Strona 1 z 25

Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT Platinum Silver Metallic (22R) BIPPU

PostNapisane: 22 gru 2015, 00:04
przez Yoki
Cześć, chciałbym zaprezentować mój najnowszy nabytek czyli Xedosa9. Po rocznej przygodzie z M6 i dojściem prawie do ściany dojrzałem do decyzji, że z rodzinnego auta (które tak ma być używane i jest) nie da rady więcej wycisnąć. Postanowiłem dokupić do kolekcji coś starszego ale własnego co nie będzie kolidowało z rodzinnymi wyjazdami. Od około 2 miesięcy biłem się z myślami w którą stronę pójść aby nie powtórzyć błędów z M6, czy iść w coś szybkiego czy coś nazwijmy to "urokliwego" bądź niecodziennego. W międzyczasie obejrzałem dwie 929 HD i HC i stwierdziłem, że wiedza za mała a portfel za cienki aby iść w te modele. W grudniu pojawiły się na horyzoncie Xedosy od zawsze mi się podobała X6 ale wiedziałem, że to jest protoplasta M6 i nie chciałem wchodzić do tej samej rzeki. Zacząłem oglądać i czytać na forum o X9 i jak przedlifty mają fajny zadziorny przód tak polifty to typowa limuzyna. Ponieważ jestem trochę gadżeciarzem to zwracałem uwagę też na wyposażenie, które w niewielkim zakresie ustępuje mojej 6. Na forum i portalach pojawiły się ogłoszenia o dwóch X9 od Maliniaka czyli osoby, która zna się dobrze na tych autach i posiada też o nich bogatą wiedzę. Wiedziałem, że jeżeli się zdecyduję na któregoś z nich to będzie to podróż w jedną stronę (jako pasażer ;P ) Po tygodniu jest decyzja jedziemy, 5 osób z GŁ w BJ w podróży 300 km aby obejrzeć dwa Xedosy :). Tak jak pisałem wcześniej podróż nie mogła zakończyć się inaczej po usłyszeniu pełnej historii auta oraz obejrzeniu jego stanu wracaliśmy we 4- IKSEM 9 a kolega Dwojas dzielnie starał dorównać nam kroku swoją BJ. Testy w drodze powrotnej wypadły pomyślnie zważając, że pierwszy raz prowadziłem automat.

Także: Mazda Xedos9 2.5 V6 KL TA 2001 AT przebieg 203000

Wyposażenie:
*4 poduszki powietrzne
*klimatronik
*ABS
*TCS
*skórzana tapicerka
*podgrzewane fotele
*elektryczne szyby 4x
*elektryczne składane i podgrzewane lusterka
*elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera
*tempomat
*centralny zamek z pilota
*komputer pokładowy
*elektryczna antena
*radio Becker Indianapolis (z nawigacją w języku polskim co prawda 2008 rok :( )
*automatyczna skrzynia biegów
*szyberdach
*czujniki parkowania z tyłu

Co do zrobienia:
– wyczyszczanie porządnie skór i całego auta
– zabezpieczenie podwozia delikatne naloty rdzy się pojawiły
– wstawienie "katalizatora" niestety ale jest na ten moment rurka
– nabicie i sprawdzenie klimatyzacji
– uzupełnienie poprzepalanych żarówek na pokładzie

Mody:
Na tą chwilę jest jeden obniżone zawieszenie.
1. Zmiana podświetlenia przycisków
Obrazek

2. Kierunkowskazy boczne przydymione
Obrazek

3.Czarne wkłady lamp
Obrazek

4. Alufelgi RX-8 18" ET50 kolor ciemny brąz z palety Toyoty
Obrazek

5. Opony Pirelli Cinturato P7 RUN-FLAT 225/45r18
Obrazek

6. HID- 55W 5000K
Obrazek

7. Gril pomalowany na czarno
Obrazek

8. Zaciski pomalowane na czerwono
Obrazek

9.10.11. Dolot Simota; Pokrywy na czerwono; Kolektor dolotowy na antracytowy
Obrazek

PostNapisane: 22 gru 2015, 02:02
przez Bartg
Witamy z nowym nabytkiem :) Fajna sztuka, szkoda, że polift bo ma moim zdaniem brzydszy przód :P To teraz się nie oszczędzaj i pakuj airride, xedos zasługuje na takie coś na naszej polskiej scenie :D

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 22 gru 2015, 02:23
przez szkodnik_byd
No witamy w elitarnym gronie

PostNapisane: 22 gru 2015, 06:24
przez Biniu
Cudowna maszyna.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 22 gru 2015, 08:22
przez Piotrek_154
Xedos to klasa sama w sobie :) trasa na tylnej kanapie pozwoliła poczuć klimat komfortu jaki daje ten model. Kl pod maską też potrafi trochę pokazać ;) Powodzenia w dbaniu i modach.

PostNapisane: 22 gru 2015, 08:43
przez jedrzej07
No proszę kolejny Xedziak w rodzinie ;) Auto znajome, w sensie, że od Maliniaka. Powodzenia w użytkowaniu a w zakresie części używanych służę pomocą <spoko>
Jakie tam jest to zawieszenie? Same springi? Jakiej firmy i ile obniżają (powinno być napisane na sprężynie?

PostNapisane: 22 gru 2015, 09:05
przez Yoki
Dziękuje za powitanie w rodzinie.

@Bartg Tak jak napisałem w przedmowie przedlift faktycznie ma bardziej agresywny przód ale ja podchodzę do tego tak, że dzięki temu polift jest jeszcze bardziej cichociemny. A co do air ride to jak Ty zaczniesz pojawiać się na spotach to ja pomyślę o AR :P

@jedrzej07 Auto jest naprawdę zadbane, w tej chwili brakuje chyba mi 2 rzeczy, jednej to jak pisałem katalizatora (ale to raczej wstawię nowy) a 2 to lampki w bagażniku, znaczy się obudowy. Co do sprężyn to nie wiem czy kiedyś był większy wybór ale w tej chwili zauważyłem, że są tylko 2 firmy H&R z kolorem czarnym i niebieskim (-40) i FK z czerwonymi też -40. Jak auto było u Maliniaka na kanale to zauważyłem tylko że są czarne, napisy nie rzuciły mi się w oczy ale też ich nie szukałem. Na 18" wygląda to o wiele piękniej niż teraz na 16" zimówkach.

PostNapisane: 22 gru 2015, 09:13
przez jedrzej07
No i oby jak najmniej było do robienia w przyszłości – wtedy można kasę przeznaczyć na mody a nie na remonty, a z tego co wiem auto było w świetnej kondycji więc na pewno właśnie tak będzie ;) Za kata zapłacisz tyle co za auto hahaha, chyba, że nowy ale nie oryginalny kupisz.
Na 18 ona kapitalnie dopiero wyglądała przy glebie. Felgi też wziąłeś czy będziesz na lato coś swojego zakładał?
H&R i FK to właśnie chyba jedyne opcje, z tym, że chyba któreś miały opcje też -35.
Na spokojnie podejrzyj kiedyś i napisz co tam siedzi <spoko>

PostNapisane: 22 gru 2015, 09:27
przez Yoki
Co do katalizatora to mam już doświadczenie z M6 i BA gdzie robiłem wydechy na zamówienie właśnie od kata więc chyba tu też się tak skończy, choć podobają mi się pytania (po tym co miałem wcześniej w M6) Czy on jest odpalony? Przy prędkościach autostradowych też można swobodnie rozmawiać. Co do kół to mam 2 komplety własnych 18'' od Rexa i od Zugary (takie jak ma Majk) więc nie brałem 3 kompletu.

PostNapisane: 22 gru 2015, 10:47
przez Bartg
Yoki napisał(a):@Bartg Tak jak napisałem w przedmowie przedlift faktycznie ma bardziej agresywny przód ale ja podchodzę do tego tak, że dzięki temu polift jest jeszcze bardziej cichociemny. A co do air ride to jak Ty zaczniesz pojawiać się na spotach to ja pomyślę o AR


Umowa stoi :D W styczniu moja idzie na grubsze roboty (rozrząd, regeneracja gwintu, odnowienie felg) to trzeba będzie po operacji zajrzeć <spoko>

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 22 gru 2015, 11:15
przez Devil97
Ładna sztuka <serduszka> :)

PostNapisane: 22 gru 2015, 18:02
przez jacekxx
Witam kolejnego szczęśliwego posiadacza xedosa od Maliniaka. Mój też jest do Maliniaka, niedługo go pokażę.

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 23 gru 2015, 02:38
przez szkodnik_byd
Poza tym ją już dawni mówiłem że każdy PR powinien mieć X9

PostNapisane: 23 gru 2015, 09:35
przez Piotr_
Ładna i od zaufanej osoby <spoko>
Ale jednak polift do mnie nie przemawia.
Coraz więcej X9 się pojawia, trzeba auto zmienić :P

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 23 gru 2015, 10:51
przez szkodnik_byd
To szukaj rx7 tego jest najmniej

Do mnie polift przemawia ale najlepiej z Millerem

PostNapisane: 23 gru 2015, 10:53
przez jedrzej07
szkodnik_byd napisał(a):ale najlepiej z Millerem

<serduszka> A weź tu człowieku znajdź takiego :P

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 23 gru 2015, 10:59
przez szkodnik_byd
Ostatnio była nawet w Polsce jedną a generalnie USA

PostNapisane: 23 gru 2015, 11:08
przez jedrzej07
No była była, ale niezwykle rzadko się coś takiego pojawia. Bo Xedosa w polifcie z tym silnikiem nie robili. Były tylko Millenie
Miałem szczęście <lol>

Re: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

PostNapisane: 23 gru 2015, 11:14
przez romexik
Piękna sztuka :) Lakier to chyba idealny tak się błyszczy

PostNapisane: 23 gru 2015, 12:49
przez Piotr_
Na Rexa fd mnie nie stać, a co do polifta, to obojętnie czego by nie miał...to mi się nie podoba. Chyba, że zmienił bym ryjek na przedliftowy :D Pozostaje jeszcze kwestia at
która jest baaardzo wolna :(