Strona 1 z 3

Mazda 626 GE KL '92 2.5 24V6 GT

PostNapisane: 20 lip 2008, 23:29
przez STEffAN
Witam.
Po ponad rocznym rozkoszowaniu się walorami KL'a przyszedł czas na ponowne pokazanie magdaleny w NM. Autko posiadam od czerwca 2007r.

Dane ogólne:
* rok produkcji 1992
* kraj pochodzenia: Szwajcaria

Dane techniczne:
* pojemność skokowa silnika: 2497 ccm
* moc maksymalna: ?? ( seria: 167 KM przy 5600 obr./min )
* maksymalny moment obrotowy: ?? ( seria: 217 Nm przy 4800 obr./min )
* wymiary: 4700x1750x1390 mm
* spalanie benzyna: trasa 7,5 – 9 litrów, miasto 9,5 – 12 litrów
* spalanie gaz: trasa 9 – 12 litrów, miasto 11 – 15 litrów

Wyposażenie:
* klimatyzacja
* ABS
* tempomat
* wspomaganie kierownicy
* automatyczna skrzynia biegów ( naprawdę fajowa :P )
* elektryczne otwierane szyby i regulowane lusterka (podgrzewane)
* elektrycznie otwierany szklany szyberdach
* elektryczna regulacja fotela kierowcy
* elektryczna antena
* regulacja wysokości kierownicy, pasów i reflektorów
* światła przeciwmgielne
* welurowa tapicerka
* składana i dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem
* centralny zamek + alarm z pilotem
* styropianowe, dobrze dopasowane wyciszenie podłogi bagażnika

Modyfikacje
* felgi Toora T670 series ( dokładnie T675 7,5 X 17 cali )
* opony Yokohama 215/45/R17
* pierścienie centrujące własnej produkcji z Wolframu 0,25mm. Dzięki nim nie ma bicia na kierownicy po przekroczeniu 130 km/h
* instalacja LPG IV generacji
wydech Ulter – założony spowrotem seryjny wydech ( lada dzień powróci końcówka Ulter'a )
sprężyny progresywne Jamex -35mm – założone spowrotem oryginalne sprężyny ( stan dróg w stolicy, oraz krawężniki )
* niebiesko zielone żaróweczki przy drzwiach i w przedniej podsufitce
* hamulce Brembo/Ferodo
* głośniki JBL, tweetery
* radio CD/MP3/USB JVC KD-G 731
* oczyszczenie, i wygłuszenie deski roździelczej ( wreszcie nic nie trzeszczy )
* aluminiowe ramki zegarów


Plany
* dokładniejsze wyciszenie auta ( wliczając szyber )
* turbo lub kompresor ( pewnie to drugie, albo wcale – w trakcie obmyślania i czytania )
* dolot zimnego powietrza, może stożek
* przejście na olej Dexelia Ultra 5W30 ( już zakupione 6 litrów ), obecnie jest Shell 10W40
* kolektory wydechowe z kwasówki
* bardzo dokładne przejrzenie i zabezpieczenie auta przed korozją na conajmniej kilka lat
jakieś fajny, niezagłośny wydech Remus'a – rezygnacja, seria jednak brzmi pięknie


Pierwsze fotki, strzelone dzisiaj ( 20.07.2008 ) przy okazji wyjazdu na działkę, madzia niestety trochę brudna.

Temat będę rozbudowywał w miarę możliwości

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj zdjęcie zrobione tydzień temu (13.07.2008) jeszcze przed zdjęciem starego wydechu Ulter'a. Potem nastała cisza :P
Obrazek

Tour de Europe wrzesień 2010 :)
Obrazek
Więcej zdjęć mazdy z wycieczki na drugiej stronie wątku :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=56634&start=20

PostNapisane: 20 lip 2008, 23:57
przez LoB
Narescie ...bo juz sie stesknilem ;)

niestety seryjny zawias odebral sporo uroku... ale rozumiem ze na stołeczne drogi to mus...

PS nie bylo mozlowisci tego korka od gazowni gdzies dyskretniej umiescic (pod klapke wlewu moze) ?
PS2 czy szyber jest w jakies fazie niedomkniecia ? bo jakos dziwnie nierowno przylega ?
PS3 bardzo ładna sztuka :) tylko dbac :) ( i przepolerowac ta obcierke na zderzaku :P)

pozdrawiam

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:01
przez Loczek
To juz nie Twoje auto, wiec nei marudz :p

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:01
przez Pajko
LoB tak wlasnie myslalem ze to twoja sztuka hehe , ladna jak kazda 626 ale brakuje jej pakietu v6 na progi i bylo by naprawde miodzio

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:03
przez axel
Fele pasuja jak ulał.Bardzo mi sie podobaja. Fajna 626.

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:04
przez LoB
Loczek napisał(a):To juz nie Twoje auto, wiec nei marudz :p


<nie powiem>
;)
Pajko napisał(a):brakuje jej pakietu v6 na progi


przy poprzednim zawieszeniu nie przezylby zbyt dlugo :)

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:10
przez Pajko
LoB napisał(a):przy poprzednim zawieszeniu nie przezylby zbyt dlugo usmiech

jezeli dobrze pamietam to tam bylo -35 mm na jamexie tak ?? ja osobiscie taki zawias mam na 18" i jest za wysoko jak dla mnie i pakiet od v6 tez mam :P

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:13
przez LoB
widocznie u mnie sa "wyzsi spiacy policjanci" :)

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:15
przez Pajko
LoB napisał(a):widocznie u mnie sa "wyzsi spiacy policjanci" usmiech

ja nei wiem jak u mnie w miescie wygladaja bo omijam je duuuzym kolem hehehe a co do zawiasu juz nie dlugo bedzie -60 na przod

OK nie robmy OT

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:15
przez Mev
Świetne felgi :)

PS. A tak mi się właśnie wydawało, że skądś znam to auto <lol>

PostNapisane: 21 lip 2008, 00:17
przez STEffAN
LoB napisał(a):Narescie ...bo juz sie stesknilem ;)
niestety seryjny zawias odebral sporo uroku... ale rozumiem ze na stołeczne drogi to mus...


Zawias dałem seryjny spowrotem, właśnie ze względu na stolicę, wypady na działkę, do lasu... Moim zdaniem wcale nie wygląda gorzej.

LoB napisał(a):PS nie bylo mozlowisci tego korka od gazowni gdzies dyskretniej umiescic (pod klapke wlewu moze) ?


Korek od gazu koniecznie chciałem dać w plastik. Za dużo widziałem "rewelacyjnie wykonanych" wlewów bezpośrednio w blacharce. Nie chce miec purchli od rudej za 2 lata. Może pomaluje go pod kolor :P

LoB napisał(a):PS2 czy szyber jest w jakies fazie niedomkniecia ? bo jakos dziwnie nierowno przylega ?


Tak, szyber jest w niedokniętej fazie.


LoB napisał(a):PS3 bardzo ładna sztuka :) tylko dbac :) ( i przepolerowac ta obcierke na zderzaku :P)
pozdrawiam


Staram się jak mogę. Wydech wymieniłem, bo już naprawde był na wykończeniu. Końcówkę lada dzień sobie przespawam, bo bardzo ładnie wygląda.
Ogólnie kupiłem u smirnoffa sprzetu za porządną kasę w zeszłym tygodniu, nowe amorki, przegub, sworzeń, łączniki i gumki stabilizatorów.... ogólnie doprowadzam zawieche i hamulce do perfect.

Zderzak przedni bedzie lakierowany cały, bo jak sam wiesz po kilkunastu latach ma już milion odprysków. A obcierka to masakra. Dałem przyjaciółce się kawałek przejechać po naprawde pustej drodze, i na jednym zakręcie mijaliśmy jedyne auto jakie wtedy napotkaliśmy. I akurat na tym zakręcie o to auto zawadziła :P. No po prostu ma talent.
Drugi samochód uciekł, (może pijany?), na szczescie jest to tlyko delikatne obtarcie i będzie zrobione.
Ale najpierw podwozie, bo przegub jeden zaczyna mnie denerwować.

Również pozdrawiam i dzięki za zadbane auto.
Zamierzam z nią troszkę zaszaleć modyfikacjami, ale zobaczymy czy ma to sens. Napiszę o tym w pierwszym poście.

PostNapisane: 21 lip 2008, 05:25
przez qlesh
STEffAN nareszcie :) życzę by radość z jazdy nie ustawała ;)
LoB jak przewiozłeś mnie wtedy wokół AE to nie miałeś zamontowanego też stożka? Bo co do wydechu to nie miałem wątpliwości :D

PostNapisane: 21 lip 2008, 09:25
przez STEffAN
Dzięki za miłe komentarze.

A propos stożka.
Wczoraj jak sobie wymieniałem filtr powietrza, to odpaliłem auto na pustej i otwartej puszce.
Jeżeli dolot brzmi podobnie, to ja to chcę. Przy mocniejszym dodawaniu gazu tak od 3000 rpm pojawiał się niesamowity dźwięk, jakby warczącego tygrysa. W środku auta brzmiało to niesamowicie.

PostNapisane: 21 lip 2008, 10:26
przez Badyl
KL mniam

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 7 wrz 2010, 13:38
przez AmRoZ
No od ostatniego wpisu minęło sporo czasu :) jak tam Madzia się sprawuje dalej ją posiadasz ? jakieś poważniejsze zmiany zaszły ? pochwal się ...

A póki co temat przenoszę gdzie trzeba ...

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 28 lut 2011, 21:54
przez noxes
Hmm fajna mazdka, widzę że kolega bywa w garwolinie? Bo jakoś nie udało mi się upatrzeć madzi, no chyba, ze już nie bywa.

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 5 mar 2011, 09:16
przez mbydlinski
Bardzo ładna GE i silniczek jedyny właściwy, ale po co ci ten gaz do cholery?
I proszę nie wyjeżdżaj tu z ekonomią bo odpowiem krótko że koszta związane z instalacją gazu, oraz koszta właściwej eksploatacji zwracają się po tylu km że już dawno nie będziesz miał tego auta więc pytam po co??

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 6 mar 2011, 21:30
przez cichy_86
Ładna,ładna Madzia :D Gratuluje zakupu i niech służy i służy :) A pod maską to co najlepsze KL <serduszka>

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 6 mar 2011, 22:04
przez noxes
Ciekawe czy właściciel jeszcze ją posiada, bo w garwolinie nie widziałem jej nigdy. A i autor już dwa i pół roku się nie odzywa

Re: Mazda 626 GE 2.5 24V6 GT '92.r

PostNapisane: 6 mar 2011, 23:53
przez cichy_86
noxes napisał(a):Ciekawe czy właściciel jeszcze ją posiada, bo w garwolinie nie widziałem jej nigdy. A i autor już dwa i pół roku się nie odzywa

Całkiem możliwe ale to wie tylko właściciel auta.