Mazda Millenia TA KL '02 VIP Style
Napisane: 11 sie 2017, 23:24
Witam wszystkich ponownie!!!
Po krótkiej chwili nieobecności na forum, powracam z grubym projektem Xedosa/Milleni
Xedosa kupiłem z Niemcowni z padniętą skrzynią (miałem 2 zapasowe )tak samo jak i Millenie tylko tyle że od polaka(pozdrowienia dla Dawida )Xedos nie jechał w ogóle, natomiast millenia miała 2 pierwsze biegi, wiec max 80km/h dało się jechać. Xedos był igiełka z zewnątrz jak i w środku (155 000 km przebiegu, czyli śmiech dla tego auta). Millenia była trochę zmęczona, dlatego też decyzja o zrobieniu Xedosa na wersję US
Mianowicie; Bazą projektu jest Xedos 9 (mniej zabawy z dołożeniem gadżetów od milleni niż odwrotnie, no i w moim przypadku stan Xedosa był powalający).
Nie będę rozpisywał się o suchych faktach co ma Xedos, bo każdy wie . Napiszę natomiast co dostał od dawcy, czyli Milleni .
Wizualnie, generalnie wszystko:
-instalacja obrysów przód
-przednie błotniki
-listwy ozdobne przednich błotników bez chlapaczy
-ramiona wycieraczek wraz z mechanizmem
-dachowe listwy ozdobne
-tylni zderzak
-tylna klapa z lampami oraz kompletną instalacją elektryczną+ zapadki z zamka xedosa tak aby klucz pasował do ori zamka milleni
Jeśli chodzi o wnętrze to na dzień dzisiejszy:
-fotele z regulacją lędźwi + instalacja elektryczna + tunel środkowy z przyciskiem
-przycisk otwierania bagażnika + kompletna instalacja
-kratki nawiewów z chromowanymi suwakami
-nagłośnienie BOSE + cyfrowa zmieniarka mp3 pod ori radio
-sterowanie centralnym zamkiem od strony pasażera
-kierownica multimedialna (3 ramienna) z poduszką
-tylna półka z płaskim światłem stop
Pozostała mi jeszcze do przełożenia kolumna kierownicza z elektryczną regulacją, ale koniecznie chciałem zdążyć złożyć auto na JAPFEST i odpuściłem sobie ten zabieg. Oczywiście dawca jest juz przygotowany na przeszczep, ale zostawię sobie tą zabawę na zimę
Jeśli chodzi o modyfikację to tu działo się bardzo dużo :
-zawieszenie gwintowane D2 RACING dedykowane do tego modelu
-koła WEDS KRANZE BAZREIA 20'' 8,5J przód – 9,5J tył
-nówki opony Nexen N'fera su1 225/35 R20
-nowa powłoka lakiernicza na całym aucie (Platinum silver 22R)
-oryginalne chromowane lusterka boczne
-emblematy Junction produce w miejscu oryginalnych millenium edition
-dokładka przedniego zderzaka CUSTOM ( od A do Z moja produkcja)
-zrolowane przednie i tylne błotniki od środka
-poszerzone o niecałe 7mm tylne błotniki
-regeneracja przednich lamp
-kompletnie nowe zawieszenie przód tj;górne drązki reakcyjne(OE mazda), środkowe wahacze z tuleją pływającą (OE mazda), piasty z łożyskami(KOYO bearings), wypiaskowana i proszkowo wymalowane zwrotnice + nowe tarcze kotwiczne ( od razu zasikałem antigravelem żeby nie zgniły jak te pierwsze)
-wymieniony kompletny układ hamulcowy; tarcze przód( TRW)+ klocki + zestaw montażowy(OE mazda)
tarcze tył(Japan line/Blue print)+ klocki +zestaw montażowy(OE mazda)
wypiaskowane i wymalowane na antracytowo zaciski z jarzmami + nowe gumki (OE mazda)+ nowy plyn Dot4
-nowy tłumik środkowy (OE mazda)
-nowy tłumik końcowy (OE mazda)
-nowy emblemat tył-logo (OE mazda)
-wymiana przedniego oświetlenia na LED (HB4 philips 5300k +w5w philips)
-wymiana oświetlenia wnętrza auta na LED 6000k (niby jakieś lepsze z alledrogo)
-wymieniony olej w całym układzie skrzyni na ATF 320 ok. 8L +nowy filtr(OE mazda)
-nowy płyn chłodzący K2 zielony
-olej Liqui Moly 5w40 4100 +fltry (OE mazda)
-nowe świece NGK (Japan, a nie jak większość france albo south africa)
-rozrząd był jak nowy wiec wymieniłem tylko napinacz hydrauliczny bo miałem jeszcze 1 nowy (OE mazda)
-większość śrubek, nakrętek itp. wymienione na nowe ( te co się dało kupić OE mazda, reszta piaskowane i pryskane aluminium w sprayu)
-detailing zewnętrzny ( usuwanie swirli po lakiernikach + cleaner +wosk)
-detailing wnętrza (pranie wykładziny +dywaniki, kompleksowe czyszczenie skóry + zabezpieczenie)
Pewnie jest jeszcze wiele drobniejszych rzeczy o których nie pamiętam, ale będę się starał na bieżąco aktualizować
Specjalne podziękowania dla kolegów jedrzej07 oraz Yoki za pomoc przy budowie projektu ponieważ w wielkiej mierze dzięki nim i ich zaangażowaniu auto wygląda tak jak każdy właściciel Xeda/Milly by sobie wymarzył
Po krótkiej chwili nieobecności na forum, powracam z grubym projektem Xedosa/Milleni
Xedosa kupiłem z Niemcowni z padniętą skrzynią (miałem 2 zapasowe )tak samo jak i Millenie tylko tyle że od polaka(pozdrowienia dla Dawida )Xedos nie jechał w ogóle, natomiast millenia miała 2 pierwsze biegi, wiec max 80km/h dało się jechać. Xedos był igiełka z zewnątrz jak i w środku (155 000 km przebiegu, czyli śmiech dla tego auta). Millenia była trochę zmęczona, dlatego też decyzja o zrobieniu Xedosa na wersję US
Mianowicie; Bazą projektu jest Xedos 9 (mniej zabawy z dołożeniem gadżetów od milleni niż odwrotnie, no i w moim przypadku stan Xedosa był powalający).
Nie będę rozpisywał się o suchych faktach co ma Xedos, bo każdy wie . Napiszę natomiast co dostał od dawcy, czyli Milleni .
Wizualnie, generalnie wszystko:
-instalacja obrysów przód
-przednie błotniki
-listwy ozdobne przednich błotników bez chlapaczy
-ramiona wycieraczek wraz z mechanizmem
-dachowe listwy ozdobne
-tylni zderzak
-tylna klapa z lampami oraz kompletną instalacją elektryczną+ zapadki z zamka xedosa tak aby klucz pasował do ori zamka milleni
Jeśli chodzi o wnętrze to na dzień dzisiejszy:
-fotele z regulacją lędźwi + instalacja elektryczna + tunel środkowy z przyciskiem
-przycisk otwierania bagażnika + kompletna instalacja
-kratki nawiewów z chromowanymi suwakami
-nagłośnienie BOSE + cyfrowa zmieniarka mp3 pod ori radio
-sterowanie centralnym zamkiem od strony pasażera
-kierownica multimedialna (3 ramienna) z poduszką
-tylna półka z płaskim światłem stop
Pozostała mi jeszcze do przełożenia kolumna kierownicza z elektryczną regulacją, ale koniecznie chciałem zdążyć złożyć auto na JAPFEST i odpuściłem sobie ten zabieg. Oczywiście dawca jest juz przygotowany na przeszczep, ale zostawię sobie tą zabawę na zimę
Jeśli chodzi o modyfikację to tu działo się bardzo dużo :
-zawieszenie gwintowane D2 RACING dedykowane do tego modelu
-koła WEDS KRANZE BAZREIA 20'' 8,5J przód – 9,5J tył
-nówki opony Nexen N'fera su1 225/35 R20
-nowa powłoka lakiernicza na całym aucie (Platinum silver 22R)
-oryginalne chromowane lusterka boczne
-emblematy Junction produce w miejscu oryginalnych millenium edition
-dokładka przedniego zderzaka CUSTOM ( od A do Z moja produkcja)
-zrolowane przednie i tylne błotniki od środka
-poszerzone o niecałe 7mm tylne błotniki
-regeneracja przednich lamp
-kompletnie nowe zawieszenie przód tj;górne drązki reakcyjne(OE mazda), środkowe wahacze z tuleją pływającą (OE mazda), piasty z łożyskami(KOYO bearings), wypiaskowana i proszkowo wymalowane zwrotnice + nowe tarcze kotwiczne ( od razu zasikałem antigravelem żeby nie zgniły jak te pierwsze)
-wymieniony kompletny układ hamulcowy; tarcze przód( TRW)+ klocki + zestaw montażowy(OE mazda)
tarcze tył(Japan line/Blue print)+ klocki +zestaw montażowy(OE mazda)
wypiaskowane i wymalowane na antracytowo zaciski z jarzmami + nowe gumki (OE mazda)+ nowy plyn Dot4
-nowy tłumik środkowy (OE mazda)
-nowy tłumik końcowy (OE mazda)
-nowy emblemat tył-logo (OE mazda)
-wymiana przedniego oświetlenia na LED (HB4 philips 5300k +w5w philips)
-wymiana oświetlenia wnętrza auta na LED 6000k (niby jakieś lepsze z alledrogo)
-wymieniony olej w całym układzie skrzyni na ATF 320 ok. 8L +nowy filtr(OE mazda)
-nowy płyn chłodzący K2 zielony
-olej Liqui Moly 5w40 4100 +fltry (OE mazda)
-nowe świece NGK (Japan, a nie jak większość france albo south africa)
-rozrząd był jak nowy wiec wymieniłem tylko napinacz hydrauliczny bo miałem jeszcze 1 nowy (OE mazda)
-większość śrubek, nakrętek itp. wymienione na nowe ( te co się dało kupić OE mazda, reszta piaskowane i pryskane aluminium w sprayu)
-detailing zewnętrzny ( usuwanie swirli po lakiernikach + cleaner +wosk)
-detailing wnętrza (pranie wykładziny +dywaniki, kompleksowe czyszczenie skóry + zabezpieczenie)
Pewnie jest jeszcze wiele drobniejszych rzeczy o których nie pamiętam, ale będę się starał na bieżąco aktualizować
Specjalne podziękowania dla kolegów jedrzej07 oraz Yoki za pomoc przy budowie projektu ponieważ w wielkiej mierze dzięki nim i ich zaangażowaniu auto wygląda tak jak każdy właściciel Xeda/Milly by sobie wymarzył