Mazda Xedos 9 TA był KF jest KL 1995 M/T HX Brilliant black, TA0 Black

TA / HD / HC / HB

Postprzez Megsonn » 22 kwi 2014, 21:33

mnie rozłożyło przeziębienie ale zawsze znajdę czas
i siłę aby przejrzeć co nowego u Scoobiego :P
a tak konkretnie to miło patrzeć na takie zmiany
a przeszczep na otwartym sercu zawsze daje wiele pozytywnych wrażeń
to ile się namęczyłeś tylko Twoje ale jak będzie gadać to banan na twarzy będzie :)

mi osobiście malowanie serducha przypada do gustu :P

działaj Panie działaj <piwo>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez deejay27 » 23 kwi 2014, 09:50

No graty , pozostaje życzyć udanego rozruchu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez radar88 » 23 kwi 2014, 10:27

Megsonn napisał(a):mnie rozłożyło przeziębienie ale zawsze znajdę czas
i siłę aby przejrzeć co nowego u Scoobiego :P
a tak konkretnie to miło patrzeć na takie zmiany
a przeszczep na otwartym sercu zawsze daje wiele pozytywnych wrażeń
to ile się namęczyłeś tylko Twoje ale jak będzie gadać to banan na twarzy będzie :)

mi osobiście malowanie serducha przypada do gustu :P

działaj Panie działaj <piwo>

Działam działam, zaraz zawijam na składanie tego do koopy i na pierwszy rozruch.
deejay27 napisał(a):No graty , pozostaje życzyć udanego rozruchu :)

Dzisiaj dzień sądny ;)

Dopisano 23 kwi 2014 21:31:

Tak wyglądało przed założeniem pasa przedniego:
DSCF3752.JPG

Auto odpaliło:


Lecz są problemy z pracą, zachowuje się jak by nie palił na wszystkie gary, lecz wszędzie iskra dochodzi...Jutro rozgrzebywanie.

Ma ktoś pomysł czemu tak dziwnie pracuje ??
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 20:08 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siwus » 24 kwi 2014, 02:50

Wszystkie podciśnienia dobrze powpinane?
Może głupie ale, kable zapłonowe dobrze wciśnięte w kopułkę?
egr dobrze skręcony? nie przepuszcza? czy zaślepiony?
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Crenshaw » 24 kwi 2014, 07:06

nie pomogę w kwestii technicznej, ale muszę przyznać, że fajnie pomalowałeś silnik <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez tygrys36 » 24 kwi 2014, 07:16

Kamil sprawdź kat wyprzedzenia zapłonu

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez Majk500 » 24 kwi 2014, 08:05

Ładnie pomalowany, ale tak jak sam zauważyłeś idealnie do X9 nie pasuje :P tak czy siusi@k jest git :)
A rozrządu nie tykałeś? Może jest ciut przestawiony? Kurde, ogólnie KL to taki silnik gdzie nawet najmniejsza i najdrobniejsza część ma duży wpływ na jego pracę (tak wg mnie) :]
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez deejay27 » 24 kwi 2014, 09:40

Po pracy słychać ewidentnie że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jeśli iskra jest wszędzie , tzn na każdej świecy , to może sprawdż czy nie są gdzieś przypadkiem zamienione przewody wys. nap. Najlepiej przełoż cały komplet zapłonowy od kopułki po świece z innej i wtedy spróbuj. Masz pewnie parę takich kompletów:) No i druga sprawa to podcisnienia , ale po tylu swapach to już chyba z zamkniętymi oczami robisz:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez radar88 » 24 kwi 2014, 10:42

Siwus napisał(a):Wszystkie podciśnienia dobrze powpinane?
Może głupie ale, kable zapłonowe dobrze wciśnięte w kopułkę?
egr dobrze skręcony? nie przepuszcza? czy zaślepiony?

Podciśnienia są dobrze podpięte, EGR mam zaślepiony, kable i AZ przekładałem wczoraj na inny, wszystkie kable na miejscu.
Crenshaw napisał(a):nie pomogę w kwestii technicznej, ale muszę przyznać, że fajnie pomalowałeś silnik <spoko>

Dzięki ;)
tygrys36 napisał(a):Kamil sprawdź kat wyprzedzenia zapłonu

Dzisiaj będę dalej grzebał. Ściągnę kolektor aby zobaczyć co i jak bo nie otwiera mi się jeden Virs
Majk500 napisał(a):A rozrządu nie tykałeś? Może jest ciut przestawiony? Kurde, ogólnie KL to taki silnik gdzie nawet najmniejsza i najdrobniejsza część ma duży wpływ na jego pracę (tak wg mnie) :]

Rozrząd nie ruszany ponieważ nie mogłem odkręcić koła pasowego więc zostawię to dla mechanika na przyszłość. Bez przesady KL nie aż taki delikatny jak wygląda ;)

deejay27 napisał(a):Po pracy słychać ewidentnie że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Jeśli iskra jest wszędzie , tzn na każdej świecy , to może sprawdż czy nie są gdzieś przypadkiem zamienione przewody wys. nap. Najlepiej przełoż cały komplet zapłonowy od kopułki po świece z innej i wtedy spróbuj. Masz pewnie parę takich kompletów:) No i druga sprawa to podcisnienia , ale po tylu swapach to już chyba z zamkniętymi oczami robisz:)

Tak jak wyżej, wszystko przekładane i na swoim miejscu, i właśnie dziwi mnie że pali tak a nie inaczej. Zachowuje się tak jak opisujesz, jak by miał przestawione kable a tak nie jest.

Może dzisiaj dojdę co mu dolega i może w końcu zrobię pierwszy przejazd.
Jedno co wiem to sprzęgło dobrze łapie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez deejay27 » 24 kwi 2014, 12:10

Ważne że jest już na swoim miejscu , teraz to juz tylko zabawa , żeby odnaleść przyczynę takiej pracy. A założę sie że będzie to pierdoła . Powodzenia Kamil i czekamy na pierwsze jazdy KL'em w manualu:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez radar88 » 24 kwi 2014, 15:03

Problem w tym że nie wiem co to jest.

Podmieniłem kolektory, to samo, przepustnice....to samo,przepływka.....to samo.

3tyś obr. i koniec.

Co więcej ciężko jest jej odpalić, potrafi zblokować rozrusznik z niewiadomych przyczyn. Jak odpali nadal pracuje jak by nie na wszystkich garach, świece były czarne wszystkie, wyczyściłem...nic.

Virsy wszystkie podpięte tak jak ma być, żaden nie jest pomylony czy też nie podłączony.

Już nie wiem co to może być...brak pomysłów. Nie wiem do kogo się zwrócić o pomoc...Do pana W nie dzwonię z przyczyn oczywisto oczywistych.

Zostały jeszcze 3 opcje. Wywala mi błąd 3 więc odpowiedzialny jest za czujnik położenia wału, tylko czemu go wywala skoro auto odpala, dodatkowo wywala virs nr 2 i sondę lecz ona mnie naj mniej interesuje.

Druga opcja to że przeskoczył rozrząd czego bym sobie nie życzył :(
Trzecia opcja, najmniej prawdopodobna to ECU, ponieważ nadal w budzie siedzi ECU KF lecz i na tym ECU silnik powinien pracować bez najmniejszych oporów.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez deejay27 » 24 kwi 2014, 15:13

Z rozrządem raczej nie możliwe , bo przecież silnik pracował do końca , bez problemów , a przecież nic nie rozłączałeś. Popatrz na kostkę na aparacie , ja miałem wysunięty ( połamany) jeden pin i wywalało błąd czujnika wału , a czujnik był dobry. Ale dla pewności żeby to wykluczyc , zmierz miernikiem ten czujnik , jeśli wyjdzie w granicach 600 OHm to jest ok.Ja bym raczej myślał o tym ECU.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tygrys36 » 24 kwi 2014, 15:15

Kamil miałem przypadek Z ECU ale wtedy nie odpala spróbuj przestawić aparat

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 24 kwi 2014, 15:23

tygrys36 napisał(a):Kamil miałem przypadek Z ECU ale wtedy nie odpala spróbuj przestawić aparat

Już nim trochę pokręciłem, zaraz idę dalej zobaczyć co i jak, zmierzę ten czujnik wału.

Jedyne czego się obawiam że po zmianie ECU IMMO się będzie blokowało i będzie <dupa>, co nie zmienia faktu że i tak będę je wymieniał.

Dopisano 24 kwi 2014 16:16:

Auto właśnie przestało odpalać, mnie już ręce opadły, jak się wkurrr to pojedzie na złom i tyle, bo już nie mam siły do tego auta.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Beny » 24 kwi 2014, 21:52

A może do Tadziola z Katowic zadzwoń?
Robiłeś przekładkę więc pewenie kolektory wydechowe miałeś w rekach.Sa prekaty? Czytałem ostatnio że każdy Kl ma.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez tygrys36 » 24 kwi 2014, 21:59

Wyjmij ECU i zobacz czy nie ma przepalonego tranzystora SMD ja tak miałem i pewnie teraz masz brak iskry i prawdopodobnie ci sie aparat skończył

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 25 kwi 2014, 10:31

Dzisiaj rozbieram rozrząd, na bank przeskoczył.

Po przemyśleniu objaw by się zgadzał:
– rozrusznik blokowało przy próbie odpalenia
– jak odpalił to wyglądało na to że gary nie palą jeżeli palą to z opóźnieniem
– trzęsło silnikiem jak kiedyś przy moim KFie po wymianie rozrządu

Tylko jak ja odkręcę koło zamachowe....

tygrys36 napisał(a):Wyjmij ECU i zobacz czy nie ma przepalonego tranzystora SMD ja tak miałem i pewnie teraz masz brak iskry i prawdopodobnie ci sie aparat skończył

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Iskra jest, PB dochodzi, tylko rozrząd mus być winny innego wyjścia nie widzę.
Przy okazji wyszło że pasek ma delikatne naderwanie więc kwalifikuje się do wymiany.

Trzymajcie kciuki za odkręcenie koła pasowego ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez macieju » 25 kwi 2014, 10:46

wrzuć bieg i niech ktoś mocno naciska na hamulec a ty spróbuj odkręcić koło,

ale żeby sprawdzić rozrząd nie trzeba ściągać koła,

pokręć tylko wałem tak żeby był na "punkcie" i sprawdź czy się zgadza z punktami na wałkach a jak się nie będzie zgadzać to już wtedy kombinacja z odkręceniem koła;]
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 10:06
Posty: 32
Skąd: LLB
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Siw-y » 25 kwi 2014, 10:50

radar88 napisał(a):Tylko jak ja odkręcę koło zamachowe....
Oprzyj klucz o półośkę i pyknij kilka razy rozrusznikiem, ja tak zawsze robię jak nie mam pneumata pod ręką :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radar88 » 25 kwi 2014, 13:57

macieju napisał(a):wrzuć bieg i niech ktoś mocno naciska na hamulec a ty spróbuj odkręcić koło,

ale żeby sprawdzić rozrząd nie trzeba ściągać koła,

pokręć tylko wałem tak żeby był na "punkcie" i sprawdź czy się zgadza z punktami na wałkach a jak się nie będzie zgadzać to już wtedy kombinacja z odkręceniem koła;]

Wszystko się zgadza lecz jak silnik jest w budzie to punktu na dole widzieć nie będę bo nie ma jak dojrzeć.

Odkręciłem śrubę ale za to koło pasowe się zapiera i nie chce zejść, tak dobrze trzyma go klin.

Kupiłem ściągacz i nowy pasek Gates, będę próbował ściągnąć to koło i zobaczyć co się dzieje.

Rozmawiałem również z tygrys36 przez tel i doszliśmy do wniosku że może być to rozrząd, przy okazji wczorjaszej obserwacji wyszło że pasek jest OE TO01, więc...hymmmmm

In touch

Dopisano 25 kwi 2014 21:14:

Więc wyszło to tak:
Dół ustawiony perfekt:
DSCF3758.JPG

A góra, tu prawy:
DSCF3757.JPG

A tu lewy:
DSCF3756.JPG

Ile się naszarpałem się z kołem pasowym od pompy wspomagania a potem z obudową lewą rozrządu to ho ho. Później ustawiłem wałki tak jak miały być wg schematu, założyłem pasek, ściągnąłem napinacz do wkładania a tu <dupa>, w lewo w prawo...no nie pasi. Po kombinacjach przez godzinę udało się na tyle podnieść rolkę napinającą że w końcu wlazło i wszystko poskręcałem, efekt:



Skończyłem dzisiaj o 20:15, ale działa <jupi>
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 20:11 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy