Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G
Napisane: 16 kwi 2013, 12:20
Witam kolegów.
Po mojej 5-letniej przygodzie z Xedosem 6 2.0V6 z roku 94 przyszła pora na zmiany. Xedos poszedł w dobre ręce do kolegi Tubi a ja poszedłem o krok dalej.
Przyszła wiosna i zmotywowała mnie wreszcie do pochwalenia się moim nowym nabytkiem
Millenia S znana na forum za sprawą poprzedniego właściciela (mckoper)
Auto zakupione 15 grudnia 2012 r.
Wymagała trochę wkładu i paru napraw, z którymi prawie już się uporałem, także na chwilę obecną nie było za dużo modyfikacji bo były ważniejsze sprawy, którymi musiałem się zająć.
Obecnie jeździ się bardzo dobrze, przyjemnie i komfortowo. Skrzynia i silnik pracują jak w zegarku, kompresor ładnie gwiżdże i łyka sobie parę kropel oleju, więc co jakiś czas trzeba trochę dolać, ale z tym się liczyłem kupując Milly. Oczywiście nie są to hektolitry oleju więc nie ma problemu, kompresor musi trochę brać przy uruchamianiu no i wiadomo jak to silniki mazdy przy jeżdżeniu na wyższych obrotach też trochę potrzebuje, tym bardziej przy instalacji gazowej.
Spalanie gazu w granicach 14l średnio (po wymianie reduktora bo wcześniej było ponad 15l). Na trasie nie mam na razie okazji sprawdzić a te 14 to jest tak na trasach do pracy (16km) do teściów (7km) i do kościoła (7km), dłuższe rzadko na razie robię.
Auto trochę muszę dopieścić, szczególnie środek ładnie ogarnąć (powyciągać wszystko, wyczyścić skóry, wyprać wykładzinę, plastiki).
Dane techniczne
Przebieg przy zakupie 102500mil, a dziś 106000mil
Pojemność skokowa silnika: 2255 ccm
Moc maksymalna: 211 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 3500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek.
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Wymiary: 4870x1770x1390 mm
Wyposażenie
– climatronic;
– ABS i TCS;
– 2 poduszki powietrzne;
– elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka ;
– elektrycznie otwierany szyberdach;
– elektryczna regulacja i podgrzewanie przednich foteli;
– elektryczna regulacja wysokości kierownicy i automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka;
– światła przeciwmgłowe;
– skórzana tapicerka wraz z kierownicą, lewarkiem zmiany biegów oraz dźwignią ręcznego hamulca;
– tempomat;
– wspomaganie kierownicy;
– elektrycznie składane lusterka z pilota
– system nagłośnienia BOSE;
– alarm i centralny zamek ze zdalnym otwieraniem bagażnika;
– WEBASTO Thermo Top C + sterowanie Telestart T100 HTM
– światła dzienne w halogenach żarówki LED
– oświetlenie odprowadzające do domu (po otwarciu/zamknięciu auta pilotem światła dzienne/halogeny świecą przez ok. 30 sek.);
– światła mijania LED R4
– alufelgi 16” Dezent z oponami zimowymi Bridgestone Blizzak LM-30 215/55/16;
– alufelgi 17" Advanti Racing z oponami letnimi Fulda 215/50/17
– instalacja gazowa STAG 300 – 6 PLUS, Reduktor AC R01, wtryski AC;
Modyfikacje
– Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka (oryginalny pilot nie działał a ciężko go dostać więc na razie musi być uniwersalny, piloty odporne na wodę kurz i upadki z funkcją zdalnego otwierania bagażnika, oczywiście fabryczny alarm uzbraja się wraz z zamkiem więc wszystko działa jak powinno fabrycznie);
– Montaż czujników parkowania w tylnym zderzaku (bez wyświetlacza a jedynie z buzzerem) – moim zdaniem to wystarcza;
– Montaż spryskiwaczy mgłowych przedniej szyby;
– Montaż ładowarki USB w podłokietniku
– Przyciemnienie szyb i szyberdachu
– Obniżenie zawieszenia -30 tył, – 40 przód.
– Czyszczenie soczewek i polerowanie reflektorów
– Wydłubanie katalizatorów wstępnych
– Montaż projektorów w drzwiach
– Podniesienie tłumika środkowego
– Wspawanie większych końcówek wydechu
– Oklejenie elementów wnętrza folią szczotkowane aluminium
– Montaż dodatkowej chłodniczki oleju ASB
– Dołożenie chromowanych elementów
– Montaż dolotu – AIRBOX SIMOTA
– Montaż Webasto
Naprawy, wymiany
– Wymiana łączników stabilizatora z tyłu wraz z gumami stabilizatora;
– Wymiana a właściwie montaż filtra przeciwpyłowego ponieważ nie było go w ogóle;
– Wymiana filtra paliwa;
– Wymiana osłony przeguby zewnętrznego i wewnętrznego;
– Wymiana filtra powietrza;
– Wymiana rozrusznika (na używany ale sprawny);
– Wymiana reduktora gazowego (były problemy z odpalaniem bo gaz zalewał kolektor), węży wodnych z trójnikami (kapał płyn chłodniczy), węży gazowych (puszczały gaz), obudowy filtra i filtra fazy lotnej na większy (wydajniejszy), ponowna regulacja gazu.
– Wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków
– Wymiana łączników stabilizatora z przodu;
– Prawy reflektor był z wersji europejskiej i nie miał otworu na żarówkę obrysową,, więc został wymontowany i wywiercony otwór (mocowanie i żarówka była), także teraz obrysówki działają;
– zamontowanie nowego (używanego) tunelu środkowego ponieważ klapka od cupholdera była pęknięta;
– założenie zaślepki górnej mocowania pasa przedniego bo nie było oraz 1 białej lampki w boczku drzwiowym;
– naprawa odprysku na szybie czołowej;
– Malowanie zacisków i elementów tarcz hamulcowych na czarno farbą Hammerite;
– wymiana akumulatora
– Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów;
– Pranie tapicerki i foteli
– Wymiana kierownicy, gałki zmiany biegów i ręcznego;
– Wymiana obydwu pasków wieloklinowych i łożysk w napinaczach;
– Zamontowanie w przednim zderzaku czarnej siatki KAMEI
– Rozklejenie i umycie lamp w środku wraz z soczewkami;
– Regeneracja wahaczy środkowych i górnych wraz z osłonami gumowymi i tulejami
– Polerka lakieru
– Wymiana świec i cewki zapłonowej
– Wymiana prawej poduszki silnika
– Zamontowanie osłony haka przedniego
– Wymiana tulei stabilizatora przód
– Wymiana listw wtryskowych LPG
– Wymiana prawej półosi z przegubami
– Wymiana uszczelek pod głowicami, pokrywami i innych uszczelniaczy
– Wymiana rozrządu i pompy wody
– Regulacja luzów zaworowch
– Regeneracja kompresora
Zdjęcia
Po mojej 5-letniej przygodzie z Xedosem 6 2.0V6 z roku 94 przyszła pora na zmiany. Xedos poszedł w dobre ręce do kolegi Tubi a ja poszedłem o krok dalej.
Przyszła wiosna i zmotywowała mnie wreszcie do pochwalenia się moim nowym nabytkiem
Millenia S znana na forum za sprawą poprzedniego właściciela (mckoper)
Auto zakupione 15 grudnia 2012 r.
Wymagała trochę wkładu i paru napraw, z którymi prawie już się uporałem, także na chwilę obecną nie było za dużo modyfikacji bo były ważniejsze sprawy, którymi musiałem się zająć.
Obecnie jeździ się bardzo dobrze, przyjemnie i komfortowo. Skrzynia i silnik pracują jak w zegarku, kompresor ładnie gwiżdże i łyka sobie parę kropel oleju, więc co jakiś czas trzeba trochę dolać, ale z tym się liczyłem kupując Milly. Oczywiście nie są to hektolitry oleju więc nie ma problemu, kompresor musi trochę brać przy uruchamianiu no i wiadomo jak to silniki mazdy przy jeżdżeniu na wyższych obrotach też trochę potrzebuje, tym bardziej przy instalacji gazowej.
Spalanie gazu w granicach 14l średnio (po wymianie reduktora bo wcześniej było ponad 15l). Na trasie nie mam na razie okazji sprawdzić a te 14 to jest tak na trasach do pracy (16km) do teściów (7km) i do kościoła (7km), dłuższe rzadko na razie robię.
Auto trochę muszę dopieścić, szczególnie środek ładnie ogarnąć (powyciągać wszystko, wyczyścić skóry, wyprać wykładzinę, plastiki).
Dane techniczne
Przebieg przy zakupie 102500mil, a dziś 106000mil
Pojemność skokowa silnika: 2255 ccm
Moc maksymalna: 211 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 3500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek.
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Wymiary: 4870x1770x1390 mm
Wyposażenie
– climatronic;
– ABS i TCS;
– 2 poduszki powietrzne;
– elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka ;
– elektrycznie otwierany szyberdach;
– elektryczna regulacja i podgrzewanie przednich foteli;
– elektryczna regulacja wysokości kierownicy i automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka;
– światła przeciwmgłowe;
– skórzana tapicerka wraz z kierownicą, lewarkiem zmiany biegów oraz dźwignią ręcznego hamulca;
– tempomat;
– wspomaganie kierownicy;
– elektrycznie składane lusterka z pilota
– system nagłośnienia BOSE;
– alarm i centralny zamek ze zdalnym otwieraniem bagażnika;
– WEBASTO Thermo Top C + sterowanie Telestart T100 HTM
– światła dzienne w halogenach żarówki LED
– oświetlenie odprowadzające do domu (po otwarciu/zamknięciu auta pilotem światła dzienne/halogeny świecą przez ok. 30 sek.);
– światła mijania LED R4
– alufelgi 16” Dezent z oponami zimowymi Bridgestone Blizzak LM-30 215/55/16;
– alufelgi 17" Advanti Racing z oponami letnimi Fulda 215/50/17
– instalacja gazowa STAG 300 – 6 PLUS, Reduktor AC R01, wtryski AC;
Modyfikacje
– Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka (oryginalny pilot nie działał a ciężko go dostać więc na razie musi być uniwersalny, piloty odporne na wodę kurz i upadki z funkcją zdalnego otwierania bagażnika, oczywiście fabryczny alarm uzbraja się wraz z zamkiem więc wszystko działa jak powinno fabrycznie);
– Montaż czujników parkowania w tylnym zderzaku (bez wyświetlacza a jedynie z buzzerem) – moim zdaniem to wystarcza;
– Montaż spryskiwaczy mgłowych przedniej szyby;
– Montaż ładowarki USB w podłokietniku
– Przyciemnienie szyb i szyberdachu
– Obniżenie zawieszenia -30 tył, – 40 przód.
– Czyszczenie soczewek i polerowanie reflektorów
– Wydłubanie katalizatorów wstępnych
– Montaż projektorów w drzwiach
– Podniesienie tłumika środkowego
– Wspawanie większych końcówek wydechu
– Oklejenie elementów wnętrza folią szczotkowane aluminium
– Montaż dodatkowej chłodniczki oleju ASB
– Dołożenie chromowanych elementów
– Montaż dolotu – AIRBOX SIMOTA
– Montaż Webasto
Naprawy, wymiany
– Wymiana łączników stabilizatora z tyłu wraz z gumami stabilizatora;
– Wymiana a właściwie montaż filtra przeciwpyłowego ponieważ nie było go w ogóle;
– Wymiana filtra paliwa;
– Wymiana osłony przeguby zewnętrznego i wewnętrznego;
– Wymiana filtra powietrza;
– Wymiana rozrusznika (na używany ale sprawny);
– Wymiana reduktora gazowego (były problemy z odpalaniem bo gaz zalewał kolektor), węży wodnych z trójnikami (kapał płyn chłodniczy), węży gazowych (puszczały gaz), obudowy filtra i filtra fazy lotnej na większy (wydajniejszy), ponowna regulacja gazu.
– Wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków
– Wymiana łączników stabilizatora z przodu;
– Prawy reflektor był z wersji europejskiej i nie miał otworu na żarówkę obrysową,, więc został wymontowany i wywiercony otwór (mocowanie i żarówka była), także teraz obrysówki działają;
– zamontowanie nowego (używanego) tunelu środkowego ponieważ klapka od cupholdera była pęknięta;
– założenie zaślepki górnej mocowania pasa przedniego bo nie było oraz 1 białej lampki w boczku drzwiowym;
– naprawa odprysku na szybie czołowej;
– Malowanie zacisków i elementów tarcz hamulcowych na czarno farbą Hammerite;
– wymiana akumulatora
– Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów;
– Pranie tapicerki i foteli
– Wymiana kierownicy, gałki zmiany biegów i ręcznego;
– Wymiana obydwu pasków wieloklinowych i łożysk w napinaczach;
– Zamontowanie w przednim zderzaku czarnej siatki KAMEI
– Rozklejenie i umycie lamp w środku wraz z soczewkami;
– Regeneracja wahaczy środkowych i górnych wraz z osłonami gumowymi i tulejami
– Polerka lakieru
– Wymiana świec i cewki zapłonowej
– Wymiana prawej poduszki silnika
– Zamontowanie osłony haka przedniego
– Wymiana tulei stabilizatora przód
– Wymiana listw wtryskowych LPG
– Wymiana prawej półosi z przegubami
– Wymiana uszczelek pod głowicami, pokrywami i innych uszczelniaczy
– Wymiana rozrządu i pompy wody
– Regulacja luzów zaworowch
– Regeneracja kompresora
Zdjęcia