Mazda 626 GE FS '92r. 2.0

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez dyszel » 28 sty 2013, 19:59

Nie stygła, nie stygła masz rację. Ale i tak wyręczało ją mondeo które kupiłem z okazji generalnego remontu mieszkania i tańszych dojazdów do pracy (LPG). Teraz już wreszcie na swoim, mondeo sprzedane i mazda znowu stała się jedynym samochodem w domu :D Teraz na wiosnę zamierzam poprawić tylne hamulce, powalczyć z rudą i wymienić olej i filtry (zresztą jak co roku o tej porze ;) ). Autko odwdzięcza się niskim spalaniem (średnio 7,8l/100km) i bezawaryjną jazdą. A my mieliśmy okazję się poznać na spocie w Rzeszowie u Spoona i Rascala. Ale było to dawno więc trzeba powtórzyć ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Qchar » 28 sty 2013, 20:05

Jak tylko nadarzy się okazja :) to jak najbardziej . Pozdr papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez dyszel » 2 paź 2013, 20:04

To już 7 lat jak jesteśmy razem, czas na małe podsumowanie. Przebieg w momencie kupna: 178000km – przebieg obecny 270000km. Po prawie 100 tyś km i 7 latach eksploatacji, mogę powiedzieć jedno – auto jest niezawodne, stosowanie dobrej jakości części i materiałów eksploatacyjnych skutkuje bezawaryjnością, znakomitymi osiągami, nie zużywaniem oleju i wysokim komfortem podróżowania. Najsłabszym punktem okazała się blacharka – na dobre zadomowiła się ruda na tylnych nadkolach, zaczyna atakować końcówki progów i zakończenia podłóżnic z tyłu. Niedługo planowane ratowanie blachy, prawdopodobnie na wiosnę jak fundusze pozwolą. W tym sezonie założone felgi Enkei z xedosa + chrom wentylki, zregenerowane zaciski z tyłu, przetoczenie niepracujących tarcz, wymiana klocków i kupione tuleje wahacza na przód. Oczywiście sezonowa wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza. Tak więc podsumowując jak dbasz to masz, czego przykładem jest moja lekko podgnita staruszka która potrafi jeszcze pokazać pazur na drodze a prezentuje się na chwilę obecną tak:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez oblivion » 3 paź 2013, 09:07

Gratulacje, oby tak dalej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez voytecku » 3 paź 2013, 12:16

dyszel napisał(a):a prezentuje się na chwilę obecną tak:

Wyglada calkiem dobrze :) Niech dalej sie tak dobrze sprawuje :)

dyszel napisał(a): Najsłabszym punktem okazała się blacharka – na dobre zadomowiła się ruda na tylnych nadkolach

U mnie – odpukac – jeszcze jest OK, choc na jednym nadkolu pokazal sie maly wyprysk.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez dyszel » 6 paź 2013, 15:25

Dzięki, wczorajsza walka z tulejami wahaczy zakończona cząstkowym sukcesem :| Tulejka z lewej strony wymieniona, kosztem obciętego łącznika stabilizatora, który był jeszcze dobry, zerwany gwint na śrubie mocującej tył wahacza do belki (parę podkładek podłożonych pod w/w śrubę pozwoliło na zamocowanie ocalałego gwintu w ramie). Samo wprasowanie nowej tulejki przy pomocy imadła poszło bez problemu. Tulejki firmy TED-GUM, druga strona czeka na wymianę, zastanawiam się nad łącznikami polskiej firmy JGR (wszedłem na stronę producenta i rzeczywiście jest to polski produkt, zobaczymy jak się będą sprawować, przede wszystkim mają sworzeń na klucz płaski a nie na imbusa czy torxa co powinno umożliwić późniejsze odkręcenie po zabezpieczeniu gwintu dużą ilością smaru). Na sam koniec zamiast załatać to powiększyłem jeszcze dziurę w wydechu, w przyszłym tygodniu wymiana skorodowanego elementu i ustawienie zbieżności po wymianie tulejek wahaczy.
Zdjęcie z aukcji łącznika:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez oblivion » 6 paź 2013, 15:35

Mam jakieś tuleje metalowo gumowe od GE, nigdy nie zdążyłem założyć, chcesz? Mogę cyknąć foto i nr części na woreczkach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez dyszel » 6 paź 2013, 15:39

cyknij fotkę i wyślij na dyszl85@o2.pl, zobaczymy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez oblivion » 6 paź 2013, 16:28

poszło, mam jeszcze gałeczkę od GW ale do obszycia skórą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez voytecku » 7 paź 2013, 16:49

A ja moze bede mial przednie reflektory z Efini MS6 :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez dyszel » 12 paź 2013, 22:40

Wymiana tulei w przednich wahaczach zakończona sukcesem, jedyny dobry sposób na urywające się śruby, to obfite spryskanie ich wd-40, a potem oczyszczenie i nasmarowanie gwintów, poniżej fotka nowych łączników i wahacza z wprasowaną nową tulejką przy pomocy imadła. Co ciekawe ustąpiły niepokojące odgłosy skrzypienia przy ruszaniu i hamowaniu <spoko> Polecam wszystkim łączniki tej firmy, kasa przelana w poniedziałek, we wtorek rano już u mnie, wykonanie wygląda na dobre no i niska cena.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez todi » 13 paź 2013, 10:10

albo podgrzanie palnikiem :) ja jak wymieniałem wahacz to nie mogłem odkręcić śrub bo się kręciły z obu stron a więc nic innego jak cięcie od środka zrobienie małej dziurki i trzymanie i takim sposobem wymieniłem wahacz
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 11:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez dyszel » 19 cze 2014, 22:16

Witajcie, z żalem zawiadamiam iż wątek można zamknąć :| Po 7 latach i 100000km spędzonych bezawaryjnie razem, nadszedł czas na zmiany. Niestety walka z rdzą i chęć posiadania młodszego rocznika zmusiła mnie do zakupu pojazdu zastępczego. Po oglądnięciu kilkunastu GF-ek stwierdziłem że gniją bardziej niż moja staruszka. Potem przychodziły mi dziwne pomysły na godnego następce. Na liście pojawiły się: Chrysler PT Crusier (dalej mam słabość), Civic VII gen. (niestety motor 1,4 nie ciągnie pod górę z włączoną klimą) i Mazda 6/626gf (RDZA!). I tak będąc na giełdzie z teściem wypatrzyłem nowe wozidło, które od zawsze mi się podobało. Ford Mondeo mk III, bo o nim mowa, wyprodukowany został w 2001 roku, pod maską radośnie klekocze znany ze służbowego transita silnik 2,0tddi 115km, mam piękny zielony kolor i bogate wyposażenie. Główny atut to brak korozji. W wolnej chwili założę wątek w zastępczych. Fotki jeszcze z ogłoszenia:
mondeo1.jpg

mondeo2.jpg

mondeo3.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez @tomek@ » 19 cze 2014, 22:23

dyszel napisał(a):
mondeo1.jpg
Witajcie, z żalem zawiadamiam iż wątek można zamknąć :| Po 7 latach i 100000km spędzonych bezawaryjnie razem, nadszedł czas na zmiany. Niestety walka z rdzą i chęć posiadania młodszego rocznika zmusiła mnie do zakupu pojazdu zastępczego. Po oglądnięciu kilkunastu GF-ek stwierdziłem że gniją bardziej niż moja staruszka. Potem przychodziły mi dziwne pomysły na godnego następce. Na liście pojawiły się: Chrysler PT Crusier (dalej mam słabość), Civic VII gen. (niestety motor 1,4 nie ciągnie pod górę z włączoną klimą) i Mazda 6/626gf (RDZA!). I tak będąc na giełdzie z teściem wypatrzyłem nowe wozidło, które od zawsze mi się podobało. Ford Mondeo mk III, bo o nim mowa, wyprodukowany został w 2001 roku, pod maską radośnie klekocze znany ze służbowego transita silnik 2,0tddi 115km, mam piękny zielony kolor i bogate wyposażenie. Główny atut to brak korozji. W wolnej chwili założę wątek w zastępczych. Fotki jeszcze z ogłoszenia:

Ja tu czegoś nie rozumiem jak to kur@!@wa możliwe że na tej liście znalazł się Chrysler PT Crusier przecież to wóz pogrzebowy :| :P za darmo bym go nie przygarnął a co dopiero kupować,no ale wybrałeś mniejsze zło.Jechałem takim fordem jakiś mc temu i średnio mi się nim jechało,ale życzę bez awaryjnej jazdy :)
A kto zakupił 626?ktoś z forum?za ile poszła jeśli można widzieć? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 11:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez oblivion » 20 cze 2014, 06:47

civic VII 1,4 pod gorę z włączoną klimą nie jedzie? hahaha nie zauważyłem, a podobno mieszkam na pogórzu... ;)
Criuser ma fajny look ale podobno wykonanie tragiczne, czarny mat wygląda fajnie, troche faszystowsko ;)
http://carangoweb.com.br/wp-content/upl ... aixado.jpg
Zakładaj temat i bezawaryjności!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez dyszel » 20 cze 2014, 07:35

Heh, Co do tego civika to trafiłem na jakiś zajeżdżony egzemplarz co nie jechał ;) Ale spodziewałem się lepszego kopa mimo wszystko. Ford za to zbiera się elegancko. Zobaczymy ile będzie palił. Mazda na razie jest z nami, szwagier robi do niej przymiarki więc chyba zostanie w rodzinie <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez voytecku » 20 cze 2014, 10:30

Nie wiem czy gratulowac zakupu, to troche krok wstecz :) Jedyna korzysc to brak rdzy.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez dyszel » 20 cze 2014, 21:53

Voytecku, pod względem niezawodności – pewnie tak, pod względem wyglądu, prowadzenia i komfortu na pewno krok w przód, ale zdaje sobie sprawę że mazda będzie wspominana jako moje pierwsze i najlepsze prawdziwe auto – pozdrawiam ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 16:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez oblivion » 20 cze 2014, 22:01

no ja moją wspominam do dziś... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy