Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT

TA / HD / HC / HB

Postprzez jacekxx » 16 cze 2019, 11:42

Xedos jeździ i ma się dobrze. W zeszłym roku zrobiłem konserwację, były dwie dziury do załatania. Niestety nie mam zdjęć. Plany na te wakacje to zrobić tylny prawy błotnik, wychodzą małe bąble. Tylne lewe drzwi na rancie pojawia się rdza, pójdą do wymiany. Kupiłem już drugie w takim samym kolorze i w idealnym stanie (podziękowania dla Beny). Muszę dać półoś do regeneracji tą długą, są już luzy na przegubie wewnętrznym. Znacie jakąś firmę godną polecenia która się tym zajmuje?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez jacekxx » 13 lip 2021, 22:02

Xedos jeździł bez problemów do ostatniego weekendu. W trakcie ostatniej trasy zaświecił się check engin i zaczął migać hold. Pojechałem do mechanika który odczytał błędy P0500 i P1522. Ten pierwszy to błąd czujnika prędkości, drugi to błąd vrisa. Po skasowaniu błędów i po przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się powtórzyła tzn wyskoczył check engin i później zaczął migać hold. Błąd P0500. Wymieniłem czujnik prędkości (podziękowania dla Jędrzeja za szybkie wysłanie paczki) Niestety błąd powrócił w drodze powrotnej do domu, oprócz tego błędu nie działa tempomat. Hold zaczyna migać jak skrzynia wrzuci najwyższy bieg. W samochodzie wszystko działa oprócz tempomatu, tzn na chwilę mogę go włączyć ale po kilku sekundach się wyłącza. Dolałem trochę oleju do skrzyni i przejechałem 300 kilometrów bez żadnego błędu, ale tempomat nadal nie działał. Po chwili postoju mocno przycisnąłem gaz, skrzynia zredukowała bieg i znowu pojawił się błąd P0500. Dolałem jeszcze trochę oleju do skrzyni i przejechałem kolejne 150 kilometrów bez problemu. Teraz olej jest już na maksa a błąd dalej wyskakuje. Ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć usuwanie usterki? Na początek zmienię olej i filtr ASB. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 16 lip 2021, 18:34

Który czujnik wymieniłeś? ten pod poduszką czy ten co wychodzi z mechanizmu różnicowego? Numer błędu wskazuje na ten drugi czujnik, chociaż nie wiem po co był montowany, skoro prędkościomierz bierze sygnał z ABSu...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 17 lip 2021, 21:28

Wymieniłem ten czujnik pod łapą skrzyni tzn poduszką. U mnie nie ma tego czujnika co wychodzi z mechanizmu różnicowego tzn jest cos podobnego do czujnika ale tam nie ma podpiętych żadnych kabli. To jest drugi czujnik prędkości w polifcie czy go nie ma?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez jacekxx » 15 sie 2021, 13:09

Awaria ciągle nie zdiagnozowana. Dzisiaj zwróciłem uwagę że po przekręceniu kluczyka coś bzyczy. Okazało się że to bzyczenie wydobywa się z pod przepustnicy. Nie wiem co to jest ale jest tam podpięta kostka 2 pinowa. Jest to przykręcone do przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 16 sie 2021, 10:03

Wygląda jak brak sygnału prędkości, licznik wskazuje prędkość? Między licznikiem, sterownikiem tempomatu, radiem, sterownikiem abs jest dodatkowa linia sygnału prędkości po liczniku, może coś na tej linii się złego stało, zwarcie alboco, ciężko stwierdzić nie mając przed sobą auta
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 16 sie 2021, 17:35

Licznik wskazuje prędkość. Nie działa tempomat i komputer pokładowy. Może to zbieg okoliczności ale właśnie wtedy co wyskoczył ten błąd to wcześniej radio przestało grać tzn straciło głos, ale stało się to około 100 kilometrów wcześniej. W środę postawię auto do innego mechanika zobaczymy co on stwierdzi. Poprzedni mechanik stwierdził, żę w liczniku są zimne luty. Wymieniłem licznik, niestety nic to nie dało.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 18 sie 2021, 09:14

Radio jest oryginalne?
Sygnał prędkości po przetworzeniu przez licznik podłączony jest do:
-sterownika tempomatu,
-sterownika silnika/ lub sterownika zespołu napędowego bo silnik i skrzynia są obsługiwane przez jeden komputer w twoim przypadku,
-przechodzi przez "joint box" czyli przez skrzynkę bezpieczników po lewej stronie na przednim słupku,
-wyświetlacz na desce i/lub klimatronik,
-radio.
W polifcie nie ma sygnału zwrotnego z licznika do sterownika abs, takie coś jest w przedlifcie.
Sygnał prędkości do radia potrzebny był do działania oryginalnej nawigacji, jeśli masz radio oryginalne lub inne które zmienia głośność wraz ze zmianą prędkości to awaria radia mogła skasować/zewrzeć sygnał prędkości wysyłany przez licznik i cała reszta urządzeń nie działa poprawnie. To tylko przypuszczenie, ale możesz to łatwo sprawdzić wypinając radio.
Kolor przewodu zielono-czerwony przy radiu. Przy liczniku może być ten sam albo szaro-czerwony, w drugiej/większej białej wtyczce.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 18 sie 2021, 20:36

Radio nie jest orginalne. Wypiąłem go już całkiem, ale nic to nie dało. Błąd ciągle się pojawia.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez jacekxx » 20 sie 2021, 22:01

Odebrałem mazdę od mechanika, niestety problem nie rozwiązany. Diagnoza postawiona sterownik główny do wymiany. Sprawdził całą instalację i według niego sygnał przychodzi do sterownika a z niego już nie wychodzi.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 22 sie 2021, 12:41

Co to jest "główny sterownik"? Znaczy, że znalazł nie zwarcie a przerwę...ciekawe
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 22 sie 2021, 20:38

Główny sterownik czyli cały komputer sterujący. Mechanik twierdzi, że sygnał prędkości dochodzi do tego komputera ale już z niego nie wychodzi. Mówi że sprawdził całą instalację i nie ma żadnego zwarcia i nie ma przerwy na żadnym przewodzie.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 23 sie 2021, 08:17

Czyli zapewne chodzi o ten sterownik który jest zlokalizowany przy bezpiecznikach(TWS), rzeczywiście wg schematu, jest tam połączenie które jak się uszkodzi to sygnał prędkości zniknie. Swoją drogą, ciekawe co się stało, że akurat ten element jest uszkodzony. Tak jak pisałem wcześniej, sygnał prędkości przechodzi przez skrzynkę bezpieczników w słupku na dole.
Uderz do Jędrzeja po całą skrzynkę bezpieczników ze wnętrza, nie będzie to kosztowało cudów.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 24 sie 2021, 11:54

Jemu chodzi o wymianę całego komputera czyli ECU. Już go zamówiłem u Jędrzeja ale teraz się zastanawiam czy to będzie na pewno to. Trochę roboty jest przy wymianie jego.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez ProboszczV6 » 24 sie 2021, 15:21

Hmm, dobrze zrozumiałem... sygnał z licznika wchodzi do ECU silnika(sterownika zespołu napędowego który zamontowany jest pod deską w centralnej konsoli) i nie wychodzi dalej na inne urzadzenia? Brzmi jak ciekawostka z "encyklopedii rzeczy niestworzonych". "Całych komputerów" czy tam sterowników jest kilka, znaczy konkretnie 5sztuk.
Ok, tak stwierdził elektryk, nie będę wchodził w dyskusję dotyczącą diagnozy nie widząc auta. Widząc schemat uważam, że to nie będzie działać. Potrzebny ci jest tzw "body computer" czyli ten co zamontowany jest przy bezpiecznikach wewnątrz na słupku po stronie kierowcy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jacekxx » 29 sie 2021, 11:43

Ok. Spróbuję najpierw wymienić ten body computer. Nie myślałem, że będzie taki problem ze znalezieniem w moich stronach mechanika który będzie potrafił naprawić ten samochód.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez jacekxx » 2 wrz 2021, 12:13

Mazda naprawiona. Wielkie podziękowania dla ProboszczV6 i dla Jędrzeja za pomoc w ustaleniu przyczyn usterki. ProboszczV6 twój ostatni post to był strzał w dziesiątkę. Przyczyną wyskakiwania błędu P0500 była kostka która dochodzi do tego body komputera, coś tam nie łączyło. Dobrze, że nie wymieniłem komputera głównego. Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2015, 00:19
Posty: 91
Skąd: Tarnawatka
Auto: pontiac vibe
Mazda Xedos 9 2001
Yamaha XV 1900 Raider

Postprzez szkodnik_byd » 7 wrz 2021, 11:15

I po to jest forum
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6180 (915/438)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy