim stanie są górne wahacze (jeśli mają luzy to trzeba jak najszybciej wymienić, bo pociągną za sobą środkowe) – są ok.
8. Mocowanie poduszki od strony rozrządu (sprawdzić bo może korodować) – brak korozji.
9. Dolne tuleje tylne głównego wahacza przód – jak nowe.
10. Gumy stabilizatorów (potrafią okropnie tłuc) – bez uwag.
11. Sprawdzenie wszystkich gumowych elementów zawieszenia, gum stabilizatora itd. – sprawdzone, bez uwag.
12. Spr. Tulei dolnego wahacza (tego największego) – odpowiadają za efekt "pływania" – są ok.
13. Spr. Sworzni wahaczy – nie ma uwag.
14. Rozebranie hamulców i oczyszczenie (w tym prowadnic tylnych zacisków), odświeżenie – zrobione, stan bdb.
15. Spuszczenie paliwa – na szczęście było robione przez poprzedniego właściciela.
16. Wymiana filtra oleju (OEM Mazda) i oleju.
17. Wymiana filtra powietrza OEM.
18. Wymiana filtr paliwa (rozbudowany, wieloczęściowy) OEM.
19. Zalany płyn do czyszczenia obiegu paliwa.
20. Sprawdzenie szczelności układu chłodzącego. Ok.
21. Sprawdzenie kompresora. Efekty odpalania na zimnym, ciepłym, branie oleju i inne ewentualne wskazania. Zupełny brak oznak zużycia/niewłaściwego działania.

Do zrobienia:
1. Problem. Temperatura silnika – wg wskaźnika jest zbyt wysoka. Jutro będziemy sprawdzać.
2. Problem. Praca silnika – jest nierówna. Bardzo nieznacznie, ale wyczuwalnie. Coś jakby nie pracował na jednym cylindrze. Albo jakby miał problemy zapłonowe. Martwi mnie to i niepokoi. V6 powinien mieć aksamitną pracę. Będziemy sprawdzać.

Dalej już przyjemniejsze rzeczy do zrobienia:
3. Myślałem o zakupie całego egzemplarza z silnikiem Millera na części – w tym momencie w celu pozyskania systemu dźwiękowego BOSE. Wstępnie namierzyłem taki samochód, a potrzebuję tylko systemu dźwiękowego, więc jakby ktoś chciał się przyłączyć do tej inicjatywy, zapraszam. Uprzedzając sugestie, nie chcę radia chińczyka na 2din, ale czytnik CD i lepsza jakość dźwięku z oryginalnego systemu zdecydowanie się przyda.
4. Do systemu BOSE, którego brakuje, idealnie będzie pasowało odpowiednie wyciszenie. Żeby było zabawniej, dział wyciszania otworzyłem właśnie dzięki inspiracji wspomnianą Millenią :D (https://www.sztukawyciszania.pl). Tak sobie wyobrażam po pierwszych kilometrach odjęcie hałasu toczenia opon, wyciszenie podłogi od zewnątrz, podłogi wewnątrz, drzwi (będzie dobre wsparcie audio), bagażnika kompletnego. Teraz jest świetnie, a co dopiero gdy uruchomimy możliwości serwisu ;)
5. Po wyciszeniu samochodu trzeba będzie przed zimą zrobić pełne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Szczęśliwie egzemplarz był garażowany i dotrwał do teraz w stanie nienadgryzionym. Nie myślę go wstawiać do salonu, tylko po prostu mieć frajdę z jazdy, więc tym bardziej trzeba będzie go solidnie zabezpieczyć.
6. Pełny detailing zewnętrza (tu pewnie po przygotowaniu lakieru pójdą w ruch woski) oraz środka (wypadałoby zabezpieczyć tapicerki oraz zrobić porządek w komorze silnika, która do czystych nie należy). Detailerzy z naszego działu https://www.cavallonero.pl już mówią, że z niecierpliwością czekają na te prace :)
7. Zamontować gaśnicę i trójkąt ;)
8. Przykręcić fotele – śruby są delikatnie poluzowane.
9. Użyć preparatów przeciwko kunom – póki tapicerki w komorze silnika są w dobrym stanie.
10. Wyjechać w podróż :D
11. Przykleić pęknięty drewniany element przy drążku ręcznego – odstaje. Co to za drewno?

Mazda Xedos 9 ASO Mazdy Gołembiewscy drewniany panel.jpg


12. Na liście do zrobienia jest jeszcze trochę pomniejszych prac jak wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego, które mimo, że trzymają właściwości, to mają też swój wiek. Ponadto rozszerzona diagnostyka itd.

Lista długa, ale też czasu jest wiele – tym bardziej, że na poprzednich samochodach nauczyłem się cierpliwości w realizacjach i dowożenia projektów w długim czasie. Spróbuję wrzucić więcej informacji na dniach ;) Szczególnie informacji dotyczących zastanych problemów...
Ostatnio edytowano 13 wrz 2018, 07:26 przez Paweł-Gołembiewski, łącznie edytowano 2 razy
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez jedrzej07 » 12 wrz 2018, 22:24

Jestem pod wrazeniem. Na prawde.. takie auto trafic to wiecej niz cud <serduszka>
Temperatura to moze byc termostat.
A co do obrotow to moze jakies bledy cos podpowiedza?
Moze to tylko swiece po tylu latach maja dosc albo cewki?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez szkodnik_byd » 12 wrz 2018, 23:06

Co do prowadzenia ori 15 są super 3 lata na nich jeździłem wypas dzięki temu że ta felga jest mega lekka dynamika auta się odczuwalne poprawia

Jednak ładna 17 bez rantu i delikatnie w dół koniecznie

U mnie zmiana konfiguracji nie zmieniła komfortu jednak lepiej za szerokiej opony nie dawać bo rzuca w koleinach przy 8cali szerokości

Jeżeli jednak komfort jest na pierwszym miejscu to można fabryczne sprężyny dać do ściśnięcia i będzie komfort i niżej
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez DR2K » 15 wrz 2018, 07:59

Nic bardziej mylnego, jakiekolwiek zmiany sprężyn czy to wymiana na dedykowane obniżające czy tylko ściśnięcie ori wpłyną na komfort ;).Ogólnie po takim zabiegu zmienia się bardzo charakterystyka pracy amorków można by tu o tym naprawdę dużo pisać <lol> Duże znaczenie ma profil opony jeszcze.
Co do pływania samochodu w koleinach jak jest szeroka opona hmm ja tam jakiego dużego problemu z tym nie mam mimo ze u mnie szerokość opony to 225 :)
Przebieg na liczniku robi wrażenie <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez voytecku » 17 wrz 2018, 13:35

Gratuluje auta z tak niewielkim przebiegiem :)

Tak jak napisalem wczesniej, przy tak doskonale zachowanym egzemplarzu nie robilbym w nim nic, poza zwyklymi eksploatacyjnymi czynnosciami, nie mowiac o jezdzie tym autem zima. Niech zostanie cale w oryginale!

Czy to "drewno" to nie jest jakas naklejka? Bo tak troche wyglada.

Chetnie zobacze je na zywo :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 25 wrz 2018, 20:05

Przy okazji też się czegoś dowiedziałem. Fornir, czyli okleina, w przeciwieństwie do litego drewna. Co absolutnie nie ujmuje szlachetności. Ba, niektóre forniry uzyskują zawrotne ceny. Ciekawostką jest fakt, że odpowiednio przygotowane drewno jest lakierowane lakierem bezbarwnym. Dzięki temu mamy możliwość podziwiać jego niesamowitą strukturę.

Kolejną ciekawostką, że drewno wybrane do Xedosa, to bardzo szlachetna czeczota orzecha. Zaraz, zaraz, jaka czeczota? https://pl.wikipedia.org/wiki/Obrz%C4%99k_(wada_drewna)

Mazda Xedos 9 ASO Mazdy Gołembiewscy drewniany panel.jpg


Weźmy pod uwagę, że niemal wszystko wokół jest pokryte skórą.

Mazda Xedos 9 Gołembiewscy Dealer Mazda.jpg


Z uwagi na pękające z czasem forniry, poszukiwanym elementem stały się te elementy wykonane nie z drewna, a z drewnopodobnego tworzywa – występujące w japońskich wersjach Xedosa. Mnie to nie przekonuje, zdecydowanie wolę nawet naprawiane drewno niż imitacje.

Przy okazji – sprzedam oryginalne radio ze zdjęcia (PW) ;)

Tak, też chętnie już pokażę Xedosa, a przede wszystkim zacznę nim jeździć – tymczasem wisi na podnośniku, a my pracujemy nad:

Mazda Xedos wyciszanie SztukaWyciszania.jpg


(tak nie bójmy się tego powiedzieć wprost – to jest pełne "szaleństwo" – mam tego świadomość i zarazem czuję się szczęśliwy)

Wykańczamy pastami antykorozyjnymi, które zarazem mają ekstremalne właściwości tłumiące dźwięki :)

Mazda Xedos 9 antykorozyjne zabezpieczenie podwozia.jpg


Czyli – ekipa z https://www.SztukaWyciszania.pl w pełnym ogniu ;)
Pełna relacja – niebawem! Spotkania – też niebawem!
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez szkodnik_byd » 25 wrz 2018, 20:10

–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 25 wrz 2018, 21:19

A te maty to nie powinny byc od środka :P a poważnie to można tak ?
Masz jakieś zdjęcie fotela kierowcy, przy tym przebiegu to chyba nówka sztuka?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez czarek1991 » 4 paź 2018, 08:16

Jestem zaskoczony wyklejaniem podlogi od spodu, ciekawe :) tez wyklejalem podloge w swoim aucie ale od srodka, nie wpadlbym na cos takiego raczej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez ProboszczV6 » 13 paź 2018, 08:57

Ciekawe rozwiązanie z tym obklejeniem podłogi od dołu... teraz jak się pojawi korozja to nie będzie jej widać :D
Jest materiał którym bez problemów można wygłuszyć od zewnątrz, Noxudol 3100, na to konserwacja UM 1600.
Sam się przymierzam do wygłuszenia na konkretną skalę, zwłaszcza tylnej półki bo subwoofer BOSE powoduje wibracje.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez DR2K » 15 paź 2018, 11:48

Zgadzam się z proboszczem w razie korozji rozwiązanie słabe, już bym wolał tylko psiukać odpowiednim środkiem a maty tylko od środka dać. Swoją drogą czy aż taki duży hałas idzie od podłogi ?? Bardziej od maski i nadkola tył no i drzwi dużo dają :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Tomas2000 » 16 paź 2018, 16:05

hmmm wygląda fajnie z tą podłogą, ale w podwoziu były chyba otwory odprowadzające wodę z niektórych profili zamkniętych muszę to sprawdzić w mojej dziewiątce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez DR2K » 19 paź 2018, 19:18

Fakt otwory są mi nawet kiedyś woda stała bo jeden się zapchał
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 20 paź 2018, 14:31

Beny napisał(a):A te maty to nie powinny byc od środka :P a poważnie to można tak ?
Masz jakieś zdjęcie fotela kierowcy, przy tym przebiegu to chyba nówka sztuka?


Zazwyczaj są od środka, ale robię sobie, więc mogę eksperymentować ;) Fotel wygląda ok, ale już były zarzuty na jednej z grup fb, że wygląda za staro :) Taaa...

czarek1991 napisał(a):Jestem zaskoczony wyklejaniem podlogi od spodu, ciekawe :) tez wyklejalem podloge w swoim aucie ale od srodka, nie wpadlbym na cos takiego raczej :D


Oferowane pakiety w ramach SztukaWyciszania.pl to owoc prób i eksperymentów, które prowadziliśmy od 2002-2003 roku ;) Jak widać dziś też jest parę kreatywnych pomysłów :)

ProboszczV6 napisał(a):Ciekawe rozwiązanie z tym obklejeniem podłogi od dołu... teraz jak się pojawi korozja to nie będzie jej widać :D
Jest materiał którym bez problemów można wygłuszyć od zewnątrz, Noxudol 3100, na to konserwacja UM 1600.
Sam się przymierzam do wygłuszenia na konkretną skalę, zwłaszcza tylnej półki bo subwoofer BOSE powoduje wibracje.


Nic się nie pojawi, spokojnie ;) całość została dokładnie przejrzana i dodatkowo zabezpieczona :) To czekam na porównanie ;)

DR2K napisał(a):Zgadzam się z proboszczem w razie korozji rozwiązanie słabe, już bym wolał tylko psiukać odpowiednim środkiem a maty tylko od środka dać. Swoją drogą czy aż taki duży hałas idzie od podłogi ?? Bardziej od maski i nadkola tył no i drzwi dużo dają :)


Idzie. Ten samochód jest w pełni przystosowany do wysokich prędkości, a hałas, szum toczenia opon niesie się przez podwozie. Podobnie dźwięk pracy zawieszenia. Aktualnie na blacie jest już 17500km, czyli 1500km testów za mną – różnica ze względu na poprawienie wyciszenia jest bardzo miła :) A jesteśmy dopiero w połowie prac... Mimo testów przy różnych prędkościach melduję, że oleju nie ubyło ani o milimetr patrząc na wskazania bagnetu.

Tomas2000 napisał(a):hmmm wygląda fajnie z tą podłogą, ale w podwoziu były chyba otwory odprowadzające wodę z niektórych profili zamkniętych muszę to sprawdzić w mojej dziewiątce.


Były – i dalej są – musieliśmy je zostawić funkcjonujące.

Poza podwoziem, ostatnio zrobiliśmy też konkretne i porządne wyciszenie bagażnika oraz błotników tylnych od wewnątrz.

Mazda Xedos 9 wyciszenie samochodu SztukaWyciszania Białystok.jpg
\

Mazda Xedos 9 wyciszanie błotników tylnych pierwsza warstwa SztukaWyciszania.jpg


Tak to wygląda w kolejnym etapie. Tu dwa zdjęcia blisko końca prac. Co się zmieni po zakończeniu prac? Całość będzie o wiele bardziej estetycznie wykończona, miejsca łączeń będą zabezpieczone taśmą. Najważniejsze jest jednak to, że w samochodzie jest o wiele ciszej. Jest zauważalna różnica.

Mazda Xedos 9 wyciszenie bagażnika auta Białystok.jpg


Mazda Xedos 9 wyciszanie błotników tylnych SztukaWyciszania.jpg


Równolegle wykonaliśmy trochę prac przy silniku. Wymieniliśmy świece zapłonowe, rozebraliśmy nieco osprzęt. Upewniliśmy się, że wszystkie przewody podciśnień są dobrze zamocowane i posmarowane sprayem kontaktowym.

Mazda Xedos 9 wymiana świec zapłonowych ASO MAZDA.jpg


Ciągle szukamy powodu wskazania wysokiego poziomu temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Sprawdziliśmy termostat, bez uwag. Sprawdziliśmy też liczne inne możliwości, które rozpiszę, jak tylko dotrę do notatek. Bez uwag. Z tego co już zauważyłem, połowa Xedosów ma wyższe wskazanie. Dlaczego?

Krótko podsumowując, od ostatniego wpisu zrobiliśmy :
1. Dalsze poszukiwania powodu wysokiego wskazania temperatury silnika oraz nierównej pracy silnika. Sprawdzenie termostatu. Upewnienie się, że przewody podciśnienia są ok. Inne prace – rozpiszę jeszcze.
2. Wyciszenie bagażnika.
3. Pomalowanie zacisków hamulcowych.
4. Pełne antykorozyjne zabezpieczenie podwozia.
5. Wymianę płynu hamulcowego na DOT4 i chłodzącego (na FL22 czyli longlife Mazda).
6. Wymiana świec na nowe, NGK Platinum.

Wszystko robimy albo po pracy albo w "międzyczasie" – którego zwyczajnie nie ma...
C.d.n.
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez ProboszczV6 » 21 paź 2018, 09:07

Zawyżone wskazanie na liczniku może być spowodowane czujnikiem temperatury, mógł być wymieniony na zamiennik. W przedliftowych X9 są osobne czujniki od temperatury, jeden do sterownika silnika, drugi do wskaźnika. Chyba żeee, ktoś zdejmował wskazówkę...

Wygłuszał będę tylko matami od wewnątrz. Faktycznie podczas jazdy słychać przede wszystkim hałas od kół, szumu powietrza nie słychać. Dobrze że wygłuszyłeś też tylne błotniki, po tej blaszance niesie się spory hałas.
Planuję też wygłuszyć dach, dużo to daje, sprawdziłem w Fordzie Probe, wygłuszone są drzwi i dach środkiem Noxudol 3100. Tobie też polecam coś przykleić na dach, no i na tylną półkę jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Do konserwacji profili zamkniętych proponuję wosk Noxudol 700, warto nim też zabezpieczyć drzwi, klapę tylną i maskę.

Co do porównania... może kiedyś. Nie prowadzę swojego tematu na forum, z braku czasu i chęci, więc każdy musi mi wierzyć na słowo, że obecnie mam jednego z lepiej utrzymanych w PL X9.
Załączniki
20180921_135247.jpg
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez DR2K » 22 paź 2018, 11:07

A tak z ciekawości liczyłeś sobie ile samochód przytyje ? :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 17:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy