Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 9 maja 2010, 16:00

8592e93b924d89f2f1e0192a9958588a.jpg

tapeta 1980-1200.jpg



Witam wszystkich forumowiczów i klubowiczów.
Na forum jestem już dwa lata więc czas najwyższy napisać coś o swojej MX-6.

W 2008 roku po skasowaniu przez przedstawiciela handlowego mojego poprzedniego auta rozglądałem się za czymś następnym.
Zupełnie przypadkowo dowiedziałem się o MX-6 która z racji swojego opłakanego stanu i nieopłacalności naprawy u naszych zachodnich sąsiadów miała zostać na dniach skasowana na złomowisku.

W tamtym momencie zupełnie nic nie wiedziałem o MX-6.
Poczytałem to i owo i ponieważ był to KL postanowiłem ściągnąć to cudeńko i spróbować go doprowadzić do ładu.
Jechała do mnie przez 1600km i po pierwszej przejażdżce już byłem nią zauroczony.

Wszyscy piszą w jakim super stanie kupili auta, w moim przypadku było zupełnie odwrotnie.

Silnik – chodził nierówno, na wolnych obrotach tylko na pięciu cylindrach i cały zarzygany olejem.
Zawieszenie – z lewej strony połamane sprężyny i zero amortyzatorów wyglądała jak na glebie -80mm
Hamulce – praktycznie wykończone
Karoseria – pełna drobnych obić, otarć i gdzieniegdzie ogniska rdzy, lakier oczywiście na każdej części inny (na szczęście po sprawdzeniu okazało się że nie była nigdy bita)
Wnętrze – poodrywana tapicerka w drzwiach a tak pozatym 3+
Opony – łyse
Wydech – na wykończeniu pełen przedmuchów
Bagażnik ze stojącą wodą w którym pogniły jakieś szmaty i szczotka drewniana.
i wiele, wiele innych mankamentów (łatwiej zdecydowanie było by opisać co było sprawne)

Poprzednie auto miałem w stanie kolekcjonerskim ale już takie kupiłem,
MX-6 postanowiłem do takiego stanu doprowadzić.


Plan był od początku taki: Odbudowa samochodu z wykorzystaniem w pierwszej kolejności najciekawszych dostępnych na rynku rzeczy produkowanych przez firmę Mazda niekoniecznie do modelu MX-6 (przykład zaciski z Mazdy6) a w następnej kolejności poszukam czegoś u innych producentów. Generalnie ma wyglądać tak jakby sam producent ją taką wypuścił.


Wahacz wzdłużny/wleczony, pękł i zamiast go wymienić jakiś magik połączył dwie części blaszkami tylko po to aby nie obijał sie o ziemię. Nieźle ściągało na zakrętac
Postaram się po kolei opisać dotychczasowe prace i powstawiać trochę zdjęć aż dojdę do dnia dzisiejszego.
DSC01519.JPG
Załączniki
DSC01521.JPG
Zdjęcie stanu po kupnie
DSC01522.JPG
DSC_8817.jpg
DSC_8814.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 11:44 przez DamianMX6, łącznie edytowano 30 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez AmRoZ » 9 maja 2010, 16:03

hehe akwarium w bagażniku to przypadłość wielu mazd :) zadzwiające jak wielu z nas się z tym problemem spotyka :) ....

Tak czy siak fajnie że w końcu postanowiłeś pochwalić się swoją 6-steczką w wersji MX :) czekamy na kolejne modyfikacje i oby Madzia służyła przez długi czas ;)


Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez DamianMX6 » 9 maja 2010, 17:31

dzięki :)

AmRoZ napisał(a):hehe akwarium w bagażniku to przypadłość wielu mazd :) zadzwiające jak wielu z nas się z tym problemem spotyka :) ....


Tyle że w mojej poprzedni właściciel w ogóle tam nie zaglądał i tak z pół wadra wody chlupało kilka miesięcy aż pogniły szmaty i inne rzezczy w bagażniku <glupek2>

W pierwszej kolejności, trzeba było zarejestrować mazdeczkę. Aby w ogóle przeszła przegląd.
Zrobione zostało zawieszenie: wymiana sprężyn i amortyzatorów plus te nieszczęsne wahacze oraz klocki tarcze płyn hamulcowy.

Po zarejestrowaniu wymieniony został pasek rozrządu, napinacz, rolki i pompa wody oraz pozostałe paski i płyny, filtr, świece NGK, kable NGK itp.
Po tym wszystkim przyszedł czas na naprawę silnika. Po zdjęciu prawej głowicy okazało się że całym winowajcą jest nie domykający się zawór wydechowy. Pękła sprężyna i zawór wyrobił prowadnicę.
Fotki wyjętego silnika. Który o dziwo okazał się bardzo czysty wewnątrz i potwierdziło się to co mi mówiono przed sprowadzeniem że jeździł na syntetyku. Zero nagaru tylko złoty odcień.
Przy okazji wzmieniono spręrznki wałków, uszczelniacze, uszczelki pokryw zaworów i oring w aparacie zapłonowym.

Obrazek 2008

Obrazek2008


Generalnie przez ostatnie dwa lata wykonane było masę robót:
naprawa silnika, amortyzatory,
wahacze (kompletne),
końcówki drążka, łączniki stabilizatorów,
tapicerki, świateł, podświetlenie stacyjki,
antena elektryczna,
hamulce,
wydech,
przepustnica, TPS,
trzeci stop,
przeróbka klimatyzacji na nowy czynniki, filtr stożkowy,
short shifter,
alternator,
aparat zapłonowy,

i pewnie wieeeeeeeele innych o których już zapommniałem.

Zacznę więc nowy rozdział opisywania zmian od felg które kupiłem do letnich oponek

Felgi 17 cali z Mazdy 3

Obrazek 2009

i oponek na lato BF GOODRICH G-FORCE PROFILER 215/45R17 91W XL

Obrazek 2010
Ostatnio edytowano 9 cze 2013, 13:41 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez People_Hate_Me » 9 maja 2010, 18:25

no no ładnie to bedzie wyglądało. szykuje sie kolejna ładma MX6
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez AmRoZ » 11 maja 2010, 10:30

tylko pozazdrościć tego że sam możesz sobie dłubać przy autku lub masz gdzie ... ja tej przyjemności nie mam niestety ... ale tak czy siak czekamy na więcej :) widać że Madzia trafiła w dobre ręce :) i to najważniejsze
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez DamianMX6 » 11 maja 2010, 19:01

Dziękuję za dobre słowa <spoko>


AmRoZ napisał(a):tylko pozazdrościć tego że sam możesz sobie dłubać przy autku lub masz gdzie ... ja tej przyjemności nie mam niestety ... ale tak czy siak czekamy na więcej :) widać że Madzia trafiła w dobre ręce :) i to najważniejsze


No niestety nie jest tak różowo. Miejsca kombinuję różne ale wiele ważnych prac mechanicznych przy MX-6 wykonują ludzie którzy posiadają w tym temacie więcej wiedzy, miejsca i narzędzi ;) .
Załączniki
DSC00012.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:22 przez DamianMX6, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 12 maja 2010, 14:26

JDM-owe lustereczka składane elektrycznie a obok specjalistyczny klucz do wyjmowania szkła z lusterka ;)
oraz gniazda pająków
podwórkowym kociakom też się Mazdeczka podoba
Załączniki
DSC00018.jpg
DSC00027.jpg
DSC00029.jpg
DSC_4454.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:32 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 19 maja 2010, 10:03

Ponieważ od strony wizualnej od początku nie podobały mi się te maleńkie dwie rurki w tłumiku końcowym, znalazłem coś co moim zdaniem pasuje idealnie do mx-6, Remus. Kupiłem go na próbę i muszę przyznać że jestem zadowolony zarówno z jego wyglądu jak i dźwięku. Następny z pewnością też będzie Remus ale już dedykowany do MX-6 a nie uniwersalny.
Załączniki
DSC00023.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:30 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DymeK » 19 maja 2010, 15:08

Widać ze Mazda trafiła we dobre ręce mx zaczyna wyglądać :D
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Grzybek_Pro » 20 maja 2010, 12:39

ile dałeś za mx?
Grzybek_Pro
 

Postprzez DamianMX6 » 23 maja 2010, 20:39

W końcu udało się zgromadzić zestawik obniżająco amortyzujący jaki chciałem od początku.
Sprężyny H&R -35mm prosto z Niemiec a amortyzatory KYB Excel-G, prosto z Japonii z portem przeładunkowym ;–) w Carspeedzie u Smirnofa. No i rzecz jasna dla ochrony amorków odboje i osłony Sachs.
Załączniki
DSC00059.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:35 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez AmRoZ » 23 maja 2010, 23:28

No widać ciągły progress w pracach nad Madzią zasługujesz na pochwały ....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez DamianMX6 » 24 maja 2010, 08:07

Od dzisiaj zaczynam walkę z niedoskonałościami nadwozia tak na poważnie i po całości, więc trzymajcie kciuki co by mi <paker> nie zabrakło <lol>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 24 maja 2010, 19:16

No i poszły konie po betonie. Dzisiaj wybebeszyłem Mazdeczkę w środku, zdemontowałem zderzak i powyjmowałem wszystkie amorki ze sprężynami. Chyba nieźle jak na 6 godzin pracy amatora. Jutro ciąg dalszy.
Jak dla mnie to rewelacyjne zajęcie, mógłbym tak robić codziennie w ramach relaksu, gdyby tylko nie to że trzeba zarabiać kasiorę i jeszcze parę innych obowiązków.

Tylko z tylną półką sobie jeszcze nie poradziłem, może ktoś wie jak ten plastik ściągnąć tak aby nie pourywać jakiś zaczepów, dzisiaj już nie miałem głowy aby dociekać a na pierwszy rzut oka jakoś nie bardzo widzę co ją trzyma od okna do miejsca w okolicach głośników..
Załączniki
DSC_9775.jpg
DSC_9689.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:55 przez DamianMX6, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Loczek » 24 maja 2010, 19:37

Sciagnij osłony głosnikow, potem glosniki i potem sruby. I reszta juz powinna puscic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez DamianMX6 » 24 maja 2010, 19:49

OK, dzięki. <spoko> Osłony podważyć od góry mam rozumieć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Loczek » 24 maja 2010, 20:15

Tak jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez damian626 » 24 maja 2010, 20:46

zawodowiec <spoko>
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez DamianMX6 » 27 maja 2010, 16:12

Ok dziś wywaliłem podsufitkę i w końcu ostatnie element z wnętrza czyli tylną półkę (dzięki Loczek <spoko> )
Tu parę elementów po piaskowaniu i po położeniu podkładu. Aż miło popatrzeć
Jednak piaskowanie to idealna sprawa, potem porządny podkład i lakier proszkowy (tam gdzie nie ma gumy i tworzywa) i mucha nie siada. Zamek przedniej klapy był jedną wielka rdzą ze śladami odrdzewiaczy których już nigdy nie zastosuję a teraz wygląda lodzio miodzio <lol>
Załączniki
DSC_9778.jpg
DSC00008.jpg
Ostatnio edytowano 17 kwi 2023, 10:42 przez DamianMX6, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Loczek » 28 maja 2010, 14:28

Piaskowanie to jest najcudowniejszy dar dla ludzi nielubiacyh rdze. Niczym innym sie tak nie zpobedziesz rdzy.

Pamietasz jak szukałes kiedys tych malych elementów do drzwi tam na dole. Takie plasticzki, wydaje mi sie ze je mam :)Jakby co to mi zostało kilka elementów humowych z zawieszenia. Jakies podpory stabilizatora jakies gumy z mcpersonów. Chetnie sie tego pozbede.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy