Mazda Xedos 9 TA był KF jest KL 1995 M/T HX Brilliant black, TA0 Black

TA / HD / HC / HB

Postprzez radar88 » 13 gru 2013, 23:57

Aby nie było że nic się nie dzieje....
Wymiana oleju + filtr
Pierwsza przymiarka tarczy i zacisku.

Z ciekawostek, myślałem że będzie rzeźba, ponieważ mam zacisk od TA KL 98 w garażu na zapasie i wiem o tym że zacisk jest identyczny jak w moim TA KL A7, więc pierwsza różnica która rzuciła się w oko to wielkość, później wielkość śrub. Myślałem że zacisk będzie identyczny jak ten który mam na A7,lecz tu niespodziewajka...wielkość śruby identyczna...ba wielkość zacisku identyczna jak ta z lifta od Jędrzeja.
Jedyna różnica to długość jarzma, po założeniu tarczy z FL i przymiarce zacisku który jest na aucie, nie było by mowy o jego założeniu na zwrotnicę, brakowało dosłownie 3mm, po przymiarce zacisku FL, wszystko pasuje jak należy, rozstaw się zgadza.

Co jeszcze, wywaliłem radyjko od centralnego, ponieważ pilot wygląda jak jedna wielka masakra, będę podłączał CZ z rozbitej X6, co więcej, dowiedziałem się że auto miało przygodę od strony kierowcy, drzwi wyglądają oszałamiająco, tak są ładnie naprawione :), lusterka nie są el. składane lecz panel reaguje na przycisk, po wymianie w A7 na FL, stare wejdą do czarnulki ;)

Auto po postoju 3tyg odpaliło bez zawahania, więc pacjent żyje i będzie chyba dobrze...BA nawet po regulacji gazu pracuje przyzwoicie.

Teraz kilka zdjęć:
Różnica praktycznie nie do zauważenia
DSCF3161.JPG

DSCF3160.JPG


Średnica tarcz dla porównania:
DSCF3164.JPG
DSCF3163.JPG
DSCF3162.JPG

Pierwsza przymiarka:
DSCF3165.JPG


Tylko tyle krwi upuściłem z silnika :|
DSCF3166.JPG


I tam znajduje się 1L który ja dolałem jeszcze u chłopaszka...

Muszę oczyścić zaciski i je prysnąć, na dniach mam nadzieję je założyć, chyba że będzie bardzo zimno...
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 15:15 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 16 gru 2013, 17:23

Z powodu tego że dzisiaj było przyjemnie ciepło postanowiłem że wyduszę dźwięk V6 z dziewiątki, efekt końcowy:



<serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Muzyka dla moich uszu

Polecam dobre słuchawki bądź dobre głośniki, lecz i tak na żywo brzmi...nie do opisania <serduszka>


Zaraz idę szykować przednie zaciski na SWAP, oby jutro pogoda dopisała.

Dopisano 16 gru 2013 20:59:

Zaciski już przyszykowane, tak się prezentują:
DSCF3211.JPG


A tak na poważnie to tak:
DSCF3212.JPG


Tak tak wiem...krzywo...
DSCF3215.JPG
DSCF3216.JPG
DSCF3217.JPG



Oby jutro pogoda dopisała i działam ;)
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 15:20 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Beny » 16 gru 2013, 23:56

Zaciski ładnie odnowione,a dźwięk Vki na stożku znam <serduszka> głosniki nie oddają tego co na zywo słychać :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Crenshaw » 17 gru 2013, 08:11

zaciski super odświeżyłeś, jak nówki :D
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Majk500 » 17 gru 2013, 09:59

krótkie pytanie- krótka odpowiedź---> skąd wziąłeś te naklejki na zaciski? i czy one są odporne na temperaturę?? :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez radar88 » 17 gru 2013, 22:26

Crenshaw napisał(a):zaciski super odświeżyłeś, jak nówki :D


Za około godz (jak odzyskam zdjęcia) wrzucę foty z montażu ;) Mam tylko obawy że pacie 15 mi już nie wejdą.

Majk500 napisał(a):krótkie pytanie- krótka odpowiedź---> skąd wziąłeś te naklejki na zaciski? i czy one są odporne na temperaturę?? :)
Tak są odporne na temp, moje są jeszcze z zapasów z UK ale :
viewtopic.php?f=80&t=163429&view=unread#unread

Dopisano 18 gru 2013 0:00:

Tak to wyglądało, stary hebel:
image502.JPG


Tyle było miejsca na palce:
image503.JPG

Tyle po zmianie :
image504.JPG


Ale nie obyło się bez problemów, lewa strona poszła bardzo szybko, z prawą bawiłem się 1,5h aż w końcu poszła kątówka w ruch...co mogę powiedzieć...smarujcie piasty tak później będziecie walczyć...
image505.JPG
image506.JPG
image507.JPG



I tak wyszło:
image508.JPG

Wyszedł nowy kwiatek w postaci blokującego się tylnego lewego koła, więc najprawdopodobniej jutro tam będę zaglądał i nie wiem czy tylne zaciski też nie będą zmieniane, lecz to będę wiedział jutro.
Co dalej, jutro demontuję lampy przednie do czyszczenia i regeneracji.

Dodatkowo Video z wczorajszej nudy :)
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 15:47 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 18 gru 2013, 08:53

No pięknie pięknie, jeszcze trochę i by Ci się felga nie zmieściła :]
Grunt że zdjęcia odratowane <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 18 gru 2013, 09:55

radar88 napisał(a):Ale nie obyło się bez problemów, lewa strona poszła bardzo szybko, z prawą bawiłem się 1,5h aż w końcu poszła kątówka w ruch...co mogę powiedzieć...smarujcie piasty tak później będziecie walczyć...
nie żebym się czepiał ale zacytuje Ciebie z tematu z mojej wymiany tarcz :D
radar88 napisał(a): Beny napisał(a):Czyścimy piastę z rdzy,zabezpieczamy smarem.


żadnego smaru, tarcza ma być przyłożona na sucho. Smar powoduje przyklejanie się pyłu, piachu itp, przez co może spowodować skrzywienie tarczy w późniejszym etapie, przy kolejnej wymianie tarcze się zapiekają i zaczyna się problem ze ściąganiem. Oczyścić, odtłuścić i na sucho założyć.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez radar88 » 18 gru 2013, 13:10

jedrzej07 napisał(a):Grunt że zdjęcia odratowane <spoko>

Dzięki za program...nie wiem jak wczoraj to zrobiłem że wyleciały do kosza <glupek2>
jedrzej07 napisał(a):No pięknie pięknie, jeszcze trochę i by Ci się felga nie zmieściła :]

No i tu będzie problem, bo mam oponki zimowe w garażu 15 w bdb stanie lecz chyba kółko już nie wejdzie.
Beny napisał(a):nie żebym się czepiał ale zacytuje Ciebie z tematu z mojej wymiany tarcz :D

No i to się potwierdza P.kolego :) Tarcze wymieniałem w czarnej, a ta rozcinana to jest ta co była na aucie, nie ja ją zakładałem, ja tylko musiałem ją zdjąć i założyć większą z FL-a a ta już jest założona na sucho, wszystko oczyszczone, odtłuszczone.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Mieczyslaw » 18 gru 2013, 18:19

tak to jest jak sie pisze bez znakow interpunkcyjnych i po lebkach :P
]
radar88 napisał(a):...smarujcie piasty to tez tak później będziecie walczyć...]

tak pewnie powinno byc :) czyli nie smarujemy i dobrze wiedziec bo myslalem, ze smarowanie musi byc zawsze :D

Ale Ty sie nudzisz ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez radar88 » 18 gru 2013, 22:35

Mieczyslaw napisał(a):tak pewnie powinno byc :) czyli nie smarujemy i dobrze wiedziec bo myslalem, ze smarowanie musi byc zawsze :D

No nie polecam smarować lecz kto co lubi ;)

Mazda dzisiaj przeszła małą/dużą naprawę, mianowicie czyszczenie jak i naprawę lamp.
Efekt był taki :
DSCF3230.JPG

DSCF2982.JPG


Pęknięta obudowa, jak i soczewka, i strasznie brudny odbłyśnik, przepalony przewód:
DSCF3232.JPG

DSCF3255.JPG


Pęknięte szkło optyczne:
DSCF3249.JPG
DSCF3250.JPG


Oraz efekt 2 godzin wypocin:
DSCF3261.JPG


Jest chyba myślę fajna opcja aby trochę odmienić X9, wymontowałem blendę co widać na pierwszej focie, okazuje się, że ktoś już ingerował w ten el, zamysł był taki jak sam chciałem kiedyś przeprowadzić.
DSCF3266.JPG

Mianowicie ledy. Wyprułem stare i wsadziłem taśmę SMD na próbę, efekt jest taki:
DSCF3268.JPG
DSCF3269.JPG
DSCF3270.JPG
DSCF3271.JPG


Co o tym sądzicie ?? Zrobić świecące blendy ?? Może całkiem nieźle wyglądać.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:03 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Beny » 18 gru 2013, 22:53

radar88 napisał(a): Mieczyslaw napisał(a):tak pewnie powinno byc :) czyli nie smarujemy i dobrze wiedziec bo myslalem, ze smarowanie musi byc zawsze :D


No nie polecam smarować lecz kto co lubi ;)
no nie wiem ale jak piszesz każdy robi po swojemu ;)

Masz zdjęcie samej soczewki po czyszczeniu czy tylko to w lampie?
Może wsadź w kierunki światła do jazdy dziennej? Kiedyś o tym myślałem i spokojnie powinny się zmieścić.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez radar88 » 18 gru 2013, 23:43

Bardziej myślałem o poszukaniu urządzonka z Milenki, do DRL...lecz to na później.

Soczewkę zobaczysz w fotorelacji, tu jest tylko kilka zdjęć ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Crenshaw » 19 gru 2013, 08:05

kolejny element Twojego auta który wygląda jak nowy <spoko>
co do ledów to wygląda to bardzo dobrze :D
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez radar88 » 19 gru 2013, 12:40

Crenshaw napisał(a):kolejny element Twojego auta który wygląda jak nowy <spoko>
<czarodziej> Dzięki ;)
Crenshaw napisał(a):co do ledów to wygląda to bardzo dobrze :D

Czyli zakładać ?? Może ciekawie wyglądać to fakt ;) Jeszcze tylko poszukać na prawą stronę blendy i kierunku bo są trochę uszkodzone.

No i wczoraj wpadłem na genialny pomysł. Ponieważ mam rozwiercone oprawki z X6 do H1 pod HID-y a w długich są właśnie H1 i oprawka jest identyczna, to się zastanawiam nad wpakowaniem HIDów w długie, dzisiaj przeprowadzę test jak to wygląda. Dodatkowo muszę jeszcze raz lampę lewą wyciągnąć bo coś mi nie świeci właśnie długie, albo żarówka albo brak styku.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Crenshaw » 19 gru 2013, 13:27

ledy zakładaj, tylko wstaw żarówki ledowe także w kierunki, żeby współgrało kolorem <spoko>

Co do HID'ów w długie to raczej to nie wypali, po pierwsze, ryflowany klosz, czyli światło będzie rozproszone, po drugie długie włącza się co chwilę, a żarniki od razu nie świecą na maxa, tylko trzeba czasu żeby się rozgrzały, na dodatek przetwornice też nie lubią takich wahań napięcia, myślałem o tym u siebie, ale zrezygnowałem... Jeśli chcesz mieć długie xenony w xedosie to wchodzi w rachubę tylko bi-xenon z ruchomą przesłoną <spoko>

Dopisano Cz, 19 gru 2013, 12:29:

zerknij tutaj:
viewtopic.php?f=440&t=163426
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Majk500 » 19 gru 2013, 13:38

w sensie że chcesz wsadzić xenony w długie? raczej kiepski pomysł (wg mnie ;) ) bo długie zazwyczaj włącza się na chwilę i zaraz wyłącza i tak w kółko (zależy jaka trasa i ile aut jedzie). A "zenki" właśnie są bardzo wrażliwe na takie mruganie.

Ja właśnie ostatnio się zastanawiałem, co jest w tych blendach obok kierunków i się niedawno dowiedziałem że nic. Chyba Też będę musiał poćwiczyć na wiosnę z takimi kierunkami :D
Tylko czy jak włączysz kierunek, to patrząc na niego widać te paski ledowe i te punkciki?
Bo na jednej fotce ładnie się światło rozproszyło na całą blendę, a na drugiej widać każdy punkcik ledowy.

PS: ładnie dbasz o autko :]
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez radar88 » 19 gru 2013, 22:26

Nie założę na razie ledów w kierunek ponieważ będzie potrzebny rezystor/opornik nie wiem jak się to tam nazywa aby mi nie wariował przerywacz. W planach zapewne będę tak robił aby licznik od prądu nie wariował <lol>
Crenshaw napisał(a):zerknij tutaj:
viewtopic.php?f=440&t=163426

Poczytam poczytam <spoko> <nauka> wiedza się zawsze przyda.
Crenshaw napisał(a):Co do HID'ów w długie to raczej to nie wypali, po pierwsze, ryflowany klosz, czyli światło będzie rozproszone, po drugie długie włącza się co chwilę, a żarniki od razu nie świecą na maxa, tylko trzeba czasu żeby się rozgrzały, na dodatek przetwornice też nie lubią takich wahań napięcia, myślałem o tym u siebie, ale zrezygnowałem... Jeśli chcesz mieć długie xenony w xedosie to wchodzi w rachubę tylko bi-xenon z ruchomą przesłoną <spoko>
Majk500 napisał(a):w sensie że chcesz wsadzić xenony w długie? raczej kiepski pomysł (wg mnie ;) ) bo długie zazwyczaj włącza się na chwilę i zaraz wyłącza i tak w kółko (zależy jaka trasa i ile aut jedzie). A "zenki" właśnie są bardzo wrażliwe na takie mruganie.

Świetnie to rozumiem i zdawałem sobie z tego sprawę, lecz...Jadąc z pracy/miasta jedyne miejsce gdzie mogę użyć długich to jest w pobliżu mojego domu, i są włączane na odcinek ok 5-6km, gdzie najczęściej nic tam nie jedzie, reszta drogi to krajowa 1 oraz miasto więc nie poużywam sobie. Na razie tego nie skreślam, zobaczę w praktyce jak to będzie działać. Różnica....niebotyczna.

Zdjęcia dla porównania:

Zwykła H1
DSCF3274.JPG

Hid H1
DSCF3273.JPG

H1 prawa lampa:
DSCF3277.JPG

Hid lewa lampa:
DSCF3278.JPG



No i obie razem:
DSCF3280.JPG
DSCF3281.JPG




Tak lampy świecą po wczorajszym czyszczeniu:
DSCF3279.JPG

I to są zwykłe najtańsze HB4, które też będą zastąpione HIDem, widać że prawa jest ciut za nisko więc będzie ustawianko ;)

Majk500 napisał(a):Ja właśnie ostatnio się zastanawiałem, co jest w tych blendach obok kierunków i się niedawno dowiedziałem że nic. Chyba Też będę musiał poćwiczyć na wiosnę z takimi kierunkami :D
Tylko czy jak włączysz kierunek, to patrząc na niego widać te paski ledowe i te punkciki?
Bo na jednej fotce ładnie się światło rozproszyło na całą blendę, a na drugiej widać każdy punkcik ledowy.


No właśnie też byłem zaskoczony że Żapońce nie wpadli na pomysł aby coś z tym zrobić. Co do widoczności taśmy, zależy jak się stanie, widać i nie widać, z dalszej odległości jest tego nie widać, wiadomo jak staniesz blisko to musisz zobaczyć. Założę jutro obie to zobaczę jak za dnia to wygląda oraz w nocy i czy zostanie czy nie ;)

Na wiosnę będę próbował tak zrobić aby blendy się świeciły cały czas lecz po włączeniu kierunku aby oba el mrugały, coś na styl hameryki ;)

Majk500 napisał(a):PS: ładnie dbasz o autko :]

Dzięki, nie ma zbyt dużo do roboty przy tym egzemplarzu ;) ale jak to ja X9 pierwsza miłość ;)

Na wiosnę planuję wyciąganie jednostki do przemycia, pomalowania, wymiany rozrządu, pompy, pasków etc.
Oczywiście muszę przemalować zderzak przedni aby był w kolorze.
Zastanawiam się nad przyciemnieniem tylnych szyb, ładnie to wygląda ale nie praktyczne wieczorem, jechałem ostatnio samochodem szwagra i wjechać nocą tyłem na plac nie było takie proste, za dnia jest ok.

Jutro może zerknę co z tym zaciskiem tylnym, tak się zająłem lampami i blendami, że czasu na to brakło.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:14 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Crenshaw » 20 gru 2013, 08:07

hehe, włączyłeś długie w pokoju :P
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez zibi626 » 20 gru 2013, 10:32

Nie bardzo rozumiem LEDów w miejscu obok kierunkowskazów – chyba, że zamiast pomarańczowego szkła damy białe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy