Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez jedrzej07 » 16 kwi 2013, 11:20

Witam kolegów.
Po mojej 5-letniej przygodzie z Xedosem 6 2.0V6 z roku 94 przyszła pora na zmiany. Xedos poszedł w dobre ręce do kolegi Tubi a ja poszedłem o krok dalej.
Przyszła wiosna i zmotywowała mnie wreszcie do pochwalenia się moim nowym nabytkiem ;)
Millenia S znana na forum za sprawą poprzedniego właściciela (mckoper)
Auto zakupione 15 grudnia 2012 r.
Wymagała trochę wkładu i paru napraw, z którymi prawie już się uporałem, także na chwilę obecną nie było za dużo modyfikacji bo były ważniejsze sprawy, którymi musiałem się zająć.
Obecnie jeździ się bardzo dobrze, przyjemnie i komfortowo. Skrzynia i silnik pracują jak w zegarku, kompresor ładnie gwiżdże i łyka sobie parę kropel oleju, więc co jakiś czas trzeba trochę dolać, ale z tym się liczyłem kupując Milly. Oczywiście nie są to hektolitry oleju więc nie ma problemu, kompresor musi trochę brać przy uruchamianiu no i wiadomo jak to silniki mazdy przy jeżdżeniu na wyższych obrotach też trochę potrzebuje, tym bardziej przy instalacji gazowej.
Spalanie gazu w granicach 14l średnio (po wymianie reduktora bo wcześniej było ponad 15l). Na trasie nie mam na razie okazji sprawdzić a te 14 to jest tak na trasach do pracy (16km) do teściów (7km) i do kościoła ;) (7km), dłuższe rzadko na razie robię.
Auto trochę muszę dopieścić, szczególnie środek ładnie ogarnąć (powyciągać wszystko, wyczyścić skóry, wyprać wykładzinę, plastiki).


Dane techniczne
Przebieg przy zakupie 102500mil, a dziś 106000mil
Pojemność skokowa silnika: 2255 ccm
Moc maksymalna: 211 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 3500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek.
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Wymiary: 4870x1770x1390 mm

Wyposażenie
– climatronic;
– ABS i TCS;
– 2 poduszki powietrzne;
– elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka ;
– elektrycznie otwierany szyberdach;
– elektryczna regulacja i podgrzewanie przednich foteli;
– elektryczna regulacja wysokości kierownicy i automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka;
– światła przeciwmgłowe;
– skórzana tapicerka wraz z kierownicą, lewarkiem zmiany biegów oraz dźwignią ręcznego hamulca;
– tempomat;
– wspomaganie kierownicy;
– elektrycznie składane lusterka z pilota
– system nagłośnienia BOSE;
– alarm i centralny zamek ze zdalnym otwieraniem bagażnika;
– WEBASTO Thermo Top C + sterowanie Telestart T100 HTM
– światła dzienne w halogenach żarówki LED
– oświetlenie odprowadzające do domu (po otwarciu/zamknięciu auta pilotem światła dzienne/halogeny świecą przez ok. 30 sek.);
– światła mijania LED R4
– alufelgi 16” Dezent z oponami zimowymi Bridgestone Blizzak LM-30 215/55/16;
– alufelgi 17" Advanti Racing z oponami letnimi Fulda 215/50/17
– instalacja gazowa STAG 300 – 6 PLUS, Reduktor AC R01, wtryski AC;

Modyfikacje
– Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka (oryginalny pilot nie działał a ciężko go dostać więc na razie musi być uniwersalny, piloty odporne na wodę kurz i upadki z funkcją zdalnego otwierania bagażnika, oczywiście fabryczny alarm uzbraja się wraz z zamkiem więc wszystko działa jak powinno fabrycznie);
– Montaż czujników parkowania w tylnym zderzaku (bez wyświetlacza a jedynie z buzzerem) – moim zdaniem to wystarcza;

– Montaż spryskiwaczy mgłowych przedniej szyby;
– Montaż ładowarki USB w podłokietniku
– Przyciemnienie szyb i szyberdachu
– Obniżenie zawieszenia -30 tył, – 40 przód.
– Czyszczenie soczewek i polerowanie reflektorów
– Wydłubanie katalizatorów wstępnych
– Montaż projektorów w drzwiach
– Podniesienie tłumika środkowego
– Wspawanie większych końcówek wydechu
– Oklejenie elementów wnętrza folią szczotkowane aluminium
– Montaż dodatkowej chłodniczki oleju ASB
– Dołożenie chromowanych elementów
– Montaż dolotu – AIRBOX SIMOTA
– Montaż Webasto

Naprawy, wymiany
– Wymiana łączników stabilizatora z tyłu wraz z gumami stabilizatora;
– Wymiana a właściwie montaż filtra przeciwpyłowego ponieważ nie było go w ogóle;
– Wymiana filtra paliwa;
– Wymiana osłony przeguby zewnętrznego i wewnętrznego;
– Wymiana filtra powietrza;
– Wymiana rozrusznika (na używany ale sprawny);
– Wymiana reduktora gazowego (były problemy z odpalaniem bo gaz zalewał kolektor), węży wodnych z trójnikami (kapał płyn chłodniczy), węży gazowych (puszczały gaz), obudowy filtra i filtra fazy lotnej na większy (wydajniejszy), ponowna regulacja gazu.
– Wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków
– Wymiana łączników stabilizatora z przodu;
– Prawy reflektor był z wersji europejskiej i nie miał otworu na żarówkę obrysową,, więc został wymontowany i wywiercony otwór (mocowanie i żarówka była), także teraz obrysówki działają;
– zamontowanie nowego (używanego) tunelu środkowego ponieważ klapka od cupholdera była pęknięta;
– założenie zaślepki górnej mocowania pasa przedniego bo nie było oraz 1 białej lampki w boczku drzwiowym;
– naprawa odprysku na szybie czołowej;
– Malowanie zacisków i elementów tarcz hamulcowych na czarno farbą Hammerite;
– wymiana akumulatora
– Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów;
– Pranie tapicerki i foteli
– Wymiana kierownicy, gałki zmiany biegów i ręcznego;
– Wymiana obydwu pasków wieloklinowych i łożysk w napinaczach;
– Zamontowanie w przednim zderzaku czarnej siatki KAMEI
– Rozklejenie i umycie lamp w środku wraz z soczewkami;
– Regeneracja wahaczy środkowych i górnych wraz z osłonami gumowymi i tulejami
– Polerka lakieru
– Wymiana świec i cewki zapłonowej
– Wymiana prawej poduszki silnika
– Zamontowanie osłony haka przedniego
– Wymiana tulei stabilizatora przód
– Wymiana listw wtryskowych LPG
– Wymiana prawej półosi z przegubami
– Wymiana uszczelek pod głowicami, pokrywami i innych uszczelniaczy
– Wymiana rozrządu i pompy wody
– Regulacja luzów zaworowch
– Regeneracja kompresora



Zdjęcia
Załączniki
DSC_0313.JPG
DSC_0312.JPG
DSC_0311.JPG
DSC_0310.JPG
DSC_0308.JPG
DSC_0306.JPG
DSC_0304.JPG
DSC_0292.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0289.JPG
DSC_0287.JPG
DSC_0286.JPG
DSC_0284.JPG
DSC_0283.JPG
DSC_0282.JPG
DSC_0281.JPG
DSC_0280.JPG
DSC_0279.JPG
Przy tym domku w tle też stoi w garażu Mazda ;) Xedos 6 2.0V6 z 98r. szwagra, który mnie zaraził i po nim kupiłem Xedosa 6 najpierw
DSC_0277.JPG
DSC_0318.JPG
IMG_0948.JPG
Tu jeszcze w zimowej wersji
DSC_0330.JPG
Mały pasażer też czasem jeździ na kolanach, a tu pomagał fotki robić ;) -LUNA
Civic.JPG
I kuzynka, która była w tle oczywiście z rodziny japończyków
calosc1.JPG
miniaturki.jpg
Ostatnio edytowano 30 sty 2017, 12:29 przez jedrzej07, łącznie edytowano 12 razy
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez voytecku » 16 kwi 2013, 22:37

Widzialem ja na zywo, zanim jeszcze trafila do Dawida. Wyglada calkiem dobrze, ale trzeba o nia zadbac i zrobic z niej wyjatkowa pieknosc na drodze :) Powodzenia w modyfikacjach i przywracaniu jej do idealnego stanu :)

Pozdrawiam,
voytecku.
ex Mazda Millenia S 2.3L V6 Miller Cycle Engine
Mazda 626 GE KL 2.5i V6 24V 2WD 4WS 1992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1437 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez soldier » 17 kwi 2013, 06:43

piękne auto. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 15:14
Posty: 46
Skąd: Chojnice / Dziwnów
Auto: Mazda Xedos 9
Exlusive
2,5 KL LPG
Automat
rok 2000

Postprzez Beny » 17 kwi 2013, 09:30

Dzial 9/milenii rośnie w sile :D
Fajna czarna limuzyna,ciekawe jak te 200 kucy sobie radzi na drodze.
Siatka bedzie w zderzaku na dole czy gore tez chcesz przerobić?
Nie psuj przodu swiatłami do jazdy dziennej,takie doczepianie strasznie wygląda.

Jak chcesz skory czyścic to zobacz w moim temacie jak wyszło zestawem lendercentrum.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8105 (63/57)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 17 kwi 2013, 09:59

Dzieki za mile komentarze :)

Koniki daja rade, nie zawsze potrzeba ich az tyle, ale kiedy kogos trzeba wyprzedzic to nie ma stresu, wystarczy nacisnac gaz i szybciutko jestem przed wyprzedzanym autem (przyjemna sprawa ;))

Siatka tylko w zderzaku na dole, gory nie bede ruszal aby nie oszpecic auta (nie bede robil pseudo-tuningu)

Z tymi dziennymi to glownie chodzi o oszczedzanie xenonow. Nie chce zalozyc byle czego tylko cos, co bedzie pasowalo w te wloty przy halogenach i cos co nie bedzie wystawalo poza zderzak.

Co do czyszczenia skory to patrzylem wlasnie na Twoj temat i chyba wlasnie zrobie tak samo.
A do tapicerki co dokladnie uzywales?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 17 kwi 2013, 10:33

jedrzej07 napisał(a):Nie chce zalozyc byle czego tylko cos, co bedzie pasowalo w te wloty przy halogenach i cos co nie bedzie wystawalo poza zderzak.
no tam by bylo najlepiej.A te otwory nie sa przypadkiem takie same jak pod halogeny?Może halogeny by spasowały i przerobic na dzienne.
jedrzej07 napisał(a):A do tapicerki co dokladnie uzywales?

Uzywałem zestawu lendercentrum http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do- ... -p-14.html cleaner bardzo dobry,mleczko juz mniej bo skóry robią się śliskie i nie za bardzo ten efekt mi pasuje.Muszę wykończyc i kupie cos innego
Dobry opinie zbiera tez zestaw http://showcarshine.pl/12_gliptone
Ewentualnie jeszcze do czyszczenia w dobrej cenie http://detailershop.pl/pl/p/Chemical-Gu ... 473-ml/821 i jest duzy bo tego z lendercentrum zostalo mi na 2 fotele.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8105 (63/57)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Radex » 17 kwi 2013, 10:38

ładna Millenia i fajny piesio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez deejay27 » 17 kwi 2013, 12:27

Piękna poliftowa Milliy , do tego czarna i z tym siwym pasem na dole. Cudo!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3064 (13/60)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez dadan » 18 kwi 2013, 13:26

Gratuluje zakupu, widać że trafiła w dobre ręcę i teraz jest dopieszczana to najważniejsze :) Ale strasznie dużo pierdół do zrobienia, za to chyba przyjemnie się przy nim grzebie :) bezawaryjności życze
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 653 (0/16)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez jarsoN » 18 kwi 2013, 13:50

Śliczna milenia <serduszka>

Woziodło ruskiej mafii :D .

Ja bym na Twoim miejscu przemalował, albo okleił to drewnopodobne coś w konsoli środkowej i będzie cacy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 09:36
Posty: 1035
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez jedrzej07 » 18 kwi 2013, 14:13

Przyjemniej by sie grzebalo jakby wszystko kosztowalo o polowe mniej ;)
Ale fakt jest taki ze warto inwestowac bo to sie pozniej zwraca przyjemnoscia z jazdy.
Do wymiany jeszcze jest koncowka drazka kierowniczego (bylem wczoraj obadac pukanie i luz jest spory)
Co do tego drewnopodobnego czegos to rzeczywiscie ostatnio tez o tym mysle, bo patrzylem na zagranicznych stronach jak maja zrobione i moze czarne albo okleina ala carbon tak jak ma Beny tyle ze u mnie jest jasne wnetrze i nie wiem czy to bedzie pasowac
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 18 kwi 2013, 17:41

Przy twoim kolorze wnetrza ja bym poszedl w okleinę szczotkowane aluminium.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8105 (63/57)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Radex » 19 kwi 2013, 11:10

Beny napisał(a):Przy twoim kolorze wnetrza ja bym poszedl w okleinę szczotkowane aluminium.

lepiej chyba jakby wprowadził kontrast i i zamiast szczotkowanego alu pomalował wykończenia w czarną perłę lub czarny połysk które dodałyby elegancji.
jakby miał czarną skórę to wtedy szczotkowane alu byłoby lepsze no ale jak wiadomo to już sprawa gustu :)

jedno jest pewne, te drewnoplastiki w mazdach są tandetne i szpecą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez CrEsco » 19 kwi 2013, 15:04

Gratuluje wyboru i świetnie utrzymana mazda :)
Pozdrawiam
CrEsco
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 13:57
Posty: 300

Postprzez jedrzej07 » 22 kwi 2013, 09:18

Musze popatrzec jak bedzie wygladac w ciemnym i jasnym kolorze i dopiero wybiore.
Musze jeszcze schowek pasazera obic jakas wykladzina lub filcem bo jest wnetrze plastikowe i jak sie wlozy cos do niego to stuka. W X6 bylo ladnie obite a tu jest goly plastik
Do wymiany mam jeszcze tylny drazek reakcyjny lewy i oslone gumowa drazka kierowniczego
Ostatnio edytowano 26 kwi 2013, 10:01 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Radex » 22 kwi 2013, 11:12

może pomogę w paru rzeczach....


jedrzej07 napisał(a):Musze jeszcze schowek pasazera obic jakas wykladzina lub filcem bo jest wnetrze plastikowe i jak sie wlozy cos do niego to stuka. W X6 bylo ladnie obite a tu jest goly plastik

viewtopic.php?p=1803507#p1803507

jedrzej07 napisał(a):Musze popatrzec jak bedzie wygladac w ciemnym i jasnym kolorze i dopiero wybiore.

viewtopic.php?p=2306033#p2306033
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez jedrzej07 » 22 kwi 2013, 11:17

Radex napisał(a):viewtopic.php?p=1803507#p1803507

Dokladnie o to mi chodzi ;) tak to ma wygladac u mnie, bede z tym walczyl niebawem.

Co do koloru to tez o czyms podobnym myslalem, ale musze popatrzec jak w X9 to wyglada po lifcie, (fakt ze tak jak u Ciebie tez przy jasnym wznetrzu fajnie kontrastuje) ewentualnie zrobie jakas "wizualizacje" i wybiore
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Radex » 22 kwi 2013, 11:21

może ktoś Ci zrobi w temacie z Vtuningiem. ale ja w ciemno obstawiam czarną perłę albo tańsza wersja czarny połysk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez jedrzej07 » 22 kwi 2013, 11:25

no dokladnie ;)
Narazie popatrze, moze cos natrafie w roznych wersjach, na chwile obecna musze jeszcze techniczne autko dopracowac bo to wazniejsze, a w wolnych chwilach bede kombinowal i ulepszal :)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1958 (2/18)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 23 kwi 2013, 10:42

Oby Ci dobrze służyła i była bez awaryjna. Chętnie bym przygarnął FL, lecz moja mi starcza jak na razie ;)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5455 (24/29)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy