Strona 1 z 57

Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 16 kwi 2013, 12:20
przez jedrzej07
Witam kolegów.
Po mojej 5-letniej przygodzie z Xedosem 6 2.0V6 z roku 94 przyszła pora na zmiany. Xedos poszedł w dobre ręce do kolegi Tubi a ja poszedłem o krok dalej.
Przyszła wiosna i zmotywowała mnie wreszcie do pochwalenia się moim nowym nabytkiem ;)
Millenia S znana na forum za sprawą poprzedniego właściciela (mckoper)
Auto zakupione 15 grudnia 2012 r.
Wymagała trochę wkładu i paru napraw, z którymi prawie już się uporałem, także na chwilę obecną nie było za dużo modyfikacji bo były ważniejsze sprawy, którymi musiałem się zająć.
Obecnie jeździ się bardzo dobrze, przyjemnie i komfortowo. Skrzynia i silnik pracują jak w zegarku, kompresor ładnie gwiżdże i łyka sobie parę kropel oleju, więc co jakiś czas trzeba trochę dolać, ale z tym się liczyłem kupując Milly. Oczywiście nie są to hektolitry oleju więc nie ma problemu, kompresor musi trochę brać przy uruchamianiu no i wiadomo jak to silniki mazdy przy jeżdżeniu na wyższych obrotach też trochę potrzebuje, tym bardziej przy instalacji gazowej.
Spalanie gazu w granicach 14l średnio (po wymianie reduktora bo wcześniej było ponad 15l). Na trasie nie mam na razie okazji sprawdzić a te 14 to jest tak na trasach do pracy (16km) do teściów (7km) i do kościoła ;) (7km), dłuższe rzadko na razie robię.
Auto trochę muszę dopieścić, szczególnie środek ładnie ogarnąć (powyciągać wszystko, wyczyścić skóry, wyprać wykładzinę, plastiki).


Dane techniczne
Przebieg przy zakupie 102500mil, a dziś 106000mil
Pojemność skokowa silnika: 2255 ccm
Moc maksymalna: 211 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 3500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek.
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Wymiary: 4870x1770x1390 mm

Wyposażenie
– climatronic;
– ABS i TCS;
– 2 poduszki powietrzne;
– elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka ;
– elektrycznie otwierany szyberdach;
– elektryczna regulacja i podgrzewanie przednich foteli;
– elektryczna regulacja wysokości kierownicy i automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka;
– światła przeciwmgłowe;
– skórzana tapicerka wraz z kierownicą, lewarkiem zmiany biegów oraz dźwignią ręcznego hamulca;
– tempomat;
– wspomaganie kierownicy;
– elektrycznie składane lusterka z pilota
– system nagłośnienia BOSE;
– alarm i centralny zamek ze zdalnym otwieraniem bagażnika;
– WEBASTO Thermo Top C + sterowanie Telestart T100 HTM
– światła dzienne w halogenach żarówki LED
– oświetlenie odprowadzające do domu (po otwarciu/zamknięciu auta pilotem światła dzienne/halogeny świecą przez ok. 30 sek.);
– światła mijania LED R4
– alufelgi 16” Dezent z oponami zimowymi Bridgestone Blizzak LM-30 215/55/16;
– alufelgi 17" Advanti Racing z oponami letnimi Fulda 215/50/17
– instalacja gazowa STAG 300 – 6 PLUS, Reduktor AC R01, wtryski AC;

Modyfikacje
– Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka (oryginalny pilot nie działał a ciężko go dostać więc na razie musi być uniwersalny, piloty odporne na wodę kurz i upadki z funkcją zdalnego otwierania bagażnika, oczywiście fabryczny alarm uzbraja się wraz z zamkiem więc wszystko działa jak powinno fabrycznie);
– Montaż czujników parkowania w tylnym zderzaku (bez wyświetlacza a jedynie z buzzerem) – moim zdaniem to wystarcza;

– Montaż spryskiwaczy mgłowych przedniej szyby;
– Montaż ładowarki USB w podłokietniku
– Przyciemnienie szyb i szyberdachu
– Obniżenie zawieszenia -30 tył, – 40 przód.
– Czyszczenie soczewek i polerowanie reflektorów
– Wydłubanie katalizatorów wstępnych
– Montaż projektorów w drzwiach
– Podniesienie tłumika środkowego
– Wspawanie większych końcówek wydechu
– Oklejenie elementów wnętrza folią szczotkowane aluminium
– Montaż dodatkowej chłodniczki oleju ASB
– Dołożenie chromowanych elementów
– Montaż dolotu – AIRBOX SIMOTA
– Montaż Webasto

Naprawy, wymiany
– Wymiana łączników stabilizatora z tyłu wraz z gumami stabilizatora;
– Wymiana a właściwie montaż filtra przeciwpyłowego ponieważ nie było go w ogóle;
– Wymiana filtra paliwa;
– Wymiana osłony przeguby zewnętrznego i wewnętrznego;
– Wymiana filtra powietrza;
– Wymiana rozrusznika (na używany ale sprawny);
– Wymiana reduktora gazowego (były problemy z odpalaniem bo gaz zalewał kolektor), węży wodnych z trójnikami (kapał płyn chłodniczy), węży gazowych (puszczały gaz), obudowy filtra i filtra fazy lotnej na większy (wydajniejszy), ponowna regulacja gazu.
– Wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków
– Wymiana łączników stabilizatora z przodu;
– Prawy reflektor był z wersji europejskiej i nie miał otworu na żarówkę obrysową,, więc został wymontowany i wywiercony otwór (mocowanie i żarówka była), także teraz obrysówki działają;
– zamontowanie nowego (używanego) tunelu środkowego ponieważ klapka od cupholdera była pęknięta;
– założenie zaślepki górnej mocowania pasa przedniego bo nie było oraz 1 białej lampki w boczku drzwiowym;
– naprawa odprysku na szybie czołowej;
– Malowanie zacisków i elementów tarcz hamulcowych na czarno farbą Hammerite;
– wymiana akumulatora
– Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów;
– Pranie tapicerki i foteli
– Wymiana kierownicy, gałki zmiany biegów i ręcznego;
– Wymiana obydwu pasków wieloklinowych i łożysk w napinaczach;
– Zamontowanie w przednim zderzaku czarnej siatki KAMEI
– Rozklejenie i umycie lamp w środku wraz z soczewkami;
– Regeneracja wahaczy środkowych i górnych wraz z osłonami gumowymi i tulejami
– Polerka lakieru
– Wymiana świec i cewki zapłonowej
– Wymiana prawej poduszki silnika
– Zamontowanie osłony haka przedniego
– Wymiana tulei stabilizatora przód
– Wymiana listw wtryskowych LPG
– Wymiana prawej półosi z przegubami
– Wymiana uszczelek pod głowicami, pokrywami i innych uszczelniaczy
– Wymiana rozrządu i pompy wody
– Regulacja luzów zaworowch
– Regeneracja kompresora



Zdjęcia

PostNapisane: 16 kwi 2013, 23:37
przez voytecku
Widzialem ja na zywo, zanim jeszcze trafila do Dawida. Wyglada calkiem dobrze, ale trzeba o nia zadbac i zrobic z niej wyjatkowa pieknosc na drodze :) Powodzenia w modyfikacjach i przywracaniu jej do idealnego stanu :)

Pozdrawiam,
voytecku.

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 17 kwi 2013, 07:43
przez soldier
piękne auto. pozdrawiam

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 17 kwi 2013, 10:30
przez Beny
Dzial 9/milenii rośnie w sile :D
Fajna czarna limuzyna,ciekawe jak te 200 kucy sobie radzi na drodze.
Siatka bedzie w zderzaku na dole czy gore tez chcesz przerobić?
Nie psuj przodu swiatłami do jazdy dziennej,takie doczepianie strasznie wygląda.

Jak chcesz skory czyścic to zobacz w moim temacie jak wyszło zestawem lendercentrum.

PostNapisane: 17 kwi 2013, 10:59
przez jedrzej07
Dzieki za mile komentarze :)

Koniki daja rade, nie zawsze potrzeba ich az tyle, ale kiedy kogos trzeba wyprzedzic to nie ma stresu, wystarczy nacisnac gaz i szybciutko jestem przed wyprzedzanym autem (przyjemna sprawa ;))

Siatka tylko w zderzaku na dole, gory nie bede ruszal aby nie oszpecic auta (nie bede robil pseudo-tuningu)

Z tymi dziennymi to glownie chodzi o oszczedzanie xenonow. Nie chce zalozyc byle czego tylko cos, co bedzie pasowalo w te wloty przy halogenach i cos co nie bedzie wystawalo poza zderzak.

Co do czyszczenia skory to patrzylem wlasnie na Twoj temat i chyba wlasnie zrobie tak samo.
A do tapicerki co dokladnie uzywales?

PostNapisane: 17 kwi 2013, 11:33
przez Beny
jedrzej07 napisał(a):Nie chce zalozyc byle czego tylko cos, co bedzie pasowalo w te wloty przy halogenach i cos co nie bedzie wystawalo poza zderzak.
no tam by bylo najlepiej.A te otwory nie sa przypadkiem takie same jak pod halogeny?Może halogeny by spasowały i przerobic na dzienne.
jedrzej07 napisał(a):A do tapicerki co dokladnie uzywales?

Uzywałem zestawu lendercentrum http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do- ... -p-14.html cleaner bardzo dobry,mleczko juz mniej bo skóry robią się śliskie i nie za bardzo ten efekt mi pasuje.Muszę wykończyc i kupie cos innego
Dobry opinie zbiera tez zestaw http://showcarshine.pl/12_gliptone
Ewentualnie jeszcze do czyszczenia w dobrej cenie http://detailershop.pl/pl/p/Chemical-Gu ... 473-ml/821 i jest duzy bo tego z lendercentrum zostalo mi na 2 fotele.

PostNapisane: 17 kwi 2013, 11:38
przez Radex
ładna Millenia i fajny piesio :)

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 17 kwi 2013, 13:27
przez deejay27
Piękna poliftowa Milliy , do tego czarna i z tym siwym pasem na dole. Cudo!!!

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 18 kwi 2013, 14:26
przez dadan
Gratuluje zakupu, widać że trafiła w dobre ręcę i teraz jest dopieszczana to najważniejsze :) Ale strasznie dużo pierdół do zrobienia, za to chyba przyjemnie się przy nim grzebie :) bezawaryjności życze

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 18 kwi 2013, 14:50
przez jarsoN
Śliczna milenia <serduszka>

Woziodło ruskiej mafii :D .

Ja bym na Twoim miejscu przemalował, albo okleił to drewnopodobne coś w konsoli środkowej i będzie cacy :)

PostNapisane: 18 kwi 2013, 15:13
przez jedrzej07
Przyjemniej by sie grzebalo jakby wszystko kosztowalo o polowe mniej ;)
Ale fakt jest taki ze warto inwestowac bo to sie pozniej zwraca przyjemnoscia z jazdy.
Do wymiany jeszcze jest koncowka drazka kierowniczego (bylem wczoraj obadac pukanie i luz jest spory)
Co do tego drewnopodobnego czegos to rzeczywiscie ostatnio tez o tym mysle, bo patrzylem na zagranicznych stronach jak maja zrobione i moze czarne albo okleina ala carbon tak jak ma Beny tyle ze u mnie jest jasne wnetrze i nie wiem czy to bedzie pasowac

Re: Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

PostNapisane: 18 kwi 2013, 18:41
przez Beny
Przy twoim kolorze wnetrza ja bym poszedl w okleinę szczotkowane aluminium.

PostNapisane: 19 kwi 2013, 12:10
przez Radex
Beny napisał(a):Przy twoim kolorze wnetrza ja bym poszedl w okleinę szczotkowane aluminium.

lepiej chyba jakby wprowadził kontrast i i zamiast szczotkowanego alu pomalował wykończenia w czarną perłę lub czarny połysk które dodałyby elegancji.
jakby miał czarną skórę to wtedy szczotkowane alu byłoby lepsze no ale jak wiadomo to już sprawa gustu :)

jedno jest pewne, te drewnoplastiki w mazdach są tandetne i szpecą

PostNapisane: 19 kwi 2013, 16:04
przez CrEsco
Gratuluje wyboru i świetnie utrzymana mazda :)

PostNapisane: 22 kwi 2013, 10:18
przez jedrzej07
Musze popatrzec jak bedzie wygladac w ciemnym i jasnym kolorze i dopiero wybiore.
Musze jeszcze schowek pasazera obic jakas wykladzina lub filcem bo jest wnetrze plastikowe i jak sie wlozy cos do niego to stuka. W X6 bylo ladnie obite a tu jest goly plastik
Do wymiany mam jeszcze tylny drazek reakcyjny lewy i oslone gumowa drazka kierowniczego

PostNapisane: 22 kwi 2013, 12:12
przez Radex
może pomogę w paru rzeczach....


jedrzej07 napisał(a):Musze jeszcze schowek pasazera obic jakas wykladzina lub filcem bo jest wnetrze plastikowe i jak sie wlozy cos do niego to stuka. W X6 bylo ladnie obite a tu jest goly plastik

viewtopic.php?p=1803507#p1803507

jedrzej07 napisał(a):Musze popatrzec jak bedzie wygladac w ciemnym i jasnym kolorze i dopiero wybiore.

viewtopic.php?p=2306033#p2306033

PostNapisane: 22 kwi 2013, 12:17
przez jedrzej07
Radex napisał(a):viewtopic.php?p=1803507#p1803507

Dokladnie o to mi chodzi ;) tak to ma wygladac u mnie, bede z tym walczyl niebawem.

Co do koloru to tez o czyms podobnym myslalem, ale musze popatrzec jak w X9 to wyglada po lifcie, (fakt ze tak jak u Ciebie tez przy jasnym wznetrzu fajnie kontrastuje) ewentualnie zrobie jakas "wizualizacje" i wybiore

PostNapisane: 22 kwi 2013, 12:21
przez Radex
może ktoś Ci zrobi w temacie z Vtuningiem. ale ja w ciemno obstawiam czarną perłę albo tańsza wersja czarny połysk :)

PostNapisane: 22 kwi 2013, 12:25
przez jedrzej07
no dokladnie ;)
Narazie popatrze, moze cos natrafie w roznych wersjach, na chwile obecna musze jeszcze techniczne autko dopracowac bo to wazniejsze, a w wolnych chwilach bede kombinowal i ulepszal :)

PostNapisane: 23 kwi 2013, 11:42
przez radar88
Oby Ci dobrze służyła i była bez awaryjna. Chętnie bym przygarnął FL, lecz moja mi starcza jak na razie ;)