Mazda Millenia S TA KJ '01 2.3 V6 Miller Cycle Engine B+G

TA / HD / HC / HB

Postprzez jedrzej07 » 3 lip 2015, 10:41

O to chodzi. A JPN padła po roku i tyle samo kosztowała, z tym że od razu mi się nie podobała
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 10 lip 2015, 20:42

Dzisiaj miałem przyjemność zobaczyć autko na żywo, muszę przyznać że śliczna sztuka <spoko>
Czarny jednak robi robotę w tym aucie :)
Dzięki za graty do mojej i pewnie do zobaczenia niebawem :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez jedrzej07 » 21 sie 2015, 23:37

Remont czas zacząć.
Na razie jedno krótkie popołudnie, ale pracy zapowiada się na jakieś 3 tygodnie, zobaczymy jak pójdzie
Załączniki
IMG_0681.JPG
IMG_0683.JPG
IMG_0692.JPG
IMG_0698.JPG
IMG_0714.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 22 sie 2015, 16:56

Grubsza sprawa widzę,powodzenia <spoko> masz jakieś X9 zastepcze jeżdzące :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dymian » 22 sie 2015, 22:26

Ja podziwiam podejście do sprawy- czasami wrzucę kilkaset zł/tysiąc w utrzymanie swojego xeda a ten dalej krzyczy więcej- mam inne fury w domu i tak jeść nie wołają- a ten tu KJ co chwila od mazdaspeed tudzież innych mazd dostaje "gifty" godne pozazdroszczenia- oby tak dalej, trzymam kciuki aby za 5-10 lat zobaczyć go na drodze w pełnej krasie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez jedrzej07 » 23 sie 2015, 00:32

Beny napisał(a):Grubsza sprawa widzę,powodzenia <spoko> masz jakieś X9 zastepcze jeżdzące :P

No grubsza grubsza... X9 by był jakbym wcześniej pomyślał, a tak jest ale w częściach na górze <lol>
Dymian, coś się musi dziać bo by nudno było <lol> Mam nadzieję, że uda mi się ją utrzymać w nienagannym stanie dłuższy czas, ale wszystko po kolei trzeba dopracować :)
Kolejne fotki z dzisiejszego dnia. Dobrze, że zdecydowałem się na zakup rozrządu bo ten już ledwo dychał.. O ile pasek jeszcze się kupy trzymał, napinacz również OK, tak rolki... hmm istne grzechotki, jeszcze takich nie widziałem, a jedna nawet pęknięta co widać na foto
Załączniki
IMG_0725.JPG
IMG_0726.JPG
IMG_0728.JPG
IMG_0729.JPG
IMG_0731.JPG
IMG_0732.JPG
IMG_0734.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 23 sie 2015, 09:25

Tylko rozrządzik do wymiany, czy głębiej grzebiesz :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez jedrzej07 » 23 sie 2015, 20:21

Oj głębiej głębiej, uszczelki pod głowicami, uszczelniacze zaworów, wszelkie inne uszczelki, regulacja luzów zaworowych, wydłubanie precatów pompa wody, pompa wspomagania, uszczelnienie miski olejowej, nowy olej, uszczelniacze półosi, filtr ASB, nowy olej ASB, 2 poduchy skrzyni, być może krzyżak kolumny kierowniczyej, może nawet cały magiel i pewnie jeszcze milion rzeczy o których zapomniałem <faja>
Jest co robić... <paker>
Aaa no i poprawki blacharsko lakiernicze błotników przód oraz tylnej klapy
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 24 sie 2015, 00:50

Lubię to <diabełek> Toż to sama słodycz :D
Teraz motorek będzie śmigał aż miło :)
Czekam na postępy prac .
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez ProboszczV6 » 24 sie 2015, 07:46

Tylko nie przeciągnij gwintów od blachy osłaniającej wał korbowy, łatwo je przeciagnąć. dobrze pooglądaj sytuację czy nie leci spod pompy oleju i z łączenia bloku. Wbrew pozorom to częste zjawisko i często wina jest zrzucana na to co leje się z góry. Wymieniasz też zawór przelewowy? Nie pamiętam już które części ci zamawiałem... Sprawdź też panewki korbowe, jeśli są żółte, do wymiany, wtedy zapewne główne nie będą lepsze i i tak będziesz musiał rozkręcić blok :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Majk500 » 24 sie 2015, 08:09

No to niezły interes się szykuje :] pod głowicami uszczelki puściły, czy tak od "widzimisie"?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jedrzej07 » 24 sie 2015, 23:08

Niby trochę "widzimisie" ale nie do końca. Spod głowic pojawiały się delikatne wycieki oleju, a mając na uwadze to, że muszę wypruć katy, wymienić poduszkę silnika, zrobić regulację zaworów i rozrząd to idąc za ciosem lista napraw się przedłużyła. Bo jaki sens byłoby robić 3/4 roboty a za rok czy może nawet mniej znów to rozbierać żeby zrobić resztę. Także składałem po trochu graty, aż w końcu przyszedł czas się za to zabrać..
C.D.
Załączniki
IMG_0739.JPG
IMG_0740.JPG
IMG_0743.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Piotr_ » 24 sie 2015, 23:10

Co z kompresorem, ile znikało oliwy ?
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez jedrzej07 » 24 sie 2015, 23:26

Od 4 setek do 8 w zależności od jazdy, może nie jakaś tragedia ale trochę jednak wciąga.
Na tą chwilę z tym nic nie robię, zobaczymy co pomoże wymiana uszczelniaczy zaworowych, i ogólne uszczelnienie wszystkich wycieków. W reszcie dziś ujrzałem tabliczkę z nr silnika, bo była nieźle usyfiona <lol>
Kompresor to jednak grubsza sprawa. Póki co daje radę a takie dolewki aż tak uciążliwe nie są. Może do czasu kiedy klęknie ktoś w PL opatentuje regenerację <diabełek>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Majk500 » 25 sie 2015, 08:18

Jak się patrzy na takie foty z prac to się myśli "o ku**a ile kabli" a jak się robi to wcale się tak nie wydaje <czarodziej>
Na jakim oleju jeździsz? Bo w głowicy trochę nagaru Ci się zebrało. Po złożeniu polecałbym płukankę. Ja używam BG Performance. Gość przed rozbieraniem silnika to używa, a później nawet rowki na tłokach do pierścieni są czyściutkie ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez radar88 » 25 sie 2015, 21:59

No działaj działaj panie, malować będziesz ??

A tak że zapytam czemu nie wyjąłeś sobie silnika z nadwozia ?? Umył byś sobie komorę przy okazji i dostęp do wszystkiego ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Beny » 25 sie 2015, 22:05

Kielich robisz bo widzę ruda tańczy :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 25 sie 2015, 22:48

Co do oleju to jeżdżę na Mobili 5W50, o płukance będę myślał jak poskładam do kupy
Silnika nie wyjmowałem bo nie chciało mi się dodatkowych rzeczy zdejmować, i tak już dość zaszalałem. A o dziwo jak się tyle z góry pozdejmuje to dostęp nie jest najgorszy <spoko>
To nie ruda <lol> to te zasrane materiałowe osłony kielichów taki efekt dają. Rudej na szczęście tam nie ma <jupi>
A popatrzę w składach magazynowych za lepszymi bo chyba coś tam sobie odłożyłem już kiedyś <czarodziej>
Dziś wytargałem maglownicę i krzyżak, podmieniłem na lepszą, krzyżak też, od razu drugą osłonę gumową wymieniłem. Pompa wspomagania roczna też już przygotowana do montażu. Także małe postępy ale cały czas do przodu.
Głowice dziś pojechały na wymianę uszczelniaczy i planowanie.
Prekaty były zapchane i już trochę pokruszone, także to ich wina była że coś czasem drżało.
Przy okazji będzie nowy łącznik elastyczny wydechu i uszczelki wydechowe te co były rozkręcane.
Może jutro przygotuję wszystko do montażu
Załączniki
IMG_0744.JPG
IMG_0748.JPG
IMG_0749.JPG
IMG_0750.JPG
IMG_0751.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Majk500 » 26 sie 2015, 00:14

No no, dzieje się :D poleciłbym Ci tą płukankę co ja używam, BG właśnie no i eneosa zamiast tego mobila (widziałeś co u mnie w silniku było i ja się zraziłem do mobila) ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jedrzej07 » 26 sie 2015, 22:53

Wezmę to pod uwagę. Najpierw muszę to do kupy w ogóle poskładać <lol>
Dziś za dużych (widocznych) postępów nie ma.
Wyczyściłem z grubsza wszystko. Jeszcze tylko dopieścić co nieco.
Maglownica zamontowana, uszczelniacze półosi też nowe już siedzą.
Nowy filtr skrzyni i uszczelnienie misy skrzyni i montaż "nowej/odświeżonej" misy olejowej silnika dziś opanowany.
Jutro dopiero zawiozę albo i jeszcze nie jutro, głowice do planowania. Zależy jak wyjdzie
Także jutro będę miał czas poczyścić to wszystko co jest wymontowane i leży po półkach w garażu <rotfl>
Pompę wspomagania wrzucę też jutro i pozalewam olej do skrzyni i wspomagania.
Załączniki
IMG_0753.JPG
IMG_0754.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy