Mazda Xedos 9 TA był KF jest KL 1995 M/T HX Brilliant black, TA0 Black

TA / HD / HC / HB

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 22:09

deejay27 napisał(a):nie mając nawet za dobrych warunków do tego

Zobacz sobie w moim temacie jakie są u mnie warunki hahaha

Radar lecisz aż miło, u mnie też na tygodniu KL on board, a wnętrze i silnik w bordowej nie ruszony <glupek2>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 22:15

deejay27 napisał(a):Czemu ja nie mieszkam gdzieś bliżej Ciebie:)Naprawdę fajnie się to ogląda .Wykonujesz praktycznie sam robotę za którą trzeba położyc konkretne pieniądze , nie mając nawet za dobrych warunków do tego , tylko kawał podwórka i dach nad głową:) Pozdrawiam i życzę radosnych Swiąt i powodzenia w dalszej pracy przy Maździe.

No warunki przydały by się ciut lepsze, bardzo brakuje mi chociaż kanału, tak to jest całkiem możliwe, z resztą to już nie pierwszy silnik który wychodzi z budy w tym garażu ;)

Dzięki za życzenia, święta raczej spędzę w domu ale jutro idę na pewno dowiercić kolektor ;) Więc trochę prac będzie, Również życzę radosnych ;)

Eklerek323f napisał(a):Radar lecisz aż miło, u mnie też na tygodniu KL on board, a wnętrze i silnik w bordowej nie ruszony <glupek2>

No to ja nie wiem jak się szykujesz do pracy ;P

U mnie jest tylko duże drapanie się po głowie co do ECU. Nie wiem czy nie będę miał konfliktu, w sensie że dawca nie miał IMMO, biorca ma, i czy jak przełożę ECU bez IMMO to czy to będzie pracowało ze sobą. Jak nie będzie współgrać to będzie pracować na razie na ECU KFa
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 19 kwi 2014, 22:19

Wszystkiego dobregp Kamilu mialem sie do Ciebie wybrac ale narazie zdrowie nie pozwala.Jeszcze raz wszystliego naj z okazjo świąt o oby nasze Mazdy jezdzily bezawaryjnie

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 22:20

U mnie tego problemu nie będzie bo wiązka idzie kompletna z dawcy w sensie cały makaron na podłoge od klapy tył do deski :) Trzymam kciuki za powodzenie wrzucania KLa <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez deejay27 » 19 kwi 2014, 22:20

Kupisz kolejną X9 , i bedziesz miał ECU:) ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 22:26

tygrys36 napisał(a):Wszystkiego dobregp Kamilu mialem sie do Ciebie wybrac ale narazie zdrowie nie pozwala.Jeszcze raz wszystliego naj z okazjo świąt o oby nasze Mazdy jezdzily bezawaryjnie

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Spoko, wszystko rozumiem ;) Dziękuję za życzenia i wzajemnie i szybkiego powrotu do zdrowia ;)
Eklerek323f napisał(a):U mnie tego problemu nie będzie bo wiązka idzie kompletna z dawcy w sensie cały makaron na podłoge od klapy tył do deski :) Trzymam kciuki za powodzenie wrzucania KLa <spoko>
No tak ale rozbierania masz jednak trochę, tyle że dechę w 626 ściąga się pewnie tak łatwo jak w X6, bo ta w X9 to jakieś nieporozumienie :| Cała zabudowania, trza ściągać kierownicę, pająka i dopiero można coś myśleć o jej wyciąganiu.
KL jeszcze chwilę poczeka do póki nie ogarnę komory w sensie wymycia, odmalowania niektórych miejsc i kilka kosmetycznych rzeczy, lecz w następnym tyg wyjeżdża za bramę garażową w budzie ;)
deejay27 napisał(a):Kupisz kolejną X9 , i bedziesz miał ECU:) ;P

ECU + IMMO + Stacyjka+zamki + kluczyki ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 22:31

radar88 napisał(a):No tak ale rozbierania masz jednak trochę

MX-6 i Cronos już rozebrane praktycznie, blacha została i troche ABSu :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 22:39

No ale jeszcze bordowa przy której trzeba jednak bardziej uważać aby czegoś nie urwać/złamać ;) Dopisałem się do wątku aby pilnować Twoje poczynania ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 19 kwi 2014, 22:41

Co bedziesz modzil przy tej laluni

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 22:42

Nie zamierzamy niczego rwać i łamać :d Będzie dobrze <spoko> Z MXa jak wyciągaliśmy silnik to nawet nie zdejmowaliśmy zderzaka czy czegokolwiek i ze skrzynią wyszedł :D Z Cronosa niby miało być łatwiej bo przodu nie ma a jednak po wytargadniu silnika z cholernie ciężkim automatem buda poszła tak wysoko, że pas przedni był nad miską olejową i go odciągałem innym autem na sznurku na samych tarczach hamulcowych hahaha Ale to cała relacje zdam po zakończonych działaniach w swoim temacie :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 22:52

tygrys36 napisał(a):Co bedziesz modzil przy tej laluni

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Znaczy pytasz o czarną, silnik wyleciał, strona wcześniej są zdjęcia ;) KLa nie pokażę :P

A bordową to chodziło mi o eklerka ;)

W mojej bordowej będzie też rozbieranko ale to za jakiś czas.
Eklerek323f napisał(a):Nie zamierzamy niczego rwać i łamać :d Będzie dobrze <spoko> Z MXa jak wyciągaliśmy silnik to nawet nie zdejmowaliśmy zderzaka czy czegokolwiek i ze skrzynią wyszedł :D Z Cronosa niby miało być łatwiej bo przodu nie ma a jednak po wytargadniu silnika z cholernie ciężkim automatem buda poszła tak wysoko, że pas przedni był nad miską olejową i go odciągałem innym autem na sznurku na samych tarczach hamulcowych hahaha Ale to cała relacje zdam po zakończonych działaniach w swoim temacie :D

Będę śledził, a pasa to nie odkręciłeś, tylko zderzak zdjąłeś, cały pas przedni jest odkręcany i masz piękny otwór do wyciągania silnika ;) Spójrz u mnie jak jest rozebrane ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 23:00

Dokładnie, miałem zdjęty zderzak grill i błotniki nic więcej ;) Ale dostęp i tak był dobry więc nie trzeba było go zdejmować <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 23:06

Eklerek323f napisał(a):Dokładnie, miałem zdjęty zderzak grill i błotniki nic więcej ;) Ale dostęp i tak był dobry więc nie trzeba było go zdejmować <spoko>

U siebie zdejmij, ułatwi Ci to pracę to raz, dwa będzie Ci o niebo łatwiej włożyć i ustawić silnik w komoże bez uszkadzania lakieru na podłużnicach i jeszcze jeden plus, oczyścisz sobie łączenia pasa przedniego i zakonserwujesz tak jak w moim przypadku ;) Niby więcej roboty jest bo ciut więcej rozkręcania ale bardzo to ułatwia życie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siw-y » 19 kwi 2014, 23:15

Z tego co wiem to pas w GE jest spawany i nie da się go zdemontować.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 23:17

Siw-y napisał(a):Z tego co wiem to pas w GE jest spawany i nie da się go zdemontować.
:| Nie żartuj, w X6 też mi się tak wydawało do póki go nie odkręciłem. Trza by się przyjrzeć dokładnie, może się da skubańca zrzucić, jak nie to biada.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Eklerek323f » 19 kwi 2014, 23:20

Jak się nie da zrzucić to będziemy ostrożni, w cronosie się nic nie uszkodziło, ale wiadomo to było tylko wyciąganie :D Przyjdzie czas będzie rada :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez radar88 » 19 kwi 2014, 23:26

Aż mnie korci aby pokazać swojego KLa ale muszę trochę tajemnicy utrzymać aby delikatne napięcie było. Pewnie się nie spodoba większości ale ważne aby mnie się podobał.

Ekler jak coś to możesz dzwonić jak by coś trzeba było się zapytać itp, może coś podpowiem ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez adidom » 20 kwi 2014, 15:32

Kiedy ty masz na to czas, szczerze cię podziwiam. Tyle pracy włożone w to i pozostałe auta :D
Silnik w X9 to chyba z zamkniętymi oczami wymieniasz <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez radar88 » 20 kwi 2014, 23:27

adidom napisał(a):Kiedy ty masz na to czas, szczerze cię podziwiam. Tyle pracy włożone w to i pozostałe auta :D
Silnik w X9 to chyba z zamkniętymi oczami wymieniasz <lol>

KF/KL wyciągam w jeden dzień z piwem/obiadem/kawą itp

Co do czasu to organizacja jest na maxa, tu praca, chwila wolnego i do działania ;)

Dzisiaj dużo nie zrobiłem, uzbroiłem kolektor dolotowy, wywierciłem pod LPG otwory i na podciśnienie, dokończyłem malowanie duperelów, przemyłem trochę komorę i ją odświeżyłem. We wtorek KL wchodzi na pokład.Czekam jeszcze na uszczelki pokryw zaworów, pewnie przyjdą w środę więc we wtorek nowego serca nie uruchomię :(
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 19:57 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 22 kwi 2014, 21:29

Więc tak...KL siedzi w budzie, chyba z godzinę się naszarpałem aby usiadł na wszystkich poduszkach, białej gorączki już dostawałem ale w końcu usiadł jak należy <jupi>
Jak już siadł to na szybko spiąłem przewody hydrauliczne do sprzęgła aby je odpowietrzyć, wiadomo są do tego potrzebne 2 osoby więc szybko pospinałem i Lilka pomogła, lecz chyba ta skrzynia z tym silnikiem mnie nie lubi bo skrzynia mnie opluła DOTem prosto w oko.
Zacząłem wszystko składać do kupy lecz co może przeszkodzić w odpaleniu silnika ?? Deszcz z burzą, nawaliło tyle wody że masakra, więc prace zawieszone, ustało na chwilę trochę jeszcze porobiłem.

Przyszły uszczelki po dekle, silnik już mam skręcony, spięty elektrycznie ze wszystkim i brakło mi dosłownie 10minut aby uruchomić serce, lecz zaczęło ponownie padać...Odpuściłem.

Jutro zostało mi:
– Spięcie półosi (nowy smar + nakrętki)
– Spięcie wydechu
– Montaż pasa przedniego z chłodnicami
– Montaż zderzaka
– Montaż lamp
– Montaż plastików
– Zalanie płynów

To co dzisiaj przyszło do mnie, dzięki Ravo ;)
DSCF3744.JPG
DSCF3743.JPG


Tak wygląda mój KL przed wsadzeniem do Budy:
DSCF3736.JPG
DSCF3738.JPG


Tak wygląda KL w budzie hahaha żadnych zmian nie widać.
Obrazek

Zakładanie pierwszej pokrywy:
DSCF3745.JPG

Kolektor już na swoim miejscu:
DSCF3746.JPG
DSCF3748.JPG
DSCF3747.JPG
DSCF3750.JPG


Domyślam się że większości barwy nie przypadną do gustu i ok, każdy ma prawo do własnego zdania ;)

Jedyne co by faktycznie tu pasowało to wypolerować kapy i kolektor, ale ani czasu, ani cierpliwości nie mam a ile by mnie takie coś mogło kosztować...nie wiem i tak się fundusze prawie że skończyły.

Mogłem przemalować na czarny...w czarnej budzie by wyglądał jak by go nie było, na srebrno cały...nudno by było, sam czerwony....nie do tego auta. Miało być trochę inaczej, bardziej odmiennie....i jest ;) Jutro pierwsze odpalenie, sprawdzenie sprzęgła, samego silnika.

Pozdrawiam,
Kamil
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 20:06 przez radar88, łącznie edytowano 2 razy
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy