Mazda Millenia TA KL '02 VIP Style

TA / HD / HC / HB

Postprzez Longbow » 11 sie 2017, 22:24

Witam wszystkich ponownie!!!
Po krótkiej chwili nieobecności na forum, powracam z grubym projektem Xedosa/Milleni :D
Xedosa kupiłem z Niemcowni z padniętą skrzynią (miałem 2 zapasowe <rotfl> )tak samo jak i Millenie tylko tyle że od polaka(pozdrowienia dla Dawida :D )Xedos nie jechał w ogóle, natomiast millenia miała 2 pierwsze biegi, wiec max 80km/h dało się jechać. Xedos był igiełka z zewnątrz jak i w środku (155 000 km przebiegu, czyli śmiech dla tego auta). Millenia była trochę zmęczona, dlatego też decyzja o zrobieniu Xedosa na wersję US
Mianowicie; Bazą projektu jest Xedos 9 (mniej zabawy z dołożeniem gadżetów od milleni niż odwrotnie, no i w moim przypadku stan Xedosa był powalający).
Nie będę rozpisywał się o suchych faktach co ma Xedos, bo każdy wie :) . Napiszę natomiast co dostał od dawcy, czyli Milleni .
Wizualnie, generalnie wszystko:
-instalacja obrysów przód
-przednie błotniki
-listwy ozdobne przednich błotników bez chlapaczy
-ramiona wycieraczek wraz z mechanizmem
-dachowe listwy ozdobne
-tylni zderzak
-tylna klapa z lampami oraz kompletną instalacją elektryczną+ zapadki z zamka xedosa tak aby klucz pasował do ori zamka milleni
Jeśli chodzi o wnętrze to na dzień dzisiejszy:
-fotele z regulacją lędźwi + instalacja elektryczna + tunel środkowy z przyciskiem
-przycisk otwierania bagażnika + kompletna instalacja
-kratki nawiewów z chromowanymi suwakami
-nagłośnienie BOSE + cyfrowa zmieniarka mp3 pod ori radio
-sterowanie centralnym zamkiem od strony pasażera
-kierownica multimedialna (3 ramienna) z poduszką
-tylna półka z płaskim światłem stop

Pozostała mi jeszcze do przełożenia kolumna kierownicza z elektryczną regulacją, ale koniecznie chciałem zdążyć złożyć auto na JAPFEST i odpuściłem sobie ten zabieg. Oczywiście dawca jest juz przygotowany na przeszczep, ale zostawię sobie tą zabawę na zimę :D

Jeśli chodzi o modyfikację to tu działo się bardzo dużo <faja> :
-zawieszenie gwintowane D2 RACING dedykowane do tego modelu
-koła WEDS KRANZE BAZREIA 20'' 8,5J przód – 9,5J tył
-nówki opony Nexen N'fera su1 225/35 R20
-nowa powłoka lakiernicza na całym aucie (Platinum silver 22R)
-oryginalne chromowane lusterka boczne
-emblematy Junction produce w miejscu oryginalnych millenium edition
-dokładka przedniego zderzaka CUSTOM ( od A do Z moja produkcja)
-zrolowane przednie i tylne błotniki od środka
-poszerzone o niecałe 7mm tylne błotniki
-regeneracja przednich lamp
-kompletnie nowe zawieszenie przód tj;górne drązki reakcyjne(OE mazda), środkowe wahacze z tuleją pływającą (OE mazda), piasty z łożyskami(KOYO bearings), wypiaskowana i proszkowo wymalowane zwrotnice + nowe tarcze kotwiczne ( od razu zasikałem antigravelem żeby nie zgniły jak te pierwsze)
-wymieniony kompletny układ hamulcowy; tarcze przód( TRW)+ klocki + zestaw montażowy(OE mazda)
tarcze tył(Japan line/Blue print)+ klocki +zestaw montażowy(OE mazda)
wypiaskowane i wymalowane na antracytowo zaciski z jarzmami + nowe gumki (OE mazda)+ nowy plyn Dot4
-nowy tłumik środkowy (OE mazda)
-nowy tłumik końcowy (OE mazda)
-nowy emblemat tył-logo (OE mazda)
-wymiana przedniego oświetlenia na LED (HB4 philips 5300k +w5w philips)
-wymiana oświetlenia wnętrza auta na LED 6000k (niby jakieś lepsze z alledrogo)
-wymieniony olej w całym układzie skrzyni na ATF 320 ok. 8L +nowy filtr(OE mazda)
-nowy płyn chłodzący K2 zielony
-olej Liqui Moly 5w40 4100 +fltry (OE mazda)
-nowe świece NGK (Japan, a nie jak większość france albo south africa)
-rozrząd był jak nowy wiec wymieniłem tylko napinacz hydrauliczny bo miałem jeszcze 1 nowy (OE mazda)
-większość śrubek, nakrętek itp. wymienione na nowe ( te co się dało kupić OE mazda, reszta piaskowane i pryskane aluminium w sprayu)
-detailing zewnętrzny ( usuwanie swirli po lakiernikach + cleaner +wosk)
-detailing wnętrza (pranie wykładziny +dywaniki, kompleksowe czyszczenie skóry + zabezpieczenie)
Pewnie jest jeszcze wiele drobniejszych rzeczy o których nie pamiętam, ale będę się starał na bieżąco aktualizować :D
Specjalne podziękowania dla kolegów jedrzej07 oraz Yoki za pomoc przy budowie projektu ;) ponieważ w wielkiej mierze dzięki nim i ich zaangażowaniu auto wygląda tak jak każdy właściciel Xeda/Milly by sobie wymarzył <czarodziej>
Załączniki
20614137_1778759865474951_263871625_n.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
20476044_1354444931319449_5282510894017587762_n.jpg
20431588_1950711998502733_4004247864758526404_n.jpg
20476248_1826958410951752_2545276838988046313_n.jpg
20561730_1778760812141523_1660109120_n.jpg
20637859_677642279098276_4944982665613840326_n.jpg
20663946_678251449037359_7749789382921330194_n.jpg
20664740_359895791105830_2216102312503741372_n.jpg
20707925_678252585703912_5892228209788378817_n.jpg
20767799_678252112370626_1260408404563264090_n.jpg
20621326_1550589808340230_772467536340777407_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez zemoj » 14 sie 2017, 08:59

O w mordeczkę. Jest przeapetycznie.
Mieszane uczucia mam tylko co do tej przedniej dokładki.
Duży szacun za całą resztę!
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez jedrzej07 » 14 sie 2017, 10:02

No w reszcie się zmobilizowałeś do założenia tematu. <spoko>
Ile można było czekać. <killer>
W końcu mam okazję widzieć to wszystko w dobrej rozdzielczości <lol>
Jest kosa. W reszcie mamy na forum jakiś projekt z prawdziwego zdarzenia – nie ujmując innym, którzy też robią ogrom pracy przy swoich X9
Daj jeszcze foty środka mimo wszystko – zawsze miło popatrzeć :)
A ta dokładka to na zimę – Łukasz będzie robił umowe-zlecenie z zarządem dróg na odśnieżanie <lol> hahaha
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 14 sie 2017, 10:25

Profi podejście i efekt świetny <serduszka>
Nie myślałeś jakiejś powłoki na lakier położyć?
Czepiają się niebiescy rejestracji,bo chyba we wcześniejszej też miałeś małą?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dominator » 14 sie 2017, 10:32

Tak powinny wyglądać te samochody :D Szkoda że nie idzie tego pogodzić z komfortem..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ADHD » 14 sie 2017, 16:13

Gdyby było mi dane mieć dwa Xedosy jeden z nich bez problemu mógłby wyglądać jak Twój.
Co prawda fanem BLINK nie jestem ale to auto jest SZTOSEM do błyszczącej potęgi.
Ma wszystko co powinien mieć każdy "ozdobiony" X9 i więcej nie.

Posiadasz tylko emblematy Junction produce czy jeszcze jakieś akcesoria?
Sam znaczek to trochę jak wożenie reklamy.
Jednak jest zrobiony w taki sposób/wzór, że jak najbardziej dodaje Xedowi wypasu/prezstiżu.

Szacun!
Gdyby środki pozwoliły mi na takie poświęcenie xedosowi byłbym posiadaczem podobnego, prawie :)

Sama dokładka ok ale IMHO lekko zbyt sportowa przez jej małą szerokość.
Przynajmniej tak wygląda na zdjęciach.

Jeśli możesz to poproszę fotki z prac na dokładką.
Od jakiegoś czasu mam w plamach jednak chcę zrobić szerszą.


Jak patrzę na wspólną fotkę z YOKIm to stwierdzam, że jeszcze parę lat temu byśmy patrzyli na nią jak na niemożliwe, a przynajmniej nie polskie <spoko>
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez kobe31 » 14 sie 2017, 18:24

Świetna robota <spoko> Auto zrobione ze smakiem. Od razu widać ogromny nakład pracy. Felgi bez wątpienia pierwsza liga <spoko> Napisz jaki rozmiar tych felg, chodzi mi o szerokość i ET.
Przewidujesz jeszcze jakieś dodatki JP?
To już zamknięty projekt czy są kolejne plany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez Majk500 » 14 sie 2017, 20:59

Nooooooo <wow> Niedaleko do siebie mamy, muszę obmacać na żywo i zostawić odcisk palca na lakierze <czarodziej>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez szkodnik_byd » 14 sie 2017, 21:04

Powiem tylko tyle grubo,

A mam tylko jedno pytanie, skoro malowałeś całe auto nie korciło Cię zmienić kolor
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Niron » 15 sie 2017, 09:14

Wygląda super, sporo pracy w nią włożyłeś, ale jak dla mnie, te felgi są za duże względem samochodu, a na LS'ie to już zupełna tragedia <oczy> ale to tylko mój gust.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Longbow » 15 sie 2017, 20:48

Dziękuję wszystkim za miłe słowa jak i za krytykę :D
Na temat VIP stylu nie będę rozmawiał na tym forum, bo jest to dość kontrowersyjny temat, a nie chciałbym obrazić kilku właścicieli Xedosów. Wobec niektórych miałbym wiele do zarzucenia, zwłaszcza pod względem wieś tuningu xedosów. Niektórzy pomylili klasy tych aut, i próbują robić je na wyścigówki typu 323F lub mx-3 <lol> . Dlatego na te tematy wolę porozmawiać w dziale "luźne rozmowy" :D
Wróćmy do tematu Milly :]

Beny-powłoka będzie na jesień, rejestracje mam i w millerze i w tej milleni. Jak na razie tylko raz mnie zatrzymali, ale jak im wyjąłem orginalną kwadratową i przyłożyłem do blendy to zrozumieli i mnie puścili(po prostu się nie mieści) :|

ADHD- akcesoria JP będą za parę miesięcy. (Throw Pillows Cushion oraz Tsuna rope), dokładka na razie powędrowała do millera ponieważ po nawałnicach się takie koleiny porobiły na drodze do domu że ledwo da się jechać na gwincie, a co dopiero z tą dokładką jak jest 3 razy wyższa od seryjnej <lol>
Szerokość jest taka sama jak seryjna. Za dużo zabawy by było z budową pod cały zderzak ponieważ jest zbyt wiele uskoków w dolnej płaszczyźnie zderzaka.

kobe31-Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przód +37, tył +44. Sprawdzę i jak co to poprawię.
Plany raczej delikatne, żeby zachować smak auta :D Napiszę w odpowiednim czasie.

szkodnik_byd- kolor miał pozostać oryginalny. Akurat Platinum silver jest na tyle ciekawym kolorem że nie jest ani srebrny ani złoty ;) To tak jak by dodać troszkę beżu i piasku do srebrnego. Na zdjęciach tego nie widać, na żywo jak stanie obok innego srebrnego auta jest ogromna różnica.

Niron-19-20" w VIP-ie to idealny rozmiar dla xedosa, ale tak jak wspomniałem na początku, na tym forum o tym stylu nie będę rozmawiał bo prędzej czy później dojdzie do konfliktu :]

A teraz kilka zdjęć wnętrza (specjalnie dla Jędrzeja :D ) oraz detali:
Załączniki
12.jpg
11.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
1.jpg
Miller stoi jak koza więc tu nie będzię szurał dokładką:)
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez ADHD » 15 sie 2017, 21:30

Longbow napisał(a):Szerokość jest taka sama jak seryjna. Za dużo zabawy by było z budową pod cały zderzak ponieważ jest zbyt wiele uskoków w dolnej płaszczyźnie zderzaka.


to wiem, dlatego zabieram się do jej stworzenia jak pies do jeża <rotfl>

Longbow napisał(a):szkodnik_byd- kolor miał pozostać oryginalny. Akurat Platinum silver jest na tyle ciekawym kolorem że nie jest ani srebrny ani złoty To tak jak by dodać troszkę beżu i piasku do srebrnego. Na zdjęciach tego nie widać, na żywo jak stanie obok innego srebrnego auta jest ogromna różnica.


akurat szkodnik ma okazję oglądać ten kolor parę razy w miesiącu :)

Na szczęście dla nas od nowego roku w końcu doczekamy się rejestracji w USA i Japan rozmiarach.

Jedną rzecz bym zmienił z przodu na taką jaką mam. Pozbyłem się mocowania ramek na zderzaku i tablica poszła w dziurę na specjalnym mocowaniu. Nie wygląda to super ale myślę, że i tak dużo lepiej jej z odsłoniętym pyskiem. Przyszłościowo jest plan na mocowanie z szybkim demontażem. Przy tak konkretnie zrobionym i tak często foconym na różnych impezach aucie przydało by się mieć tablicę na "klik":)
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Longbow » 15 sie 2017, 21:55

Ja pozbyłem się tylko tej oryginalnej podkładki pod ramkę :) Mam jeszcze 2-gi zderzak ori od milleni bez dziur na tablice, więc może niebawem go założę. Teraz muszę się wziąć za millerka bo na klapie zaczynają bąble wyłazić :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez dadan » 16 sie 2017, 12:13

Longbow napisał(a):Dziękuję wszystkim za miłe słowa jak i za krytykę :D
Na temat VIP stylu nie będę rozmawiał na tym forum, bo jest to dość kontrowersyjny temat, a nie chciałbym obrazić kilku właścicieli Xedosów. Wobec niektórych miałbym wiele do zarzucenia, zwłaszcza pod względem wieś tuningu xedosów. Niektórzy pomylili klasy tych aut, i próbują robić je na wyścigówki typu 323F lub mx-3 <lol> . Dlatego na te tematy wolę porozmawiać w dziale "luźne rozmowy" :D


A dlaczego tutaj nie zacząć gównoburzy? :) A tak na serio to ciekawi mnie jak wygląda jazda na tych 20-stkach. To auto ma być tylko na zloty czy czasami chcesz tym jeździć? Z tego co ja się orientuje, to tak ciężkie i duże koła nie tylko źle oddziaływują na same zawieszenie, ale też na całą budę, zaczynając przede wszystkim od kielichów...Zwłaszcza że w xedosie oryginał to 16-stki na profilu 55-60 :)

Kolor auta jest bardzo fajny, jest tylko jeden problem, ten kolor nie jest fotogeniczny bo ciężko to ustrzelić na zdjęciach, gdzie przeważnie wygląda jak srebrny, a na żywo w zależności od słońca fajnie się mieni. Ale przynajmniej nie jest oklepany jak <nie powiem> czarny <spoko>
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Longbow » 16 sie 2017, 18:39

Jazda wygląda jak każdym innym autem na gwincie :) od 18" już nie ma znaczenia czy jest to 19 czy 20 <lol> wszystko zależy od ustawienia twardości zawieszenia oraz od profilu opony :]
A millenią jeżdżę tylko weekendowo :P zresztą jak jej poprzedni właściciel, na co dzień mam transita i Ducato.
Akurat czarny to mój ulubiony kolor do Xedosa :P ale że trafił się ten to taki został.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez Beny » 16 sie 2017, 18:43

Dobrze widzę na prawych drzwiach z przodu masz blokadę drzwi ?
PS.Odp na pw ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 16 sie 2017, 18:54

Było parę postów wyżej że jest to millenia opcja
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Niron » 16 sie 2017, 19:42

ja tam się na tym stylu nie znam, mówię swój gust po prostu :) Ale przy samochodzie weekendowym można sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa :D Środę jak to w iksie, bardzo ładny, czyściłeś czymś? Bo taki jasny się wydaje, mój jakby ciemniejszy, choć już po jakimś tam lepszym czyszczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Longbow » 16 sie 2017, 20:26

Środek jak kupowałem był w idealnym stanie, więc tylko go odświeżyłem produktami Zymöla :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 22:49
Posty: 143 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez Yoki » 16 sie 2017, 20:33

Jeżeli w Polsce mamy kilka aut a stylu VIP to nie ma co zaczynać dyskusji. Na pewno takim autem nie można latać na codzień bo po prostu szkoda go na nasze dziurawe ulice. Przy autostradach czy nowych drogach to rozmiar kół ma mniejsze znaczenie ( oprócz spalania :P ) ale wygląd rekompensuje wszystko. Brawo dla właściciela bo poszedł z jeszcze większym rozmachem niż ja. Wydaje mi się, że tak naprawdę do ogarnięcia zostały 2 rzeczy (środek – wnętrze z większa ilością dodatków VIP i komora silnika nie musi być kolorowa jak moja była). Na pewno cały świat kochający się w Milleni/X9 będzie się wzorować na tym projekcie bo tych aut zrobionych ze smakiem na projekt jest kilka na świecie a może tylko TOP3 Japonia też szampańska, zielona z Niemiec i obecna Łukasza.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy